Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40 kutsutusta jo yli 10 perunut

Vierailija
03.06.2015 |

Rippijuhlat kyseessä ja kyllä harmittaa jos vielä moni peruu. Syinä lomamatka, toiset rippijuhlat samaan aikaan ja 3 sukulaista ei tule koska ei tykkää jos paljon väkeä ja kukin heistä tulee sitten toiste erikseen. Yks näistä mun isä. Lasteni serkut ei tule, koska lapset veljen exällä sen viikon. Yks tuttavaperhe ei ole vielä ilmoittanut mitään, mutta heidän lapsellaan harrastus jossa melkein joka viikonloppu kilpailut, ja vanhemmat tarvitaan mukaan. Saa nähdä tippuuko nuo 4 vielä pois =(

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:03"]Rippijuhla on vain aivan lähimpien juhla eli vain isovanhemmat ja kummit. Kaikki muut kutsutut ovat lahjojen keräämistä.
[/quote]
Höpö höpö. Juhlien järjestämisessä on älytön työ ja rahaa palaa, eikä voi mitenkään laskea sen varaan että saa puoliakaan lahjoina takaisin. Suuri osa lahjoista kun on vielä (turhaa) tavaraa. Minä ihan aidosti haluaisin että serkut ja tädit tulisi paikalle.
Ap

Vierailija
42/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"]Lahjan arvo yleensä 40-150 euroa. Nelihenkisellä perheellä vaatemenot voivat olla tonnin luokkaa. Kellä on sellaiseen varaa?  [/quote] Eikö samoilla vaatteilla voi mennä moniin juhliin?

[/quote] 

Häh? Kuka menee samoissa puvuissa joka juhlaan? Ehkä miehet vois sen tehdä mutta ei naiset ikimaailmassa. 

[/quote]

Ai meinaat, että naisten juhlapuvut on kertakäyttökamaa?

En mäkään samassa puvussa aina mene, mutta olen vuosien mittaan ostanut klassisia juhlavaatteita ja niitä kierrätän juhlasta juhlaan :). Eri tavoin asustamalla saa myös hyvinkin erinäköisen samasta mekosta, jos ei ole useampaa ehtinyt kaappiinsa haalia. Mulla on muutamia boleroita, huiveja ja tietty laukkuja ja kenkiä, joita vaihtelemalla jo se yksikin mekko muuntuu ihan eri näköiseksi..

Kannattaa ostaa joku klassinen pikkumusta, hyvälaatuinen ja siihen kerätä niitä erilaisia asusteita. Jossain vaiheessa voi sitten ostaa toisen klassisen juhlamekon ja mielellään niin, että ne jo ostetut asusteet sopivat myös siihen uuteen mekkoon.

Tulee muuten paljon halvemmaksi (vaikka se mekko olis tosi kalliskin), kuin ostaa halpiskertakäyttömekkoja joka kissanristiäisiin. Nykyisellään mulla on jo paljon noita juhla-asuja, enkä ole vuosiin ostanut uutta. Aina olen kuitenkin "uusissa" vaatteissa, kun yhdistelen eri tavoin tai ostan esim uuden, näyttävän korun, laukun ja/tai kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"]Lahjan arvo yleensä 40-150 euroa. Nelihenkisellä perheellä vaatemenot voivat olla tonnin luokkaa. Kellä on sellaiseen varaa?  [/quote]

Eikö samoilla vaatteilla voi mennä moniin juhliin?

[/quote]

Itselläni ainakin paino heittelee niin rajusti (5 kiloa helposti kuukaudessa, puolessa vuodessa 20 kiloa, suuntaan tai toiseen), etten voi kuvitellakaan pitäväni samoja vaatteita juhlista toiseen.

Vierailija
44/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rippijuhlissani eivät olleet edes sisarukset paikalla. Heillä oli muuta menoa. Sossun järkkäämää menoa. Olivat avohuollon tukitoimenpiteenä jossain tukiperheessä lomailemassa juuri silloin. Siellä juotettavana ja seksuaalisesti hyväksikäytettävinä.

Juhlavaatteet eivät voi olla syy kenenkään vieraan poisjääntiin. Omiin rippijuhlavaatteisiinikaan ei mennyt euroakaan rahaa. Kun ei sellaisia ostettu.

Juu, ei näkynyt vieraita. Ei tainnut alkkisäitini edes kutsua ketään.

Vierailija
45/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene siskon tytön rippijuhliin, koska juuri olin hänen isosiskonsa lakkiaisissa. 500km ja vuorotyö verottaa aika mukavasti kun ei lomakaan satu juuri tuolle viikonlopulle. Kun menen lomalla käymään kotiseudulla, vien kyllä lahjan.

Vierailija
46/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"]Lahjan arvo yleensä 40-150 euroa. Nelihenkisellä perheellä vaatemenot voivat olla tonnin luokkaa. Kellä on sellaiseen varaa?  [/quote] Eikö samoilla vaatteilla voi mennä moniin juhliin?

[/quote] 

Häh? Kuka menee samoissa puvuissa joka juhlaan? Ehkä miehet vois sen tehdä mutta ei naiset ikimaailmassa. 

[/quote]

Todellakin menen, aina :) Eikä kyse ole rahasta, vaan siitä etten halua kaappeja täyteen kerran käytetyistä juhlavaatteista. Kummipojan rippi- ja yojuhlat menivät samoilla vatteeilla =) Ei pidä tehdä itselleen turhia ongelmia.

Vierailija
47/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:39"]Lahjan arvo yleensä 40-150 euroa. Nelihenkisellä perheellä vaatemenot voivat olla tonnin luokkaa. Kellä on sellaiseen varaa?  [/quote] Eikö samoilla vaatteilla voi mennä moniin juhliin? [/quote]  Häh? Kuka menee samoissa puvuissa joka juhlaan? Ehkä miehet vois sen tehdä mutta ei naiset ikimaailmassa.    [/quote] Samana päivänä kierrät 3 yo juhlat ja käyt välillä vaihtamassa vaatteet?

[/quote] 

ja aatella, nyt pitäis sitten lähteä sillä samalla hikisellä puvulla rippijuhliin. Ei kovinkaan elegantti näky 

Vierailija
48/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Omissa "rippijuhlissani" oli paikalla minun lisäkseni siskoni. Ei ketään muuta. Kun tultiin kirkolta niin ostettiin lähikaupasta kääretorttu ja syötiin se kahdestaan. (Äiti ja isä olivat mökillä kalastamassa ja marjastamassa.) Tästä on aikaa 30 vuotta.

Vierailija
49/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:56"]

40 kutsuvierasta? Pitäkää ihan perheen parissa. Rukoillen ja virsiä laulaen. Ei ne mitkään seurapiirijuhlat ole missä viina virtaa.

[/quote]

Meillä tuo 40 täyttyy rippilapsen isovanhemmista ja vanhempien sisarusten perheistä eli sedät, tädit, enot ja serkut, muutamalla serkulla puoliso. Ei seurapiirijuhla vaan perhejuhla. Viina ei virtaa.

Vierailija
50/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hämmentää myös, että miksi rippijuhliin pitäisi saada iso kasa porukkaa? Tiedän yhden tyypin, jonka ripille pääsyä juhlittiin koko (ison) suvun voimin, mutta likka olikin sellanen, että jo silloin oli tiedossa, että yo-juhlia ei tule eikä varmaan muitakaan isoja juhlia. No, naimisiin meni, mutta lapsensa kastajaisissa salaa. Ihan hyvä, että sai yhdet isot juhlat itselleen.

Vierailija
51/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:03"]Rippijuhla on vain aivan lähimpien juhla eli vain isovanhemmat ja kummit. Kaikki muut kutsutut ovat lahjojen keräämistä. [/quote] Höpö höpö. Juhlien järjestämisessä on älytön työ ja rahaa palaa, eikä voi mitenkään laskea sen varaan että saa puoliakaan lahjoina takaisin. Suuri osa lahjoista kun on vielä (turhaa) tavaraa. Minä ihan aidosti haluaisin että serkut ja tädit tulisi paikalle. Ap

[/quote]

Kuinka usein muulloin tapaatte näitä serkkuja ja tätejä? Läheiset ihmiset tulevat yleensä juhliin. Pelkkä sukulaisuussuhde ei kuitenkaan tee läheiseksi. 

Vierailija
52/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vierasta, rippijuhliin?!. Mitähän juhlimista niissä on?! Pikkusen lähtenyt lapasesta nyky juhlat.....

Vierailija
53/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee tuo sanavalinta "perua". Ovatko siis ensin ilmoittaneet, että tulevat ja sitten peruneet tulonsa? Jos ovat ihan normaalisti vastanneet kutsuun, että kiitos kutsusta, valitettavasti emme tällä kertaa pääse, ei kyseessä ole mikään peruminen.

Vierailija
54/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:03"]Rippijuhla on vain aivan lähimpien juhla eli vain isovanhemmat ja kummit. Kaikki muut kutsutut ovat lahjojen keräämistä. [/quote] Höpö höpö. Juhlien järjestämisessä on älytön työ ja rahaa palaa, eikä voi mitenkään laskea sen varaan että saa puoliakaan lahjoina takaisin. Suuri osa lahjoista kun on vielä (turhaa) tavaraa. Minä ihan aidosti haluaisin että serkut ja tädit tulisi paikalle. Ap

[/quote]olet todella lapsellinen, kun edes kehtaat valittaa tuollaisesta asiasta!!!! Kuten jo sanottua lähisuku ja kummit riittää oikein hyvin! Jos tädit ja serkut ei pääse, niin ei pääse. Käyvät muuten kylässä joskus muulloin ilman mitään velvoitetta lahjaan tai sinulla tarjoiluihin. Sitten olisin itse vasta ihmeissäni jos omat sisarukset eivät tulisi lainkaan tai tuo isäsi poisjäänti ihmetyttää. 

Vierailija
55/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:20"]

Minua häiritsee tuo sanavalinta "perua". Ovatko siis ensin ilmoittaneet, että tulevat ja sitten peruneet tulonsa? Jos ovat ihan normaalisti vastanneet kutsuun, että kiitos kutsusta, valitettavasti emme tällä kertaa pääse, ei kyseessä ole mikään peruminen.

[/quote] 

Haastemiehen välityksellä olisivat voineet toimittaa tiedon. 

Vierailija
56/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän viikonloput vaan sattuu olemaan ihmisille kiireisiä. Minäkin jos saisin nyt kutsun rippijuhliin niin kesällä olisi ehkä yksi sunnuntai kun ehtisin, että aika tuuria olisi, että sille viikonlopulle ne osuisi.

Raha tuskin on syynä. Mielestäni rippikouluikäiselle riittävä lahja on vaikkapa leffalippu ja herkkulippu siihen päälle. Tai vaikka kirja tai joku bodyshopin rasvapakkaus. Riippuen lahjan saajasta. Alle 20 eurolla saa jo vaikka mitä! Ja onko ihmiset unohtaneet kimppalahjat? Muutaman lähisukulaisen kanssa voisi helposti saada jo kasaan 50e (tai enemmän) ja sillä voisi ostaa vaikka lahjakortin korukauppaan niin juhlasankari saisi ostaa mieleisensä muistokorun rippipäivästä.

Vierailija
57/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait ne peruneet ole jos eivät ole alun perinkään ilmoittaneet tulevansa? Siinä tapauksessa saisitkin närkästyä, nyt närkästyt vain lapsesi puolesta, että lahjarahaa ei tule tarpeeksi kun sukulaiset ei tule. Mikä on ripillepääsyn merkitys perheessänne? Jos ei ole uskonnollista merkitystä, ei ole pohjaa juhlillekaan.

Vierailija
58/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:10"]

Minä en mene siskon tytön rippijuhliin, koska juuri olin hänen isosiskonsa lakkiaisissa. 500km ja vuorotyö verottaa aika mukavasti kun ei lomakaan satu juuri tuolle viikonlopulle. Kun menen lomalla käymään kotiseudulla, vien kyllä lahjan.

[/quote]laittaisin lahjan ja kortin postissa ennen juhlapäivää. Niin teen aina, jos en pääse kutsuttuun juhlaan, esim. Yo-juhlat.

Vierailija
59/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatka on todennäköisesti varattu jo paljon aikaisemmin kuin kutsu rippijuhliin on saapunut. Toiset rippijuhlat samaan aikaan....noh, minä en ainakaan kykene olemaan kahdessa paikassa samaan aikaan enkä usko, että kovin moni muukaan pystyy. Jos serkut eivät ole kyseisellä viikolla veljelläsi vaan äidillään, niin lasten äiti päättää, mitä lapset sillä viikolla tekevät, eikä veljesi. Olitko kutsunut veljesi exän lapsineen? Jos on kilpailut viikonloppuna eivätkä lapset ole vielä kykeneviä lähtemään kisoihin ilman vanhempiaan, niin ihan ymmärrettävää, että vanhemmat eivät silloin pääse juhliinne.

Ihan päteviä syitähän nuo edellä mainitut olivat.

Vierailija
60/120 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raja jossa kulkee. En minä ainakaan lähtis serkkulasten rippijuhliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi