Kuulutko alkoholistisukuun?
Itse kuulun ja se näkyy krapuloiden vähäisyydessä ja kyvyssä juoda monta päivää putkeen. Olen vakituisessa työssä ja en juo arkisin pl perjantaina töiden jälkeen. Paljon on tullut toilailtua elämän aikana, mutta aina olen mäihällä päässyt kuin koira veräjästä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoisä, täti, setä, veli, tytär, poika. Omat vanhemmat lähinnä raittiita/kohtuukäyttäjiä. Samoin itse ja puoliso. Puolison äiti myös, joten omilla lapsillamme siis kahdesta suvusta tausta.... Vähän huolestuttaa. Sen kyllä kenelle se viina toimii. Se on vähän "miksi ei joisi" kuin "miksi joisi" jossain tietyssä tilanteessa.
Sepä just kun ei viina toimi. En saa mitään hyviä oloja. Ensimmäisten kahden annoksen ajan on ihan ok paitsi maistuu pahalta. Sitten alkaa väsyttää ja tulee huono olo tai ei vaan mene enää alas. Se, jolla alkkisgeeni puuttuu.
Tässä viskiä siemaillen ja sen mausta nauttien en voi kuin nauraa kommentillesi. Ei tässä edes ole tarkoitus mitään kännejä vetää, vaan rentoutua huumorin (mammapalstan juttujen) parissa.
Isän puolelta lähes kaikki miehet tuntui olevan alkoholisteja.
Isän kaikki kolme veljeä joivat itsensä hengiltä. Isänisä löi päänsä kännissä ja vammautui pahoin. Ja lisäksi monta muuta sukulaismiestä oli viinaanmeneviä.
Isäkin olisi varmaan mielellään juonut enemmänkin, mutta pysyi kohtuukäytössä. Käsittääkseni joskus nuorena oli alkoholia kulunut paljon. Muistan, että lapsena isä joi vähän salaa. Ja joskus kun piti vaikka käydä jossain perunakellarissa niin isä saattoi mennä siinä samalla naapuriin kaljalle. Ja äiti oli vihainen.
Minua hirvitti lapsena, että isästä tulee samanlainen kuin sedistäni.
Äitin puolella ei varmaan juoppoja tainnut olla yhtäkään. Ja alkoholistinaisia ei myöskään meidän suvussa taida olla.
Itse en käytä alkoa ollenkaan.
Minulla on viisi veljeä ja joskus joidenkin heistä alkoholin käyttö on ollut hieman huolestuttavaa. Mutta uskon ja toivon, että he eivät jatkaisi suvun perintöä ja pysyisivät kohtuukäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Isän puolelta lähes kaikki miehet tuntui olevan alkoholisteja.
Isän kaikki kolme veljeä joivat itsensä hengiltä. Isänisä löi päänsä kännissä ja vammautui pahoin. Ja lisäksi monta muuta sukulaismiestä oli viinaanmeneviä.Isäkin olisi varmaan mielellään juonut enemmänkin, mutta pysyi kohtuukäytössä. Käsittääkseni joskus nuorena oli alkoholia kulunut paljon. Muistan, että lapsena isä joi vähän salaa. Ja joskus kun piti vaikka käydä jossain perunakellarissa niin isä saattoi mennä siinä samalla naapuriin kaljalle. Ja äiti oli vihainen.
Minua hirvitti lapsena, että isästä tulee samanlainen kuin sedistäni.Äitin puolella ei varmaan juoppoja tainnut olla yhtäkään. Ja alkoholistinaisia ei myöskään meidän suvussa taida olla.
Itse en käytä alkoa ollenkaan.
Minulla on viisi veljeä ja joskus joidenkin heistä alkoholin käyttö on ollut hieman huolestuttavaa. Mutta uskon ja toivon, että he eivät jatkaisi suvun perintöä ja pysyisivät kohtuukäytössä.
Tuotko juotavat laivalta vai teetkö itse?
En kai oikein.
Paappa oli aika kova viinamies, mutta muita ei tietääkseni ole. Eipä ole tainnut periytyä, koska ainoa kerta kun olen juonut kaksi päivää putkeen oli penkkareiden aikaan ja sekin meni lähinnä väkisin.
Kuulun, ihan saappaat jalassa on lähteneet osa, tien varteen jääneet.
Itse en pidä hajusta, en mausta, en sumuisesta tunteesta. Enkä siedä juopuneiden kovaäänistä seuraa. Sumennan aivoja mieluummin hyvällä viihteellä vedet silmissä :)
Sepä just kun ei viina toimi. En saa mitään hyviä oloja. Ensimmäisten kahden annoksen ajan on ihan ok paitsi maistuu pahalta. Sitten alkaa väsyttää ja tulee huono olo tai ei vaan mene enää alas. Se, jolla alkkisgeeni puuttuu.