Bodomjärven surmista tänään 55 vuotta
Sen vuoksi voisi katsoa taas Ei vanhene koskaan-ohjelman vuonna 1996 tekemän mielenkiintoisen jakson tapauksesta. Olenko muuten ainoa jonka mielestä se piirroskuva/hahmotelma tekijästä on karmivan näköinen. Sitä kuvaa ei yksin pimeässä halua hirveästi katella. Se kuvahan näytetiin jakson lopussa, YouTuben osa 3/3:sta-videossa.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 02:45"]Muistan vielä kun tämä tapaus sattui. En usko että N.G on syyllinen. Tunnen kaksi ihmistä jotka tuntevat hänet hyvin, ovat tunteneet lähes aina. Kaikki mitä olen heiltä kuullut puoltaa syyttömyyttä. En tässä mene yksityiskohtiin mutta olen myös itse kyllä varma syyttömyydestä. Ei ole hänellä ollut helppo elämä, merkitty mies.
[/quote]
Olet noin 70-vuotias, ja kirjoittelet Vauva-palstalla kolmelta yöllä? En usko.
Miksi trollaat tällaisella asialla? Niin moni tietää, että totuus tulee kyllä julki.
Moni seitsemänkymppinen on aikamoinen yökukkuja ja usein unentarve iänmyötä vähenee et hyvinkin voi senikäinen kirjoitella tänne keskellä yötä. Yksinäistä voi olla ja täällä lähes varmasti löytyy juttuseuraa :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 03:01"]
Moni seitsemänkymppinen on aikamoinen yökukkuja ja usein unentarve iänmyötä vähenee et hyvinkin voi senikäinen kirjoitella tänne keskellä yötä. Yksinäistä voi olla ja täällä lähes varmasti löytyy juttuseuraa :)
[/quote]
Kaikki täällä eivät todellakaan ole pari-kolmekymppisiä.
T. eräs eläkeläismummo :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 03:43"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 03:01"]
[/quote]
Kaikki täällä eivät todellakaan ole pari-kolmekymppisiä.
T. eräs eläkeläismummo :)
[/quote]
Juu en minäkään ole. Mutta olipa huikea sattuma, että Nissen välillisesti hyvin tunteva ikätoveri oli hiljaisimpaan aikaan täällä päivystämässä. Enemmän täällä on nuorempia kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]
Uskotteko että Nisse teki sen?
Mulla on asiasta hyvin ristiriitaiset tunteen. En usko että nuori poika on itseään puukottanut, enkä usko että hänellä on ollut aikaa siinä kunnossa piilotella kenkiä. Etenkin jos joku muu aiheutti hänen vammansa.
Eli uskon kuitenkin ulkopuoliseen tekijään.
Lienee tämänkin jutun tutkinta vähän kusassut ja olihan se viimeisin oikeudenkäynti kamala farssi.
[/quote]
Ei Nilsiä kukaan ollut puukottanut. Se ajoi moottoripyörällä teltan päälle, ehkä vahingossa kännipäissään, ja sitten se yksi tyttö selvisi siitä ja alkoi kiljua, joten kajautti sen pään kiveen. Itse sai vammansa kaatumisesta. Nilsin vammat oli aika lievät, murtunut leuka kai isoin. Sopii hyvin siihen, että ilman kypärää kämmäilee moottoripyörän kanssa. Ja useimmat teltan repeämät sopivat mottoripyörän tappeihin, samoin Sepon ja Irmelin vammat. Muistaakseni Nilsin pyörän tankissa oli vielä verijälki, ei Sepon. Niin, kun kaatui sillä teltan päälle ja sitten työnsi sen takaisin paikalleen. That's it. Vahinko kännissä tai kiukkuvahinko. Tämä sopisi siihen, että rouvansa sanoi, että "muista, ettet sää mikään murhaaja ole". Niin, ei rouvan mielestä olekaan, kun kyse oli enimmäkseen onnettomuudesta.
[/quote]
JuU ja oli todistajan mukaan tapellut Sepon kanssa ennen surmaa. Leuka on voinut murtua tappelussa ta joku uhreista potkaissut, kun se on niitä puukottanut. Kun tappaa 3 ihmistä, kyllä kamppailussa voinvammoja tulla, Nilsillä ne oli varsin lievät. Raukkamainen pelkuri, kun ei tunnustanut tekojaan ja antoi epäillä viattomia kuten sitä kioskinputäjää, joka teki mylhemmin itsemurhan.
Siinä yhdessä sairaalassa otetussa kuvassa se vain naureskelee jonkun porukan kanssa ylimielisen näköisenä, ei näytä yhtään traumatisoituneelta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:04"]
Noin alapeukkuilusta huolimatta tahtoisin kuulla asiaan perehtyneen/perehtyneiden tiedonmurusia, päätelmiä, teorioita. Siksi koska en jaksa lukea murha.infosta miljoonaa eri ketjua, joissa kinastellaan joka toisessa viestissä asian vierestä.
[/quote]
Vastasin viestissä numero 56.
Tuskin tämä tapaus tulee ikinä varmuudella ratkeamaan. Pysyypähän Bodomjärvi salamyhkäisenä.
-AP-
[/quote]
On ihan selvää, että Nils on tekijä, ja sivustyneemmässä maassa se olisi tuomittu. Suomessa veriroisketodisteita ei ymmärretty, esim nk medium velocity-veriroiskeita, joita kengissä oli, jotka ovat kooltaan, muodoltaan ha tulokulmaltaan sellaisia, että ne ovat voineet syntyä vain keskinopean voimakkuuden iskuissa, eli esim lyömäasetta käytettäessä ja kenkien kuminauhoista ja siitä, ettei roiskeverta ollut kenkien sisällä sekä kengän sijainnista uhrin päähän nähden (jäljet telttakankaassa) tiedetään, että kengät olivat tekijän jalassa. Tuulikin veriroiskeita siis oli Nilsin kengissä.
Esim USA:ssa tekijä olisi näillä todisteilla tuomittu. Jotkut haluavat pitää asian itselleen mysteerinä jostakin syystä, mutta todisteet ovat näyttäneet Gustafssonin olevan murhaaja.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:29"]Minä en usko, että Gustafsson voi olla syyllinen. Oikestaan mikään ei puhu sen puolesta. Jos hän olisi tehnyt sen, olisi hän varmasti psykopaatti. Mikään hänen aiemmassa tai myöhemmässä henkilöhistoriassaan ei tietääkseni tue sitä, että hän olisi psykopaatti tai että hänellä olisi pahoja impulssikontrollin häiriöitä. Ja jos hän ei olisi psykopaatti, saisi olla aikamoinen vakaus, että kykenisi elämään asian kanssa. [/quote] Tunnetko siis hänen henkilöhistoriaansa? Julkisuudessa on kerrottu aika vähän. Lisäksi, mistä tiedät, ettei hän ole tunnustanut tekoaan? Olihan pari näitä tunnustuksia jopa julkisuudessa 10 v sitten, poliisille ja tytölle bussissa. Niin kuin joku kirjoitti aiemmin, lähipiirin voisi luulla tietävän totuuden. Jos hän on tekijä, ei hänen sen kanssa yksin ole tarvinnut elää.
[/quote]
Gustafssonin on kerrottu olleen nuorena useamminkin tappeluissa. On lisäksi kodista, jossa isä käyttäytyi väkivaltaisesti.
Eikä todellakaan näyttänyt miltään lapselta, tässä sairaalassa otetussa kuvassa ei näytä myöskäön yhtäön traumatisoituneelta, vaan ylimieliseltä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:30"]
Siis mikä tämä Bodom juttu on?
[/quote]
Jos et oikeasti tiedä niin asuit ilmeisesti tynnyrissä kevään 2005 ja syksyn 2005 välisenä aikana. Silloin Bodomin oikeudenkäynti oli päivän ykkösuutinen Suomessa joka viikko.
[/quote]
Ketä vittu kiinnostaa tämmönen ennen kuokkaa ja kirvestä tapahtunut.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 05:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:30"] Siis mikä tämä Bodom juttu on? [/quote] Jos et oikeasti tiedä niin asuit ilmeisesti tynnyrissä kevään 2005 ja syksyn 2005 välisenä aikana. Silloin Bodomin oikeudenkäynti oli päivän ykkösuutinen Suomessa joka viikko. [/quote] Ketä vittu kiinnostaa tämmönen ennen kuokkaa ja kirvestä tapahtunut.
[/quote]
Koska murhaajien pitäisi kuolla vankilassa ja pahimpien pitäisi tulla tapetuksi valtion mandaatilla.
41v m
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:30"]
Siis mikä tämä Bodom juttu on?
[/quote]
Jos et oikeasti tiedä niin asuit ilmeisesti tynnyrissä kevään 2005 ja syksyn 2005 välisenä aikana. Silloin Bodomin oikeudenkäynti oli päivän ykkösuutinen Suomessa joka viikko.
[/quote] mä olin silloin 6 vuotias. En muista juuri mitään. T. 2
[/quote]
Minä olin silloin 7-v ja muistan ne uutiset.
Se hypnoosin perusteella tehty piirros murhaajasta on todella karmiva. Huh.
Kyllikki Saaren kohdalla on esitetty sitä henkisesti vajaata miestä syylliseksi mutta on joitain juttuja joiden mukaan olisi mahdotonta että olisi hän. Syyllisen moni uskoo olevan paljon lähempänä. Mutta tarkoitin ettei totuus selviä kai koskaan juuri sitä että sitä anneta julkisuuteen vaikka se tiedettäisiinkin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:59"]Kyllikki Saaren kohdalla on esitetty sitä henkisesti vajaata miestä syylliseksi mutta on joitain juttuja joiden mukaan olisi mahdotonta että olisi hän. Syyllisen moni uskoo olevan paljon lähempänä. Mutta tarkoitin ettei totuus selviä kai koskaan juuri sitä että sitä anneta julkisuuteen vaikka se tiedettäisiinkin.
[/quote]
Tosi monessa yhteydessä on puhuttu isästä tekijänä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:37"]
Totuutta ei varmaan koskaan saada tietää. Kuten tuskin Kyllikki Saarenkaan tapauksesta. Joku/jotkut varmasti tiesivät ja tietävät mutta julki ja yleiseen tietoon ja viralliseksi ei taida tulla ikinä. Kuten Tulisaaren murhatkaan.
[/quote]Mun viesti ja korjaan: Tulilahden, ei saaren.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:57"]
Kerro ap lisää faktatiivistelmää perehtymisesi pohjalta. :) Kiinnostaa.
Kuinka arvelet tapahtumankulun menneen? Millainen oli kioskimies?
[/quote]
Kioskimiehestä ei valitettavasti ole kuvia tarjolla netissä. Muita kuin sellainen missä hän on kioskirakennuksensa sisällä, ja kasvot eivät näy. Mutta jos kioskimies on syyllinen niin ei kai siinä sen kummempaa, kuin että on suuttunut kun nuoret ovat motskareillaan pärisytelleet kioskinsa vieressä, ja päättänyt aamuyöstä mennä kostamaan. Sitten vaan hiippaillut kaikessa rauhassa kilometrin matkan takaisin kotiinsa. Piilotellen ensin vähän tavaroita syystä, jota voimme vain arvailla.
Onhan sekin toki teoriassa mahdollista, että tekijä on joku sellainen henkilö, jonka nimeä ei ole ikinä julkisuuteen heitetty.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 02:45"]Muistan vielä kun tämä tapaus sattui. En usko että N.G on syyllinen. Tunnen kaksi ihmistä jotka tuntevat hänet hyvin, ovat tunteneet lähes aina. Kaikki mitä olen heiltä kuullut puoltaa syyttömyyttä. En tässä mene yksityiskohtiin mutta olen myös itse kyllä varma syyttömyydestä. Ei ole hänellä ollut helppo elämä, merkitty mies.
[/quote]
Kerro lisää. Muuten olet vain yksi netissä huutelija.