Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittämätön fyysinen huono olo

Vierailija
29.01.2022 |

Mulla on jatkunut selittämätön huono olo jo pidemmän aikaa, huimausta, heikotusta, päänsärkyä, väsymystä. Oon käynyt lukuisilla eri lääkäreillä, mutta kukaan ei osaa auttaa mua. Ainut "diagnoosi" minkä oon saanut on toiminnallinen häiriö. En oikeasti jaksais enää päivääkään tätä oloa, on ihan sietämätön olo. Oon käynyt päivystyksessäkin varmaan 20 kertaa, mutta mitään tarkempia tutkimuksia ei olla sielä tehty. Oon itsemurhan partaalla, kun en vaan enää jaksa. Mitä mun pitäis tehä?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettu varmaan laajat verikokeet, mitäs niissä?

Vierailija
22/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri? Suolisto? Itselläni refluksitauti ja ibs tekevät pahoinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen kun kysyn tätä mutta oletko ottanut korona rokotteen ?

Olen, kaksi rokotetta, mutta nää oireet on alkaneet ennen rokotuksia.

Älä suotta ainakaan soimaa itseäsi. Itse sain vastaavanlaiset oireet sairastettuani koronatartunnan 1.rokotteen jälkeen.

Tätä heikotusta ja huonovointisuutta (ei siis ole perinteistä oksettaa-pahoinvointia) on mahdoton edes kuvitella ennen kuin sen kokee.

Kurjinta on, että välissä on niitäkin päiviä jolloin olo on suht normaali ja silloin aina muistuu mieleen kuinka kiva olo terveenä voikaan olla ja sitten matto taas tempaistaan jalkojen alta kun oireet palaa.

Vierailija
24/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Rauta-arvot otettu, siis muutakin kuin hemoglobiini? Eli ferritiini ja transferriini? Heikotus ja voimattomuus on myös raudanpuuteoireita.

Entä kortisoli (stressihormoni)? Lisämunuaisen vajaatoiminnassa on matala kortisoli, joka voi tehdä ko oireita.

Vierailija
25/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulta on tutkittu?

Mikä on mieliala?

Kaikki mahdolliset verikokeet otettu, ekg otettu monta kertaa, verenpainetta mittailtu säännöllisesti samoin verensokeria ja kaikki ok. Tää fyysinen huonovointisuus kyllä saa aikaan ahdistusta ja masentuneisuutta.

Vierailija
26/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Rauta-arvot otettu, siis muutakin kuin hemoglobiini? Eli ferritiini ja transferriini? Heikotus ja voimattomuus on myös raudanpuuteoireita.

Entä kortisoli (stressihormoni)? Lisämunuaisen vajaatoiminnassa on matala kortisoli, joka voi tehdä ko oireita.

Mulla oli jossakin vaiheessa raudanpuute (ferritiini 11), mutta se on korjaantunut. (Nykyään ferritiini 90)

Vierailija
27/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö lihakset niinku makarooniks rasituksen jälkeen?

Vierailija
28/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko voinut sairastaa koronan oireettomana, mutta saanut sitten kuitenkin long covidin riesaksesi?

En osaa sanoa. Voiko tota long covidia testata jollakin testillä? Eli onko jokin eri testi kun normaali korona testi?

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01295

Vierailija
29/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen kun kysyn tätä mutta oletko ottanut korona rokotteen ?

Olen, kaksi rokotetta, mutta nää oireet on alkaneet ennen rokotuksia.

Älä suotta ainakaan soimaa itseäsi. Itse sain vastaavanlaiset oireet sairastettuani koronatartunnan 1.rokotteen jälkeen.

Tätä heikotusta ja huonovointisuutta (ei siis ole perinteistä oksettaa-pahoinvointia) on mahdoton edes kuvitella ennen kuin sen kokee.

Kurjinta on, että välissä on niitäkin päiviä jolloin olo on suht normaali ja silloin aina muistuu mieleen kuinka kiva olo terveenä voikaan olla ja sitten matto taas tempaistaan jalkojen alta kun oireet palaa.

Harmi kuulla, että sinua vaivaa myös huonovointisuus, en toivois tätä kenellekkään. Mulla tuntuu, että ei ole enää normaalia oloa koskaan vaan joka päivä tätä samaa huonoa oloa ja päivät on vaan selviytymistä.

Vierailija
30/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

CFS?

Vierailija
31/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö lihakset niinku makarooniks rasituksen jälkeen?

En oikeen kestä minkäänlaista rasitusta, tuntuu esim salilla käydessä, että taju lähtee, kun tekee jonkin sarjan liikettä.

Vierailija
32/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap +30 vuotias nainen?

Vierailija
33/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko voinut sairastaa koronan oireettomana, mutta saanut sitten kuitenkin long covidin riesaksesi?

Tuli mieleen tuo.

Vierailija
34/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap +30 vuotias nainen?

26v nainen

Vierailija
35/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kasvissyöjä? Voi olla, että et saa tarpeeksi energiaa ja esim rautaa ravinnostasi. Toki kasvissyönnillä on mahdollista kaikki saada, mutta vaatii paljon annoksia päivässä ja monipuolisuutta

Vierailija
36/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon käynyt päivystyksessäkin varmaan 20 kertaa, mutta mitään tarkempia tutkimuksia ei olla sielä tehty."

Ihme, jos sinulle ei ole näiden päivystysvisiittien aikana määrätty yhtäkään psyykelääkettä.

Vierailija
37/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kasvissyöjä? Voi olla, että et saa tarpeeksi energiaa ja esim rautaa ravinnostasi. Toki kasvissyönnillä on mahdollista kaikki saada, mutta vaatii paljon annoksia päivässä ja monipuolisuutta

Sekasyöjä, syön terveellisesti ja monipuolisesti, olen jättänyt kaikki herkut ja sokerit pois. Käytän omega3 ja d-vitamiinia.

Vierailija
38/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap siis mitään tutkimuksia ole tehty? Edes perusverikokeita? Ensimmäisenä noista oireista tuli mieleen anemia. Millaiset elämäntavat sulla on? Syötkö ja nukutko hyvin? Onko stressiä? Niska-hartiaseutu jumissa? Millaista huimaus on? Voisiko olla asentohuimausta?

Minulla oli jotain tuollaista 6 vuotta sitten. Todella heikko olo ja mitään ei osannut alkaa tekemään. Tohtori otti verikuvat ja röntgenit, koepalaa useitakin, pää kuvattiin kolme eri kertaa, kerroskuvaa.....Lääkärin diagnoosi? Nyt en tiedä mikä on mutta veriarvot on väärät...? Kesti vuoden ja loppui.

Vierailija
39/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulta on tutkittu?

Mikä on mieliala?

Kaikki mahdolliset verikokeet otettu, ekg otettu monta kertaa, verenpainetta mittailtu säännöllisesti samoin verensokeria ja kaikki ok. Tää fyysinen huonovointisuus kyllä saa aikaan ahdistusta ja masentuneisuutta.

Jos mitään vikaa ei löydy, suosittelen hierojaa ja/tai jäsenkorjaajaa. Minulla tuon tyyppinen olotila on johtunut koko selän lihasjumista. Siinä siis selän lihakset ovat niin kokonaisvaltaisesti ja tasaisesti jumissa, että kipu ei tunnu yksittäisessä lihaksessa, mutta haittaa verenkiertoa niin että mikään ei toimi kunnolla.

Vierailija
40/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulta on tutkittu?

Mikä on mieliala?

Jos mitään vikaa ei löydy, suosittelen hierojaa ja/tai jäsenkorjaajaa. Minulla tuon tyyppinen olotila on johtunut koko selän lihasjumista. Siinä siis selän lihakset ovat niin kokonaisvaltaisesti ja tasaisesti jumissa, että kipu ei tunnu yksittäisessä lihaksessa, mutta haittaa verenkiertoa niin että mikään ei toimi kunnolla.

Oon käynyt hierojalla, kiropraktikolla, osteopaatilla, mutta mistään näistä ei ole ollut apua. Jäsenkorjaajaa voisi kai vielä kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan