Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko asunnon ostaminen ensimmäisestä kerroksesta suuri virhe?

Vierailija
29.01.2022 |

Ajattelin, että ei ole maantasalla, mutta kyllähän silti tuosta ihmisiä kulkee editse ja ikävän selvästi he näkyvät. Ehkä tähän tottuu...

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ostaisi muuten kuin jos olisin heikkojalkainen vanhus ja hissiä ei ole.

Vierailija
2/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumallahan se vain selviää. Jos oli, niin kahden vuoden päästä myyntiin ja eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertille kauhistus, että ihmisiä näkyy. Asu nyt vähän aikaa ja kerro sitten, millaiset tunnelmat ovat.

Vierailija
4/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en ole ostanut, mutta olen vuokralla ja talonyhtiö on minua yrittänyt saada ostaan tämä, mutta en halua. Jopa laittanut lappuja että remonttiyhtiö on aikeissa ostaan että minä tarjoisin jotain, mutta en mennyt halpaan. Nimittäin en maksaisi tästä edes 100 000 euroa vaikka on 2km Helsingin keskustasta ja 45 neliötä. En osta koska olen asunut yli 10:ssä asunnossa ja tämä on huonoin, koska meteli on jatkuvasti pahin kaikista, kuten piha-alueiden kunnospito ja huoltomiehet, ihmisten puheet ulkoa jne.. ja verhoja ei oikein voi pitää auki, ellei sitten halua olla näyteikkunassa. Tämä asunto tuntuu eniten vankilatyrmältä.

Vierailija
5/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina verhot kiinni ja jossa huonoilla alueilla saa pelätä koska joku tulee lasista läpi eikä kämppää uskalla jättää tyhjilleen ja pimeäksi yhdeksikään yöksi.

Katutaso väärällä alueella, lähtee omaisuus ja pahimmassa tapauksessa henki. Helsingissä myydään esim. tapaninvainiosta ja malminkartanosta kerrostalon katutasokämppiä viidenneksen halvemmalla kuin edes toisessa kerroksessa sijaitsevia.

Vierailija
6/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumallahan se vain selviää. Jos oli, niin kahden vuoden päästä myyntiin ja eteenpäin.

Miksi pitäisi odottaa kaksi vuotta?

Vierailija
7/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minusta ole ollut. Tää on kiva, tässä voi kesällä laajentaa oleskelua pihamaalle. Pimeällä toki pidän verhot kiinni.

Vierailija
8/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse jos ei aio saada myyntivoittoa.

Vierailija
9/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ahdistaa jos en voi pitää verhoja sen takia auki että ohikulkevat ihmiset näkevät sisään. En osaisi rentoutua enkä uskaltaisi edes nukkua kunnolla.

Tosin minulla on taustalla traumaattinen kokemus siitä että hullu ex kiipesi aikanaan parvekkeen kautta väkisin sisään kun asuin ykköskerroksessa. Tuollaista äärimmäistä tilannetta nyt tuskin tulee sinun kohdallesi. Mutta itse en enää ikinä muuta asuntoon joka ei ole vähintään 2. kerroksessa. 

Vierailija
10/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä sisäpihan maatason asunnot on monet muutettu pyöräkellareiksi, kun vuokralaiset ei pysyneet niissä..

Vierailija
11/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi olla noin tietämätön.

Vierailija
12/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet asunut kaksi vuotta, ei mene myyntivoittoveroa. Tosin jos kovin pian ostamisen jälkeen myyt niin tuskin tulee kauheasti myyntivoittoakaan.

Vierailija
13/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi koskaan asuntoa ensimmäisestä kerroksesta. Tässä lähellä on yksi talo, joka näyttää kaikin puolin viihtyisältä, mutta läheinen kauppakeskus Alkoineen on tuonut ko. talon ensimmäisen kerroksen parvekkeiden alle pysyvän alkoholistirevohkan, joka metelöi ja kuseksii siinä päivästä ja illasta toiseen. Ei liene herkkua asua siinä mökässä je virtsan hajussa.

Vierailija
14/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä perustin juuri kerrostaloyhtiön, jossa ei ole muita kuin kattohuoneistoja😁

Vierailija
15/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se, mitä näkyy ikkunasta, on vähintään yhtä tärkeä kuin asunto itse. Ensimmäisestä kerroksesta on harvoin hienot näkymät. Mutta voihan se korkeallakin olla vastakkainen seinä vastassa. Mutta en ostaisi tuollaista asuntoa.

Vierailija
16/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole maantasalla, miten ne ihmiset sinne näkyy?

Ollaan itse siis asuttu aikanaan vuosia ensimmäisessä asuinkerroksessa, eli periaatteessa toisessa kerroksessa ja oli musta tosi kiva. Ei ollut katutasossa, mutta ei tarvinnu mennä hissillä/juosta monia portaita esim. ostosten kanssa, alla ei asunut ketään, joten ei tarvinnu miettiä kuuluuko äänet alas. Ihan paras kerros kerrostalossa varsinkin kun ylimmässä kerroksessa oli katon kanssa kosteusongelmia, niin ei ollut meillä huolta sellaisista.

Ja ihan samalla lailla naapurissa ylemmässä kerroksessa ihmisiä ja autoja näki ja kuuli ja kadulta sinne näkyi sisään, ehkä joku 5 kerros tai ylöspäin olisi sellainen ettei näy.

Vierailija
17/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet asunut kaksi vuotta, ei mene myyntivoittoveroa.

Toki minä sen tiedän, mutta mikä olisi syy olettaa, että ap saisi asunnon myytyä paremmalla hinnalla kuin hän on sen itse ostanut?

Vierailija
18/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin joskus vuokralla kaupungin vuokrakerrostalossa ja meidän asunto oli heti ulko-oven vieressä. Ovien mentyä lukkoon parvekkeen oveen koputtelijoita riitti! Kerran mies avasi oven ja sieltä tunki sisään kaksi humalaista naista, jotka sanaa sanomatta kävelivät huoneiston läpi ulko-ovelle ja rappukäytävään. Kyllä nyppi.

Vierailija
19/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni paras kerros, ensimmäinen asuinkerros mutta rakennuksen 2. kerros.

Ei näy sisälle ja täältä pääsee kätevästi ulos, plus kellari on heti yhdet portaat alas. Tulipalon vaara ei pelota kuin joskus ennen.

Vierailija
20/111 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan asunnosta. Jos on rauhallisella paikalla ja valoisa, niin mikä ettei. Itse ottaisin joko ihan ylimmästä tai ihan alimmasta kerroksesta asunnon.