Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On oikein että työssäkäyvät säästyvät leikkauksilta!

Vierailija
02.06.2015 |

Ketkä muuten pitävät Suomea pystyssä jos ei keskiluokka eli työssäkäyvät! Mehän maksetaan ihan kaikki muutenkin, veroja kaikesta ja mitään avustuksia emme saa. Hyvä hallitus!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:58"]

No, minä en jätä tätä maata lapsille, kun ei niitä ole. Ja muiden lapsista minä en välitä pätkääkään. Comprendo? :)

[/quote]

Kyseessähän olikin, kuka ajattelee vain itseään. Ensimmäinen siis ilmoittautui. 

Vierailija
2/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:56"]

No, minä en jätä tätä maata lapsille, kun ei niitä ole. Ja muiden lapsista minä en välitä pätkääkään. Comprendo? :)

[/quote]

Kyseessähän olikin, kuka ajattelee vain itseään. Ensimmäinen siis ilmoittautui. 

[/quote]

Aika moni ajattelee vain itseään eikä esim. naapuriaan tässä tilanteessa. Toiset ovat vain rehellisempiä kuin toiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:46"]Ketkä muuten pitävät Suomea pystyssä jos ei keskiluokka eli työssäkäyvät! Mehän maksetaan ihan kaikki muutenkin, veroja kaikesta ja mitään avustuksia emme saa. Hyvä hallitus! [/quote] En edes lähde tuollaiseen. Tämä maa on hyvä esimerkki siitä miten ajatellaan vain itseään. Kaikki kelpaa kunhan se ei ole itseltä pois,huhhuh. On hyvä muistaa, että elämässä voi tapahtua mitä vain. Sinäkin voit jäädä työttömäksi, menettää puolisosi,sairastua...Sitä ei vaan tule ajateltua. Sitten muuttuu ääni kellossa.

[/quote]

Joo, tukien saajat eivät ajattele muuta kuin itseään. On ihan OK jättää vararikkoinen maa lapsille, kunhan vain ITSE saa ne tukensa, joilla voi ostaa keskikaljaa, tupakkaa ja sipesejä.
[/quote]

Ei ole ok. Ja kovin monet tukia saavat eivät ole mitään kaljan kittaajia. Kyllä ne tuet heille kuuluu jotta voivat elää. Ei siitä jää kovin paljoa ylimääräistä pakollisten kulujen jälkeen.

Tässä taas huomaa sen kuvitelman että työttömät ovat omasta halustaan työttömiä. Kuule se työttömyys voi osua myös sinun kohdallesi.

Vierailija
4/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvä, että varakkaatkin osallistuvat säästötalkoisiin veneveron muodossa.

Vierailija
5/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 13:35"]

Mielestäni on hyvä, että varakkaatkin osallistuvat säästötalkoisiin veneveron muodossa.

[/quote]

Näin on. Ja viisikymppiset toimitusjohtajat, jotka elävät uudelleen (menetettyä) nuoruuttaan Harley Davidsonien sarvien takana. Tätä minä olen odottanut.

Vierailija
6/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:03"]

Stockmannilta sai tänään kenkää yli viisikymmentä. Mistä lähtee huomenna tai ensi viikolla tai ensi kuussa? Ehkä juuri sinun työpaikaltasi? :)

[/quote]

Vastaan heti tänään eiliseen kysymykseeni: Cybercomilta Turussa lähtee 30. Uskoivatko tuohon vielä eilen? Olivatko onnellisia, että pystyvät asunto- ja autolainansa maksamaan ja lapsensa tarhassa pitämään? Tänään eivät ainakaan enää. http://www.ts.fi/uutiset/talous/777823/Cybercom+sulkee+toimistonsa+Turussa++30+tyopaikkaa+lahtee

Vierailija
7/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:10"]

Kyllä yhteiskuntasopimus tulee leikkaamaan palkansaajilta paljon enemmän kuin eläteiltä.

[/quote]

Vastapa valtio on kusessa jos palkkoja leikataan, saman tien laskee tuloverotulot sekä yhteisöverot. Hyödyn käärii porvariyrittäjäjät ja laittavat omaan taskuun.

Vierailija
8/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:46"]Ketkä muuten pitävät Suomea pystyssä jos ei keskiluokka eli työssäkäyvät! Mehän maksetaan ihan kaikki muutenkin, veroja kaikesta ja mitään avustuksia emme saa. Hyvä hallitus! [/quote] Jaa. Ette aja autolla? Lapsenne ei varmaan käy koulua tai ole päivähoidossa. Sairaana ette ole koskaan.

[/quote]

Ohis, mutta meillä ei ole autoa ja lapsia ja ollaan perusterveitä. Jos kerran pari vuodessa käy lääkärissä, ei noilla korvausten muutoksilla ole mitään merkitystä tyssäkäyvälle ihmiselle.

Vierailija
9/32 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:26"]Olen ollut työttömänä ja meidän työpaikasta einoo varaa nipistää yhtään, nyt jo äärirajoilla mennään. Työttömänä hain paikkoihin, soittelin oma-aloitteisesti ja lähetin avoimia hajemuksia ja tärppäsi sitä kautta. Nyt vakkari 13 vuotta. Sitähän sanoin että maksamme veroja kaikissa muodoissa, hyvä että tuloveroa kevennetään. Ja olen ollut kaukaa viisas ja suunnitellut talouden niin ettei mahdollinen työttömyys kaada elämäöni. Työssä ollessa voi säästää. Aapee
[/quote]

Luulet siis ettei leikkaukset kosketa sinua?

Vierailija
10/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitten on aloittajallakin toinen ääni kellossa kun on menettänyt työpaikkansa ja hakenut noin tuhanteen muuhun paikkaan eikä ole päässyt. Luuletko, että kaikki työttömät ovat vapaaehtoisesti työttömiä, vai?

Vierailija
11/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työssäkäyvä lto enkä todellakaan säästy leikkauksilta, koska työstäni tehdään entistä vaativampaa.

Vierailija
12/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on oikein, että Soinin, Hakkaraisen ja Kankaanperän verotus kevenee.

Vierailija
13/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, kyllä työttömyyttä tuetaan Suomessa todella monin kyseenalaisin tavoin. Ja työntekoa rangaistaan. Ei ihme että Suomessa työllisiä on niin vähän. Ja sitten kun jotkut järjissään olevat yrittävät tehdä tähän muutosta edes piirun verran parempaan, nousee hirveä poru.

Paska narisijakansa sanon minä!!!

Vierailija
14/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:46"]Ketkä muuten pitävät Suomea pystyssä jos ei keskiluokka eli työssäkäyvät! Mehän maksetaan ihan kaikki muutenkin, veroja kaikesta ja mitään avustuksia emme saa. Hyvä hallitus!
[/quote]

En edes lähde tuollaiseen. Tämä maa on hyvä esimerkki siitä miten ajatellaan vain itseään. Kaikki kelpaa kunhan se ei ole itseltä pois,huhhuh.

On hyvä muistaa, että elämässä voi tapahtua mitä vain. Sinäkin voit jäädä työttömäksi, menettää puolisosi,sairastua...Sitä ei vaan tule ajateltua. Sitten muuttuu ääni kellossa.

Vierailija
15/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:46"]Ketkä muuten pitävät Suomea pystyssä jos ei keskiluokka eli työssäkäyvät! Mehän maksetaan ihan kaikki muutenkin, veroja kaikesta ja mitään avustuksia emme saa. Hyvä hallitus!
[/quote]

Jaa. Ette aja autolla? Lapsenne ei varmaan käy koulua tai ole päivähoidossa. Sairaana ette ole koskaan.

Vierailija
16/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:46"]Ketkä muuten pitävät Suomea pystyssä jos ei keskiluokka eli työssäkäyvät! Mehän maksetaan ihan kaikki muutenkin, veroja kaikesta ja mitään avustuksia emme saa. Hyvä hallitus! [/quote] En edes lähde tuollaiseen. Tämä maa on hyvä esimerkki siitä miten ajatellaan vain itseään. Kaikki kelpaa kunhan se ei ole itseltä pois,huhhuh. On hyvä muistaa, että elämässä voi tapahtua mitä vain. Sinäkin voit jäädä työttömäksi, menettää puolisosi,sairastua...Sitä ei vaan tule ajateltua. Sitten muuttuu ääni kellossa.

[/quote]

Joo, tukien saajat eivät ajattele muuta kuin itseään. On ihan OK jättää vararikkoinen maa lapsille, kunhan vain ITSE saa ne tukensa, joilla voi ostaa keskikaljaa, tupakkaa ja sipesejä.

Vierailija
17/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:47"]

Kyllä sitten on aloittajallakin toinen ääni kellossa kun on menettänyt työpaikkansa ja hakenut noin tuhanteen muuhun paikkaan eikä ole päässyt. Luuletko, että kaikki työttömät ovat vapaaehtoisesti työttömiä, vai?

[/quote]

Minä olen keskituloinen työssäkäyvä. Olin 17 vuotta kierteessä, johon kuului koulutusta, pätkätöitä enimmäkseen työllistämistuella sekä työttömyyttä. Kysymys kuuluu, jos työtön saa töitä, onko hän ilomielin antamassa palkastaan heti samantien pois lisää ja lisää? Toinen asia. Kun olin työtön, olin tilanteessa, etten osa-aikatyötä tehneenä vastavalmistuneena saanut mistään mitään, sen ajan lakien mukaan. Meillä mies elätti yksinään n. 2000 euron bruttopalkalla koko perheen, toisesta lapsesta saimme lapsilisää ja toinen sai opintotukea jonkun 15 euroa. Paljonko enemmän tuollaisessa tilanteessa pitää vielä ottaa? Nykyään tosin puoliso saa sen työmarkkinatuenkin. Mutta kysymys kuuluu, miksi keskimääräistä bruttopalkkaa saavilla pitää olla vähemmän rahaa käytössä kuin osalla, joka hakee kaiken yhteiskunnalta?

Mielestäni terveiden ihmisten tuet pitäisi suhteuttaa työhakemusten määrään, tai heille joku luokka, missä tehdään vapaamuotoisia työhakemuksia neljä tuntia päivässä. En kannata työntekoa tukia vastaan, mutta tukia vastaan pitää yrittää saada töitä. Minäkin yritin ja lopulta sain, kun monta vuotta taioin ensin päätäni seinään. Miksi minua, pitkään työttömänä ollutta pitää rangaista  vielä siitä, että kouluttauduin uudelleen ja sain töitä? Kyllä meissä työssä käyvissä on kymmeniä tuhansia, jotka ovat sen työttömyydenkin kokeneet. Työttömäksi ei synnytä. 

Vierailija
18/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toivottavasti tupakka-, kalja- ja sipsitukesi pienenevät mahdollisimman paljon. Voisit jopa vähän laihtua. Comprende?

Vierailija
20/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pian ovat kohteena julkisella töissä olevat koska yksi valtaisa menoerä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän