Oliko asunnon ostaminen ensimmäisestä kerroksesta suuri virhe?
Ajattelin, että ei ole maantasalla, mutta kyllähän silti tuosta ihmisiä kulkee editse ja ikävän selvästi he näkyvät. Ehkä tähän tottuu...
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumallahan se vain selviää. Jos oli, niin kahden vuoden päästä myyntiin ja eteenpäin.
Miksi pitäisi odottaa kaksi vuotta?
Verotuksen takia.
sinulla on 5 vuotta aikaa muuttaa mielesi. sitten voit kastella asunnon ja pyytää myyjältä rahat takaisin homeen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumallahan se vain selviää. Jos oli, niin kahden vuoden päästä myyntiin ja eteenpäin.
Miksi pitäisi odottaa kaksi vuotta?
Verotuksen takia.
en ymmärrä vieläkään
Noissa näkee paljon kotitoimisto-asuntoja, on kätevää jos käy harvakseltaan asiakkaita, mutta kuitenkin pitää olla jokin paikka missä vastaanottaa.
Asutaan rivarissa maantasalla eikä meitä kovasti häiritse vaikka nähdään ohikulkijoita, ja pihalta kuuluu pihan äänet kyllä. Luulin että 20 vuoden kerrostalo asumisen jälkeen olisi ollut "alastomampi" olo, mutta kyllä tämä näin menee. Omaaa pihaa on vaikea saada jos ei asu maantasalla :D
On taloyhtiöitä vanhoissa taloissa joissa ihania kivijalkaliikkeitä katutasossa ja siten eka asuinkerroskin olisi turvallisemmalla korkeudella. Kauhistushan se olisi mikäli kadulla kulkevat voisivat vaikka katsoa suoraan sisälle joten joutuisi ikkunat suojaamaan verhoilla/kaihtimilla. Vielä ikävämpi olisi asunto joka menee osittain katutason alapuolelle ja näkisit kadulla köpöttävien jalat suurinpiirtein pääsi tasolla kun katsot ulos ikkunasta. Mulle tulee mieleen myös se asumisrauha. Kerrostaloissa asukkaat menee/tulee ja rappukäytävän ulko-oven äänet saattavat häiritä. Joillekin 1-kerros on elintärkeä joka mahdollistaa asumisen kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ongelmaan on halpa ratkaisu, jonka nimi on sälekaihtimet.
Itselleni se olisi aivan mahdotonta asua sälekaihtimet suljettuina luolassa. Asumisviihtyvyyteen vaikuttaa myös näkymät, niillä on suuri merkitys. Näkeehän se hinnoissakin, ei ne ykköskerroksen asunnot muuten vaan niitä halvimpia ole.
Vain ylin kerros voisi olla kelvollinen. Ei tarvi kuunnella kanta-astujia ja muita kolistelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ahdistaa jos en voi pitää verhoja sen takia auki että ohikulkevat ihmiset näkevät sisään. En osaisi rentoutua enkä uskaltaisi edes nukkua kunnolla.
Tosin minulla on taustalla traumaattinen kokemus siitä että hullu ex kiipesi aikanaan parvekkeen kautta väkisin sisään kun asuin ykköskerroksessa. Tuollaista äärimmäistä tilannetta nyt tuskin tulee sinun kohdallesi. Mutta itse en enää ikinä muuta asuntoon joka ei ole vähintään 2. kerroksessa.
Pääsee kakkoskerrokseenkin parvekkeelta. Meidän talossa kiipustettiin parvekkeiden kautta ylös kakkoseen, kun huumerikolliset nahistelivat keskenään ja toiset kävivät hajottamassa toisen kämpän atomeiksi. No, se heppu ei enää asu täällä, sen verran me muut asukkaat saimme aikaiseksi. Nyt siinä asunnossa asuu niin hiljainen nuorimies, että pihahdustakaan ei hänestä kuulu paitsi askeleet rappukäytävässä mennen ja tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vain ylin kerros voisi olla kelvollinen. Ei tarvi kuunnella kanta-astujia ja muita kolistelijoita.
Jep, ja vielä kulma-asunto niin kuin meillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja vielä kulma-asunto niin kuin meillä on.
Joissain taloissa yläkertaan kantautuu ääniä alakerrasta.
Olen asunut omakotitalon lisäksi kerrostalon ylimmässä ja alimmassa kerroksessa.
Alin kerros on ollut mieluisin kerrostalossa. Minulla on ollut niissä yli 3 metriä kattokorkeus. Alimmasta kerroksesta pääsee nopeasti ulos, jos tulipalo yllättää, joten luo turvaa.
Nämä alimman kerroksen turvattmuudesta valittavat ovat hassuja. Kerrostalossahan on monia ihmisiä, joiden läsnäolo luo turvaa. Omakotitalokin on maantasalla, eikä heillä ole ketään turvana.
Höpöhöpöä nämä tarinat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se olisi aivan mahdotonta asua sälekaihtimet suljettuina luolassa. Asumisviihtyvyyteen vaikuttaa myös näkymät, niillä on suuri merkitys. Näkeehän se hinnoissakin, ei ne ykköskerroksen asunnot muuten vaan niitä halvimpia ole.
Hintaero kerrosten välillä on suurin, kun kerrostalo on rakennettu. Kuitenkin yleensä käy niin, että hintaerot kerrosten välillä tasoittuvat vuosien myötä. Eniten tästä hyötyvät alimpien kerrosten huoneistot, ylimmän kerroksen huoneisto ei enää samalla tavalla pääse laittamaan ekstraa hintaan. Asunto ensimmäisestä kerroksesta on järkevä sijoitus.
Olen vuokralla vanhempani omistamassa asunnossa katutasolla. Keittiön ikkunat sisäpihan parkkipaikalle päin, siitä tietysti kulkee asukkaita ohi. Ei häiritse. Olohuoneen ikkunat kadulle päin, mutta välissä oma terassi, pieni pihapläntti ja pensasaita. Oikein mukavaa, kun pääsee terassin kautta kätevästi viemään roskat. Ainoa, mikä täällä v*tuttaa, on yläkerran mölyapinaryskääjät. Kuulokkeet päässä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut omakotitalon lisäksi kerrostalon ylimmässä ja alimmassa kerroksessa.
Alin kerros on ollut mieluisin kerrostalossa. Minulla on ollut niissä yli 3 metriä kattokorkeus. Alimmasta kerroksesta pääsee nopeasti ulos, jos tulipalo yllättää, joten luo turvaa.
Nämä alimman kerroksen turvattmuudesta valittavat ovat hassuja. Kerrostalossahan on monia ihmisiä, joiden läsnäolo luo turvaa. Omakotitalokin on maantasalla, eikä heillä ole ketään turvana.
Höpöhöpöä nämä tarinat täällä.
Minä olen se jonka parvekkeelle ja kotiin tunkeuduttiin. Sain elinikäiset traumat siitä, joten pidän loukkaavana että mitätöit noin kommenttini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintaero kerrosten välillä on suurin, kun kerrostalo on rakennettu. Kuitenkin yleensä käy niin, että hintaerot kerrosten välillä tasoittuvat vuosien myötä. Eniten tästä hyötyvät alimpien kerrosten huoneistot, ylimmän kerroksen huoneisto ei enää samalla tavalla pääse laittamaan ekstraa hintaan. Asunto ensimmäisestä kerroksesta on järkevä sijoitus.
No tottakai tasaantuvat, joku tekee remppaa, toinen ei. Mutta lähtökohtaisesti alin kerros on halvin.
Olen asunut kaksi kertaa ekassa kerroksessa. En tykännyt. Toinen oli jopa niin että ikkunasta pääsi astumaan talon yhtiön taka-sisä-pihalle, oikein kiva kun pihalla oli usein naapurit hengailemassa. Ikinä ei voinut pitää ikkunoita auki esim yöllä. Toinen oli maantasosta puoli kerrosta ylempänä mutta ikkunaan ylettyi koputtamaan ulkoa.
Mietin kummassakin usein että olisipa sälekaihtimet asennettu alhaalta ylös eli saisi ikkunoiden alareunaan ja yläosa jäisi vapaaksi. Tai niin että kaihtimet olisi kahdessa osasassa, alas oma ja ylös oma. Tuossa sisäpiha kämpässä oli kyllä sellaiset ikkunateipit alareunassa, mutta ei tarpeeksi ylös asti.
En muuta enää 1. kerrokseen, nyt ylimmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin tykkään, että auringonvaloa tulee kunnolla sisälle.
Kun sälekaihtimet laittaa oikeaan kulmaan kohtiaurinkoa, sisään tulee hyvin valoa, mutta alhaalta päin ei näy läpi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöä nämä tarinat täällä.Minä olen se jonka parvekkeelle ja kotiin tunkeuduttiin. Sain elinikäiset traumat siitä, joten pidän loukkaavana että mitätöit noin kommenttini.
Kertomuksesi perusteella vaikutti kuitenkin siltä, että ongelma oli poikaystävänvalinnassa, ei niinkään asuinpaikassa.
Minua ei saa kerrostaloon millään ilveellä, tuo pelko on yksi syy, mutta kokonaisuudessaan kerrostalo on hirveä asuinpaikka. Hyi!