Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maannut koulun loppumisesta asti sängyssä

Vierailija
03.06.2015 |

Eli lauantaista saakka päivät ovat menneet sängynpohjalla maaten. Nukun ja olen koneella, pari ateriaa olen syönyt. Masentaa niin paljon.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap! <3
Mikä tekeminen on sellaista, josta nautit?

Minä ilahduin lukion jälkeisenä kesänä kun eräs kaveri, joka ei ollut käynyt meillä tuli ex-tempore ovelle ja kysyi lähdenkö lenkille. En olisi kehdannut jotenkin itse olla yhteydessä.

Paljon tsemppiä ja iso halaus!

Vierailija
42/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:07"]

Voi ap! <3 Mikä tekeminen on sellaista, josta nautit? Minä ilahduin lukion jälkeisenä kesänä kun eräs kaveri, joka ei ollut käynyt meillä tuli ex-tempore ovelle ja kysyi lähdenkö lenkille. En olisi kehdannut jotenkin itse olla yhteydessä. Paljon tsemppiä ja iso halaus!

[/quote]

No kun en tunne juuri nyt nautintoa mistään, en osaa sanoa. Kaikki on niin merkityksetöntä ja tunnen oloni yksinäiseksi. Taidan jotenkin elää muita ihmisiä varten, ja sitten kun heitä ei olekaan, en osaa olla. :( Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap ystäviä? Kun on masentunut ja ahdistunut, tekee usein mieli vain sulkeutua yksin kotiin. Tästä huolimatta kanattaa vaikka "väkipakolla" pitää muihin ihmisiin yhteyttä. Muiden kanssa ollessa saa katkaistua omat junnaavat, ahdistuneet ajatukset edes hetkeksi, mikä saa voimaan paremmin näkemään valoisammin. Voisitko pyytää vaikka jotain kaveria tai tuttavaa kylään tai mennä kaverin kanssa kaupungille kahville?

[/quote]

On minulla, ei ole vain ollut voimia edes pyytää heitä minnekään. Ap

Vierailija
44/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan sen kamalan tunteen lukiosta pääsyn jälkeen, kun elokuussa alkoivat koulut ja enää ei ollutkaan koulupaikkaa minne mennä. Eikä töitä.

Ihan hirveä tunne se oli ja myös se, että kun ei oikein tiennyt mikä kiinnostaisi. Itseäni auttoi se, että menin "hanttihommiin" puhelinmyyjäksi. Siitä sain hiljalleen tahtoa ja motivaatiota hakea jatko-opiskeluihin. Ensimmäinen opiskelupaikka oli virhevalinta, onneksi tajusin lopettaa sen ja sitten pääsinkin kivaan opiskelupaikkaan.

Vierailija
45/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua! Ehdottaisin että luit itsellesi vähän rutiineja. Ei mitään ihmeellistä, mutta vaikka päätät herätä joka aamu tiettyyn aikaan, käyt suihkussa ja lähdet kävelylle. Liikunta ja raitis ilma auttaa tosi paljon. Jos tykkäät laittaa ruokaa niin siitäkin saa sisältöä, voi suunnitella ruuan, käydä ostoksilla, kokata rauhassa ja syödä nautiskellen. Onko sinulla ystäviä tai kavereita, voisiko heitä tavata? Tai onko sinulla esim. mummoa jonka kanssa voisit viettää aikaa ja keskittää huomiosi häneen, eikä koko ajan itseesi. Toivottavasti helpottaa.

Vierailija
46/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:05"]

Jos voit pysyä sängyssä, voin panna sinut kuntoon. Keitetään sitten vaikka energiajuomat.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Työnnä Teme pää perseeseesi ja tanssi ripaskaa lähimmälle moottoritielle.

Vierailija
47/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:11"]

Voi ap! <3 Mikä tekeminen on sellaista, josta nautit? Minä ilahduin lukion jälkeisenä kesänä kun eräs kaveri, joka ei ollut käynyt meillä tuli ex-tempore ovelle ja kysyi lähdenkö lenkille. En olisi kehdannut jotenkin itse olla yhteydessä. Paljon tsemppiä ja iso halaus!

[/quote]

No kun en tunne juuri nyt nautintoa mistään, en osaa sanoa. Kaikki on niin merkityksetöntä ja tunnen oloni yksinäiseksi. Taidan jotenkin elää muita ihmisiä varten, ja sitten kun heitä ei olekaan, en osaa olla. :( Ap

[/quote]

Tuosta voi oppia ajan kanssa pois hyvässä määrin. Mutta kun kerran koet noin, niin yritä elää muille ihmisille uusin tavoin: hymyile niille vastaantulijoille, tervehdi bussikuskia, avaa mummolle ovi. Et tarvitse ystäviäsi tuon kokemiseen, jos ymmärrät, mitä yritän sanoa..? Ajattele, että sinun hymysi, sinun tervehdyksesi, sinun antamasi pieni apu voi olla sille tuntemattomalle se päivän paras asia. Ehkä hymysi kohde oli juuri saanut haukut pomoltaan? Leiki näillä ajatuksilla ja tee pieniä tekoja. Ja jos et silti ala päästä masennusoireista irti, hae apua! T. Se 32

Vierailija
48/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:15"]

Voi sinua! Ehdottaisin että luit itsellesi vähän rutiineja. Ei mitään ihmeellistä, mutta vaikka päätät herätä joka aamu tiettyyn aikaan, käyt suihkussa ja lähdet kävelylle. Liikunta ja raitis ilma auttaa tosi paljon. Jos tykkäät laittaa ruokaa niin siitäkin saa sisältöä, voi suunnitella ruuan, käydä ostoksilla, kokata rauhassa ja syödä nautiskellen. Onko sinulla ystäviä tai kavereita, voisiko heitä tavata? Tai onko sinulla esim. mummoa jonka kanssa voisit viettää aikaa ja keskittää huomiosi häneen, eikä koko ajan itseesi. Toivottavasti helpottaa.

[/quote]

Kiitos tästä, laitoin herätyksen huomisaamulle. Yritän saada itseni ulos. Ap

Vierailija
49/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:11"]Itsellä vähän meinaa olla sama meininki, mutten anna sen tapahtua! Valmistuin myös lukiosta, hain opiskelemaan, olen hakenut kesätöitä (ja vieläkin haku päällä) ja näen ystäviä ja plus vietän aikaa perheeni kanssa, jotten vain jäisi sänkyyn makaamaan. Keksi itsellesi tekemistä ja jotain mitä odottaa! Kaikki on asenteesta kiinni! (:
N18
[/quote]

Miksi tämä sai niin paljon alapeukkuja? Likkahan on ahkera kuin mikä.

Vierailija
50/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun olette vastailleet täällä av:lla niin kivasti. Luulin että saisin vain haukkuja siitä kuinka laiska olen. Saitte minut sen verran liikkeelle että laitoin veden kiehumaan eli kohta juon teetä ja teen voileivän. :) Syömiset ovat olleet siis todella vähäisiä viime päivinä, ei ole ollut ruokahalua. Ap

Vierailija
51/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap :)

Vierailija
52/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:29"]

Tsemppiä ap :)

[/quote]

Kiitos. :) <- hymyilin jo oikeasti. Ap

Vierailija
53/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen huomenna kertomaan tänne, jaksoinko lähteä ulos. Ap

Vierailija
54/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, olen myös tuore ylioppilas. Työpaikka auttoi ja vauhditti myös pääsykokeisiin reenaaminen (samalla ahdisti...)

Vierailija
55/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:46"]

Sama ongelma, olen myös tuore ylioppilas. Työpaikka auttoi ja vauhditti myös pääsykokeisiin reenaaminen (samalla ahdisti...)

[/quote]

Työt saisivat ajatuksia muualle, mutta en kerta kaikkiaan löydä mitään. Siivoamista on paljon tarjolla, mutta selkäni ei kestä sitä. Täytyy jatkaa etsimistä. Ap

Vierailija
56/64 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:28"]

Pitäisköhän sulle antaa kunnolla munaa?

[/quote]

No jaa. Olen enemmän tyttöihin päin. Ap

[/quote]

No mä voin olla myös tyttö.

Vierailija
57/64 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... Herätys oli tosiaan laitettu aamulle, mutta laitoin sen unenpöpperössä pois ja nukuin puoleenpäivään. Ulos en ole vieläkään raahautunut, mukamas huono sää. Luin hetken kirjaa, se oli ehkä kehittävintä mitä olen tänään tehnyt. Ap

Vierailija
58/64 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen jonkun, joka saisi minut liikkeelle. :/ Ap

Vierailija
59/64 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit auttavat! Yritä nousta samoihin aikoihin joka päivä, mutta älä ruoski itseäsi, jos nukutkin pidempään kuin oli tarkoitus. Kyllä lukion jälkeen saakin levätä. Yritä käydä pihalla edes muutaan minuutin ajan joka päivä, ihan jo raitis ilma auttaa ja piristää, vaikka aurinko ei paistaisikaan. Muista syödä, vaikka ei tekisikään mieli ruokaa. 

Tsemppiä ap! 

Vierailija
60/64 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:10"]

Rutiinit auttavat! Yritä nousta samoihin aikoihin joka päivä, mutta älä ruoski itseäsi, jos nukutkin pidempään kuin oli tarkoitus. Kyllä lukion jälkeen saakin levätä. Yritä käydä pihalla edes muutaan minuutin ajan joka päivä, ihan jo raitis ilma auttaa ja piristää, vaikka aurinko ei paistaisikaan. Muista syödä, vaikka ei tekisikään mieli ruokaa. 

Tsemppiä ap! 

[/quote]

Kiitos paljon tsempeistä! Minä yritän. Ap