Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittämätön fyysinen huono olo

Vierailija
29.01.2022 |

Mulla on jatkunut selittämätön huono olo jo pidemmän aikaa, huimausta, heikotusta, päänsärkyä, väsymystä. Oon käynyt lukuisilla eri lääkäreillä, mutta kukaan ei osaa auttaa mua. Ainut "diagnoosi" minkä oon saanut on toiminnallinen häiriö. En oikeasti jaksais enää päivääkään tätä oloa, on ihan sietämätön olo. Oon käynyt päivystyksessäkin varmaan 20 kertaa, mutta mitään tarkempia tutkimuksia ei olla sielä tehty. Oon itsemurhan partaalla, kun en vaan enää jaksa. Mitä mun pitäis tehä?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otettu kilpirauhasarvot?

Vierailija
42/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja olivat normaalit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymysoireyhtymä ja fibro on ilmeisesti kadonneet koronan myötä :) Jotain hyvääksin siis.

Vierailija
44/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli semmonen 2v vähän yli samanlaista, alkoi 2019 syksyllä ja loppui joskus 2021 keväällä. Yritin elää mahd normaalia elämää kun oli niin outoa kun tarjottiin esim masennusta diagnoosiksi. Nyt käy miltei kylmät väreet miten SAIRAS silloin olin ja kävin töissäkin yms. hypokondrian ja masennuksen kuulema tunnistaa jälkikäteen, itse tunnistan jostain syystä helvetin kipeän ihmisen joka ei saanut juuri mitään apua.

Vierailija
45/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityspäänsärky tai migreeni? Lievä asentohuomaus tai muu korvaperäinen huimaus?

Vierailija
46/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa toiminnalliselta. Hyvä että on kaikki mahdollinen jo tutkittu. Voi olla autonomisen hermoston toimintahäiriö. Aiheuttaa mm. lihasten epänormaalia rasitusta. Minulla kesti 1,5vuotta toipua. Fyysinen toimintakyky katosi alussa viikoiksi. Hermoston toipumiseen menee vähintään vuosi. En tiedä laukaisiko itsellä esim.joku virusinfektio vai stressi. Rauhallinen hieronta toi ehkä jotain helpotusta joten hierojalla suosittelen käymään ja kertomaan siellä oireista.

Vierailija
47/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aivot kuvattu?

Joo, mri kuvauksessa käynyt ja siinä ei todettu mitään poikkeavaa. Kolme neurologia ja radiologi käyneet läpi kuvat.

Eihän sinua oltu tutkittu aloituksesi perusteella. Niskajumi sulla on eikä mitään muuta.

Vierailija
48/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pituus ja painosi? Mitä tapahtuu ,jos ulkoilet vaikka 1/2 tuntia päivässä..? Tietysti väsyt, mut ei siihen kuole. Mitä päivittäin syöt ja juot? Kerro kaikki tarkkaan? Rehellisesti.

Montako tuntia nukut vuorokaudessa?

Voisin auttaa.

Vierailija
50/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pituus ja painosi? Mitä tapahtuu ,jos ulkoilet vaikka 1/2 tuntia päivässä..? Tietysti väsyt, mut ei siihen kuole. Mitä päivittäin syöt ja juot? Kerro kaikki tarkkaan? Rehellisesti.

Montako tuntia nukut vuorokaudessa?

Voisin auttaa.

Mitat 163/60. Jos ulkoilen niin olo on samanlainen mitä yleensä eli huonovointinen, mutta pystyn siis kyllä lenkkeilemään. Ei ole vaan ollut motivaatiota käydä lenkillä vaikka se voisi hetkellisesti tehdä ihan hyvää. Syön yleensä smoothien, puuron, kana/jauhelihakastiketta riisin/pastan ja salaatin kanssa. Nukun n. 8-12h yössä.

Vierailija
51/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työsi mieluista. Oletko tyytyväinen muuten elämääsi.

Kehiin vitammiinit d3 50 migrg, C, B- monivitmini, magnesiumsitraatti, foligren, kalaoljy sitruunan makuinen.

Pois alkoholi.

Vierailija
52/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla oli semmonen 2v vähän yli samanlaista, alkoi 2019 syksyllä ja loppui joskus 2021 keväällä. Yritin elää mahd normaalia elämää kun oli niin outoa kun tarjottiin esim masennusta diagnoosiksi. Nyt käy miltei kylmät väreet miten SAIRAS silloin olin ja kävin töissäkin yms. hypokondrian ja masennuksen kuulema tunnistaa jälkikäteen, itse tunnistan jostain syystä helvetin kipeän ihmisen joka ei saanut juuri mitään apua.

Sinulla kuulostaa samanlaiselta kuin minulla. Kesti itsellä 1,5 vuotta toipua. Ei auta muu kuin aika, toipumista ei voinut vauhdittaa millään nopeilla keinoilla. Miljoonan lääkärin luona kävin ja eri tutkimuksissa Neurologi tunnisti lopulta mikä vialla. Töissä oli alun huonompien viikkojen jälkeen pakko käydä. Oireisiin oli vain pakko tottua ja odottaa josko ajanmyötä helpottuisi.

Vierailija
53/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen pitkään, enemmän kuin vuoden, migreeni/krooninen neuroborrelioosi lopulta jälkikäteen on todettu mahdollisiksi syiksi. Molemmat on edelleen ja on päiviä, jolloin tuo olo palaa hetkeksi, varsinkin infektioiden jälkeen.

Mutta se, miksi aloin vastata, on tämä: älä vaivu epätoivoon, se olo voi mennä ohi! Mullakin meni, lopulta, ilman että varsinaista hoitoa tai apua löytyi. Mulla ehkä vaikutti se, että yritin levätä ja oman voinnin mukaan hyviä päivinä ulkoilin kevyesti, söin hyvin ja yritin tehdä niitä juttuja, joita pystyin ja joista tuli hyvä mieli. Ei se helppoa ollut ja epätoivoinen olo oli usein, mutta onneksi en luovuttanut koska nyt elämä on ihan erilaista.

Mullekin masennusta joskus mietittiin syyksi, mutta kun ei masentanut, elämässä oli asiat muuten hyvin ja ainoa mikä masensi oli nimenomaan se fyysinen huono olo.

Voimia ja myötuntoa täältä, meitä kohtalotovereita on mutta joskus aurinko paistaa tännne risukasaankin ja tulevaisuudessa voi olla paremmin!

Vierailija
54/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
55/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli usein epätoivoisia hetkiä sairastamisen kanssa. Väsymystä ei ollut, aamulla heräsin normaalisti ja illalla normaaliin aikaan nukkumaan, mutta joutui levätä paljon koska lihakset olivat kuin jatkuvasti maitohapoilla. Eikä mikään muu masentanut kuin sairastaminen. Ytitin ajatella muita asioita toipumisen aikana, mutta helppoa se ei ollut. T. 1,5v toipuja.

Vierailija
56/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puute? Onko ferritiini mitattu?

Vierailija
57/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja olivat normaalit.

Suomen normaali ei välttämättä ole oikeasti normaali.

Vierailija
58/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kokeilla esim sarjana kevyttä hierontaa kerran viikossa. Sellaiselle, joka ei hiero liian kovaa.

Vierailija
60/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat aina ihan pihalla jos on yhtään mitään muuta kuin selvästi jalka poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän