Miksi pitää leikata köyhiltä?
Mitenkä suomi lähtee nousuun noilla leikkauksilla mitä köyhille, opiskelijoille ja eläkeisille tehtiin. Ostovoima vähenee ja yritykset joutuu lopettaa kun ei löydy maksavia asiakkaita. Taas tuolla yhteiskuntasopimuksella lisätään työttömyyttä kun ei tarvitse työntekijöitä niin paljon kun työpäivä pidentyy. Ei mitää järkeä noissa hallituksen päätöksissä.
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:07"]
Mitä tässä ympärillä olen tuttavia ja ystäviä katsellut, jotka elävät toimeentulotuilla, niin ei oikeasti paljon sureta heidän puolestaan. KAIKILLA on se asenne, että raha kasvaa puissa, eikä töihin kannata lähteä. On ihan oikein, että työkykyisiä ahdistetaan entistä enemmän nurkkaan, että alkaa se työnteko maistumaan ja kannattamaan. Jokainen näistä on kuitenkin koulutuksen saanut, eikä yksikään hyödynnä sitä etua, vaikka oikeasti mahdollisuus työntekoon olisi. Kyseessä ei ole korkeasti koulutetuista ihmisistä, yllätys.
Ja vakavasti sairaat ja eläkeläiset toki erikseen. Itse olen opiskelija, eikä paljon hetkauta säästöt minua. Käyn jokatapauksessa töissä opintojen ohella ja miehenikin on töissä. Lapsia meillä ei ole, eikä tule.
[/quote]
Juu jollain 400 e kuussa pystyykin hirveästi elämään leveää luxuselämää. Kokeile itsekäs ämmä elää 1 kk toimeentulotuella.
[/quote]
Minä olen elänyt. Siksi lähdin työmaailmaan, kun se ei ole kivaa. Idiootti, kokeile sinä työntekoa, niin saisit vähän enemmän kun sen 480e/kk käteen. Minä jopa opiskelen työnteon lisäksi. Ja aika moni perheellinen ja yksihuoltajaäitikin opiskelee, tekee töitä ja hoitaa lapsiaan. Se ei ole mahdottomuus. Mutta kun taikarahaa saa ottoautomaatilta, niin mikäs se siinä on ollessa.
Koska äänestimme porvareita ja heidän maailmankatsomuksensa mukaan rikkailla on oikeus rikastua köyhien muroihin kusemalla. Tasapuolisuus ja empatia eivät kuulu porvarin sanavarastoon. Köyhät kyykkyyn!
Rohkeita ratkaisuja kyllä on, mutta kun saataisiin vielä todellista tasapuolisuutta, niin kuka tietää missä Suomi liihottelee vuosikymmenen kuluttua!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:16"]
Mitä tässä ympärillä olen tuttavia ja ystäviä katsellut, jotka elävät toimeentulotuilla, niin ei oikeasti paljon sureta heidän puolestaan. KAIKILLA on se asenne, että raha kasvaa puissa, eikä töihin kannata lähteä. On ihan oikein, että työkykyisiä ahdistetaan entistä enemmän nurkkaan, että alkaa se työnteko maistumaan ja kannattamaan. Jokainen näistä on kuitenkin koulutuksen saanut, eikä yksikään hyödynnä sitä etua, vaikka oikeasti mahdollisuus työntekoon olisi. Kyseessä ei ole korkeasti koulutetuista ihmisistä, yllätys.
Ja vakavasti sairaat ja eläkeläiset toki erikseen. Itse olen opiskelija, eikä paljon hetkauta säästöt minua. Käyn jokatapauksessa töissä opintojen ohella ja miehenikin on töissä. Lapsia meillä ei ole, eikä tule.
[/quote]
Juu jollain 400 e kuussa pystyykin hirveästi elämään leveää luxuselämää. Kokeile itsekäs ämmä elää 1 kk toimeentulotuella.
[/quote]
Minä olen elänyt. Siksi lähdin työmaailmaan, kun se ei ole kivaa. Idiootti, kokeile sinä työntekoa, niin saisit vähän enemmän kun sen 480e/kk käteen. Minä jopa opiskelen työnteon lisäksi. Ja aika moni perheellinen ja yksihuoltajaäitikin opiskelee, tekee töitä ja hoitaa lapsiaan. Se ei ole mahdottomuus. Mutta kun taikarahaa saa ottoautomaatilta, niin mikäs se siinä on ollessa.
[/quote]
Tuttu juttu, pitää paikkansa, koettu on, nyt toki jo työelämässä!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:43"]
Niitä tukia on pakko leikata. Olen pienituloinen ja asun vuokralla. Saisin tikkua ristiin laittamatta _sata_ euroa vähemmän kuin nyt. Ei tämä voi olla oikein!
[/quote]
Jos näin on, palkkoja pitäisi nostaa eikä tukia pienentää. Sinulla on idiootin logiikka. Mutta et taidakaan olla oikea köyhä.
[/quote]
Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 600€ kuussa. Kyllä sillä elää. Mutta sossun asiakkaalle jää 485€. Eli tienaan tavallaan alle euron tunnilta. Idiootti kai olen, kun töissä käyn.
Ei ole realismia, että palkkoja nostettaisiin. Mutta kyllä työnteosta pienellä palkalla pitäisi tehdä kannattavampaa, vaikka sitten laskemalla tukia. Minusta tuossa 485€ yksinasuvan minimissä on ilmaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihanko vitun totta? Minä olen yksinhuoltajaäiti, joka opiskelee, en mistään porvariperheestä, joten tiedän, mitä on toimeentulotuen varassa ja perheellisenä saan yleistä asumistukea ja olisin tulojen puolesta oikeutettu saamaan toimeentulotukea. Painu sinä ämmä,oikeasti vittuun, kun et köyhän elämästä mitään tiedä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:46"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:32"] No mikä olisi se rikkaan raja että lapsilisät lähtisi? Ja kai tajuutte , että ne rahat on siis sitä lasta varten, ei isiä... [/quote] Lapsilisä on tarkoitettu ruokaan, vaatteisiin jne. Nyt rikkaat laittaa rahat säästöön, jotta rakkaudenhedelmä saa 18-vuotiaana oman velattoman asunnon =) Tämänkö takia valtio maksaa lapsilisää? Tulorajaa minä en päätä, mutta onhan tuo nyt typerin tuki mitä ikinä on ollutkaan ilman tulorajaa. [/quote] Lapsilisät on tarkoitettu kompensoimaan sitä tulojenmenetystä jonka lasten hankkiminen väistämättä aiheuttaa. [/quote] tulot otetaan huomioon jo äitiyspäivärahassa? Se kompensoi. Jos on varaa laittaa lapsilisät säästötilille tulevaa autoa tai asuntoa varten, ei tällaista "kompensaatiota" tarvi. Myös porvarien aikaansaamaa omaisuusrajan poisto asumistuesta on peruttava!!! [/quote] Muutaman kuukauden äitiysraha on kuule pisara meressä kun on kyse lapsen elättämisestä 18-vuotiaaksi :D Ja toki lapsilisät myös, mutta niiden on siis tarkoitus tasata eroa lapsettomiin. [/quote] Tosi reilua lapsettomille eikö? Itse en ole saanut mitään TUKIA 20 vuoteen valtiolta... [/quote] No paljonko sulla on mennyt rahaa siihen lapsen elättämiseen ja uuden veronmaksajan kasvattamiseen?
[/quote]
Niin, ei mulla ole lapsia
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:32"] No mikä olisi se rikkaan raja että lapsilisät lähtisi? Ja kai tajuutte , että ne rahat on siis sitä lasta varten, ei isiä... [/quote] Lapsilisä on tarkoitettu ruokaan, vaatteisiin jne. Nyt rikkaat laittaa rahat säästöön, jotta rakkaudenhedelmä saa 18-vuotiaana oman velattoman asunnon =) Tämänkö takia valtio maksaa lapsilisää? Tulorajaa minä en päätä, mutta onhan tuo nyt typerin tuki mitä ikinä on ollutkaan ilman tulorajaa. [/quote] Lapsilisät on tarkoitettu kompensoimaan sitä tulojenmenetystä jonka lasten hankkiminen väistämättä aiheuttaa. [/quote] tulot otetaan huomioon jo äitiyspäivärahassa? Se kompensoi. Jos on varaa laittaa lapsilisät säästötilille tulevaa autoa tai asuntoa varten, ei tällaista "kompensaatiota" tarvi. Myös porvarien aikaansaamaa omaisuusrajan poisto asumistuesta on peruttava!!! [/quote] Miksi pitäisi saada asumistukea jos on realisoitavaa omaisuutta? [/quote] Mitä realisoitavaa omaisuutta? [/quote] No ihan mitä tahansa mikä lasketaan omaisuudeksi asumistukea haettaessa.
[/quote]
Meinaatko, että pitää myydä huonekalut ennen kuin saa asumistukea =D =D
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:01"]Mielestäni siinä ei ole järkeä, että yksi hyvin menestyvä elättää monta mitään tekemätöntä suomalaista. Tärkeintä on mielestäni se, että tulee kannattamattomaksi elää yhteiskunnan avustuksilla, ja että saadaan työpaikkoja kaikille. Ja että työn tekeminen kannattaa aina. Se suomalaisten köyhyys on joskus - ei aina - vähän suhteellista köyhyyttä. Voi olla varaa taulutelkkariin mutta ei ruokaan, kuten siinä MTV:n jutussa varattomasta Ninasta. [/quote] Mitään tekemätöntä? Mistä päättelit että työttömät ei tee mitään. Itse käyn työpajalla ja saan siitä 9e päivä. Töihin menisi minne vaan jos joku palkkaisi mutta suomessa ei ole töitä.
[/quote]
Montako kertaa olet muuttanut töiden perässä toiselle paikkakunnalle? Tai opiskellut uuden ammatin?
3 ammattia plakkarissa 4 harkinnassa. Työpaikan perässä useammankin kerran vaihtanut paikkakuntaa ja naapurikunnistakin töitä hakenut.
Töitä ei ole ja jos on niin pätkissä. Ja uus koulutus systeemi tekee ammatinvaihdon vaikeaksi kun on useampi ammatti jo.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:43"] Niitä tukia on pakko leikata. Olen pienituloinen ja asun vuokralla. Saisin tikkua ristiin laittamatta _sata_ euroa vähemmän kuin nyt. Ei tämä voi olla oikein! [/quote] Jos näin on, palkkoja pitäisi nostaa eikä tukia pienentää. Sinulla on idiootin logiikka. Mutta et taidakaan olla oikea köyhä. [/quote] Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 600€ kuussa. Kyllä sillä elää. Mutta sossun asiakkaalle jää 485€. Eli tienaan tavallaan alle euron tunnilta. Idiootti kai olen, kun töissä käyn. Ei ole realismia, että palkkoja nostettaisiin. Mutta kyllä työnteosta pienellä palkalla pitäisi tehdä kannattavampaa, vaikka sitten laskemalla tukia. Minusta tuossa 485€ yksinasuvan minimissä on ilmaa.
[/quote]
Ei jää kun vuokraan siitä menee usein 100-200,monella enemmänkin. Katos kun vuokraan jää asumistuen jälkeen se omaosuuskin. Mutta voit sä koittaa elämistä sillä 280-380 eurollakin, että millaista on, kun sossun asiakkaita kadehdit.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:46"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:32"] No mikä olisi se rikkaan raja että lapsilisät lähtisi? Ja kai tajuutte , että ne rahat on siis sitä lasta varten, ei isiä... [/quote] Lapsilisä on tarkoitettu ruokaan, vaatteisiin jne. Nyt rikkaat laittaa rahat säästöön, jotta rakkaudenhedelmä saa 18-vuotiaana oman velattoman asunnon =) Tämänkö takia valtio maksaa lapsilisää? Tulorajaa minä en päätä, mutta onhan tuo nyt typerin tuki mitä ikinä on ollutkaan ilman tulorajaa. [/quote] Lapsilisät on tarkoitettu kompensoimaan sitä tulojenmenetystä jonka lasten hankkiminen väistämättä aiheuttaa. [/quote] tulot otetaan huomioon jo äitiyspäivärahassa? Se kompensoi. Jos on varaa laittaa lapsilisät säästötilille tulevaa autoa tai asuntoa varten, ei tällaista "kompensaatiota" tarvi. Myös porvarien aikaansaamaa omaisuusrajan poisto asumistuesta on peruttava!!! [/quote] Muutaman kuukauden äitiysraha on kuule pisara meressä kun on kyse lapsen elättämisestä 18-vuotiaaksi :D Ja toki lapsilisät myös, mutta niiden on siis tarkoitus tasata eroa lapsettomiin. [/quote] Tosi reilua lapsettomille eikö? Itse en ole saanut mitään TUKIA 20 vuoteen valtiolta... [/quote] Ootko ihan sekaisin? Sulla ei ole mennyt sataa tonnia rahaa lapsen huoltamiseen ja itket ku et oo saanu kymppitonnia tukia valtiolta??
[/quote]
Niin, en minä ole lapsilisiä halunnut lapsettomana. En vaan ymmärrä miksi valtion pitää lapsien kulut maksaa. Enkä ole siis saanut mitään LISIÄ tai TUKIA 20 vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:32"] No mikä olisi se rikkaan raja että lapsilisät lähtisi? Ja kai tajuutte , että ne rahat on siis sitä lasta varten, ei isiä... [/quote] Lapsilisä on tarkoitettu ruokaan, vaatteisiin jne. Nyt rikkaat laittaa rahat säästöön, jotta rakkaudenhedelmä saa 18-vuotiaana oman velattoman asunnon =) Tämänkö takia valtio maksaa lapsilisää? Tulorajaa minä en päätä, mutta onhan tuo nyt typerin tuki mitä ikinä on ollutkaan ilman tulorajaa. [/quote] Lapsilisät on tarkoitettu kompensoimaan sitä tulojenmenetystä jonka lasten hankkiminen väistämättä aiheuttaa. [/quote] tulot otetaan huomioon jo äitiyspäivärahassa? Se kompensoi. Jos on varaa laittaa lapsilisät säästötilille tulevaa autoa tai asuntoa varten, ei tällaista "kompensaatiota" tarvi. Myös porvarien aikaansaamaa omaisuusrajan poisto asumistuesta on peruttava!!! [/quote] Miksi pitäisi saada asumistukea jos on realisoitavaa omaisuutta? [/quote] Mitä realisoitavaa omaisuutta? [/quote] No ihan mitä tahansa mikä lasketaan omaisuudeksi asumistukea haettaessa.
[/quote]
[/quote]
En pidä eikä pitänyt ennenkään ja nykyään Kokkarien masinoiman uudistuksen myötä omaisuutta ei huomioida lainkaan, eli saa olla miljoonametsät ja suuret omaisuudet muutenkin, eikä niitä huomioida. Rikkaat ei halua köyhille tukia mutta rikkaiden pitää ilmaiset tuet, mm lapsilisät, joita ne ei tarvi, saada.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:43"] Niitä tukia on pakko leikata. Olen pienituloinen ja asun vuokralla. Saisin tikkua ristiin laittamatta _sata_ euroa vähemmän kuin nyt. Ei tämä voi olla oikein! [/quote] Jos näin on, palkkoja pitäisi nostaa eikä tukia pienentää. Sinulla on idiootin logiikka. Mutta et taidakaan olla oikea köyhä. [/quote] Mulla jää pakollisten menojen jälkeen 600€ kuussa. Kyllä sillä elää. Mutta sossun asiakkaalle jää 485€. Eli tienaan tavallaan alle euron tunnilta. Idiootti kai olen, kun töissä käyn. Ei ole realismia, että palkkoja nostettaisiin. Mutta kyllä työnteosta pienellä palkalla pitäisi tehdä kannattavampaa, vaikka sitten laskemalla tukia. Minusta tuossa 485€ yksinasuvan minimissä on ilmaa.
[/quote]
Ei jää kun vuokraan siitä menee usein 100-200,monella enemmänkin. Katos kun vuokraan jää asumistuen jälkeen se omaosuuskin. Mutta voit sä koittaa elämistä sillä 280-380 eurollakin, että millaista on, kun sossun asiakkaita kadehdit.
[/quote]
Jos on tosi kallis vuokra, niin jää se oma osuus. Jos vuokra on sossun asettamien rajojen puitteissa, niin 485€ on se raha, jonka pitää jäädä käteen. Ei voi asua toisten rahoilla sikakalliisti, se on oma valinta.
Em ole kateellinen, lähinnä vittuuntunut. Niin kuin sanoin, työnteon pitäisi olla kannattavampaa suhteessa sossun asiakkuuteen.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:46"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:32"] No mikä olisi se rikkaan raja että lapsilisät lähtisi? Ja kai tajuutte , että ne rahat on siis sitä lasta varten, ei isiä... [/quote] Lapsilisä on tarkoitettu ruokaan, vaatteisiin jne. Nyt rikkaat laittaa rahat säästöön, jotta rakkaudenhedelmä saa 18-vuotiaana oman velattoman asunnon =) Tämänkö takia valtio maksaa lapsilisää? Tulorajaa minä en päätä, mutta onhan tuo nyt typerin tuki mitä ikinä on ollutkaan ilman tulorajaa. [/quote] Lapsilisät on tarkoitettu kompensoimaan sitä tulojenmenetystä jonka lasten hankkiminen väistämättä aiheuttaa. [/quote] tulot otetaan huomioon jo äitiyspäivärahassa? Se kompensoi. Jos on varaa laittaa lapsilisät säästötilille tulevaa autoa tai asuntoa varten, ei tällaista "kompensaatiota" tarvi. Myös porvarien aikaansaamaa omaisuusrajan poisto asumistuesta on peruttava!!! [/quote] Muutaman kuukauden äitiysraha on kuule pisara meressä kun on kyse lapsen elättämisestä 18-vuotiaaksi :D Ja toki lapsilisät myös, mutta niiden on siis tarkoitus tasata eroa lapsettomiin. [/quote] Tosi reilua lapsettomille eikö? Itse en ole saanut mitään TUKIA 20 vuoteen valtiolta... [/quote] Ootko ihan sekaisin? Sulla ei ole mennyt sataa tonnia rahaa lapsen huoltamiseen ja itket ku et oo saanu kymppitonnia tukia valtiolta??
[/quote]
Niin, en minä ole lapsilisiä halunnut lapsettomana. En vaan ymmärrä miksi valtion pitää lapsien kulut maksaa. Enkä ole siis saanut mitään LISIÄ tai TUKIA 20 vuoteen.
[/quote]
No se 100e/kk ei kuule kata lapsesta aiheutuvia kuluja :D
Ehkä ne eivät edes yritä saada koko Suomea nousuun. Riittää että vain rikkailla menee hyvin, muista viis.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihanko vitun totta? Minä olen yksinhuoltajaäiti, joka opiskelee, en mistään porvariperheestä, joten tiedän, mitä on toimeentulotuen varassa ja perheellisenä saan yleistä asumistukea ja olisin tulojen puolesta oikeutettu saamaan toimeentulotukea. Painu sinä ämmä,oikeasti vittuun, kun et köyhän elämästä mitään tiedä.
[/quote]
:D Juu en tiedä. En tiedä mitä on asua väkivaltaisessa alkoholistiperheessä. En tiedä mitään sellaisesta, että alaikäisenä muutin omaan kotiin, tein töitä ja opiskelin samaan aikaan. En tiedä miltä tuntuu ottaa sukulaisilta vastaan käytettyjä vatteita ja astioita, kun ei ollut aikaa edes kirppareilta etsiä. En tiedä miltä tuntuu keskittyä vain kouluruokailuun, kun ei ollut kotiin varaa ostaa edes aamupalatarpeita. En tiedä mitään siitä, että sossu ei edes auttanut, vaikka apuja pyysin. En ollut oikeutettu koska olin alaikäinen opiskelija.
Minulla ei ole mitään käsitystä siitä, miten eletään YT-neuvotteluissa saatujen potkujen jälkeen. En tiedä mitään siitä, kuinka yhteiskunta ei hyväksy huonosta työpaikasta lähtemistä ja karenssista sen takia. Enkä tiedä mitään siitä, että joutuu heräämään ennen auringonnousua, pukemaan toppavaatteet päälle ja lähtemään tuntikausiksi jonottamaan leipäjonoon, että saa edes jotain sapuskaa. Eikä se tuntikausian jonotuskaan aina kannattanut.
Onneksi minulle ei tullut mitään tylsistymistä tähän kyykytykseen. Onneksi en tajunnut, että jotain tarttis tehdä, jotta elämänlaatu paranee. Onneksi en tajunnut lähteä uudelleen opiskelemaan. Onneksi en opintojen oheen ole saanut töitä, joka vieläpä tukee opiskeluani.
Onneksi mun elämä on ollut niin helppoa, että minulla ei ole varaa arvostella työkuntoisia sossuloisia, jotka kuvittelee sen rahan kasvavan puussa.
Nostan hattuni kaikille heille, jotka edelleen yrittävät ja tekevät, vaikka se ei aina helppoa ole. Suomi nousee nimenomaan työnteon, eikä toimeentulotuen avulla. Turha parkua huonoa onnea, jos nostaa tukea ja omistaa satojen eurojen arvoisen älykännykän ja litteän television samaan aikaan. Ja näitä on nähty ja paaaaaaaljon.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:58"]
[/quote]
[/quote]
Niin juuri, huonekaluja tässä tosiaan tarkoitettiin kun puhuttiin omaisuudesta *huokaus * ...
Ja minun mielestäni verotusta pitäisi nimenomaan keventää (ja paljon), purkaa turhaa byrokratiaa pois ja kehittää alkoholipolitiikkaa täysin toiseen suuntaan. Kun saataisiin hintojakin alemmas, kulutus lisääntyisi ja turistitkin pääsisivät kuluttamaan täällä enemmän. Myös matkailua pitäisi kehittää, Suomi on tällä hetkellä vain lentokoneen vaihtopiste 2/3 mahdollisista turisteista. Miettikää sitä rahamäärää, joka me annetaan valua muihin maihin.
Nyt vaadittaisiin rohkeita tekoja, leikkaukset eivät sitä ole.