Köyhyys johtuu vain itsestä
Isäni teki itsemurhan ja äitini oli alkoholisoitunut siivooja. Koulussakin kiusattiin läpi peruskoulun. Siitä huolimatta suoritin kaksi maisterintutkintoa ja toimin nykyisin yrityskonsulttina 6500€:n kk-palkalla.
Köyhyys johtuu vain itsestä ja omista valinnoista. Jos juoksee maratonin hitaasti, ei vika ole yhteiskunnassa. Vain itsessä. Siksi työttömyys- ja toimeentulotuet tulisi lopettaa. Menkööt köyhät töihin!
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:44"]
Isäni teki itsemurhan ja äitini oli alkoholisoitunut siivooja. Koulussakin kiusattiin läpi peruskoulun. Siitä huolimatta suoritin kaksi maisterintutkintoa ja toimin nykyisin yrityskonsulttina 6500€:n kk-palkalla.
Köyhyys johtuu vain itsestä ja omista valinnoista. Jos juoksee maratonin hitaasti, ei vika ole yhteiskunnassa. Vain itsessä. Siksi työttömyys- ja toimeentulotuet tulisi lopettaa. Menkööt köyhät töihin!
[/quote]Pystyt elämään täysin omavaraisesti sen 6500€:n kanssa, ilman minkäänlaista infrastruktuuria? (et tarvitse jätehuoltoa, et sähkölaitosta, et vesilaitosta, et sairaanhoitoa, et koululaitosta, et tielaitosta, et poliisia, et palokuntaa, et internettiä, et radiota, et televisiota, et elintarvikkeita, muuta kuin itse kasvattamasi/valmistamasi)? Meinaan, näihin kaikkiin tarvitaan porukkaa joka ansaitsee paljon vähemmän kuin sen 6500€/kk.
Tuplamaisterillekin tiedoksi: pystyt ansaitsemaan 6500€/kk VAIN niin kauan kuin köyhempiä on olemassa, joten pienempää ääntä siellä.
[/quote]
Kyllä. Aamen.
Hyvä kun sinulla menee hyvin. Mutta älä jaksa tätä samaa! Tämä köyhyys on käsitelty tällä palstalla jo niin moneen kertaan, että jos avaisit tapin siitä tynnyristä jossa nyt ole ja kurkistaisit ulos, saattaisit havahtua todellisuuteen. Ymmärrämme kyllä, jos sinulla olisi taustasi vuoksi kova näyttämisen pakko.
Itsestähän se periaatteessa kaikki johtuu mutta tässä muutama avainsana, joilla voisit avartaa käsitystäsi: takausvastuu ( mitäs menit takaamaan), Tärkeimmän asiakkaan konkurssi ( miksi teit kauppoja sellaisen kanssa ), vakava onnettomuus tai sairaus, joka estää tavanomaisen elämän.
Taas tää "menkööt työttömät töihin". Eikö ihmiset tässä tapauksessa ap, ettei niitä töitä enää ole kaikille tässä maassa. On varmaan hienoa tienata 6 tonnia, mutta minkäänlaista inhimillisyyttä ei maisterintutkinnolla saa.
Jaa, Suomi on kyllä uppoava laiva. Yksityisen sektorin työntekijänä saa tosiaan pelätä oman työnsä puolesta. Jatkuvasti maahan lappaa uutta halpatyövoimaa virosta, baltiasta ja venäjältä. Näiden kanssa suomalaiset saa taistella työntekijätason hommista esim kuljetus, raksa, varasto, siivous ja LVI -aloilla.
Hyvinhän täällä menee ainakin virkakyösteillä, jotka ovat saaneet oikeaan aikaan viran julkiselta puolelta. Saavat pitää suojatyöpaikkansa eläkeikään asti ja ketään uutta (nuorempaa) ei palkata tilalle kun jäävät eläkkeelle! Toisin sanoen monet heistä ovat siis täysin turhia, mutta ei viitsitä antaa kenkää...
Perjantaina tietenkin lopettavat kello 12, kun on niin kiire mökille!
Tulevaisuudessa suomalaiset tunnetaan maailmalla Pohjolan romaneina, jotka tulevat lämpimiin maihin kerjäämään ja ryyppäämään. Esimerkiksi nämä Espanjan rannikon asunnottomat suomalaiset...
Ja tämän ketjun aloittaja edustaa hyvin yleistä suomalaista ihmistyyppiä. Empatiakyvytöntä ja omasta mielestään virheetöntä. Kyllähän suomalaiset aika ankeita on, kun kaikkeen tarvitaan aina joku virkamies tai instituutio joka kantaa vastuun!
Eli emme luota toisiimme, emme osaa myydä maailmalle ja keskitymme siihen kuka saa pikavoittona kermat päältä!
Joo. Päätin just rikastua. Tällä viikolla voitan lotossa koska oon päättäny niin.
Jos päättää jo nuorena ettei aio jäädä köyhäksi ja tekee kaiken "oikein" niin luultavasti onnistuu.
Itse en ole koskaan kumminkaan pitänyt rikastumista erityisen tärkeänä. Jos valitan niin se johtuu vain siitä, että elinolot/työmahdollisuudet ovat huonommat kuin mihin omalla asenteella ja työmäärällä oletti pääsevän. Esimerkiksi lama ei johdu minusta millään tavalla vaan joidenkin minua vanhempien ja vaikutusvaltaisempien töppäilystä.
Samaa mieltä. Vammaiset, sairaat ja vanhukset tämä yhteiskunta voi vielä elättää, mutta ei nirppanokkaisia työn vieroksujia ja laiskoja työttömiä.
Totta, koska sinä olet noussut paskasta niin kaikkien muidenkin pitäisi. Kerrotkos vielä miten 300 tuhatta työnhakijaa jaetaan 14 tuhanteen työpaikkaan, kun köyhyys johtuu vain itsestä?
Työssäkäyvä pienituloinen, elämäänsä tyytyväinen
Aivan täytyykin tästä kunnostautua ja mennä töihin.
Kertokaas missä se työ on, siis just se jonne vaan reippaasti kävellään ja ilmoitetaan että "mää tulin nyt"?
Mitäs jos työnantaja rupeaa valittamaan, ettei hän maksa palkkaa ihmiselle joka väkisin tulee omasta aloitteestaan töihin? Jos siellä kutsutaan vartijat mut mut heitetään pihalle sieltä töistä???
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:52"]
Totta, koska sinä olet noussut paskasta niin kaikkien muidenkin pitäisi. Kerrotkos vielä miten 300 tuhatta työnhakijaa jaetaan 14 tuhanteen työpaikkaan, kun köyhyys johtuu vain itsestä?
[/quote]Fiksu perustaa itse itselleen työpaikan. Laiskat ja tyhmät jää vauvapalstalle vinkumaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:44"]
[/quote]
provolta haiskahtaa. onko yrityskonsulteille vakipaikkoja?eikös se trainers housekin menny just konkkaan.
mä en oo ollenkaan vakuuttunu, että työttömyystuen lopettaminen olis tälle yhteiskunnalle parasta. joka sellaisen yhteiskunnan haluaa, muuttakoot amerikkaan. se on itestä kiinni, missä haluaa asua.
Ap on älykäs ja menestyy koulussaa, suorittaa tutkintoja ja saa työpaikkoja. Hyvä Ap, kaikki ihmiset eivät ole kuten sinä. He ovat huippu tyyppejä mutta maisteriksi heistä ei ole. Suomessa pitäisi olla töitä kaikenlaisille ihmisille, ei vain sinulle ja kaltaisllesi kuten nyt on käynyt.
Kaksi maisterintutkintoa ja noin tyhmä
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:44"]
[/quote]Pystyt elämään täysin omavaraisesti sen 6500€:n kanssa, ilman minkäänlaista infrastruktuuria? (et tarvitse jätehuoltoa, et sähkölaitosta, et vesilaitosta, et sairaanhoitoa, et koululaitosta, et tielaitosta, et poliisia, et palokuntaa, et internettiä, et radiota, et televisiota, et elintarvikkeita, muuta kuin itse kasvattamasi/valmistamasi)? Meinaan, näihin kaikkiin tarvitaan porukkaa joka ansaitsee paljon vähemmän kuin sen 6500€/kk.
Tuplamaisterillekin tiedoksi: pystyt ansaitsemaan 6500€/kk VAIN niin kauan kuin köyhempiä on olemassa, joten pienempää ääntä siellä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:52"]
[/quote]Fiksu perustaa itse itselleen työpaikan. Laiskat ja tyhmät jää vauvapalstalle vinkumaan.
[/quote]Ei se nyt ihan niin simppeliä ole. Minä perustin itselleni työpaikan, ok. Mutta huom! Minulla oli kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäiseen yritykseen minun olisi pitänyt järjestää vähintään sadan neliön työtilat, varasto, kalliit työkoneet, raaka-aineet ja kuljetukset. Onneksi oli toinenkin vaihtoehto, johon tarvitsin vain työpöydän, tuolin ja tietokoneen. Niihin pystyin juuri ja juuri sijoittamaan, kun ostin käytetyn läppärin, elin jonkin aikaa kaurapuurolla ja tyydyin aluksi epäergonomisiin ratkaisuihin. Ensimmäinen vaihtoehto olisi ollut täysin mahdoton, en olisi saanut edes lainaa kaikkiin hankintoihin, en edes olisi uskaltanut ottaa moista riskiä, kun varallisuus oli täys nolla eikä edes ketään varakasta sukulaista, jolta olisi voinut pyytää apua. No siis minulla oli onneksi tuo toinenkin vaihtoehto, ja sillä pärjäilen nykyään. Mutta ei kaikilla ole.
"Ehkä ap oli jo lapsena tunteeton psykopaatti, joka käytöksellään ajoi isänsä tappamaan itsensä ja äitinsä ryyppäämään. Ap on muuten harvinaisen epäonnistunut ensimmäisessä koulutusvalinnassaan, kun on pitänyt tuplamaisteriksi pelkän kaupparatsun viran vuoksi opiskella...Yksikin maisterintutkinto per opiskelija maksaa yhteiskunnalle niin paljon, ettei epävarmoilla konsultinpalkoilla niitä koskaan makseta veroina takaisin."
- Tjaa. Tarkoitat siis, että Ap:n vbanhemmat olivat lasta hankkiessaan niin huolimattomia, että eivät huomanneet valita hänen kohdalla, että hän paitsi on mm. menestyvä koulussä (Opiskelee vähintään kaksi maisteri tutkintoa, niin hän tyydyttää sekä isänsä että äitinsä toiveet koulutusvalinnoissa) mutta on myös sekä fyysisesti että ennen kaikkea henkisesti terve. Voi miten huolmattomia vanhempia.