Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 kutsutusta jo yli 10 perunut

Vierailija
03.06.2015 |

Rippijuhlat kyseessä ja kyllä harmittaa jos vielä moni peruu. Syinä lomamatka, toiset rippijuhlat samaan aikaan ja 3 sukulaista ei tule koska ei tykkää jos paljon väkeä ja kukin heistä tulee sitten toiste erikseen. Yks näistä mun isä. Lasteni serkut ei tule, koska lapset veljen exällä sen viikon. Yks tuttavaperhe ei ole vielä ilmoittanut mitään, mutta heidän lapsellaan harrastus jossa melkein joka viikonloppu kilpailut, ja vanhemmat tarvitaan mukaan. Saa nähdä tippuuko nuo 4 vielä pois =(

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:28"]samaa mieltä monen muun kanssa... eihän rippijuhlien tarkoitus ole olla iiiisot sukujuhlat. juhlikaa ihan lähiperheen parissa. silloinhan saattaisi se erakompi isoisäkin uskaltautua paremmin paikalle. miksi edes yritättää haalia kaikenmaailman kumminkaimat mukaan. pienet perhepidot - parempi tunnelma, helpompaa järjestääkin.  [/quote] 40hlö = iiisot sukujuhlat?

[/quote]

Jossain lestadiolaisperheessä voi tietysti 40 henkilöä tulla täyteen ihan vaan omasta perheestä isovanhemmat, lapset ja lapsenlapset mukaanlukien, mutta tavallisissa perheissä 40 hengen juhlissa on jo vieraina muitakin sukulaisia. Mä olen kerran järjestänyt juhlat 40 hengelle (tarkemmin ottaen 42 hengelle) ja kaikille ei meillä riittänyt edes istumapaikkaa. Normaalissa kerrostaloasunnossa 40 ihmistä yhteen olohuoneeseen on aika paljon. Ai niin, av-mammathan asuu kaikki hulppeissa omakotitaloissa, joissa tilaa riittää vaikka sadalle. 

[/quote]

Meillä on varmaan sitten lestadiolaisperhe tietämättämme. Lapsen rippijuhliin oli kutsuttu (ja saapui) isovanhemmat 4 kpl, tädit puolisoineen 6 kpl, enot ja sedät puolisoineen 6 kpl, serkut 14 kpl, serkkujen puolisot/kumppanit 3 kpl, serkkujen lapset 1 kpl, rippilapsen isoäidin äiti 1 kpl eli vieraita oli 35 ja omaa väkeä 5. En tiennyt, että 3-lapsinen perhe on lestadiolainen sinun laskukaavoissasi.

Vierailija
82/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:06"]Omat rippijuhlat oli kyllä ihan vaan perhepiirissä ja lähimpien sukulaisten kanssa tapahtunut kahvitilaisuus, ei tullut mieleenkään että siitä joku isompi juhla olisi pitänyt tehdä. Ylppäreissä sitten jo Juhlittiin isomman väen kesken!

Mutta taas kerran: kukin tavallaan...
[/quote]
Jos olet aidosti sitä mieltä että jokainen järjestäköön sellaiset juhlat kuin haluaa, mikä oli viestisi informaatiosisältö? Muistella omia rippijuhlia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:01"]

muutamat häät ja jotai tasaluku synttäreit tiedossa,kutsut roskiksessa.parempaa tekemistä ku jossai helvatan hienoistojuhlissa maleksia ja tuhlaa aikaa.

kavereitten lasten synttäreillä yms käyn,ne on viel siin iässä et se on iso juttu niille,mut jotkut halvatan yo-juhlat on ihan tyhjän kanssa.opiskellaan et on syytä kutsuu ihmisii et saadaan mahd. paljon lahjoja...menisivät töihin ja lopettais se halvatan opiskelu joka ei johda mihinkään.

[/quote]

Meillä on suvussa yksi tavallasi ajatteleva eli veljen vaimo. Hänen mielestään juhlat on turhia, niihin kutsutaan vain rahan takia. Lapsensa eivät osaa käyttäytyä juhlissa, esimerkiksi mummin 80v-päivillä olivat ensimmäisinä tunkemassa kahvipöytään ja klämivät kakkua kaksin käsin. Ylioppilasjuhlissa perhe ei käy, koska ne on turhia.

Nyt heillä oli tupaantuliaiset, joihin kutsuivat runsaasti väkeä ja kas - veljeni puolelta ei paikalle ehtinyt kukaan. Oli kaikenlaista muuta menoa.

Vierailija
84/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:28"]samaa mieltä monen muun kanssa... eihän rippijuhlien tarkoitus ole olla iiiisot sukujuhlat. juhlikaa ihan lähiperheen parissa. silloinhan saattaisi se erakompi isoisäkin uskaltautua paremmin paikalle. miksi edes yritättää haalia kaikenmaailman kumminkaimat mukaan. pienet perhepidot - parempi tunnelma, helpompaa järjestääkin.  [/quote] 40hlö = iiisot sukujuhlat?

[/quote]

Jossain lestadiolaisperheessä voi tietysti 40 henkilöä tulla täyteen ihan vaan omasta perheestä isovanhemmat, lapset ja lapsenlapset mukaanlukien, mutta tavallisissa perheissä 40 hengen juhlissa on jo vieraina muitakin sukulaisia. Mä olen kerran järjestänyt juhlat 40 hengelle (tarkemmin ottaen 42 hengelle) ja kaikille ei meillä riittänyt edes istumapaikkaa. Normaalissa kerrostaloasunnossa 40 ihmistä yhteen olohuoneeseen on aika paljon. Ai niin, av-mammathan asuu kaikki hulppeissa omakotitaloissa, joissa tilaa riittää vaikka sadalle. 

[/quote]

Meillä on varmaan sitten lestadiolaisperhe tietämättämme. Lapsen rippijuhliin oli kutsuttu (ja saapui) isovanhemmat 4 kpl, tädit puolisoineen 6 kpl, enot ja sedät puolisoineen 6 kpl, serkut 14 kpl, serkkujen puolisot/kumppanit 3 kpl, serkkujen lapset 1 kpl, rippilapsen isoäidin äiti 1 kpl eli vieraita oli 35 ja omaa väkeä 5. En tiennyt, että 3-lapsinen perhe on lestadiolainen sinun laskukaavoissasi.
[/quote]
Joidenkin mielestä ei saa kutsua sukulaisia vaan ainoastaan perhe, eli isovanhemmat. Ei ainakaan mitään enoja ja serkkuja. Muu on pröystäilyä ja lahjojenkerjäämistä, ihmiset jäävät mieluummin himaan makaamaan ja katsomaan telkkaria. Ei tarvitse mitään typeriä juhlavaatteitakaan ostaa.

Vierailija
85/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nuo on juuri niitä mainitsemiani muita sukulaisia. 

Vierailija
86/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestin minun pyöreitä olevat synttärit ja kutsuin ystävät eli noin 10 perheineen vuokraamaani tilaan. Eikä ollut mitkään nyyttärimeiningit edes eikä pönötysjuhlat vaan rennot juhlat. Lopulta tuli kutsutusta varmaan 30 ihmisestä 5 paikalle, joista yhtä en ollut koskaan nähnytkään.

Meillä nyt edessä rippijuhlat myös ja arvaan, että samoin käy. Ei ihmisiä vaan enää kiinnosta. Edes kohteliaisuutta ei mennä. Tyly kun varaa jonkun 600 euron tilan ja 600 euron pitopalvelun ja paikalle saapuu sitten 5. On siinä nenää kohti hintaa ihan kivasti.

Vierailija
87/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin yo juhlat ja kukaan ei perunut ja kukaan ei tuonut rihkamaa vaan lahjashekin tai oli rahaa laittanut kirjekuoreen kera onnittelukortin. Olivat oppineet minut että ei kippoa eikä kuppia pojalleni.

Vierailija
88/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"]Lahjan arvo yleensä 40-150 euroa. Nelihenkisellä perheellä vaatemenot voivat olla tonnin luokkaa. Kellä on sellaiseen varaa?  [/quote] Oikeesti tuhlaat 250 per pää juhlavaatteisiin?:'D en ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät kaikesta niin vaikeaa. Pakkoko niitä juhlavaatteita on joka kerta ostaa ja pakkoko ok ostaa ne kalleimmat jos niitä ei kuitenkaan pidä kuin kerran.

[/quote] samoilla vaatteilla voi mennä rippijuhliin ja häihin, eriasia jos samoja vieraita mutta itse en piittaa.

Vierailija
89/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:47"]

Olipa tuossa yhden tutun lapsen rippijuhlat ja kutsuttua väkeä oli 80 (!!) henkeä. Mulla loksahti suu auki, kun kuulin tuon väkimäärän, huh. Mun mielestä rippijuhlat ovat 'pienen piirin' juhlat, ja sitten yo/valmistumisjuhlat isommat bileet.

[/quote] rippijuhliin isovanhemmat, kummit, siskot ja veljet.

Vierailija
90/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 14:47"]

Olipa tuossa yhden tutun lapsen rippijuhlat ja kutsuttua väkeä oli 80 (!!) henkeä. Mulla loksahti suu auki, kun kuulin tuon väkimäärän, huh. Mun mielestä rippijuhlat ovat 'pienen piirin' juhlat, ja sitten yo/valmistumisjuhlat isommat bileet.

[/quote] rippijuhliin isovanhemmat, kummit, siskot ja veljet.

[/quote] tietysti lapseton varakas täti tai setä tai eno.

Vierailija
91/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:53"]Joulujuhliin, päättäjäisjuhliin, ylioppilasjuhliin, rippijuhliin ja välissä monet muut häät ja synttärijuhlat ja samassa puvussa vai? 

Pakkohan niihin on saada uudet puvut muuten menettää kasvot 
[/quote]
Uudet tai vanhat, sama se kunhan on siistit. Olen ollut todistamassa legginsit, pitkä paita ja vyö(!) yhdistelmää häissä ja hautajaisissa. Aikuisilla ihmisillä. Teki mieli lähteä kotiin sen mekkoni kanssa myötähäpeämään.

Vierailija
92/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:26"]

Kyllä se raja jossa kulkee. En minä ainakaan lähtis serkkulasten rippijuhliin. 

[/quote]

Mitä on serkkulapset? Serkkujasi, jotka ovat vielä rippikouluikäisiä? Lastesi serkkuja? Itse lasken kyllä molemmat lähisukulaisiin.

Vierailija
93/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rippijuhlat on heinäkuussa niin ei oo ihmekään ettei kaikkia ehdi paikalle.

Vierailija
94/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:01"]

muutamat häät ja jotai tasaluku synttäreit tiedossa,kutsut roskiksessa.parempaa tekemistä ku jossai helvatan hienoistojuhlissa maleksia ja tuhlaa aikaa.

kavereitten lasten synttäreillä yms käyn,ne on viel siin iässä et se on iso juttu niille,mut jotkut halvatan yo-juhlat on ihan tyhjän kanssa.opiskellaan et on syytä kutsuu ihmisii et saadaan mahd. paljon lahjoja...menisivät töihin ja lopettais se halvatan opiskelu joka ei johda mihinkään.

[/quote]

Tollo.

[/quote] yo:ksi pääsyä täytyy nimenomaan juhlia. 12 v koulua putkeen. Meillä liehui kerrostalon pihassa Suomen lippu ja lapseni kirjoitti todella hyvin.

Vierailija
95/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo juhliin ei edes kuulu kutsua, vaan ovat vapaat vierailuille.

Vierailija
96/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron miksi itse en osallistu mihinkään kissanristiäisiin: Olen yksinelävä nainen, hoitoalalla työskentelevä ( kertoo kaiken palkkatasosta), asuntolaina maksettavana. Kaikenmaailman sukujuhliin pitäisi osallistua, ostaa lahjat /antaa rahaa, hankkia tilanteeseen sopiva asu, joka jää kaappiin homehtumaan tilausuuden jälkeen. Täytyisi kuunnella sukulaisten kommentteja sinkkuudesta, lapsettomuudesta tms. Olen päättänyt, että en osallistu mihinkään sukulaisten järjestämiin tapahtumiin.

Vierailija
97/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"]Lahjan arvo yleensä 40-150 euroa. Nelihenkisellä perheellä vaatemenot voivat olla tonnin luokkaa. Kellä on sellaiseen varaa?  [/quote] Eikö samoilla vaatteilla voi mennä moniin juhliin?

[/quote] 

Häh? Kuka menee samoissa puvuissa joka juhlaan? Ehkä miehet vois sen tehdä mutta ei naiset ikimaailmassa. 

[/quote]

Ai meinaat, että naisten juhlapuvut on kertakäyttökamaa?

En mäkään samassa puvussa aina mene, mutta olen vuosien mittaan ostanut klassisia juhlavaatteita ja niitä kierrätän juhlasta juhlaan :). Eri tavoin asustamalla saa myös hyvinkin erinäköisen samasta mekosta, jos ei ole useampaa ehtinyt kaappiinsa haalia. Mulla on muutamia boleroita, huiveja ja tietty laukkuja ja kenkiä, joita vaihtelemalla jo se yksikin mekko muuntuu ihan eri näköiseksi..

Kannattaa ostaa joku klassinen pikkumusta, hyvälaatuinen ja siihen kerätä niitä erilaisia asusteita. Jossain vaiheessa voi sitten ostaa toisen klassisen juhlamekon ja mielellään niin, että ne jo ostetut asusteet sopivat myös siihen uuteen mekkoon.

Tulee muuten paljon halvemmaksi (vaikka se mekko olis tosi kalliskin), kuin ostaa halpiskertakäyttömekkoja joka kissanristiäisiin. Nykyisellään mulla on jo paljon noita juhla-asuja, enkä ole vuosiin ostanut uutta. Aina olen kuitenkin "uusissa" vaatteissa, kun yhdistelen eri tavoin tai ostan esim uuden, näyttävän korun, laukun ja/tai kengät.
[/quote]

Juuri näin mäkin oon tehnyt. Kolme eri mekkoa vähän erilaisia klassisisia ostanut viime vuosina. Laskin just että niiden käyttökertaa kohti maksaneet n 50€ ja ovat vielä vuosia hyviä. Eikä tarvii murehtia joka juhlia. Plus mulla on lapsillekin ostettuna aina selaiset juhlatamineet jotka menee monesti. En tajua tota ruikutusta uusista vaatteista. Kukaan ei oikeesti oo niin kiinnostunut sun vaatteista että se huomaisi sun käyttävän samaa

Vierailija
98/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi sitten luettelit isovanhemmat, lapset, lapsenlapset? Kyllä meillä myös veli on vanhempieni lapsi eli sijoittuu tuohon ketjuun. Veljen vaimo ei välttämättä ilahdu, jos hänelle ilmoitetaan, että ei ole tervetullut rippijuhlaan, koska on ns. muita sukulaisia. Samoin naapurissa asuvat serkut saattaisivat lievästi loukkaantua, että arkena kumppaninsa kelpaa meillä käymään, mutta juhlaan ei kutsuta.

Rippijuhlat ovat sukujuhla samalla tavalla kuin muutkin nuoren juhlat eli serkut ovat tervetulleita, ovathan he olleet iso osa lasten lapsuutta, jopa luokkakavereita. Ai niin, nykyisin suvun ja serkkujen kanssa ei olla tekemisissä kuin jouluna, jolloin kisaillaan siitä, kuka sai parhaat lahjat?

Vierailija
99/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuun voi merkitä "V.p. esim. 12.6. klo 18 mennessä", jolloin muut jäävät rannalle. That's it. 

Vaatteet eivät voi olla ongelma. Lahjan voi viedä etukäteen ja jälkikäteenkin. Se hinta ei varmasti voi olla ongelma, jos on mielikuvitusta. Kaikki - ainakin tytöt - keräävät varmasti astioitakin, joten kympillä, parilla voi ostaa täydennystä halutuun astiasarjaan. Luonnosta voi kerätä kauniin kukkakimpun... Voi ostaa elokuvalippuja tms. elämyslippuja. Ajatus ja halaus on tärkein! 

Vierailija
100/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi sitten luettelit isovanhemmat, lapset, lapsenlapset? Kyllä meillä myös veli on vanhempieni lapsi eli sijoittuu tuohon ketjuun. Veljen vaimo ei välttämättä ilahdu, jos hänelle ilmoitetaan, että ei ole tervetullut rippijuhlaan, koska on ns. muita sukulaisia. Samoin naapurissa asuvat serkut saattaisivat lievästi loukkaantua, että arkena kumppaninsa kelpaa meillä käymään, mutta juhlaan ei kutsuta.

Rippijuhlat ovat sukujuhla samalla tavalla kuin muutkin nuoren juhlat eli serkut ovat tervetulleita, ovathan he olleet iso osa lasten lapsuutta, jopa luokkakavereita. Ai niin, nykyisin suvun ja serkkujen kanssa ei olla tekemisissä kuin jouluna, jolloin kisaillaan siitä, kuka sai parhaat lahjat?

[/quote]

Koska lasken isovanhemmat, lapset ja lapsenlapset kuuluvan perheeseen eri tavalla kuin tädit, sedät, enot ja serkut. Eikä läheskään kaikilla ole serkut olleet osa lapsuutta, monet asuneet koko ikänsä satojen kilometrien päässä serkuistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi