Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittämätön fyysinen huono olo

Vierailija
29.01.2022 |

Mulla on jatkunut selittämätön huono olo jo pidemmän aikaa, huimausta, heikotusta, päänsärkyä, väsymystä. Oon käynyt lukuisilla eri lääkäreillä, mutta kukaan ei osaa auttaa mua. Ainut "diagnoosi" minkä oon saanut on toiminnallinen häiriö. En oikeasti jaksais enää päivääkään tätä oloa, on ihan sietämätön olo. Oon käynyt päivystyksessäkin varmaan 20 kertaa, mutta mitään tarkempia tutkimuksia ei olla sielä tehty. Oon itsemurhan partaalla, kun en vaan enää jaksa. Mitä mun pitäis tehä?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä trolli.....

Vierailija
62/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kasviksia ja salaattia ruokavalioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli niin pahaa huimausta, että pahimmillaan olin vähällä kaatua joka askeleella, kun sairastin lisäkilpirauhasen kasvaimen aiheuttamaa hyperkalsemiaa. Asia selvisi verikokeella. Vaiva hoitui leikkauksella ja olo muuttui uskomattoman paljon yhden vuorokauden sisällä. Kasvain siis poistettiin.

Kerro lääkärille vielä kerran oireistasi ja jos huimaus on paha ongelma, korosta sitä.

Vierailija
64/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa toiminnalliselta. Hyvä että on kaikki mahdollinen jo tutkittu. Voi olla autonomisen hermoston toimintahäiriö. Aiheuttaa mm. lihasten epänormaalia rasitusta. Minulla kesti 1,5vuotta toipua. Fyysinen toimintakyky katosi alussa viikoiksi. Hermoston toipumiseen menee vähintään vuosi. En tiedä laukaisiko itsellä esim.joku virusinfektio vai stressi. Rauhallinen hieronta toi ehkä jotain helpotusta joten hierojalla suosittelen käymään ja kertomaan siellä oireista.

Eri, mutta hieronnasta puheenollen. Ostin hartiahieronta "länget" ja on paras ostos ikinä. Sitten ostin myös jalkahierontalaitteen. Nyt mietin jo hierontamattoa.

Ihan vain omaksi iloksi ostin ja mitäs se kenellekään kuuluu. Ylellinen spa kaupungin vuokrayksiössä. Minun.

Vierailija
65/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko hometalossa? Huom! hometta ei välttämättä voikaan haistaa, koska varsinkaan myrkyllisimmät eivät haise.

Vierailija
66/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla oli semmonen 2v vähän yli samanlaista, alkoi 2019 syksyllä ja loppui joskus 2021 keväällä. Yritin elää mahd normaalia elämää kun oli niin outoa kun tarjottiin esim masennusta diagnoosiksi. Nyt käy miltei kylmät väreet miten SAIRAS silloin olin ja kävin töissäkin yms. hypokondrian ja masennuksen kuulema tunnistaa jälkikäteen, itse tunnistan jostain syystä helvetin kipeän ihmisen joka ei saanut juuri mitään apua.

Sinulla kuulostaa samanlaiselta kuin minulla. Kesti itsellä 1,5 vuotta toipua. Ei auta muu kuin aika, toipumista ei voinut vauhdittaa millään nopeilla keinoilla. Miljoonan lääkärin luona kävin ja eri tutkimuksissa Neurologi tunnisti lopulta mikä vialla. Töissä oli alun huonompien viikkojen jälkeen pakko käydä. Oireisiin oli vain pakko tottua ja odottaa josko ajanmyötä helpottuisi.

Tähän pitää kertoa vaikka ei niin välttämättä sama; Tuttuni sairasti vaihtelevasti lähes kaikkea, oli kuumetta ja heikkoutta, ahisti ja hengästi, siis kaikenlaista. Sairasti siis kaikenlaista 3-4 vuotta. Kävi jokapaikassa, tarjottiin terapeutteja ja uudelleenkouluttautumista. Sitten yks lääkäri sano sille et tää on selvä hiirikuume. Kaveri sitten sanoikin et joo, mökillä on liiteri ja kun kannan aina käsivarressa puuta sisälle niin siitä ne lentää suoraan suuhun....?

Vierailija
67/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Epäilen rokotetta.

Vierailija
68/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulta on tutkittu?

Mikä on mieliala?

Kaikki mahdolliset verikokeet otettu, ekg otettu monta kertaa, verenpainetta mittailtu säännöllisesti samoin verensokeria ja kaikki ok. Tää fyysinen huonovointisuus kyllä saa aikaan ahdistusta ja masentuneisuutta.

Jos mitään vikaa ei löydy, suosittelen hierojaa ja/tai jäsenkorjaajaa. Minulla tuon tyyppinen olotila on johtunut koko selän lihasjumista. Siinä siis selän lihakset ovat niin kokonaisvaltaisesti ja tasaisesti jumissa, että kipu ei tunnu yksittäisessä lihaksessa, mutta haittaa verenkiertoa niin että mikään ei toimi kunnolla.

Oon käynyt hierojalla, kiropraktikolla, osteopaatilla, mutta mistään näistä ei ole ollut apua. Jäsenkorjaajaa voisi kai vielä kokeilla.

Jos jännitys on hermostollista, niin siihen ei hieronta auta kuin väliaikaisesti. Selän puolella menee se autonomisen hermoston osa, joka on samaa lajia kuin matelijoilla. Tämä otetaan käyttöön sellaisessa uhkatilanteessa, kun hermosto tekee arvion, että taistelu tai pakeneminen ei nyt auta. Sitten valitaan lamaannus/tekokuolema. Hermosto voi turvautua tähän myös silloin, kun se taistele/pakene -moodi kroonistuu ja sitä pitää rajoittaa, ettei elimistö mene tilttiin. No ei se tätä lamaannusjuttuakaan loputtomiin jaksa, siinä pulssi ja hengitys hidastuu. 

Mutta se lihasjännitys voi olla hermostollista ja silloin sille hermostolle pitää viestiä, että ei ole mitään hätää. Siis sensorisia signaaleja pitää lähettää, ne toimii parhaiten. Etsi tietoa polyvagaalisesta teoriasta (tai polyvagal theory) ja Youtubesta sopivia harjoituksia rentoutukseen.

Ja tämä siis ihan vaan liittyen siihen, et olis lihasjännityksestä kiinni. Ja tiedoksi kaikille muillekin, jotka kärsii lihasjännityksestä, johon ei mikään venyttely tai hieronta tunnu auttavan kuin vähän aikaa. Ja tietty kaikille muillekin, jotka eivät halua elää kroonisessa stressitilassa. 

Vierailija
69/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen väsymysoireyhtymä?

Vierailija
70/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Epäilen rokotetta.

Tämä. Mullakin rokotteen jälkeen alkoi oireet. Eikä näitä tarvi alapeukuttaa, jos ei omalle kohdalle osunu. Koekaniineitahan tässä ollaan

Vierailija
71/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä ei tämmöiseen mitään apua saa. Terveyskeskuksesta lääkäriaika. Sieltä tutkimuksiin.

Vierailija
72/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pahoinvointia ja huimausta.kannattaa maksaa itse magneettikuvaus aivot ja niska. jos johtuu esim. nikamista tai aivosairaudesta.

myös sydän ja verenpaine jutut kannattaa selvittää.

jos rahaa yksityisen magneettikuvaus helpoin tie esim,selkäongelmissa. usein epämääräiset pahat ongelmat johtuu jostain rakenne viasta tai kasvaimesta.ainakin tuttavapiirin kokemuksissa.

Vierailija
73/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi voi aiheuttaa myös tuollaisia oireita.

Vierailija
74/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli ihan sama juttu, mutta sitten keksin käydä Berliinin nahkapoikaklubeilla revittämässä reikääni. Myös uskoontulolla oli positiivinen vaikutus olooni.

Vierailija
75/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus? et liiku koskaan?

Vierailija
76/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagushermo?

Vierailija
77/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus? Oletko käynyt psykologilla? Onko elämässäsi jotain, joka tuntuu pahalta? Oletko esim. töissä tai parisuhteessa sinnitellen, vaikka tuntuu oikeasti pahalta?

Vierailija
78/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla oli atooppista ihoa tai psoriaasia? Sen liiteoireina voi tulla kaikenlaista reumatyylisestä oireilusta aina verisuonitauteihin. Tuli itsellekin yllätyksenä.

Vierailija
79/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia? Lihasjumit? Stressin aiheuttama 'tiltti'?

Vierailija
80/93 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla oli semmonen 2v vähän yli samanlaista, alkoi 2019 syksyllä ja loppui joskus 2021 keväällä. Yritin elää mahd normaalia elämää kun oli niin outoa kun tarjottiin esim masennusta diagnoosiksi. Nyt käy miltei kylmät väreet miten SAIRAS silloin olin ja kävin töissäkin yms. hypokondrian ja masennuksen kuulema tunnistaa jälkikäteen, itse tunnistan jostain syystä helvetin kipeän ihmisen joka ei saanut juuri mitään apua.

Sinulla kuulostaa samanlaiselta kuin minulla. Kesti itsellä 1,5 vuotta toipua. Ei auta muu kuin aika, toipumista ei voinut vauhdittaa millään nopeilla keinoilla. Miljoonan lääkärin luona kävin ja eri tutkimuksissa Neurologi tunnisti lopulta mikä vialla. Töissä oli alun huonompien viikkojen jälkeen pakko käydä. Oireisiin oli vain pakko tottua ja odottaa josko ajanmyötä helpottuisi.

Mitä neurologi tunnisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi