Miksi pitää leikata köyhiltä?
Mitenkä suomi lähtee nousuun noilla leikkauksilla mitä köyhille, opiskelijoille ja eläkeisille tehtiin. Ostovoima vähenee ja yritykset joutuu lopettaa kun ei löydy maksavia asiakkaita. Taas tuolla yhteiskuntasopimuksella lisätään työttömyyttä kun ei tarvitse työntekijöitä niin paljon kun työpäivä pidentyy. Ei mitää järkeä noissa hallituksen päätöksissä.
Kommentit (162)
Sipiläkin pönötti ei leikata opintotukea-kyltti kädessään! Hän on nyt Suomen ykkösvalehtelija!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:38"]
Suostun luopumaan lapsilisästä ja kotitalousvähennyksestä sitten kun Suomeen saadaan tasavero. Esim. 20 % kautta linjan.
[/quote]
Hah niin just, että matalapalkkatyöntekijä maksaa saman prosentuaalisen osuuden kuin Herlinin Antti. EI TULE TAPAHTUMAAN. Eikä teiltä kysytä, haluatteko te luopua lapsilisästä, te luovutte siitä vielä. Valtion ei kuulu rahoittaa lapsenne tulevaa auto/asuntorahastoa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:43"] Niitä tukia on pakko leikata. Olen pienituloinen ja asun vuokralla. Saisin tikkua ristiin laittamatta _sata_ euroa vähemmän kuin nyt. Ei tämä voi olla oikein! [/quote] Jos näin on, palkkoja pitäisi nostaa eikä tukia pienentää. Sinulla on idiootin logiikka. Mutta et taidakaan olla oikea köyhä. [/quote] Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 600€ kuussa. Kyllä sillä elää. Mutta sossun asiakkaalle jää 485€. Eli tienaan tavallaan alle euron tunnilta. Idiootti kai olen, kun töissä käyn. Ei ole realismia, että palkkoja nostettaisiin. Mutta kyllä työnteosta pienellä palkalla pitäisi tehdä kannattavampaa, vaikka sitten laskemalla tukia. Minusta tuossa 485€ yksinasuvan minimissä on ilmaa. [/quote] Ei jää kun vuokraan siitä menee usein 100-200,monella enemmänkin. Katos kun vuokraan jää asumistuen jälkeen se omaosuuskin. Mutta voit sä koittaa elämistä sillä 280-380 eurollakin, että millaista on, kun sossun asiakkaita kadehdit. [/quote] Jos on tosi kallis vuokra, niin jää se oma osuus. Jos vuokra on sossun asettamien rajojen puitteissa, niin 485€ on se raha, jonka pitää jäädä käteen. Ei voi asua toisten rahoilla sikakalliisti, se on oma valinta. Em ole kateellinen, lähinnä vittuuntunut. Niin kuin sanoin, työnteon pitäisi olla kannattavampaa suhteessa sossun asiakkuuteen.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Asun 569 euroa/kk maksavassa kaksiossa kaupungin lähiössä tyttäreni kanssa ja yli 130 pitää maksaa yleisen asumistuen jälkeen omaa osuutta opintotuesta tällä hetkellä. Niin kuin sanoin, et tiedä näistä asioista hevon v...uakaan. T: se opiskeleva yksinhuoltajaäiti
[/quote]
Tiedän. Sinä joko valehtelet, tai et tajua.
485€ on yksinasuvan minimi. Perheellisellä se on pienempi henkilöä kohti. Opiskelijoilta edellytetään lainan ottoa.
Mutta et voi oman tilanteesi perusteella puhua yleisesti. Ei vaadi paljoa älyä tajuta tätä.
Tasavero on muuten Virossa, missä meneekin hirveen hyvin. Et tervemenoo sinne vaan sit, jos ei haittaa, että Vladimir saattaa yöllä murtautua luxuskämppään ja ampua pään tohjoksi. Sellasta kun on elämä tasaveron maassa, jossa suuri osa kansasta on ajettu ahtaalle. Lisäks maassa on pienoinen väestökato, kun kansa ei halua asua tasaveron maassa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:33"]Ja muuten asuin aluksi vauvan kanssa vuoden yksiössäkin ja silti maksoin yli 100 euroa omavastuuta vuokrasta. Omavastuu on aina, asui millaisessa ja minkä kokoisessa asunnossa vaan. Eli sitä sossun rahaa tai äitiyspäivärahaa tai opintotukea ei saa pitää kokonaisuudessaan ja toimeentulotuesta jää käyttörahaa noin 330-380 eikä mitään 480 euroa. Enkä itse siis asu pk-seudulla vaan edullisten asumiskustannusten alueella. Toivottavasti saan koulutustani vastaavaa työtä valmistuttuani ja HALUAN maksaa veroja, jos näin käy, että voin omalta osaltani auttaa niitä, jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään ja auttaa pitämään yllä hyvinvointiyhteiskuntaa.
[/quote]
Sossu laskee tulot - menot. Näiden jälkeen, yksinasuvalle, pitää jäädä 485€. Ei ole olemassa mitään asumisomavastuuta. Usko jo idiootti!!!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:52"]
mistä sitten leikattaisiin? keskituloisilta ja rikkailta jotka maksavat jo nyt helposti yli kolmasosan tuloistaan veroja köyhien tukien vuoksi?
[/quote]
Ei ole yhtään mitään syytä leikata keneltäkään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:32"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:43"] Niitä tukia on pakko leikata. Olen pienituloinen ja asun vuokralla. Saisin tikkua ristiin laittamatta _sata_ euroa vähemmän kuin nyt. Ei tämä voi olla oikein! [/quote] Jos näin on, palkkoja pitäisi nostaa eikä tukia pienentää. Sinulla on idiootin logiikka. Mutta et taidakaan olla oikea köyhä. [/quote] Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 600€ kuussa. Kyllä sillä elää. Mutta sossun asiakkaalle jää 485€. Eli tienaan tavallaan alle euron tunnilta. Idiootti kai olen, kun töissä käyn. Ei ole realismia, että palkkoja nostettaisiin. Mutta kyllä työnteosta pienellä palkalla pitäisi tehdä kannattavampaa, vaikka sitten laskemalla tukia. Minusta tuossa 485€ yksinasuvan minimissä on ilmaa. [/quote] Ei jää kun vuokraan siitä menee usein 100-200,monella enemmänkin. Katos kun vuokraan jää asumistuen jälkeen se omaosuuskin. Mutta voit sä koittaa elämistä sillä 280-380 eurollakin, että millaista on, kun sossun asiakkaita kadehdit. [/quote] Jos on tosi kallis vuokra, niin jää se oma osuus. Jos vuokra on sossun asettamien rajojen puitteissa, niin 485€ on se raha, jonka pitää jäädä käteen. Ei voi asua toisten rahoilla sikakalliisti, se on oma valinta. Em ole kateellinen, lähinnä vittuuntunut. Niin kuin sanoin, työnteon pitäisi olla kannattavampaa suhteessa sossun asiakkuuteen. [/quote] Ei pidä paikkaansa. Asun 569 euroa/kk maksavassa kaksiossa kaupungin lähiössä tyttäreni kanssa ja yli 130 pitää maksaa yleisen asumistuen jälkeen omaa osuutta opintotuesta tällä hetkellä. Niin kuin sanoin, et tiedä näistä asioista hevon v...uakaan. T: se opiskeleva yksinhuoltajaäiti [/quote] Tiedän. Sinä joko valehtelet, tai et tajua. 485€ on yksinasuvan minimi. Perheellisellä se on pienempi henkilöä kohti. Opiskelijoilta edellytetään lainan ottoa. Mutta et voi oman tilanteesi perusteella puhua yleisesti. Ei vaadi paljoa älyä tajuta tätä.
[/quote]
Asunistuessa on AINA oma osuus, asui yksi , kaksin, halvassa, kalliimmassa.. miten vaan. Sossu huomioi kotikaupungissani esim kaksioissa vuokran 500 euroon asti. Kaupungin slummeissakaan ei ole niin halpoja kaksioita. Ja täällä noita kaikkein huono-osaisimpia näkyy, mt-ongelmaisia, päihdeongelmaisia ym eikä tule mieleenkään kadehtia niitä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:33"]Ja muuten asuin aluksi vauvan kanssa vuoden yksiössäkin ja silti maksoin yli 100 euroa omavastuuta vuokrasta. Omavastuu on aina, asui millaisessa ja minkä kokoisessa asunnossa vaan. Eli sitä sossun rahaa tai äitiyspäivärahaa tai opintotukea ei saa pitää kokonaisuudessaan ja toimeentulotuesta jää käyttörahaa noin 330-380 eikä mitään 480 euroa. Enkä itse siis asu pk-seudulla vaan edullisten asumiskustannusten alueella. Toivottavasti saan koulutustani vastaavaa työtä valmistuttuani ja HALUAN maksaa veroja, jos näin käy, että voin omalta osaltani auttaa niitä, jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään ja auttaa pitämään yllä hyvinvointiyhteiskuntaa. [/quote] Sossu laskee tulot - menot. Näiden jälkeen, yksinasuvalle, pitää jäädä 485€. Ei ole olemassa mitään asumisomavastuuta. Usko jo idiootti!!!
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, koska sossu ei huomioi koko vuokraa normaalihintaisestakaan asumisesta. Koko vuokraa ei huomioida menoksi.
Kotitalousvähennyksen voi saada kuka vaan. Koettakaa nyt tajuta, että sitä vähennystä ei saa, jos ei ensin työllistä jota kuta. Sen poistaminen aiheuttaa helposti keskituloisten osalta palveluiden käytön vähentämisen. Aika harva sitä jatkuvasti tarvitsee, siinä on katto ja se saa vain osasta työkustannuksia, jotka pitää kyllä ihan itse maksaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:28"]
Punavihreillä on ratkaisu ongelmaan: lisää velkaa ja jaetaan kaikille vähänkin haluaville ulkomaita myöten verorahhoo! Maksetaan velka sitten kun jaksetaan; itse asiassa on helpointa kiistää koko velan olemassaolo! Sitä paitsi, lisää propelleja joka niemeen ja notkoon, siinä ratkes energiaongelmakin ihan tuosta vaan!
[/quote]
Lue 128. Lainan vaihtoehto ei ole köyhiltä leikkaukset, vaihtoehtoja on monia muita toisin kuin porvarit väittää. Ja porvarit on itse aiheuttaneet budjettivajeen poistamalla lahjaveron, työnantajan KELA-maksun, alentamalla tuloveroja 2008 ym. Ja kun ahneet jotain saa, ne haluaa lisää. Tää ei ikinä lopu, jos niille annetaan periksi enää missään!!!
[/quote]
Budjettivajeen ovat aiheuttaneet sosiaalituilla laiskottelevat pummit. Sosiaalitukeen kotitalouksille palaa 50 miljardia vuodessa eli kyllä tuosta voi leikata kevyesti vaikka 5 miljardia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:47"]
Mitenkä suomi lähtee nousuun noilla leikkauksilla mitä köyhille, opiskelijoille ja eläkeisille tehtiin. Ostovoima vähenee ja yritykset joutuu lopettaa kun ei löydy maksavia asiakkaita. Taas tuolla yhteiskuntasopimuksella lisätään työttömyyttä kun ei tarvitse työntekijöitä niin paljon kun työpäivä pidentyy. Ei mitää järkeä noissa hallituksen päätöksissä.
[/quote]
Mitä leikkauksia on tehty? Se että tukia ei nosteta ei ole leikkaus.
Luuletko oikeasti että työnantaja voi otta lisää työntekijöitä jos työpäivät on lyhyempiä? Tajuatko työelämästä ja taloudesta yhtään mitään?
Ymmärrätkö että velkaantuminen pitää lopettaa kokonaan?
[/quote]
Suosittelen kansantalouden perusteiden opiskelua sinulle ja monille muille tässä ketjussa kirjoitteleville.
Valtion velkaantuminen ei ole verrattavissa yksityishenkilön velkaantumiseen. Yksityishenkilöt pyrkivät mukauttamaan kulutuksensa tuloihinsa, jotta he eivät velkaantuisi. Järkevästi johdettu valtio sen sijaan pyrkii lisäämään kulutustaan laskusuhdanteessa, eli kasvattaa silloin velkaansa. Vastaavasti kasvukaudella himmaillaan ja pienennetään tehtyä velkaa. Tämä loiventaa suhdannevaihteluita, pitää työttömyyden kurissa ja ehkäisee kriisejä. Valtion taloudessa ei ole mitään järkeä pyrkiä velattomaksi, se on täysin absurdi ajatus.
Tietysti työaikojen lyhentäminen lisää työntekijöiden tarpeen määrää. Tämä nyt on ihan itsestään selvää. Vastaavasti työajan pidentäminen vähentää työntekijöiden määrän tarvetta, mikäli kysynnässä ei tapahdu muutoksia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:33"]Ja muuten asuin aluksi vauvan kanssa vuoden yksiössäkin ja silti maksoin yli 100 euroa omavastuuta vuokrasta. Omavastuu on aina, asui millaisessa ja minkä kokoisessa asunnossa vaan. Eli sitä sossun rahaa tai äitiyspäivärahaa tai opintotukea ei saa pitää kokonaisuudessaan ja toimeentulotuesta jää käyttörahaa noin 330-380 eikä mitään 480 euroa. Enkä itse siis asu pk-seudulla vaan edullisten asumiskustannusten alueella. Toivottavasti saan koulutustani vastaavaa työtä valmistuttuani ja HALUAN maksaa veroja, jos näin käy, että voin omalta osaltani auttaa niitä, jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään ja auttaa pitämään yllä hyvinvointiyhteiskuntaa. [/quote] Sossu laskee tulot - menot. Näiden jälkeen, yksinasuvalle, pitää jäädä 485€. Ei ole olemassa mitään asumisomavastuuta. Usko jo idiootti!!!
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, koska sossu ei huomioi koko vuokraa normaalihintaisestakaan asumisesta. Koko vuokraa ei huomioida menoksi.
[/quote]
Huomioi. Usko jo.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:07"]
Mitä tässä ympärillä olen tuttavia ja ystäviä katsellut, jotka elävät toimeentulotuilla, niin ei oikeasti paljon sureta heidän puolestaan. KAIKILLA on se asenne, että raha kasvaa puissa, eikä töihin kannata lähteä. On ihan oikein, että työkykyisiä ahdistetaan entistä enemmän nurkkaan, että alkaa se työnteko maistumaan ja kannattamaan. Jokainen näistä on kuitenkin koulutuksen saanut, eikä yksikään hyödynnä sitä etua, vaikka oikeasti mahdollisuus työntekoon olisi. Kyseessä ei ole korkeasti koulutetuista ihmisistä, yllätys.
Ja vakavasti sairaat ja eläkeläiset toki erikseen. Itse olen opiskelija, eikä paljon hetkauta säästöt minua. Käyn jokatapauksessa töissä opintojen ohella ja miehenikin on töissä. Lapsia meillä ei ole, eikä tule.
[/quote]
Juu jollain 400 e kuussa pystyykin hirveästi elämään leveää luxuselämää. Kokeile itsekäs ämmä elää 1 kk toimeentulotuella.
[/quote]
Minä olen elänyt. Siksi lähdin työmaailmaan, kun se ei ole kivaa. Idiootti, kokeile sinä työntekoa, niin saisit vähän enemmän kun sen 480e/kk käteen. Minä jopa opiskelen työnteon lisäksi. Ja aika moni perheellinen ja yksihuoltajaäitikin opiskelee, tekee töitä ja hoitaa lapsiaan. Se ei ole mahdottomuus. Mutta kun taikarahaa saa ottoautomaatilta, niin mikäs se siinä on ollessa.
[/quote]
Ihanko vitun totta? Minä olen yksinhuoltajaäiti, joka opiskelee, en mistään porvariperheestä, joten tiedän, mitä on toimeentulotuen varassa ja perheellisenä saan yleistä asumistukea ja olisin tulojen puolesta oikeutettu saamaan toimeentulotukea. Painu sinä ämmä,oikeasti vittuun, kun et köyhän elämästä mitään tiedä.
[/quote]
:D Juu en tiedä. En tiedä mitä on asua väkivaltaisessa alkoholistiperheessä. En tiedä mitään sellaisesta, että alaikäisenä muutin omaan kotiin, tein töitä ja opiskelin samaan aikaan. En tiedä miltä tuntuu ottaa sukulaisilta vastaan käytettyjä vatteita ja astioita, kun ei ollut aikaa edes kirppareilta etsiä. En tiedä miltä tuntuu keskittyä vain kouluruokailuun, kun ei ollut kotiin varaa ostaa edes aamupalatarpeita. En tiedä mitään siitä, että sossu ei edes auttanut, vaikka apuja pyysin. En ollut oikeutettu koska olin alaikäinen opiskelija.
Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten eletään YT-neuvotteluissa saatujen potkujen jälkeen. En tiedä mitään siitä, kuinka yhteiskunta ei hyväksy huonosta työpaikasta lähtemistä ja karenssista sen takia. Enkä tiedä mitään siitä, että joutuu heräämään ennen auringonnousua, pukemaan toppavaatteet päälle ja lähtemään tuntikausiksi jonottamaan leipäjonoon, että saa edes jotain sapuskaa. Eikä se tuntikausian jonotuskaan aina kannattanut.
Onneksi minulle ei tullut mitään tylsistymistä tähän kyykytykseen. Onneksi en tajunnut, että jotain tarttis tehdä, jotta elämänlaatu paranee. Onneksi en tajunnut lähteä uudelleen opiskelemaan. Onneksi en opintojen oheen ole saanut töitä, joka vieläpä tukee opiskeluani.
Onneksi mun elämä on ollut niin helppoa, että minulla ei ole varaa arvostella työkuntoisia sossuloisia, jotka kuvittelee sen rahan kasvavan puussa.
Nostan hattuni kaikille heille, jotka edelleen yrittävät ja tekevät, vaikka se ei aina helppoa ole. Suomi nousee nimenomaan työnteon, eikä toimeentulotuen avulla. Turha parkua huonoa onnea, jos nostaa tukea ja omistaa satojen eurojen arvoisen älykännykän ja litteän television samaan aikaan. Ja näitä on nähty ja paaaaaaaljon.
[/quote]
Voi nyyhky. 17-vuotiaana kotoa lähteminen on valinta, olisit voinut pysyä porvarivanhempiesi hoteissa. Samoin "huonosta työpaikasta" lähteminen. Työttömyys ja köyhyys ei monelle ole mikään valinta!!!
[/quote]
Anteeksi, mutta oletko tosiaan sitä mieltä että väkivaltaiseen perheeseen pitäisi jäädä? Pitäisikö myös väkivaltaisen miehen jättävän naisen olla itkemättä, oma valinta se oli lähteä yhteisestä kodista?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:47"]
[/quote]
Kuulostaa siltä että "köyhät" ovat jotenkin uhria. Miten niin? Mielestäni jokaine suomalainen saa käydä koulua suomessa ja lähettää hakemuksia työnantajille. Ne ketkä jäävät sitten työmaailman ulkopuolle ovat usein ne ketkä eivät ole panostanut opiskeluun. Ja jos sitten jotukut nuoret naiset hankkii lapsia vaikka ei ole työpaikka ja/tai huono koulutus, niin se ei ole mun vika. Itse naiset päätävät saavatko lapsia vai ei. Oma moka!
[/quote]
Kondomi on hyvä keksintö, mutta mitä järkeä on elää yhteiskunnassa yhteiskunnan säännöillä jos ei tee lisää yhteiskuntalaisia?
Perheethän ovat yhteiskunnan selkäranka ja ydin.
Minä pistäisin haisemaan ja tekisin mitä haluaisin, jos en haluaisi perhettä ja työskennellä tulevaisuuden kansalaisten hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:49"]
Koska nuo luettelemasi tahot saavat eniten vastikkeettomia etuuksia. Hankala viedä rikkaalta asumistukea, koska hän ei sitä saa kuten ei toimeentulotukeakaan.
[/quote]
Näin juuri. Suomessa on työllisyysaste jo nyt naurettavan pieni (alle 70%) eli vastikkeetonta tukea ei yksinkertaisesti ole varaa jaella mielin määrin. Parempi leikata kuin ottaa jatkuvasti enemmän lainaa.
[/quote]
Velanoton ainoa vaihtoehto ei ole köyhiltä leikkaaminen. Rikkailta voidaan ottaa lapsilisät pois, omaisuusraja palauttaa asumistukeen, asettaa hyvätuloisille eläkekatto, nostaa hyväuloisten veroja, laskea ylihinnoiteltujen lääkärien, insinöörien ym palkkoja, palauttaa KELA-maksut ja palauttaa lahjavero. Porvarihallitus itse aiheutti velkaantumisen laskemalla tuloveroja, poistamalla yrittäjien KELA-maksu, poistamalla lahjaveron.. Nyt samajatkuu, perintäveroa alennetaan, taas tuloveroja. Porvarit käyttävät itse aiheuttamaansa velkaantumista TEKOSYYNÄ vähäosaisiin kohdistuville leikkauksille.
[/quote]
Ei lahjaveroa ole poistettu missään vaiheessa.
Koska nuo luettelemasi tahot saavat eniten vastikkeettomia etuuksia. Hankala viedä rikkaalta asumistukea, koska hän ei sitä saa kuten ei toimeentulotukeakaan.
Pienituloisten tuloveroja alennettiin, huom.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:26"]
Luulenpa, että useimmat ei rikkailla tarkoita työssä käyviä, vaan siitä askeleen varakkaampia;)
[/quote]
Tuo palkkatuloista riippumattomien ryhmä taas on niin pieni ettei sitä verottamalla ratkaista mitään. ja sen pitämisestä Suomessa on suurempi hyöty kuin ulkomaille "ajamisesta".
Ritari ässä oli tulevaisuden kansalainen omassa kermasaan.
Köyhiltä otetaan pakolla, herroilta anellaan! Mutta nythän suomalaiset saavat mitä ovat tilanneet.Pitäkää hyvänänne!