Onko korona-aika tuonut elämääsi mitään hyvää?
Aloitan:
- olen oppinut hellittämään vastuutani muista. Esikoiseni olen oppinut siihen, että olen vähintään jollain tasolla vastuussa myös sisaruksista (jotka aikuisia), mutta nyt olen oppinut päästämään irti.
- olen oppinut ottamaan omaa aikaa ja sanomaan ei. Myös työasioissa.
- olen oppinut, että tarvitsen aitoa palautumista. Joskus se on urheilua, joskus television katselua, mutta päätän itse.
- olen oppinut, että maailma pyörii sittenkin. Osa ihmisistä on oikeasti tyhmiä ja näiden kanssa (varsinkin, jos ovat muuten läheisiä), niin keskustelut voi aivan hyvin pitää säässä ja seuraavan päivän ruokatarjoiluissa. Ihmisillä on erilaisia arvoja ja niiden mukaan he elävät. Ei ole multa pois.
- olen oppinut, että lapseni ovat älykkäitä. Aikaa jutella on ollut paljon, heillä on perusteltuja näkemyksiä asioista ja heille on maailma avoinna. Ja hekin ovat omia persooniaan, jotka valitsevat omat polkunsa ja tekevät omat virheensä. Tarvittaessa olen tukena ja tuuppimassa eteenpäin.
Kommentit (30)
Plussat:
Kotikonttorilla työnskentely: enemmän vapaa-aikaa kun ei tarvitse ajaa autolla n 2h/vrk
Treenaa useammin
Minus:
Rakkaita ikääntyviä vanhempiani en ole tavannut yli kahteen vuoteen: en asu Suomessa ja kaikenlainen matkustaminen hirvittää.💔
Jos nyt kesällä pääsisi.
Rahaa on säästynyt yllättävän paljon, kun keikat, elokuvat, teatterit, konsertit, matkat yms. ovat jääneet pois. Säästyneillä rahoilla teen ensi kesänä sauna-kylppärirempan.
Oon elänyt ihan samanlaista elämää kun muutenkin. Käynyt töissä, salilla, tallilla ja koirien kanssa lenkillä :D mutta ainakin ruokakaupassa on töitä riittänyt ja myynti on kehittynyt.
Kotijumppa on ollut enemmän kuin vaivan arvoista.
Kipinän hankkia oman kissan yliopistovaihdon jälkeen. Oon viettänyt paljon aikaa etäopiskelun aikaan äitini luona ja äidin 1v ja 8kk on ollut mun paras kaveri nyt korona-aikana.<3 Meillä on kokemusta kissoista jo ennenkin joten ei olla untuvikkoja kissanhoidon kanssa.
T: kieltenopiskelija nuorimies Helsingin yliopistosta
Ei tarvitse kätellä enää ketään. Eikä varsinkaan halata.
Kaupoissa on ilmaista käsidesiä ja saa pitää maskia ilman että kukaan ihmetelee.
On enemmän paikkoja joista voi tilata kotiin ruokaa jne.
Kokouksia pidetään etänä, ei tarvitse lähteä kotoa, voi levätä samalla omalla sohvalla tai tehdä jotain muuta samalla.
Lapset ovat sairastaneet huomattavasti vähemmän kun ollaan pidetty heitä paljon kotona, nytkään eivät ole joulun jälkeen olleet koulussa.
Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen.
Ainoa hyvä on ollut etäkokoukset. Työ toki lähinä edelleen, mutta nuo päivän päätteeksi olevat palaverit voi olla myös kotoa, eikä tarvi odotella työpaikalla vaan voi häipyä kotiin välissä.
Muuten aika on paljastanut ihmisten todelliset karvat. Eniten olen pettynyt koulutettuihin ja fiksuihin työkavereihin ja ystäviin, jotka ovat aivan psykoosissa. Kaikki ne humaanit arvot on kadonneet. En ihmettele, että joku anotyyppinen kiljahtelee jotain, mutta humaanina, viisaana ja ajattelevana pitämäni ihmiset ovat paljastuneet täysin suhteellisuudentajunsa ja arvonsa menettäneiksi. Heille kaikki on musta-valkoista. Olen tähän asti arvostanut heitä juuri siksi, että näkevät elämän sävyt, vaikka omat arvot olisivatkin selvät. Nyt niitä sävyjä ei ole. Kaikki on musta-valkoista. Ihmiset, jotka ovat huutaneet vihasta, tasa-arvosta, oikeudenmukaisuudesta, lasten oikeusista yms. ovat nyt vakaasti sitä mieltä, että esim. tämä rokottamaton väestö pitäisi ulostaa kaikista yhteiskunnan palveluista, rokottamattomilta lapsilta jopa estää koulunkäynti rangaistuksena vanhemmille jne. Siis aivan sekaisin. Ei kovin moni, mutta jokunen ja pettymys on ollut valtava. Olet heidän puolella tai heitä vastaan. Ei mitään muuta ole olemassa. He ovat pahempia kuin anottajat, koska he edustavat kuitenkin yhteiskunnassa niitä ihmisiä, joilla on hienot virat ja asemat. Koulutusta ja ovat tähän asti esiintyneet sivistyneinä ihmisinä.
Etätöissä ollessa kuntoilen työmatkoilta kuluneen ajan sijaan. Lisäksi olen tehnyt enemmän itse ruokaa, kuin aikaisemmin. Siinä ne hyvät puolet.
On paljonkin.
Korona on hyväksyttävä syy kieltäytyä kaikista vastenmielisistä juhlista.
Niissä kun saisi koko ajan hypätä.
Kukaan ei enää tule yllätysvierailuille.
Pidän siitä että baarit yms tapahtumat ovat jäissä.kuka niitä tarvitsee.
Rakastan etätyötä,kammottaa palata lähityöhön.
Rakastan sulkeutunutta elämää,pakolliset vain kaupassa ja kotona olla pötköttää suurimman osan ajasta.
Etätyö, vaikka olen hybridityön kannattaja, niin se, että työnantaja sallii etätyön vapaasti on kyllä positiivista.
Toinen varmaan se, että kyllä sitä pärjää vähemmälläkin.