Aivan loppu vauvan kanssa, vauvaa enemmän toivonut mies huomasi ettei tämä olekaan ruusuilla tanssimista ja palasi eksänsä kanssa yhteen
Vauva ei kiinnosta häntä, kun tajusi miten raskasta tämä on. On kahden kuukauden aikana hoitanut vauvaa yhteensä ehkä 5-6 tuntia, että olen päässyt edes suihkuun. Tukiverkostoa ei ole ja hoitajaan ei ole varaa, kun isänsä ei hoida edes elatusmaksuja. Ja vauva ei juo pullosta, eikä hoitaja luonnollisesti voi imettää. Toimin ns. tuttina jatkuvasti, vauva rääkyy heti kun irrottaa rinnasta. Nukkuu 2-3h pätkiä hyvinä öinä. Minä nukahtelen istualteen, unohtelen asioita ja tavaroita minne sattuu. Itkeskelen pitkin päivää ja öitä. Tulen kohta hulluksi, neuvolasta en saa kun syyllistämistä. Mitäs menin tekemään vauvan epäluotettavan miehen kanssa. Hän siis oli se, jolla oli meistä se vauvakuume, minä olin kannalla, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Näin ei saisi sanoa, mutta vaikka vauva on rakas, haluaisin edes palan entistä elämääni takaisin.
Kommentit (91)
Anna adoptioon. Mies lähti ja sinäkään et sitä oikeastaan halus. Joku muu kyllä haluaa.
Hieno nainen se exä kun ottaa avosylin vastaan lastenhylkääjän. Itelle ei kelpais.
Vierailija kirjoitti:
Anna adoptioon. Mies lähti ja sinäkään et sitä oikeastaan halus. Joku muu kyllä haluaa.
Tämä on ihan todellinen vaihtoehto. On lapselle myös reilumpaa antaa ns.oikeat vanhemmat kuin "kahdet puolikkaat" (bio&sijais).
Olen itse joutunut pohtimaan tätä vaihtoehtoa vakavissani.
Alat sinnikkäästi opettaa vauvalle tutin ja tuttipullon käyttöä. Silloin hoitaja voi syöttää pullosta. Voithan rintapumpulla ottaa omaa maitoa talteen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat paremmin miettiä jo etukäteen, että minkälainen mies soveltuisi isäksi.
Onko se kipinöivä alfaekstrovertti myös kipinöivä isänä? Vai voisiko se ihan kiva nössö soveltua paremmin isäksi?
Ihan tarpeeksi on kyllä kuultu myös niitä tarinoita että kun on alettu seurustelemaan sen kiltin, kivan nössömiehen kanssa kys. miehen itsetunto nouseekin niin taivaisiin että lähtee heti pettämään ja jättää.
Voit myös itte ottaa rennommin ja katsoa jos se rakkaus lapseen syttyisikin. Itse viiden lapsen äitinä nukuin aina imettäessäni. Miten muuten voisi saada tarpeeksi unta. Pätkäuniin tottuu kyllä tyyliin tunti unta&imetystä ja tunti hereillä puuhaillen muuta.
Naisen pitää aina miettiä, pärjäisikö lapsen kanssa myös yksin. Tämä on fakta vaikka kuinka nykyään yritetään ajaa tasa-arvoa.
Hae apua. Neuvolaan tai terkkariin, mars,
Miten neuvolassa voidaan sanoa noin?
Trolli osaa eläytyä huumorintajuisesti. 👍
Kyllä se elämä ajan kanssa palautuukin uomiinsa. Tuo on täysin poikkeuksellista aikaa pikkuvauvan kanssa, muista se. Yritä opettaa myös pullolle edelleen. Muutaman kuukauden kyllä jaksat. Sitten vauva syö jo muutakin ja syöttövälit harvenee.
Kirjoitit, ettei tukiverkkoja ole.
Tarkoittaako, ettei ole edes kaukana asuvaa vanhempaakaan, joka voisi joskus tulla hetkeksi auttamaan?
Neuvolan kanta ei voi olla terveydenhuollon virallinen kanta. Löytyisikö sieltä, joltain järjelliseltä ihmiseltä, myös jokin oikea neuvo?
Yksin selvitymiseen ei ole muuta neuvoa kuin että nukut aina kun vauvakin nukkuu. Tyrkytät tuttia koko ajan. Onhan varmaa, että maitoa tulee riittävästi? - Lisämaidot on olemassa, niitäkin voi kokeilla.
Opeta vauva juomaan pullosta ja sovi isän kanssa lähi/etäviikoista tai edes viikonlopuista.
Joku sanoo tähän että rintaruokinta ja kiintymyssuhde, mutta kumpikaan ei onnistu, jos tulet hulluksi ja isänkin on tärkeä saada oma osansa vanhemmuudesta (ja vauvan isästään).
Vierailija kirjoitti:
Voit myös itte ottaa rennommin ja katsoa jos se rakkaus lapseen syttyisikin. Itse viiden lapsen äitinä nukuin aina imettäessäni. Miten muuten voisi saada tarpeeksi unta. Pätkäuniin tottuu kyllä tyyliin tunti unta&imetystä ja tunti hereillä puuhaillen muuta.
Aika harva voi nukkua imettäessään ja ennen kuin yrittää, kannattaa googlata barn kvävning
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat paremmin miettiä jo etukäteen, että minkälainen mies soveltuisi isäksi.
Onko se kipinöivä alfaekstrovertti myös kipinöivä isänä? Vai voisiko se ihan kiva nössö soveltua paremmin isäksi?
Ihan tarpeeksi on kyllä kuultu myös niitä tarinoita että kun on alettu seurustelemaan sen kiltin, kivan nössömiehen kanssa kys. miehen itsetunto nouseekin niin taivaisiin että lähtee heti pettämään ja jättää.
Kaverin hiljainen narukäsi eksä hakkasi teholle.
Älkää missään nimessä synnytäkö kenenkään mieliksi! Uskaltakaa sanoa ei. Ap, ota yhteyttä lastensuojeluun.
Katso kunnan sivuilta perheohjauksen, kotipalvelun ja lastensuojelun yhteystiedot. Soita ja pyydä apua.
Vierailija kirjoitti:
Opeta vauva juomaan pullosta ja sovi isän kanssa lähi/etäviikoista tai edes viikonlopuista.
Joku sanoo tähän että rintaruokinta ja kiintymyssuhde, mutta kumpikaan ei onnistu, jos tulet hulluksi ja isänkin on tärkeä saada oma osansa vanhemmuudesta (ja vauvan isästään).
Sitten on isejä joita ei kiinnosta.
Onpa ikäviä kommentteja taas. Ja täysin turhia.
Sinä olet nyt tosi raskaassa ja vastuullisessa tilanteessa ja varmaan tuntuu siltä, etteei ole mitään ulospääsyä. Voit kuitenkin olla varma, että jokainen päivä on yksi päivä kohti helpompaa elämää. Vaikka aika tuntuu nyt matelevan, se kuluu ja nopeasti kuluukin. Varmaan muistat, millaista oli vuosi sitten? Eikö vain aika olekin mennyt äkkiä?
On surullista, jos sinulla ei ole ketään, joka voisi tulla auttamaan. Ei siis yhtään sukulaista tai ystävää missään? Entä miehen vanhemmat? Voisiko Mll:sta tai seurakunnasta saada apua tai kunnan perhepalveluista?
Sinut on epäreilusti jätetty yksin. Voisitko millään kääntää asian niin, että juuri sinä olet saanut tilaisuuden kasvattaa lapsesi yksin, sinä olet hänelle tärkein ja läheisin ihminen ja sinä ja vain sinä saat nähdä kaikki lapsen kasvamiseen liittyvät hienot hetket.
Toivotan sinulle voimia ja rohkeutta!
Kun lapsi kasvaa isääkin alkaa jossain kohtaa kiinnostaa. Sitten jo ollaankin vaatimassa tapaamisia kyn ei ole enää vaipanvaihtoa. Näin se aina menee.
Onhan sitä toitotettu, että lapsia tehdessä pitää miettiä selviääkö sen kanssa yksin. Ja niitä pitää oikeasti ite haluta eikä tehdä toisten mieliksi.