Paljonko on sopiva tuntipalkka lumitöistä?
Kommentit (35)
Naapurin YH-rouva ehdotti kahveja luonaan, jos olisin tehnyt ison lumipyryn jälkeen hänen pihaltaan ja OK-talonsa tieltä lumityöt. Kolalla ehkä 2-3 h. Lunta oli tullut 15cm tms.
Mä saan 13,5e/h. Teen niin käsitöitä kuin konehommiakin yksityisessä yrityksessä.
Kyllä sitä rahaa saisi helpommallakin.
Sellainen 500e tunnissa on sopuhinta.
Traktorilla käy käden käänteessä. Maaseudulla ei saa mitään palkkaa. Se jolla välineet niin auraa lumet.
Ottaisin 40 tunnilta. On sen verran kovvoo hommoo.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin YH-rouva ehdotti kahveja luonaan, jos olisin tehnyt ison lumipyryn jälkeen hänen pihaltaan ja OK-talonsa tieltä lumityöt. Kolalla ehkä 2-3 h. Lunta oli tullut 15cm tms.
Päiväkahvit?
Firma ottaa satasen tunnilta (mies, kone, naftat, alv). Koululaisen lumikolineen saat 15 egeä/tunti +sivukulut. Hänellä menee neljä tuntia siihen minkä konemies tekee vartissa.
Orjuus on maassa kielletty. Toistaiseksi.
Maksoin 15e/h omalle lukiolaispojalle. Se oli noin tunti, kun teki ala- ja yläpihan lumityöt, portaat ja polun varastolle. OK-talo, keskinen Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 500e tunnissa on sopuhinta.
T. Sohvien mies, ideologosesti työtön (PS)
Vierailija kirjoitti:
Traktorilla käy käden käänteessä. Maaseudulla ei saa mitään palkkaa. Se jolla välineet niin auraa lumet.
Näin on. Asun yksin omakotitalossa, iso piha ja yksityistie. Maajussinaapurini auraa, linkoaa tai lanaa kaiken tarpeen tullen, ilman häntä olisin pulassa. Ei huoli maksua, vaikka olen tarjonnut. Tuo vielä hiirenmyrkytkin, kun eihän niitä nykyään tavan ihminen saa enää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Asun yksin omakotitalossa, iso piha ja yksityistie. Maajussinaapurini auraa, linkoaa tai lanaa kaiken tarpeen tullen, ilman häntä olisin pulassa. Ei huoli maksua, vaikka olen tarjonnut. Tuo vielä hiirenmyrkytkin, kun eihän niitä nykyään tavan ihminen saa enää ostaa.
Tuontyyppisellä palveluksella odotetaan kaljakoria, kahvipaketteja jne vastapalveluna. Olethan hoitanut?
Mönkkärillä työnnellyt naapurin pihan jos ei itse ole ehtinyt kolaamaan. En ole veloittanut mitään.
Hiirille ei pidä antaa mitään myrkkyjä. Niistä ei ole mitään haittaa.
Naapurinrouva ehdotti kahveja piirakalla, tortulla ja piparilla. Aika anteliasta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Konetyötä vai kolausta?
Käsin kolausta ja lapiontia.
10€.