Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan arkisia asioita, joihin varakkailla on varaa muttei köyhillä

Vierailija
30.01.2022 |

Aloitan: On luksusta, että kun on sairaana, voi tilata ajan yksityislääkärille eikä tarvitse mennä päivystykseen monen tunnin jonotukseen.

Muita asioita?

Kommentit (206)

Vierailija
101/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä keskustelu. Teidän kaltaisten takia tämä maailma on niin pilalla.

Tulee esille myös epäoikeudenmukaisuuksia, kuten mikseivät kaikki saa laadukasta terveydenhuoltoa.

Perustason hoito tulee kaikille, mutta jos haluaa ekstraa, sitä saa sitten omalla rahalla. Ne on sellaisia asioita, joiden vuoksi ihmiset kouluttautuvat ja tehkevät töitä ja uraa.

Erikoinen mielipide. Perustason hoito harvemmin riittää kroonisesti sairaille, ja sen yleensä tuo tullessaan muita sairauksia. Joka tapauksessa hoito voi olla välttämätöntä, mutta sitä ei silti joko saa ollenkaan, tai odotusaika on tosiaankin se 7 kk. Minulla on sekä akateeminen- että korkeakoulututkinto. Sen lisäksi sairastuin vaikeasti, etenevästi. Elän hyvin pienellä eläkkeellä. Sinun mielestäsi minä en ole oikeutettu ”ekstraan”, koska sairastuin (ei omaa osuutta tähän)?

Vierailija
102/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster. Iittalan ja marimekon tuotteet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzan tilaaminen kotiin

Me emme ylempitasoisena ole tilanneet kertaakaan. Sensijaan käymme lounastamassa korkeatasoisessa paikassa.

Ei kyllä kukaan, oikein kun yläluokasta puhutaan, käy vauvapalstalla kirjoittamassa.

Vierailija
104/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster. Iittalan ja marimekon tuotteet

Marimekko! Ahahaha!!! Ei pahalla, mutta rahalla saa paljon parempaakin!!

Vierailija
105/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee esille myös epäoikeudenmukaisuuksia, kuten mikseivät kaikki saa laadukasta terveydenhuoltoa.

Perustason hoito tulee kaikille, mutta jos haluaa ekstraa, sitä saa sitten omalla rahalla. Ne on sellaisia asioita, joiden vuoksi ihmiset kouluttautuvat ja tehkevät töitä ja uraa.

Erikoinen mielipide. Perustason hoito harvemmin riittää kroonisesti sairaille, ja sen yleensä tuo tullessaan muita sairauksia. Joka tapauksessa hoito voi olla välttämätöntä, mutta sitä ei silti joko saa ollenkaan, tai odotusaika on tosiaankin se 7 kk. Minulla on sekä akateeminen- että korkeakoulututkinto. Sen lisäksi sairastuin vaikeasti, etenevästi. Elän hyvin pienellä eläkkeellä. Sinun mielestäsi minä en ole oikeutettu ”ekstraan”, koska sairastuin (ei omaa osuutta tähän)?

Ei. Kukaan ei ole velvoitettu korvaamaan sinun paskaa säkääsi. Näin kapitalismi toimii. Selviydyt tai kuolet.

Vierailija
106/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloni eläkkeellä on 1300 e/kk.

Ostan siivouksen, tilaan ruoat verkkokaupoista, Woltilta tai Foodoralla. Tilaan kampaajan kotiini. Käytän taksia ja paketit tilaan kotiinkuljetuksella. Syön lihaa/kalaa/kanaa.

Mikä muuttuisi, vaikka saisin 5000 e/kk?

Tämä!

Vierailija
107/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme.

Vierailija
108/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloni eläkkeellä on 1300 e/kk.

Ostan siivouksen, tilaan ruoat verkkokaupoista, Woltilta tai Foodoralla. Tilaan kampaajan kotiini. Käytän taksia ja paketit tilaan kotiinkuljetuksella. Syön lihaa/kalaa/kanaa.

Mikä muuttuisi, vaikka saisin 5000 e/kk?

Voisit ihan oikeastikin elää niin, eikä vaan palstalla provoilla. Siis pääomatulosi eläkkeellä ovat tuo 1300, bruttoeläke 5000 ja kyllä; kampaaja tulee kotiin ja wolttiveijari tuo ateriat. Niinhän sen oikeasti tarkoitit.

Vierailija
109/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloitan: On luksusta, että kun on sairaana, voi tilata ajan yksityislääkärille eikä tarvitse mennä päivystykseen monen tunnin jonotukseen."

Olen n. 2000e/kk nettona tienaava eroäiti, eli en varakas. Silti voin mennä yksityiselle/viedä lapseni yksityiselle julkisen sijaan.

Vakuutukset.

Vierailija
110/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja tai muut arkea helpottavat palvelut.

Olen pienituloinen, mutta kyllä minullakin käy siivooja.

Meillä taitaa sitten olla hiukan eri käsitys pienituloisesta.

Vierailija
111/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aloitan: On luksusta, että kun on sairaana, voi tilata ajan yksityislääkärille eikä tarvitse mennä päivystykseen monen tunnin jonotukseen."

Olen n. 2000e/kk nettona tienaava eroäiti, eli en varakas. Silti voin mennä yksityiselle/viedä lapseni yksityiselle julkisen sijaan.

Vakuutukset.

Newsflash! Kakki eivät saa vakuutusta.

Vierailija
112/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutukset.

Newsflash! Kakki eivät saa vakuutusta.

Veikkaan että suurin osa ”köyhistä” ei saa sitä vakuutusta.

Vierailija
113/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutukset.

Minä en saa vakuutuksia sairauteni vuoksi.

Vierailija
114/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuruokaan panostan. Ostan kaiken ruoan raaka-aineet luomuna, jos vaan suinkin saa. Erityisesti hedelmissä ja vihanneksissa, joiden viljelyssä käytetään paljon torjunta-aineita, se on mielestäni tärkeää. Hyvä sijoitus omaan - ja oman perheen terveyteen. Ettei välttämättä tarvitse niitä ruoansulatuskanavan tähystyksiä olla tilaamassa tulevaisuudessa.

Vierailija
115/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja tai muut arkea helpottavat palvelut.

Olen pienituloinen, mutta kyllä minullakin käy siivooja.

Meillä taitaa sitten olla hiukan eri käsitys pienituloisesta.

Verojen jälkeen käteen jää noin 1700 euroa kk

Vierailija
116/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin tilaus

Vierailija
117/206 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify, Netflix ja kaikki muutkin suoratoistopalvelut

Vierailija