Mitä tarkoittaa jos naisessa on "vaimomatskuu"?
Miehet ja miksei naisetkin kertokaa. Millaiseessa naisessa sitten EI ole "vaimomatskua"?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:05"]
Tekeekö ihmiset tosiaan jotain listoja siitä, mitä fyysisiä, psyykkisiä, taloudellisia jne. ominaisuuksia pitää kumppanilla olla, jotta kelpaisi "vaimo/aviomiesmatskuksi"? Eikös se menekään niin, että jonkun ihmisen kanssa on vain niin hauskaa ja mukavaa, että hänen kanssaan haluaisi olla koko ajan, nyt ja aina? Ihmettelen kovasti, jos tällaiseen on menty. Toivottavasti nämä "matskulistailut" ovat vain hauskaa ajanvietettä eikä muuta...
[/quote]
Aika moni erotarina alkaa "oli niin hauskaa ja mukavaa, että hänen kanssaan halusi olla koko ajan" tai sinne päin. Elämänmittainen parisuhde on sen verran iso asia, että kyllä sen kumppanin valitsemiseen on minusta ihan perusteltua käyttää vähän järkeäkin. Toki nykypäivänä suhteetkin on monelle sellaista kulutustavaraa, että ihastutaan, rakastutaan ja muutaman vuoden päästä erotaan kun ruusunpuna vähän hälvenee.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:00"]
Aika moni erotarina alkaa "oli niin hauskaa ja mukavaa, että hänen kanssaan halusi olla koko ajan" tai sinne päin. Elämänmittainen parisuhde on sen verran iso asia, että kyllä sen kumppanin valitsemiseen on minusta ihan perusteltua käyttää vähän järkeäkin. Toki nykypäivänä suhteetkin on monelle sellaista kulutustavaraa, että ihastutaan, rakastutaan ja muutaman vuoden päästä erotaan kun ruusunpuna vähän hälvenee.
[/quote]Minusta tuommoiset "isot tissit" tai "iso muna" -kriteerit eivät kuulosta järkiperusteilta. Tai mitä nyt itse kukin eniten arvostaa. Fyysinen vetovoima on toki tärkeä asia, mutta sekin voi iän myötä heiketä. Enemmän kiinnittäisin huomiota luonteeseen, ja tässä juuri tuo yhdessä viihtyminen on hyvä mittari. Jos on samanlaiset ja samanlainen huumorintaju, niin jo se vie pitkälle. Ei tarvitse koko ajan panna kuin puput, vaikka alkuvaiheessa yleensä niin tehdäänkin. Minusta tuntuu, että sinä nyt sekoitat "hauskan ja mukavan" eroottiseen viehätykseen ja siihen alkuhuumaan. Minä ajattelen ennemminkin sitä arkista yhdessäoloa ja luonteiden yhteensopivuutta.
Vaimomatskua: mukava, huumorintajuinen, tasapainoinen, elää omaa eikä muiden elämää, ei syytä muita mistään elämänsä ikävistä asioista (ikäviä asioita ei voi valita, mutta sen suhtautumistavan voi), positiivinen elämänasenne, järkevä, älykäs, laaja yleissivistys, osaa ajatella ei itse, on hyvää juttuseuraa, harrastaa lukemista (sen huomaa jos ihminen ei lue), ei kiinnitä liikaa huomiota ulkonäköön (siis omaansa), ei tuhlaa rahojaan vaatteisiin yms. turhanpäiväiseen. Osaa kokata ja viitsii siivota, haluaa lapsia ja on hyvä äiti. On romanttinen ja rakastaa seksiä. Uskollinen ja luotettava. Ei pinnallinen.
Ulkonäöltään semmonen, että miellyttää mun silmää: sopivat hiukset (pituudella ei väliä, kunhan sopii kantajalleen), mutta ei mitään pidennyksiä, ei värjätty mustaksi tai vaalennettu. Ei tatuointeja eikä lävistyksiä, paitsi korvikset. Normaalipainoinen tai hoikahko. Sopivasti sporttinen, mutta ei mikään lihaskimppu. Pukeutuu hameeseen ainakin joskus, käyttää korkkareita sopivassa tilanteessa. Tykkää käyttää myös sukkanauhaliivejä ja stay uppeja. Lakkaa varpaankyntensä! (naisten jalat on superseksikkäät) Pituus yli 160, alle 175. Ei juuri meikkiä. Luomunainen, ihanainen.
Eli mun vaimo on täydellistä vaimomatskua. Edelleen, yli 20 v:n jälkeen.
^ "Jos on samanlaiset arvot ja samanlainen huumorintaju, niin jo se vie pitkälle"
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:11"]Se on sellainen perinteinen nainen, ei mikään femakko eikä itseään jakava lutka kuten moni nykynainen valitettavasti on. Tarkemmin sanottuna: Empaattinen, hauska ja osaa kotihommiakin tehdä, hyvät ruuat yms. Ei valita ja kitise joka asiasta eikä pihtaa pilluaan. Naamakin siedettävä, ei välttämättä mikään missi, mutta sellainen perusnätti. Sellainen on hyvä vaimo.
[/quote]
Ei saa jakaa eikä saa pihdata. Ihan mahdotonta olla nainen.
Luonne ja elämänarvot miellyttää+jokin määrittämätön lämpö.
Ei liian hyvännäköinen, tällaisesta tulee herkästi alitajuntainen mielikuva, että ei sitoudu pitkäaiakiseen suhteeseen. Mutta tietenkin miellyttää silmää, mutta ei siis liian hyväkroppainen "beibe". Ja ei kivannäöisessä ei ole mitään matskua. Beibeistä taas ei välity sellaista tiettyä lämpöä, kuin vain yhdeksi yöksi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:06"]
Se tarkottaa sitä, että mies joka puhuu naisista tuollaisin käsittein, ei ole valmis parisuhteeseen. Se on joidenkin miesten tapa arvioida ja luokitella naisia "hyviin" ja "huonoihin", eikä tuollaista tee muut kuin keskimääräistä tyhmemmät miehet.
[/quote]
Esim. tämän lainaamani viestin kirjoittaja ei ole vaimomatskua. Nipo, takakireä ja huumorintajuton. Todennäköisesti aina naama norsunvitulla kun pitäisi lähteä kavereiden kanssa kalaan tai jos ei pienessä kankkusessa nappaakaan lähteä Ikeaan verhoja katselemaan.
[/quote]
Oikein. Sua en katselisi päivääkään! Vittu mene kalaan ja juntti-Ikeaan, mihin kuulutkin. Olet mulle liian tyhmä ja yksinkertainen. Mies mulla on ollut jo 18 vuotta :)
[/quote]
Ehdottaisin hiljaista hetkeä 18 vuoden helvetistä kärsineen veljemme kunniaksi.
[/quote]
Kyllä se on varmaan älynny käydä jyystämässä vähän tiukkaa ja kireetä ;)
Tekeekö ihmiset tosiaan jotain listoja siitä, mitä fyysisiä, psyykkisiä, taloudellisia jne. ominaisuuksia pitää kumppanilla olla, jotta kelpaisi "vaimo/aviomiesmatskuksi"? Eikös se menekään niin, että jonkun ihmisen kanssa on vain niin hauskaa ja mukavaa, että hänen kanssaan haluaisi olla koko ajan, nyt ja aina? Ihmettelen kovasti, jos tällaiseen on menty. Toivottavasti nämä "matskulistailut" ovat vain hauskaa ajanvietettä eikä muuta...
[/quote]
Kyllähän jokaisella on jonkunlainen "lista" ominaisuuksista, joita kumppaniltaan odottaa ja joiden takia sen kumppanin kanssa on hauskaa ja mukavaa. Eihän kaikilla synkkaa kaikkien kanssa, muutenhan sitä jokainen ottaisi vaan ensimmäisen vastaantulijan ja asia olisi sillä selvä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:21"]Peruskaunis, ei liian hot, käyttäytyy hillitysti, urheilullinen (mutta ei butch-lajeja), hymyilee
Kate Middleton.
[/quote]
Tyyylsäääää....... Todellakin EI-vaimomatskua.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:13"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:08"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 11:06"] Se tarkottaa sitä, että mies joka puhuu naisista tuollaisin käsittein, ei ole valmis parisuhteeseen. Se on joidenkin miesten tapa arvioida ja luokitella naisia "hyviin" ja "huonoihin", eikä tuollaista tee muut kuin keskimääräistä tyhmemmät miehet. [/quote] Esim. tämän lainaamani viestin kirjoittaja ei ole vaimomatskua. Nipo, takakireä ja huumorintajuton. Todennäköisesti aina naama norsunvitulla kun pitäisi lähteä kavereiden kanssa kalaan tai jos ei pienessä kankkusessa nappaakaan lähteä Ikeaan verhoja katselemaan. [/quote] Oikein. Sua en katselisi päivääkään! Vittu mene kalaan ja juntti-Ikeaan, mihin kuulutkin. Olet mulle liian tyhmä ja yksinkertainen. Mies mulla on ollut jo 18 vuotta :) [/quote] Ehdottaisin hiljaista hetkeä 18 vuoden helvetistä kärsineen veljemme kunniaksi. [/quote] Kyllä se on varmaan älynny käydä jyystämässä vähän tiukkaa ja kireetä ;)
[/quote]
Löytyyhan nuo ominaisuudet kotoakin, valitettavasti vaan on väärässä päässä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:15"]Minusta tuommoiset "isot tissit" tai "iso muna" -kriteerit eivät kuulosta järkiperusteilta. Tai mitä nyt itse kukin eniten arvostaa. Fyysinen vetovoima on toki tärkeä asia, mutta sekin voi iän myötä heiketä. Enemmän kiinnittäisin huomiota luonteeseen, ja tässä juuri tuo yhdessä viihtyminen on hyvä mittari. Jos on samanlaiset ja samanlainen huumorintaju, niin jo se vie pitkälle. Ei tarvitse koko ajan panna kuin puput, vaikka alkuvaiheessa yleensä niin tehdäänkin. Minusta tuntuu, että sinä nyt sekoitat "hauskan ja mukavan" eroottiseen viehätykseen ja siihen alkuhuumaan. Minä ajattelen ennemminkin sitä arkista yhdessäoloa ja luonteiden yhteensopivuutta.
[/quote]
Minä en mitään "isot tissit" tai "iso muna"-kriteerejä esittänytkään, mutta sanotaan tähän kuitenkin, että jos joku kokee hyvän seksielämän olennaiseksi osaksi parisuhdetta ja sen lisäksi ei nauti seksistä pienimunaisen miehen kanssa niin kyllä sekin kriteeri silloin kannattaa pitää mielessä miestä valitessa, vaikka kuinka olisi hauskaa ja mukavaa muuten.
Alkuhuuma on toki alkuhuuma, sen jälkeen pitäisi sitten olla vielä hauskaa ja mukavaa hautaan asti. En minä siitä ole eri mieltä, tarkoitan vain, että voi olla hyödyllistä pohtia niitä ominaisuuksia kumppanissa (ja itsessä) jotka siihen hauskuuteen ja mukavuuteen vaikuttaa. Se, että tiedän haluavani naisen jonka kanssa minulla on hauskaa ja mukavaa, ei yksinään auta vielä paljonkaan niitä potentiaalisia kumppaneita seuloessa ja sillä tavalla on helppo tuhlata vuosiakin suhteeseen, joka käytännössä oli alun alkaenkin tuhoon tuomittu.
Vaimomatskun ensimmäinen sääntö... Älä petä.
[/quote]Todellakin. Kuluttajayhteiskunnan ihmissuhdeshoppailua. Ei vanha tajua.