Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla ei ole älypuhelinta! MInkä ikäinen olet?

Vierailija
03.06.2015 |

Kyselläänpä tällaista. 

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 v.

Vierailija
2/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

47v. Lakkasin kokonaan käyttämästä kännykkää 14 vuotta (sitten vuonna 2001), kun sain uuden kaksitaajuuspuhelimen, joka sekoitti hormonitoimintani, aiheutti unettomuutta ja vaikeutti selvästi muistamista ja muuta ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotias koodari. Kehitän jopa mobiilipelejä työkseni. En siksi, että pitäisin niistä, vaan siksi, että massaa kiinnostaa moinen sonta. Kuka tahansa teknologiasta kiinnostunut on valmis myöntämään, että (ainakin nykyajan) älypuhelimet ovat täysin turhia medialeluja, joiden tuottamisessa kaiken lisäksi keskitytään mainontaan ja tyylikkääseen kuoreen ja jätetään sen vuoksi kestävyys, tehot ja akunkesto nollaan.

Vierailija
4/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v. Ollut useampi älypuhelin. Nykyinen puhelin mahd simppeli ja älyominaisuuksista käytän vain kameraa ja multimediaviestien lähetystä ja vastaanottoa sekä joskus harvoin nettiä kököllä selaimella.

Vierailija
5/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23

Vierailija
6/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias. En myöskään koskaan aio ostaa älypuhelinta. Tykkään kirjoittaa pitkiä tekstareita kavereiden kanssa ja ennakoivalla tavallisella näppäimillä se on supernopeaa ja helppoa. Vihaan myös tabletteja. Ehkä siistä syystä, että ne on niin hitaita ja kömpelöitä käyttää, kun tökitään yhdellä sormella ja hups tuli virhetökkäyksiä yms.

Hallitsen nimittäin 10-sormijärjestelmän, eli osaan kirjoittaa tietokoneella nopeasti kymmenellä sormella katsomatta näppäimiä, siksi fyysinen näppäimistö tietokoneella on paras. Taitoni hankin yläasteen konekirjoitustunneilla :) Eli mun tarpeisiin sopii parhaiten tavallinen känny ja perinteinen tietokone + hiiri.

Vierailija
7/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 06:53"]

Olen 38-vuotias. En myöskään koskaan aio ostaa älypuhelinta. Tykkään kirjoittaa pitkiä tekstareita kavereiden kanssa ja ennakoivalla tavallisella näppäimillä se on supernopeaa ja helppoa. Vihaan myös tabletteja. Ehkä siistä syystä, että ne on niin hitaita ja kömpelöitä käyttää, kun tökitään yhdellä sormella ja hups tuli virhetökkäyksiä yms.

Hallitsen nimittäin 10-sormijärjestelmän, eli osaan kirjoittaa tietokoneella nopeasti kymmenellä sormella katsomatta näppäimiä, siksi fyysinen näppäimistö tietokoneella on paras. Taitoni hankin yläasteen konekirjoitustunneilla :) Eli mun tarpeisiin sopii parhaiten tavallinen känny ja perinteinen tietokone + hiiri.

[/quote]

Mulla on Nokian tavallinen peruspuhelin siis, jossa on kamera. Kameraa käytän sillä aktiivisesti. Sosiaalisista medioista olen vain facebookissa listoilla (en aktiivikäyttäjä).

Vierailija
8/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:38"]

Olen 50-vuotias insinööri, ATK-harrastaja 25 vuoden ajalta, ATK järjestelmien ylläpitäjänä ja ATK tukena toiminut toistakymmentä vuotta eri firmoissa - Vapaa-aikanani tutustun ATK-alan uutuuksiin ja olen niitä laitepalkalla myös testaillut ennen niiden markkinoilletuloa.

Nykyisessä firmassa löivät "äly"-puhelimen kouraan työsuhteen alussa, vuoden päästä totesin, että jos joku kuvittelee että minun tulisi puhelimeen vastatakkin, niin hankkikoon minulle ihan oikeilla nappuloilla varustetun perusversion, joka ei jatkuvasti leiki itsensä kanssa ja vaadi päivittäistä latausta - Hommasivat muutaman kympin perus Nokialaisen, joka tekee kaiken mitä puhelimelta edellytänkin.

Näytön lääppiminen ei ole mielestäni puhelimeen soveltuva käyttöliittymä, varsinkaan kun ei se toimi, ja osa toiminnoista piilotettu tavoilla/paikkoihin joihin päästäkseen pitäisi juosta ensin käsillään viisi kertaa toimiston ympäri myötäpäivää, seuraavaksi kolme kertaa vastapäivään, jonka jälkeen pitäisi tehdä kuusi kärrynpyörää keskellä pihaa...

Puhelin on puhelin, eikä sitä tarvitse kuin soittamiseen, puheluiden vastaanottoon, tekstiviestien lähetykseen ja vastaanottoon - Kaikkiin muihin tarpeisiin on olemassa tarkoituksiin huomattavasti paremmin soveltuvat vehkeet nenän edessä lähes koko valveillaoloajan, ja jos ei ole, niin olen liikkeellä ja silloin on muutakin tekemistä kun isokokoisten lelujen kanniskelu, taskussa on täytettä ilmankin.

[/quote]

Hyvä kirjoitus! Täysi peesi. Mullakaan ei ikinä ole ollu älypuhelinta eikä tule.

Vierailija
9/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain älypuhelimen vasta pari kk sitten. Olen 52v. Keskimmäinen tyttäreni 17v ei ole halunnut älypuhelinta.

Vierailija
10/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 23:38"]Olen 50-vuotias insinööri, ATK-harrastaja 25 vuoden ajalta, ATK järjestelmien ylläpitäjänä ja ATK tukena toiminut toistakymmentä vuotta eri firmoissa - Vapaa-aikanani tutustun ATK-alan uutuuksiin ja olen niitä laitepalkalla myös testaillut ennen niiden markkinoilletuloa.

Nykyisessä firmassa löivät "äly"-puhelimen kouraan työsuhteen alussa, vuoden päästä totesin, että jos joku kuvittelee että minun tulisi puhelimeen vastatakkin, niin hankkikoon minulle ihan oikeilla nappuloilla varustetun perusversion, joka ei jatkuvasti leiki itsensä kanssa ja vaadi päivittäistä latausta - Hommasivat muutaman kympin perus Nokialaisen, joka tekee kaiken mitä puhelimelta edellytänkin.

Näytön lääppiminen ei ole mielestäni puhelimeen soveltuva käyttöliittymä, varsinkaan kun ei se toimi, ja osa toiminnoista piilotettu tavoilla/paikkoihin joihin päästäkseen pitäisi juosta ensin käsillään viisi kertaa toimiston ympäri myötäpäivää, seuraavaksi kolme kertaa vastapäivään, jonka jälkeen pitäisi tehdä kuusi kärrynpyörää keskellä pihaa...

Puhelin on puhelin, eikä sitä tarvitse kuin soittamiseen, puheluiden vastaanottoon, tekstiviestien lähetykseen ja vastaanottoon - Kaikkiin muihin tarpeisiin on olemassa tarkoituksiin huomattavasti paremmin soveltuvat vehkeet nenän edessä lähes koko valveillaoloajan, ja jos ei ole, niin olen liikkeellä ja silloin on muutakin tekemistä kun isokokoisten lelujen kanniskelu, taskussa on täytettä ilmankin.
[/quote]

Hieno homma. Minä säästän liikkeellä ollessani viikossa yhden iPhonen hinnan sillä että firman 1000+ yrityksen ja 10000+ yhteystiedon CRM-järjestelmä kulkee taskussa eikä minun tarvitse soittaa 20 kertaa päivässä nallekekkoselle "ja yhdistätkö kiitos..."

Vierailija
11/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 02:36"]47v. Lakkasin kokonaan käyttämästä kännykkää 14 vuotta (sitten vuonna 2001), kun sain uuden kaksitaajuuspuhelimen, joka sekoitti hormonitoimintani, aiheutti unettomuutta ja vaikeutti selvästi muistamista ja muuta ajattelua.
[/quote]

Menikö mielenterveys siinä samassa hötäkässä vai tapahtuiko se jo aiemmin?

Vierailija
12/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 06:53"]Olen 38-vuotias. En myöskään koskaan aio ostaa älypuhelinta. Tykkään kirjoittaa pitkiä tekstareita kavereiden kanssa ja ennakoivalla tavallisella näppäimillä se on supernopeaa ja helppoa. Vihaan myös tabletteja. Ehkä siistä syystä, että ne on niin hitaita ja kömpelöitä käyttää, kun tökitään yhdellä sormella ja hups tuli virhetökkäyksiä yms.

[/quote]

Ai? Kyllä minä kirjoitan iPadilla ihan kymmensormijärjedtelmällä. Kosketusnäytöllisellä kännykälläkin kirjoittaa siihen totuttuaan paljon nopeammin kuin yhdelläkään qwerty/t9 näppiksellä. Puhumattakaan Swiftistä tai sanelusta.

Vierailija
13/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21wee

Vierailija
14/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 v. Ja olen ihan tyytyväinen ilman.

Vierailija
15/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. 42-vuotias lääkäri. Minulla on vanha Nokia, jolla ei pääse edes nettiin.

Vierailija
16/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani 89v

Vierailija
17/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v. Ensimmäsen kännyn ostin 2001 yo lahjarahoilla (nokia 3330). Kolme vuotta sitten siiryin seuraavaan, eli peräti värinäytölliseen (joku ihan perus nokia näppylöillä). Table ja tietokone käytössä, joten en koe tarvitsevani. En tykkää näprätä ja lähmiä. 10 sormi järjetelmä paljon kätevämpi. Ja toisaalta, jos olen kaveri seurassa, haluan myös olla oikeasti läsnä. Pari kertaa olen tuntenut itseni typeräksi ja hylätyksi kun seurueesta kaikki muut näpräsi puhelintaan. Sanoin suoraan: Haloo! Olen täällä. anteeksi, jos olen näin vanhanaikainen, mutta mulla ei ole virtuaali kaveria, joten tunnen itseni nyt todellakin tois arvoiseksi. Voidaanko keskittyä olemaan tässä? Onneksi ymmärtäväistä porukkaa, vaikka vähän väliä pitikin yrittää äkkiä ja huomaamatta kurkkia taskuun tai käsilaukkuun :) .

Vierailija
18/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v

Vierailija
19/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/102 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, 54. Senioripuhelin(doro simpukka-malli). Oli onnensa kukkuloilla kun oppi ottamaan kuvia sillä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän