250 € pula, neuvokaa!!
Hei av:laiset. Olisin kysynyt osaako joku neuvoa raha-asiassa... Sain sukulaiseltani rahan lahjaksi autokoulua varten. Kävi nyt sitten niin, että reputin inssin, ja määrättiin lisää ajotunteja / uusi inssi päälle. Saadut rahat ovat jo menneet autokouluun, ja olen itse nyt työtön ja työttömyystuella... Rahaa ei siis ole ylimääräistä. Saan kuussa 524 €, vuokraan menee 350 € ja autokoulun määrättyihin lisätunteihin 250 € ... Sitten päälle muut laskut ja eläminen! Saakohan pankista mitään minilainaa (jotta saan tuon autokouluhomman maksettua), kun on opintolainavelkaakin vielä? Isältä en uskaltaisi millään kysyä, on tarkka rahoistaan ja tiedän että suuttuu. Avopuolisolta en kehtaisi enempää lainata, kun olen hänellekin velkaa ja hän on käärmeissään... Auttakaa hyvät palstalaiset!
Kommentit (31)
Alastonsiivous yksi vaihtoehto. Kakkaat jonkun päälle saat 100e.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:20"]Kiitos vastauksista! Pikavippiä en ota, vaikka kuinka houkuttaisi... Hirveät korot.
Joo, isäni on semmoinen, mutta jos ei muuta niin pakko kai kysyä... Inhottaa vain, varmasti tulee syyllistämistä että miksi et inssiä läpäissyt ja muuta sellaista :/ ikävää olla vaivaksi! Avopuoliso ei lainaa mielellään. Hän on töissä, mutta olen hänelle jo lähemmäs 500 € velkaa... Meillä omat rahat, ei yhteiset.
Autoa ei vielä ole, eikä mitään pantattavaa... Tietokonekin on liian vanha.
Ap
[/quote]
Miksi se kortti piti saada nyt jos et autoakaan omista? Etkä noilla tuloilla pysty ostamaan ja ylläpitämään. Kalliit henkkarit..
[/quote]
Avopuolisoni olisi maksanut auton/auton ylläpidon, hän tosiaan on töissä. Auto/ajokortti auttaa työllistymisessä alallani. Inssin reputtaminen ei nyt vain kuulunut suunnitelmiimme...
Ap
Luulisi avopuolisonkin sen ymmärtävän että pystyt maksamaan velkasi hänelle takaisin sitä nopeammin mitä nopeammin saat ajokortin auttamaan työllistymisessäsi jolloin myös alat saada palkkaakin.
Ja olen siis 23-v, ympäristö alalla!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:44"]Ja olen siis 23-v, ympäristö alalla!
[/quote]
Ympäristö alalla...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:20"]Kiitos vastauksista! Pikavippiä en ota, vaikka kuinka houkuttaisi... Hirveät korot. Joo, isäni on semmoinen, mutta jos ei muuta niin pakko kai kysyä... Inhottaa vain, varmasti tulee syyllistämistä että miksi et inssiä läpäissyt ja muuta sellaista :/ ikävää olla vaivaksi! Avopuoliso ei lainaa mielellään. Hän on töissä, mutta olen hänelle jo lähemmäs 500 € velkaa... Meillä omat rahat, ei yhteiset. Autoa ei vielä ole, eikä mitään pantattavaa... Tietokonekin on liian vanha. Ap [/quote] Miksi se kortti piti saada nyt jos et autoakaan omista? Etkä noilla tuloilla pysty ostamaan ja ylläpitämään. Kalliit henkkarit.. [/quote] Avopuolisoni olisi maksanut auton/auton ylläpidon, hän tosiaan on töissä. Auto/ajokortti auttaa työllistymisessä alallani. Inssin reputtaminen ei nyt vain kuulunut suunnitelmiimme... Ap
[/quote]Kertoisitko vielä, mikä oli reputtamisen syy?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:20"]Kiitos vastauksista! Pikavippiä en ota, vaikka kuinka houkuttaisi... Hirveät korot. Joo, isäni on semmoinen, mutta jos ei muuta niin pakko kai kysyä... Inhottaa vain, varmasti tulee syyllistämistä että miksi et inssiä läpäissyt ja muuta sellaista :/ ikävää olla vaivaksi! Avopuoliso ei lainaa mielellään. Hän on töissä, mutta olen hänelle jo lähemmäs 500 € velkaa... Meillä omat rahat, ei yhteiset. Autoa ei vielä ole, eikä mitään pantattavaa... Tietokonekin on liian vanha. Ap [/quote] Miksi se kortti piti saada nyt jos et autoakaan omista? Etkä noilla tuloilla pysty ostamaan ja ylläpitämään. Kalliit henkkarit.. [/quote] Avopuolisoni olisi maksanut auton/auton ylläpidon, hän tosiaan on töissä. Auto/ajokortti auttaa työllistymisessä alallani. Inssin reputtaminen ei nyt vain kuulunut suunnitelmiimme... Ap
[/quote]Kertoisitko vielä, mikä oli reputtamisen syy?
[/quote]
Ajoin tasa-arvoiseen risteykseen liian lujaa. Täysin oma moka, en sitä kiellä!
Ap
Ympäristöala = ruohonleikkuu, haravointi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:50"]
[/quote]
Kesätöitä hautausmaalla?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:50"]
[/quote]
Joku taitaa sotkea puutarha-alan ja ympäristöalan keskenään.
Miksi se kortti piti hankkia juuri nyt? Etkö osannut varautua siihen ettei mene ekalla läpi? Minkä ikäinen olet? Onko töitä näköpiirissä?