Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää leikata köyhiltä?

Vierailija
03.06.2015 |

Mitenkä suomi lähtee nousuun noilla leikkauksilla mitä köyhille, opiskelijoille ja eläkeisille tehtiin. Ostovoima vähenee ja yritykset joutuu lopettaa kun ei löydy maksavia asiakkaita. Taas tuolla yhteiskuntasopimuksella lisätään työttömyyttä kun ei tarvitse työntekijöitä niin paljon kun työpäivä pidentyy. Ei mitää järkeä noissa hallituksen päätöksissä.

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:49"]

Koska nuo luettelemasi tahot saavat eniten vastikkeettomia etuuksia. Hankala viedä rikkaalta asumistukea, koska hän ei sitä saa kuten ei toimeentulotukeakaan.

[/quote]

Näin juuri. Suomessa on työllisyysaste jo nyt naurettavan pieni (alle 70%) eli vastikkeetonta tukea ei yksinkertaisesti ole varaa jaella mielin määrin. Parempi leikata kuin ottaa jatkuvasti enemmän lainaa. 

Vierailija
122/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei öeikata niistä tuista mitkä ei huononna suomalaisten elämää esim. ulkomaan avustukset?
Näistä päätöksistä mitä nyt on tehty tulee vaan vaikeuksia yhteiskunnassa ja minusta tuntuukin että nämä köyhää raatelevat päätökset onkin tehty vain rikkaita miellyttämään jotta jäävät Suomeen maksamaan veroja joilla elätetään enää tänne tulevia mamuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:59"]  [/quote] No hanki sitten se merkonomi koulutus. . [/quote]   Niitä merkonomeja sattuu olemaan moninkertaisesti enemmän työttömänä kuin samojen alojen korkeakoulutettuja. Vähemmän koulutusta vastaavia työpaikkoja, ergo, enemmän kilpailua niistä. Merkonomin koulutukseen menisi maisterilta taas se pari-kolme vuotta lisää aikaa... nämä sun kommentit ovat vielä astetta typerämpiä kuin niillä idiooteilla, jotka ehdottavat kaikille työttömille lähihoitajakoulutusta. Ja sun mielestähän ongelma oli siinä, etteivät korkeakoulutetut hae "paskaduuneja"? Kun niitä sitten hakee, lällätät, että pitäisi hankkia paskaduunitason koulutus? [/quote] Miten niin mun mielestä on tuo ongelma ettei korkeakoulutetut hae paskaduunia? ?? Ongelma on se, että väen väkisin pitää saada ne maisterin paperit, Jopa kahdet vaikka ammattitutkinto työllistäisi paremmin.

[/quote]

Vasta edellisellä sivulla kitistiin, että korkeakoulutetut eivät hae paskaduuneja? Ja JUURI SIKSI olen hankkinut useammalle alalle (yliopisto)koulutuksen, että parantaisin työllistymismahdollisuuksiani? Tässäkin keskustelussa vingutaan vähän väliä vastaukseksi, että jos töitä ei löydy, niin sitten opiskelemaan uudelle alalle... vastatkaa nyt joku näitä patenttiratkaisuja hokevista, MILLE alalle pitäisi vielä kouluttautua? Tähän mennessä on vasta:

- Pilkattu "turhaksi maisteriksi" ja etenkin pidetty turhana, että olen jopa tuplamaisteri

- Käsketty hankkimaan merkonomikoulutus, koska hakemiini paskaduuneihin palkataan mieluummin merkonomi kuin maisteri

- Hoettu, kuinka ammattitutkinto työllistää paremmin - edelleen kaipaisin varmaa tietoa siitä, MINKÄ alan ammattitutkinto pitäisi hankkia työllistyäkseen varmasti?

Mulle oikeasti riitti nyt. Olen tehnyt elämässäni kaiken just niinkuin virallisen jargonin mukaan pitää saadakseen töitä ja edes jonkinlaisen toimeentulon. Olen suorittanut kunnialla lukion, hakenut yliopistoon, tehnyt maisterintutkinnon suositusajassa - ja kun ensimmäisen pohjalta työllistyminen ei käynytkään niin helposti kuin meille on valehdeltu, kouluttauduin toiselle alalle. Parhaimmillaan kolmea free- ja osa-aikatyötä tehden, koska ne kaikkien kadehtimat huikean suuret opintotuet eivät tietenkään riitä kuutta vuotta pidempään. Kun oman alan (niin, niiden KOLMEN oman alan) töitä ei saa, vittuillaan täällä, että olen turha maisteri ja kansantaloudellisesti kallis kouluttaa. Kun haen paskaduuneja ja häviän (niihin tietysti paremmin soveltuville) matalammin koulutetuille, vittuillaan, että pitää sitten hankkia paskaduunikoulutus. Palsta-amiksilla ego paisuu vahingoniloisena korkeakoulutettujen työttömyydestä - turha maisteri, mitäs läksit! Väärän alan koulutus! Liian korkea koulutus! Haistakaa vittu.

Vierailija
124/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:59"]  [/quote] No hanki sitten se merkonomi koulutus. . [/quote]   Niitä merkonomeja sattuu olemaan moninkertaisesti enemmän työttömänä kuin samojen alojen korkeakoulutettuja. Vähemmän koulutusta vastaavia työpaikkoja, ergo, enemmän kilpailua niistä. Merkonomin koulutukseen menisi maisterilta taas se pari-kolme vuotta lisää aikaa... nämä sun kommentit ovat vielä astetta typerämpiä kuin niillä idiooteilla, jotka ehdottavat kaikille työttömille lähihoitajakoulutusta. Ja sun mielestähän ongelma oli siinä, etteivät korkeakoulutetut hae "paskaduuneja"? Kun niitä sitten hakee, lällätät, että pitäisi hankkia paskaduunitason koulutus? [/quote] Miten niin mun mielestä on tuo ongelma ettei korkeakoulutetut hae paskaduunia? ?? Ongelma on se, että väen väkisin pitää saada ne maisterin paperit, Jopa kahdet vaikka ammattitutkinto työllistäisi paremmin.

[/quote]

Vasta edellisellä sivulla kitistiin, että korkeakoulutetut eivät hae paskaduuneja? Ja JUURI SIKSI olen hankkinut useammalle alalle (yliopisto)koulutuksen, että parantaisin työllistymismahdollisuuksiani? Tässäkin keskustelussa vingutaan vähän väliä vastaukseksi, että jos töitä ei löydy, niin sitten opiskelemaan uudelle alalle... vastatkaa nyt joku näitä patenttiratkaisuja hokevista, MILLE alalle pitäisi vielä kouluttautua? Tähän mennessä on vasta:

- Pilkattu "turhaksi maisteriksi" ja etenkin pidetty turhana, että olen jopa tuplamaisteri

- Käsketty hankkimaan merkonomikoulutus, koska hakemiini paskaduuneihin palkataan mieluummin merkonomi kuin maisteri

- Hoettu, kuinka ammattitutkinto työllistää paremmin - edelleen kaipaisin varmaa tietoa siitä, MINKÄ alan ammattitutkinto pitäisi hankkia työllistyäkseen varmasti?

Mulle oikeasti riitti nyt. Olen tehnyt elämässäni kaiken just niinkuin virallisen jargonin mukaan pitää saadakseen töitä ja edes jonkinlaisen toimeentulon. Olen suorittanut kunnialla lukion, hakenut yliopistoon, tehnyt maisterintutkinnon suositusajassa - ja kun ensimmäisen pohjalta työllistyminen ei käynytkään niin helposti kuin meille on valehdeltu, kouluttauduin toiselle alalle. Parhaimmillaan kolmea free- ja osa-aikatyötä tehden, koska ne kaikkien kadehtimat huikean suuret opintotuet eivät tietenkään riitä kuutta vuotta pidempään. Kun oman alan (niin, niiden KOLMEN oman alan) töitä ei saa, vittuillaan täällä, että olen turha maisteri ja kansantaloudellisesti kallis kouluttaa. Kun haen paskaduuneja ja häviän (niihin tietysti paremmin soveltuville) matalammin koulutetuille, vittuillaan, että pitää sitten hankkia paskaduunikoulutus. Palsta-amiksilla ego paisuu vahingoniloisena korkeakoulutettujen työttömyydestä - turha maisteri, mitäs läksit! Väärän alan koulutus! Liian korkea koulutus! Haistakaa vittu.
[/quote]

Juu, vaikutat kyllä todella mukavalta ihmiseltä :P

Vierailija
125/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:46"]

Koska nuo luettelemasi tahot saavat eniten vastikkeettomia etuuksia. Hankala viedä rikkaalta asumistukea, koska hän ei sitä saa kuten ei toimeentulotukeakaan.

[/quote]

Näin juuri. Suomessa on työllisyysaste jo nyt naurettavan pieni (alle 70%) eli vastikkeetonta tukea ei yksinkertaisesti ole varaa jaella mielin määrin. Parempi leikata kuin ottaa jatkuvasti enemmän lainaa. 

[/quote]

Velanoton ainoa vaihtoehto ei ole köyhiltä leikkaaminen. Rikkailta voidaan ottaa lapsilisät pois, omaisuusraja palauttaa asumistukeen, asettaa hyvätuloisille eläkekatto, nostaa hyväuloisten veroja, laskea ylihinnoiteltujen lääkärien, insinöörien ym palkkoja, palauttaa KELA-maksut ja palauttaa lahjavero. Porvarihallitus itse aiheutti velkaantumisen laskemalla tuloveroja, poistamalla yrittäjien KELA-maksu, poistamalla lahjaveron.. Nyt samajatkuu, perintäveroa alennetaan, taas tuloveroja. Porvarit käyttävät itse aiheuttamaansa velkaantumista TEKOSYYNÄ vähäosaisiin kohdistuville leikkauksille. 

Vierailija
126/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko te ootte päättäneet että ketä ne on ne 'rikkaat" joilta pitää leikata mm lapsilisät?

Vierailija
127/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:43"] Niitä tukia on pakko leikata. Olen pienituloinen ja asun vuokralla. Saisin tikkua ristiin laittamatta _sata_ euroa vähemmän kuin nyt. Ei tämä voi olla oikein! [/quote] Jos näin on, palkkoja pitäisi nostaa eikä tukia pienentää. Sinulla on idiootin logiikka. Mutta et taidakaan olla oikea köyhä.  [/quote] Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 600€ kuussa. Kyllä sillä elää. Mutta sossun asiakkaalle jää 485€. Eli tienaan tavallaan alle euron tunnilta. Idiootti kai olen, kun töissä käyn. Ei ole realismia, että palkkoja nostettaisiin. Mutta kyllä työnteosta pienellä palkalla pitäisi tehdä kannattavampaa, vaikka sitten laskemalla tukia. Minusta tuossa 485€ yksinasuvan minimissä on ilmaa. [/quote] Ei jää kun vuokraan siitä menee usein 100-200,monella enemmänkin. Katos kun vuokraan jää asumistuen jälkeen se omaosuuskin. Mutta voit sä koittaa elämistä sillä 280-380 eurollakin, että millaista on, kun sossun asiakkaita kadehdit.  [/quote] Jos on tosi kallis vuokra, niin jää se oma osuus. Jos vuokra on sossun asettamien rajojen puitteissa, niin 485€ on se raha, jonka pitää jäädä käteen. Ei voi asua toisten rahoilla sikakalliisti, se on oma valinta. Em ole kateellinen, lähinnä vittuuntunut. Niin kuin sanoin, työnteon pitäisi olla kannattavampaa suhteessa sossun asiakkuuteen.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Asun 569 euroa/kk maksavassa kaksiossa kaupungin lähiössä tyttäreni kanssa ja yli 130 pitää maksaa yleisen asumistuen jälkeen omaa osuutta opintotuesta tällä hetkellä. Niin kuin sanoin, et tiedä näistä asioista hevon v...uakaan. T: se opiskeleva yksinhuoltajaäiti

Vierailija
128/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:21"]

No joko te ootte päättäneet että ketä ne on ne 'rikkaat" joilta pitää leikata mm lapsilisät?

[/quote]

Kaikki, joilla on helposti varaa elättää lapsensa ilman lapsilisää... Mitään tulorajaa en osaa arvioida itse. Selvää on kuitenkin, että jos jompi kumpi vanhemmista tienaa vaikka 100 000 vuodessa, perhe ei tarvi mitään lapsilisiä. 

Vierailija
129/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:21"]

[/quote]

Kaikki, joilla on helposti varaa elättää lapsensa ilman lapsilisää... Mitään tulorajaa en osaa arvioida itse. Selvää on kuitenkin, että jos jompi kumpi vanhemmista tienaa vaikka 100 000 vuodessa, perhe ei tarvi mitään lapsilisiä. 
[/quote]

Eli lapsilta taas voi leikata. .

Vierailija
130/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:07"]

Mitä tässä ympärillä olen tuttavia ja ystäviä katsellut, jotka elävät toimeentulotuilla, niin ei oikeasti paljon sureta heidän puolestaan. KAIKILLA on se asenne, että raha kasvaa puissa, eikä töihin kannata lähteä. On ihan oikein, että työkykyisiä ahdistetaan entistä enemmän nurkkaan, että alkaa se työnteko maistumaan ja kannattamaan. Jokainen näistä on kuitenkin koulutuksen saanut, eikä yksikään hyödynnä sitä etua, vaikka oikeasti mahdollisuus työntekoon olisi. Kyseessä ei ole korkeasti koulutetuista ihmisistä, yllätys.

Ja vakavasti sairaat ja eläkeläiset toki erikseen. Itse olen opiskelija, eikä paljon hetkauta säästöt minua. Käyn jokatapauksessa töissä opintojen ohella ja miehenikin on töissä. Lapsia meillä ei ole, eikä tule.

[/quote]

Juu jollain 400 e kuussa pystyykin hirveästi elämään leveää luxuselämää. Kokeile itsekäs ämmä elää 1 kk toimeentulotuella. 

[/quote]

Minä olen elänyt. Siksi lähdin työmaailmaan, kun se ei ole kivaa. Idiootti, kokeile sinä työntekoa, niin saisit vähän enemmän kun sen 480e/kk käteen. Minä jopa opiskelen työnteon lisäksi. Ja aika moni perheellinen ja yksihuoltajaäitikin opiskelee, tekee töitä ja hoitaa lapsiaan. Se ei ole mahdottomuus. Mutta kun taikarahaa saa ottoautomaatilta, niin mikäs se siinä on ollessa.

[/quote]

Ihanko vitun totta? Minä olen yksinhuoltajaäiti, joka opiskelee, en mistään porvariperheestä, joten tiedän, mitä on toimeentulotuen varassa ja perheellisenä saan yleistä asumistukea ja olisin tulojen puolesta oikeutettu saamaan toimeentulotukea. Painu sinä ämmä,oikeasti vittuun, kun et köyhän elämästä mitään tiedä. 

[/quote]

:D Juu en tiedä. En tiedä mitä on asua väkivaltaisessa alkoholistiperheessä. En tiedä mitään sellaisesta, että alaikäisenä muutin omaan kotiin, tein töitä ja opiskelin samaan aikaan. En tiedä miltä tuntuu ottaa sukulaisilta vastaan käytettyjä vatteita ja astioita, kun ei ollut aikaa edes kirppareilta etsiä. En tiedä miltä tuntuu keskittyä vain kouluruokailuun, kun ei ollut kotiin varaa ostaa edes aamupalatarpeita. En tiedä mitään siitä, että sossu ei edes auttanut, vaikka apuja pyysin. En ollut oikeutettu koska olin alaikäinen opiskelija.

Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten eletään YT-neuvotteluissa saatujen potkujen jälkeen. En tiedä mitään siitä, kuinka yhteiskunta ei hyväksy huonosta työpaikasta lähtemistä ja karenssista sen takia. Enkä tiedä mitään siitä, että joutuu heräämään ennen auringonnousua, pukemaan toppavaatteet päälle ja lähtemään tuntikausiksi jonottamaan leipäjonoon, että saa edes jotain sapuskaa. Eikä se tuntikausian jonotuskaan aina kannattanut.

Onneksi minulle ei tullut mitään tylsistymistä tähän kyykytykseen. Onneksi en tajunnut, että jotain tarttis tehdä, jotta elämänlaatu paranee. Onneksi en tajunnut lähteä uudelleen opiskelemaan. Onneksi en opintojen oheen ole saanut töitä, joka vieläpä tukee opiskeluani.

Onneksi mun elämä on ollut niin helppoa, että minulla ei ole varaa arvostella työkuntoisia sossuloisia, jotka kuvittelee sen rahan kasvavan puussa.

Nostan hattuni kaikille heille, jotka edelleen yrittävät ja tekevät, vaikka se ei aina helppoa ole. Suomi nousee nimenomaan työnteon, eikä toimeentulotuen avulla. Turha parkua huonoa onnea, jos nostaa tukea ja omistaa satojen eurojen arvoisen älykännykän ja litteän television samaan aikaan. Ja näitä on nähty ja paaaaaaaljon.

[/quote]

Voi nyyhky. 17-vuotiaana kotoa lähteminen on valinta, olisit voinut pysyä porvarivanhempiesi hoteissa. Samoin "huonosta työpaikasta" lähteminen. Työttömyys ja köyhyys ei monelle ole mikään valinta!!! 

Vierailija
131/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:21"] No joko te ootte päättäneet että ketä ne on ne 'rikkaat" joilta pitää leikata mm lapsilisät? [/quote]   Kaikki, joilla on helposti varaa elättää lapsensa ilman lapsilisää... Mitään tulorajaa en osaa arvioida itse. Selvää on kuitenkin, että jos jompi kumpi vanhemmista tienaa vaikka 100 000 vuodessa, perhe ei tarvi mitään lapsilisiä.  [/quote] Eli lapsilta taas voi leikata. .

[/quote]

Rikkaiden lapsilta saa joo. Niillä on kaikkea mitä tarvii ja enemmän ilman lapsilisiäkin! 

Vierailija
132/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreillä on ratkaisu ongelmaan: lisää velkaa ja jaetaan kaikille vähänkin haluaville ulkomaita myöten verorahhoo! Maksetaan velka sitten kun jaksetaan; itse asiassa on helpointa kiistää koko velan olemassaolo! Sitä paitsi, lisää propelleja joka niemeen ja notkoon, siinä ratkes energiaongelmakin ihan tuosta vaan!

Vierailija
133/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:16"]

[/quote] Juu, vaikutat kyllä todella mukavalta ihmiseltä :P

[/quote]

Kun en jaksa vittuilua siitä, että olen väärin kouluttautunut, liian kouluttautunut, ylipäätään kouluttautunut...? Tässäkin keskustelussa työttömät hakutaan järjestään patalaiskoiksi loisiksi, jotka eivät viitsi kouluttautua, hakea töitä, mennä töihin, you name it. Ihan mitä tahansa teki, aina menee väärin. Kaltaisesi vahingoniloiset, kaikkitietävät vatipäät, jotka kuvittelevat olevansa "yhteiskunnan elättejä" parempia ja jaksavat olla näiden sosiaalietuuksistakin kateellisia, ovat yhteiskunnan syöpä, eivätkä vastoin tahtoaan työttömät ihmiset.

Vierailija
134/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten asuin aluksi vauvan kanssa vuoden yksiössäkin ja silti maksoin yli 100 euroa omavastuuta vuokrasta. Omavastuu on aina, asui millaisessa ja minkä kokoisessa asunnossa vaan. Eli sitä sossun rahaa tai äitiyspäivärahaa tai opintotukea ei saa pitää kokonaisuudessaan ja toimeentulotuesta jää käyttörahaa noin 330-380 eikä mitään 480 euroa. Enkä itse siis asu pk-seudulla vaan edullisten asumiskustannusten alueella. Toivottavasti saan koulutustani vastaavaa työtä valmistuttuani ja HALUAN maksaa veroja, jos näin käy, että voin omalta osaltani auttaa niitä, jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään ja auttaa pitämään yllä hyvinvointiyhteiskuntaa. 

Vierailija
135/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:28"]

Punavihreillä on ratkaisu ongelmaan: lisää velkaa ja jaetaan kaikille vähänkin haluaville ulkomaita myöten verorahhoo! Maksetaan velka sitten kun jaksetaan; itse asiassa on helpointa kiistää koko velan olemassaolo! Sitä paitsi, lisää propelleja joka niemeen ja notkoon, siinä ratkes energiaongelmakin ihan tuosta vaan!

[/quote]

Lue 128. Lainan vaihtoehto ei ole köyhiltä leikkaukset, vaihtoehtoja on monia muita toisin kuin porvarit väittää. Ja porvarit on itse aiheuttaneet budjettivajeen poistamalla lahjaveron, työnantajan KELA-maksun, alentamalla tuloveroja 2008 ym. Ja kun ahneet jotain saa, ne haluaa lisää. Tää ei ikinä lopu, jos niille annetaan periksi enää missään!!! 

Vierailija
136/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun luopumaan lapsilisästä ja kotitalousvähennyksestä sitten kun Suomeen saadaan tasavero. Esim. 20 % kautta linjan.

Vierailija
137/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreä ehdotus. Taas isänmaata rakenetaan!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1433339872122.html

Vierailija
138/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Rikkaiden veroja voi nostaa, ei se vaikeaa ole, vaan hyvin helppoa.

Opiskelijoiden tuet ei ole vastikkeettomia, niiden vastineeksi täytyy opiskella.

Ei ole oikein että opiskelijoilta leikataan. Moni teistäkin on aikoinaan opiskellut ja käyttänyt opintotuen.

Jos nyt maksaisitte vastikkeettomat opintotukenne takaisin valtiolle, kun vain vastikkeettomasti laiskottelitte opiskelijoina tukien varassa? Korjaattehan tekemänne vääryyden.

Täällä vain huudellaan siitä mitä muut saavat ja uhohdetaan se mitä itse saatte.

Vierailija
139/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:39"]

Punavihreä ehdotus. Taas isänmaata rakenetaan!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1433339872122.html

[/quote]

Tuostapa voi jokainen päätellä heidän talousmantransa sisällönkin!

Vierailija
140/162 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaat eivät halua alentaa elintasoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan