Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 10km työmatka mielestäsi liian pitkä käveltäväksi?

Vierailija
29.01.2022 |

Tällaisesta paikasta sain työtarjouksen, matka n. 10km suuntaansa. En omista autoa eikä täällä maalla kulje oikein julkisiakaan.

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että ylipainoa koska polvet paskana. Bonuksena laihtuminen ja sitten voikin ruveta pyöräilemään.

Vierailija
22/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy TE-toimiston tädiltä, onko hän itse valmis kulkemaan monta kertaa viikossa tuollaisen matkan, satoi tai paistoi.

No TE-tantta käy tuon matkan takaa ruokkiksellakin kotona, kestää ruokkis 1/2 tuntia. Kävellen kulkee ja syö kotona sekä ottaa päikkärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et juokse? Sulla menee päivässä 3h kävelyyn. Ei jää paljon vapaa-aikaa, kun pitäis nukkuakin.

Vierailija
24/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fillari?

Lääkäri on kieltänyt minulta pyöräilyn polvivaivojen takia.

Ap

No tuskin ne kintut sitten kävelyäkään kestää.

Vierailija
25/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kulkenut max 2 km suuntaansa. Kova pakkanen, helle, kaatosade, ukkosmyrsky, oli liikaa tuollakin matkalla.

Vierailija
26/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut maalla. Onko ton lähempänä edes olemassa alasi työpaikkoja. Miten siellä arki yleensä sujuu autottonana? Miten käyt kaupassa? Tai lääkärissä?

Vierailija
27/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kulkenut max 2 km suuntaansa. Kova pakkanen, helle, kaatosade, ukkosmyrsky, oli liikaa tuollakin matkalla.

🤣

Vierailija
28/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. 20km kävellen ja noin 4h päivässä työmatkoihin on aivan liikaa.

Toisaalta ei tarvitse salille tai lenkille lähteä töiden jälkeen ja saa laittaa leivän päälle muutakin kuin ylähuulen eikä silti paisu.

No itse en alkaisi kuitenkaan 8 tunnin työpäivän lisäksi vielä 4 tuntia päivässä työmatkoihin kuluttamaan, koska silloin muuhun työn ulkopuoliseen arkeen ei jäisi työpäivinä aikaa paljon lainkaan. Kun olisi sitä kuitenkin niinä päivinä mm. kaupassa käynnit, ruuan laittamiset yms. niin melko kovalla vauhdilla saa ne vähät tunnit huhkia, että kaiken ehtii tehdä. Jos siis aikomuksena on saada 7-8 tunnin yöunetkin.

Vierailija
29/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ajokorttiakaan? Noin lyhyen matkan kulkee muutaman satasen autollakin. Vaikka autoveron ja vakuutuksenkin laskee, töihin meno lannattaa.

Vierailija
30/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan että ylipainoa koska polvet paskana. Bonuksena laihtuminen ja sitten voikin ruveta pyöräilemään.

Mulla on ylipainoa hurumykky mutta ei mulla ole polvet paskana.

Älä yleistä.

Näit kerran mustan jotsenen,siis kaikki joutsenet ovat mustia!

Vierailija
31/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuo mikään ylivoimaisen pitkä matka olisi käveltäväksi ja varmasti tekisi hyvää, mutta kuinka monella on aikaa käyttää nelisen tuntia joka päivä työmatkoihin?

Vierailija
32/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut maalla, jossa julkisia ei kulje ja autoa et omista, pyörällä et voi ajaa ja kävellä et jaksa.

Jep, kyllä te toimiston täti tässä on pahis.

Vierailija
33/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 km:ä oli oma työmatkani per suunta maalla ja jalkaisin kuljin. Inhottavaa se oli aamuvuoroon pimeässä (karhujen keskellä) mennä tai iltavuoron jälkeen yksin tallustellessa. 2 tuntia sai varata matkaan aikaa, että jos työvuoro alkoi klo 06, niin kotoa lähdin klo 04. Päiväsaikaan (eli toiseen suuntaan aina) ihan mukavaa.

Hoikkana ainakin pysyi ja toisinaan juoksin töistä kotiin, niin pääsi tunnissa ja samalla tuli urheiltua. 

Vierailija
34/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän tuo mikään ylivoimaisen pitkä matka olisi käveltäväksi ja varmasti tekisi hyvää, mutta kuinka monella on aikaa käyttää nelisen tuntia joka päivä työmatkoihin?

Kysy TE-kantturoilta niin kaikilla.

Vierailija
35/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi todella kuluttavaa fyysisesti ja henkisesti. Yritin kävellä 5km työmatkaa, mutta kyllä siinäkin tuli äitiä ikävä monta kertaa ja siirryin bussiin, mikä luojan kiitos oli minulle mahdollista.

Vierailija
36/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy TE-toimiston tädiltä, onko hän itse valmis kulkemaan monta kertaa viikossa tuollaisen matkan, satoi tai paistoi.

TE-toimiston tädeillä on yleensä autot käytössään. Eivätkä he muutenkaan ymmärrä, eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan.

Vierailija
37/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se TE-keskuksen täti tai setä ei ole niitä lakeja ja ohjeistuksia laatinut.

Vierailija
38/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston tädeillä on yleensä autot käytössään. Eivätkä he muutenkaan ymmärrä, eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan.

Mulla on varmaan käynyt hyvä tuuri, kun en ole törmännyt k*sipäisiin tai empatiakyvyttömiin TE-virkailijoihin ikinä. Työttömänä olen ollut moneen otteeseen vuosien varrella ja muutaman kohdannut.

Vierailija
39/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO kuinka monta työpaikkaa löytyy maalla autottomalle 3 km:n säteellä? Pitäsköhän tehdä joitain muutoksia elämäänsä...?

Vierailija
40/175 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän, menee liikaa aikaa.  Mulla on tällä hetkellä 6 km / suunta ja se on jo siinä rajalla, kun matkaan menee 50 min. sekä aamulla että päivällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi