Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maannut koulun loppumisesta asti sängyssä

Vierailija
03.06.2015 |

Eli lauantaista saakka päivät ovat menneet sängynpohjalla maaten. Nukun ja olen koneella, pari ateriaa olen syönyt. Masentaa niin paljon.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:13"]

Senkus makaat, kyllä siihenkin kyllästyy.

[/quote]

Niin. Pelottaa vain että masennun jälleen kerran pahasti. Ei tämä hyvää tee, ja tässä menee elämä ihan hukkaan. Ap

Vierailija
22/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne minulla oli vuosi sitten. Tykkäsin olla koulussa ja siellä oli useita ystäviä ja oli ne tutut mukavat rutiinit. Sitten kun se loppuu kuin seinään ja tietää ettei näe niitä opettajia ja joitain oppilaita enää koskaan ja sitä koulun turvallista ympäristöä. Se merkitsi myös sitä, että tavallaan se huoleton nuoruus loppuu ja nyt sitten pitäisi alkaa aikuistumaan. Ahdisti ja oli tyhjä olo yli kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:18"]

Sama tilanne minulla oli vuosi sitten. Tykkäsin olla koulussa ja siellä oli useita ystäviä ja oli ne tutut mukavat rutiinit. Sitten kun se loppuu kuin seinään ja tietää ettei näe niitä opettajia ja joitain oppilaita enää koskaan ja sitä koulun turvallista ympäristöä. Se merkitsi myös sitä, että tavallaan se huoleton nuoruus loppuu ja nyt sitten pitäisi alkaa aikuistumaan. Ahdisti ja oli tyhjä olo yli kuukauden.

[/quote]

Nimenomaan tuolta tuntuu. Haluaisin olla se pieni tyttö edelleen, aikuisuus on ahdistavaa. Lukiossa joku katsoi vielä edes vähän perään, nyt olen itse täysin vastuussa itsestäni. Pidin myös monesta ihmisestä kovasti, joita en tule näkemään ehkä enää koskaan. Ap

Vierailija
24/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalla luottaa siihen, että elämä kantaa. Onhan se pelottavaa kun vanhat porukat hajoaa: kavereita muuttaa muualle, sitten osan kanssa nähdään enää vain joskus ja lopulta sanotaan ehkä moikat jos tavataan sattumalta. Sellaista se vaan on, että kaikella on aikansa. Ihmisiä tulee ja menee, osa pysyy. Kyllä säkin päädyt vielä ehkä opiskelemaan tai sitten töihin, kuka tietää. Aina se elämä johonkin suuntaan vie. Muista, että uusi alku on myös uusi mahdollisuus :)

Vierailija
25/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 25 oli siis myös viesti 14 kirjoittajalta. Uskalla luottaa siihen, että saat kyllä varmasti uusia ihmissuhteita elämäsi varrella!

Vierailija
26/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:22"]

Viesti 25 oli siis myös viesti 14 kirjoittajalta. Uskalla luottaa siihen, että saat kyllä varmasti uusia ihmissuhteita elämäsi varrella!

[/quote]

Minusta tuntuu, että mitkään ihmissuhteet eivät voi näitä korvata. Ei lohduta ajatus uusista. Ap 

Vierailija
27/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:22"]

[/quote]

Minusta tuntuu, että mitkään ihmissuhteet eivät voi näitä korvata. Ei lohduta ajatus uusista. Ap 
[/quote]

Höpöhöpö, uusia ihania ystäviä tulee varmasti!

Vierailija
28/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:22"] Viesti 25 oli siis myös viesti 14 kirjoittajalta. Uskalla luottaa siihen, että saat kyllä varmasti uusia ihmissuhteita elämäsi varrella! [/quote] Minusta tuntuu, että mitkään ihmissuhteet eivät voi näitä korvata. Ei lohduta ajatus uusista. Ap  [/quote] Höpöhöpö, uusia ihania ystäviä tulee varmasti!

[/quote]

Se ei auta ikävääni näitä ihmisiä kohtaan. :( Ap

Vierailija
29/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin

Vierailija
30/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:37"]

Mee töihin

[/quote]

Ei löydy, ei saa. Ap

Vierailija
31/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua. Muistot tulee mieleen, olin itse iässäsi samanlainen. Lukion loppuminen oli pommi, tuntui, ettei enää ole mitään. Osa hyvistä kaverisuhteista päättyi, koska kävin lukiota eri paikkakunnalla kuin missä asuin. Ei ollut enää koulun antamaa rutiinia ja turvaa, elämä ahdisti, kaikki oli epävarmaa. Oli raastavaa odottaa pääsykokeiden tuloksia.

Jos sulla on jo diagnosoitua masennustaustaa, ole tarkkana nyt. Yritä hakea ja saada apua ajoissa. On erittäin todennäköistä, että sun elämässäsi on monta asiaa upeasti vaikkapa vuoden kuluttua. Uusia ystäviä, uusi opiskelupaikka, ehkä työ, joku uusi harrastus. Nyt tulevaisuus pelottaa, mutta pala kerrallaan se hahmottuu.

Vierailija
32/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:42"]

Voi sua. Muistot tulee mieleen, olin itse iässäsi samanlainen. Lukion loppuminen oli pommi, tuntui, ettei enää ole mitään. Osa hyvistä kaverisuhteista päättyi, koska kävin lukiota eri paikkakunnalla kuin missä asuin. Ei ollut enää koulun antamaa rutiinia ja turvaa, elämä ahdisti, kaikki oli epävarmaa. Oli raastavaa odottaa pääsykokeiden tuloksia.

Jos sulla on jo diagnosoitua masennustaustaa, ole tarkkana nyt. Yritä hakea ja saada apua ajoissa. On erittäin todennäköistä, että sun elämässäsi on monta asiaa upeasti vaikkapa vuoden kuluttua. Uusia ystäviä, uusi opiskelupaikka, ehkä työ, joku uusi harrastus. Nyt tulevaisuus pelottaa, mutta pala kerrallaan se hahmottuu.

[/quote]

Kiitos lohduttavasta viestistä. Helpottavaa että joku on kokenut samankaltaisia tunteita ja selvinnyt niistä.

Masennustaustaa on ja huomaan tosiaan välillä ajattelevani mm. itsetuhoisesti. Kyseenalaistan koko olemassaoloni. Aina ennen apua on tarjottu, nyt kun itse pitäisi mahdollisesti hakea, en tiedä miten ja mistä. Yksi ihminen osaisi varmaankin auttaa, mutta häntä en viitsi häiritä ennen syksyä. Ap

Vierailija
33/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:22"] Viesti 25 oli siis myös viesti 14 kirjoittajalta. Uskalla luottaa siihen, että saat kyllä varmasti uusia ihmissuhteita elämäsi varrella! [/quote] Minusta tuntuu, että mitkään ihmissuhteet eivät voi näitä korvata. Ei lohduta ajatus uusista. Ap  [/quote] Höpöhöpö, uusia ihania ystäviä tulee varmasti!

[/quote]

Se ei auta ikävääni näitä ihmisiä kohtaan. :( Ap
[/quote]

Kyllä se matka jatkuu niiden kanssa, joiden kanssa se on luontevaa. Nyt tuntuu pahalle, tuntui mustakin. Mut sitten lopulta tajusi, että ei meitä yhdistänyt juuri mikään muu kuin lukio ja biletys. Se teiden eroaminen on ihan luontevaa. Toki muutama kaveri jäänyt :).

Vierailija
34/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, on aina haikeata kun joku elämänvaihe päättyy. Siksi tunnelmasi ja olosi on ihan ymmärrettävää, etenkin kun olet pitänyt lukioajastasi ja -ystävistäsi paljon. Anna itsellesi lupa surra ja olla masentunut lukiovaiheen päättymisestä. Se on ihan ok, tänään on kuitenkin vasta kesäkuun 3. päivä! Ota rennosti, lepäile ja anna itsellesi arvostusta siitä, että olet saanut jotain aikaiseksi ja vietyä loppuun, lukiorupeama on takana! Koita myös tehdä asioita, jotka saavat sinut hyvälle mielelle. Pidä myös yhteyttä vanhoihin lukiokavereihin ja sovi vaikka jo syksylle yhteistä ohjelmaa. 

Vierailija
35/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:46"]

Voi ap, on aina haikeata kun joku elämänvaihe päättyy. Siksi tunnelmasi ja olosi on ihan ymmärrettävää, etenkin kun olet pitänyt lukioajastasi ja -ystävistäsi paljon. Anna itsellesi lupa surra ja olla masentunut lukiovaiheen päättymisestä. Se on ihan ok, tänään on kuitenkin vasta kesäkuun 3. päivä! Ota rennosti, lepäile ja anna itsellesi arvostusta siitä, että olet saanut jotain aikaiseksi ja vietyä loppuun, lukiorupeama on takana! Koita myös tehdä asioita, jotka saavat sinut hyvälle mielelle. Pidä myös yhteyttä vanhoihin lukiokavereihin ja sovi vaikka jo syksylle yhteistä ohjelmaa. 

[/quote]

En tiedä miksi, mutta tämä viesti sai kyyneleet silmiin... :( Ap

Vierailija
36/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitteko antaa konkreettisia ohjeita, mitä minun kannattaisi tehdä? Ap

Vierailija
37/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jokin harrastus.

Vierailija
38/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:02"]

Aloita jokin harrastus.

[/quote]

Joo olen miettinyt, mutta kiinnostus ei riitä oikein mihinkään. Ap

Vierailija
39/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ulos, osta jäätelö, hymyile vastaantulijalle.

jos tarvitset apua orastavaan masennukseen, soita johonkin palvelevaan puhelimeen (en muista niiden nimiä) tai terveyskeskukseen. Älä odota syksyyn saadaksesi apua.

Vierailija
40/64 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap ystäviä? Kun on masentunut ja ahdistunut, tekee usein mieli vain sulkeutua yksin kotiin. Tästä huolimatta kanattaa vaikka "väkipakolla" pitää muihin ihmisiin yhteyttä. Muiden kanssa ollessa saa katkaistua omat junnaavat, ahdistuneet ajatukset edes hetkeksi, mikä saa voimaan paremmin näkemään valoisammin. Voisitko pyytää vaikka jotain kaveria tai tuttavaa kylään tai mennä kaverin kanssa kaupungille kahville?