Luetellaan arkisia asioita, joihin varakkailla on varaa muttei köyhillä
Aloitan: On luksusta, että kun on sairaana, voi tilata ajan yksityislääkärille eikä tarvitse mennä päivystykseen monen tunnin jonotukseen.
Muita asioita?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Kokaiini, oksikodoni.
Köyhät vetää kuulemma jotain piriä ja subutexiä.
Oksiakondoomissa
Voi rangaista, ärsyttäviä ihmisiä. Sakoilla selviää 😁
Vierailija kirjoitti:
Kokaiini, oksikodoni.
Narkki se on rikaskin narkki.
Kahvilaan meno milloin tahansa, minkä tahansa juoman valinta, minkä tahansa lisukkeen valinta
”Tarpeettomien” asioiden ostaminen ilman miettimistä, esim. joku aikakauslehti ja kukkakimppu muiden ruokaostosten sekaan.
Se että voi ostaa ruokakaupasta mitä haluaa ja tarvitsee eikä tarvitse laskea päässä loppusummaa. Ja voi ostaa itselle ja lapselle vaatteita, kenkiä, urheilutarvikkeita jne silloin kun niitä tarvitaan, tilille ensin katsomatta.
Olen elänyt köyhänä ensimmäiset 25 vuotta elämästäni. Nykyisin mulleon ihan arkista että rahat riittää hyvin arjen hankintoihin, mutta olen siitä edelleen varsin onnellinen ja tyytyväinen, että tulokehitykseni on ollut niin positiivinen. N50
Yksityislääkäri varakkaiden luksusta?
Eli jokainen työssäkäyvä jolla on työterveyspalvelu, on varakas?
Vierailija kirjoitti:
Pizzan tilaaminen kotiin
Me emme ylempitasoisena ole tilanneet kertaakaan. Sensijaan käymme lounastamassa korkeatasoisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma tuoreet marjat. Kaverini vain sanoi erään kerran, että ei hänellä ole joka päivä varaa ostaa tuoreita marjoja.
Marjoja saa ilmaiseksi metsästä.
Tuoreita marjoja ei kyllä tuolta lumen alta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityislääkäri on kyllä luksusta. Pääsee sovittuna aikana ja hyvää palvelua.
Ei ne nyt niin paljon maksa. Paikallisessa Aavassa 59e/kerta.
Juu, mutta tuo on minun vuokran ja laskujen jälkeisestä budjetistani kolmasosa.
Yksityislääkärikäynnit, ravintolassa syöminen, vaatekaapin päivitys - miettimättä raha-asioita. Eniten olen kroonisesti sairastavana kateellinen tuosta ensimmäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokaiini, oksikodoni.
Narkki se on rikaskin narkki.
Niin on. Ja luuseri se on raitiskin luuseri.
yritä kuitenkin sisäistää fiksumpien havainto; 99.999% ja 99%.
kuulut joka tapauksessa viimeiseen.
Vierailija kirjoitti:
Omasta arjesta semmoisia luksuksia on että ajan tesla model x plaidilla ja mulla on velaton 115m2 asunto Kampissa.
Mutta tasoistasi seuraa ei jostain kumman syystä ole koska roikut täällä alikoulutettujen, pienituloisten sivuilla?
mutta sinulla ei ole esim. avaruusmatkaan. miksi? se taitaa harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksityislääkäri varakkaiden luksusta?
Eli jokainen työssäkäyvä jolla on työterveyspalvelu, on varakas?
Hahhah. Työskentelen kaupungilla ja meidän työterveys on terveyskeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksityislääkäri on kyllä luksusta. Pääsee sovittuna aikana ja hyvää palvelua.
Niin mitä nyt leikkaushoitoa vaatineeseen luunmurtumaan määrätään Buranaa eikä muuta vaikka kuinka potilas sanoo ettei auta. Nekin kipulääkkeet mitkä piti sairaalasta lähdettäessä saada mukaansa niin joku "unohti" antaa eli joku nappinarkkari varasti ne tai sitten ihan puhdasta sadismia. Mehiläisessä tämä.
Vierailija kirjoitti:
”Tarpeettomien” asioiden ostaminen ilman miettimistä, esim. joku aikakauslehti ja kukkakimppu muiden ruokaostosten sekaan.
Ehkä vielä jonain päivänä saan tehdä näin, tai lohifileen tuijottelun sijasta jopa ostaa sen.
Viimeksikin ennen kauppaan menoa piti ensin tehdä hintavertailut eri kauppojen välillä, sitten kaupassa piti etsiä tarjouksia ja halvimpia tuotteita ja sain todeta, että monia halvimpia merkkejä ei sitten siinä kaupassa ollutkaan vaikka netissä niin väitettiin. Lisäksi moni tarvitsemani halvempi tavara oli loppu.
Kun olin köyhä ensimmäiset 40 vuotta, minä pyöräilin kaikki matkat.
Söin terveellisesti mutta niukasti.
Vartalo upea, lihaksikas ,hoikka, nuorekas.
Kun minusta tuli yllättäen rikas, ostin markkinoiden parhaan pyörän ja panostin lisää terveyteen, itseni huoltoon ja harrastuksiin., autoa en laita, autoton elämä tuo liikettä ja hieman seikkailijan oloa.
Taksia käytän kovilla pakkasilla, ja pitemmälle matkoille, ykkösluokassa matkustan junassa ja lentokoneessa.
Miksi haluaisin rikkaana alkaa keräämään painoa, sehän tässä iässä näkyy heti verikoearvoissa ym.
Siitä sai campingin hienosteleva pikkuhinuri nenillee!