Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et mene töihin?

Vierailija
04.06.2015 |

Olen tehnyt töitä koko aikuisikäni ja nuoruuden opiskelun ohessa. Myös matalapalkkaisella alalla. Minulla on vaikeuksia ymmärtää ihmisiä joiden elämään ei kuulu työnteko. Kertokaa minulle aja

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan hoitaa lapseni itse ja nauttai niistä.

Vierailija
2/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään sairauslomalla syöpähoitojen vuoksi.

Riittääkö syyksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt yli 50:ntä erilaista työtä ja aina käteen jää sama paska fiilis. Päädyn lopulta tekemään kaikkea työtä samassa mielentilassa. Eli pelkäksi suorittamiseksi menee. Pelkkää toistoa. Kehityn paremmin vapaa-ajalla harrastusten parissa. Olen myös erakko ja työpaikkojen sosiaaliset suhteet ovat usein olleet raskaista kuppikuntineen. Lisäksi monimalisti ei paljon tarvitse. Ja uskon myös että nykyinen työelämä on itsessään sairas. Esim. 7 alle 30-vuotiasta nuorta jää päivässä mielenterveyssyistä eläkkeelle. Epäilen jaksanko itsekään eläkeikään saakka, vai hajoaako pää tai selkä tms. Itseäni siis tavallaan tässä suojelenkin. Ja on vaikea tuntea yhteisvastuun tuntemuksia, kun on tutustunut uuteen, epätasapuoliseen hallitusohjelmaan...

Vierailija
4/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 20:14"]

Samasta syystä minkä ilmoitin toisessakin topikissa. Työnteko on orjuutta suurpääoman palveluksessa. Käytännössä töissä ollaan porvarin orjina kasvattamassa porvarin valtaa ja varallisuutta. Ei kiinnosta.

[/quote]

voisitko kertoa mistä tulee raha, jonka saat sossusta erilaisima tukina?

Vierailija
5/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen hoitomaksun jälkeen mulle jää vähemmän rahaa palkasta käteen kun nyt työttömyyspäivärahalla+lapsilisillä. Siinä syy. Ei mitään järkeä hankaloittaa arkea kun se ei taloudellisesti ole kannattavaa

Vierailija
6/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 21:58"]

Olen tehnyt yli 50:ntä erilaista työtä ja aina käteen jää sama paska fiilis. Päädyn lopulta tekemään kaikkea työtä samassa mielentilassa. Eli pelkäksi suorittamiseksi menee. Pelkkää toistoa. Kehityn paremmin vapaa-ajalla harrastusten parissa. Olen myös erakko ja työpaikkojen sosiaaliset suhteet ovat usein olleet raskaista kuppikuntineen. Lisäksi monimalisti ei paljon tarvitse. Ja uskon myös että nykyinen työelämä on itsessään sairas. Esim. 7 alle 30-vuotiasta nuorta jää päivässä mielenterveyssyistä eläkkeelle. Epäilen jaksanko itsekään eläkeikään saakka, vai hajoaako pää tai selkä tms. Itseäni siis tavallaan tässä suojelenkin. Ja on vaikea tuntea yhteisvastuun tuntemuksia, kun on tutustunut uuteen, epätasapuoliseen hallitusohjelmaan...

[/quote]

Alapeukuttajamammalle tiedoksi, että olen omavarainen. Pyöri vaan onnellisesti oravanpyörässä jos haluat. 

Vierailija
7/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilta. Teen päivätyötä.

Vierailija
8/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka toitotettiin käy koulu käy koulu. Kävin kouluni, sain ammatin. Sit toitotettiin hae töitä hae töitä. Hain enkä saanut, muuta kuin yks vklp baarimikkona. Nyt olen äitiyslomalla. Ahdistus on suuri ettei ole töitä, tai työpaikkaa minne palata äitiysloman jälkeen. Huoli on oikeasti, miten sijoitun työelämässä tämän jälkeen. Inhottaa elää yhteiskunnan rahoilla ja tietäen, että kohta ollaan heikoilla jäillä tukien takia. Ajatus työttömyydestä on pilannut koko odotusaikani ja syönyt parisuhdettamme. Mieheni on töissä, mutta en halua hänen rahojaan.

Vierailija
9/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:00"]

Samasta syystä minkä ilmoitin toisessakin topikissa. Työnteko on orjuutta suurpääoman palveluksessa. Käytännössä töissä ollaan porvarin orjina kasvattamassa porvarin valtaa ja varallisuutta. Ei kiinnosta.

[/quote]

[/quote]

Eikös se samasta paikasta tule kuin muidenkin raha pankkitileille?

Vierailija
10/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opiskelen enkä jaksa töitä samalla. Nyt elokuuhun asti kesälomalla. Vituttaako?

Vierailija
11/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun kaikki eivät saa vain valita sitä terveyttä. Jonkun se on se musta pekkakin vedettävä eli nyt se nakki napsahti mulle. Toisin sanoen olen monisairas eli työkyvytön.

Vierailija
12/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi pylly, juuri tulin 15km polkupyörällä sotkin iltavuoron jälkeen, lasin vettä join ja jogurtin söin ja taas sun mielestä mun pitäisi mennä töihin. En mene! Aamulla vasta ja menen kyllä autolla, en jaksa pyörällä!

Vierailija
13/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tarkennuksen. Onko kysymys tarkoitettu kaikille niille sadoille tuhansille työttömille jotka potentiaalisesti olisivat tyrkyllä muutamaan kymmeneen tuhanteen työpaikkaan?

Vierailija
14/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene töihin, koska minulla ei ole työpaikkaa johon mennä. Jospa sinä aloittaja voisit hommata minulle sellaisen. Olisin ikuisesti kiitollinen.

Vierailija
15/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:12"]

En mene töihin, koska minulla ei ole työpaikkaa johon mennä. Jospa sinä aloittaja voisit hommata minulle sellaisen. Olisin ikuisesti kiitollinen.

[/quote]Minä kanssa mietin että mihinkähän töihin minun pitäisi mennä. Voin toki kävellä lähes minkä työpaikan ovista sisälle mutta tuskin minulle siellä roikkumisesta mitään palkkaa maksetaan.

Vierailija
16/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap sinä saat töitä koska sulla on hyvä työhistoria. Ilman sitä niitä töitä on paljon vaikeampi saada.

Vierailija
17/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Kukapa minut palkkaisi, kun on terveitäkin työttömänä.

Vierailija
18/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 22:00"]

[/quote]

[/quote]

Johan se vastaus tuli tuossa. Sossusta se tulee.

Vierailija
19/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa yt:t. Kenkää tuli. Ikä 61v. Veikkaan, että aika heikot saumat on työtä saada, kun nuoremmatkaan ei saa. Työhistoriaa 44 vuotta takana, että ehkä mä oon osuuteni tehnyt. Vituttaa kuitenkin.

Vierailija
20/47 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys vei mielenterveyden, nyt pitäisi hoitaa se kuntoon ja jatkaa sitten taas työnhakua. 23v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan