sairaalat pihtaavat nykyisin kipulääkkeissä
jottei ihmisistä tule riippuvaisia. Itselläni oli noin kuukauden verran järkyttävåt tuskat polvileikkauksen jälkeen ja lääkkeeksi sain ainoastaan. 600 buranoita.
Kommentit (61)
Eipä ole moista kokemusta. Olen sairaanhoitaja, ja leikkauspotilalle on aina määrätty hyvät lääkkeet listalle menemään säännöllisesti ja tarv voimakkaampaa lääkettä kipukohtauksiin.
Suomessa on aina alihoidettu kipua. Se on lääkäreiltä ammattitaidottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole moista kokemusta. Olen sairaanhoitaja, ja leikkauspotilalle on aina määrätty hyvät lääkkeet listalle menemään säännöllisesti ja tarv voimakkaampaa lääkettä kipukohtauksiin.
Muutama leikkaus takana ja olen pyytänyt miedompia mitä olisi ollut tarjolla.
Eikös se selvinnyt että hoitajat vie potilaiden lääkkeet.
perisuomalaista sadismia, lääkärit saavat sadistista perverssiä tyydytystä saadessaan aiheuttaa potilaille kipua, siksihän täällä valittiin koronatestiksikin syvälle nenään työnnettävä tikku...
Synnytyksessä pihdataan, mutta ei muuten.
Mä oon saanut molempien polvileikkausten jälkeen kunnon lääkkeet, Tramal Retardia yms. En tosin käyttänyt niitä kovin pitkään, kun tuli niin pahat sivuvaikutukset.
Herättyäni polvileikkauksesta pyysin 3 kertaa kipulääkkeitä lyhyen ajan sisään. Kahdella ensimmäisellä kerralla hoitaja antoi jotain lääkettä ja kolmannella kerralla hoitaja sanoi, että käy kysymässä lääkäriltä ja sain vasta silloin toimivat lääkkeet.
Myöhemmin kun olin huoneessa niin kipulääkkeissä taas säästeltiin ja rutistelin kädellä koko ajan kipsiä ja toivoin tuskan vähenevän. Kotiin sain 600 buranoita ja helvetilliset kuukauden mittaiset tuskat
Vierailija kirjoitti:
perisuomalaista sadismia, lääkärit saavat sadistista perverssiä tyydytystä saadessaan aiheuttaa potilaille kipua, siksihän täällä valittiin koronatestiksikin syvälle nenään työnnettävä tikku...
Huono vertaus. Koronatesti ei satu lainkaan. Kuin korkeintaan teillä "erityisherkillä".
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa työnnetään koronatikku perseeseen samaan aikaan kun pohjois-koreassa kiellettiin nauraminen viikoksi. Mietippä pohjois-korealaisten kärsimystä.
Jännä. Kun mulla on tehty molempiin polviin mosaiikkiplastiat ja vaikka mitä, niin hyvin on pärjänny Burana&Panadol-yhdistelmällä.
Suomessa määrätään toisiksi vähiten kipulääkkeitä maailmassa, Kreikan jälkeen.
Tilastotieto.
Sama koskee terkkarilääkäreitä. Nuori naislääkäri pihtaa huonosti liikkuvan mummon opioideja, vaikka niiden avulla mummo pystyy elämään kotonaan ilman muita yhteiskunnan hoitopalveluja.
Aijaa, minulle olivat tarjoamassa aina turhan tujua kipulääkettä, en siedä niitä vaan tulen aina pahoinvointiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Kun mulla on tehty molempiin polviin mosaiikkiplastiat ja vaikka mitä, niin hyvin on pärjänny Burana&Panadol-yhdistelmällä.
Eli sinun kokemasi kivun vaikeusaste= kaikkien muiden kokemus.
Synnytyksen jälkeen tarjottiin kyllä useamman kerran, ihan pyytämättä. En tarvinnut.
2000-luvun alussa sai ihan hyvät tropit kun olin liikenneonnettomuuden takia kaksi kuukautta sairaalassa. Rakennettiin molemmat polvet uusiksi titaanista.
Joku kolme viikkoa Oxycontinia, ja loppuaika Panacodeja.
Oxylla nukkui hyvin:) Meni aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen jälkeen tarjottiin kyllä useamman kerran, ihan pyytämättä. En tarvinnut.
Minulla taas kokemus, että ei tarjottu, mutta aina pyydettäessä sai, niin kipulääkettä kuin ummetuslääkettäkin. Omat insuliinit ja verenohennuslääkkeet oli kyllä mukana, mutta sairaala tarjosi nekin. En tiedä luulivatko, että vasta synnyttäneenä unohtaisin ottaa, jos talo ei tarjoa?
Riippuu ilmeisesti kirurgista.