Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa elintaso todellakin noussut?

Vierailija
02.06.2015 |

Itse uskallan väittää että työssäkäyvien elintaso on itseasiassa laskenut. Asunnot kasvaa ja autot on uudemmat kun ennen, mutta se johtuu siitä että niihin otetaan velkaa. Ja velkaraha on oikeastaan ainoa syy miksi pystytään pitämään yllä niinkin korkeaa elintasoa kun nyt.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:25"]

Omat duunarivanhempani rakensivat ok-talon 70-luvulla pk-seudulle. Ei onnistuisi enää tänä päivänä.

omasta lähimenneisyydestä sen verran, että reilut kymmenen vuotta sitten pystyin säästämään nettopalkastani 10% joka kuukausi. Nyt ei rahat riitä millään, palkkani on laskenut huomattavasti suhteessa yleiseen hintatasoon. Viimeisin alan yleiskorotus taisi olla 0,7 %.

Yleisesti kyllä elintaso on noussut, tai ainakin ne joilla on varaa, tuovat sen esille paljon näkyvämmin kuin ennen. Rakennetaan loisteliaita taloja, ostetaan hienoja autoja, ym.

[/quote]

Pk-seutu ei ollut ainoa elinvoimainen asuinalue 70-luvulla. Varakkaat asuivat tasaisemmin ympäri maata, eivätkä kilpailleet vain pienestä pk-seuduksi kutsutusta pläntistä. Sinne muillakin oli varaa muuttaa sinne

Vierailija
22/24 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt ole jäänyt viimeiseen 2vuoteen säästöön yhtään mitään,autot on vanhoja ja paljon ajettuja,mutta ei ole mitään mahdollisuutta ostaa uudempia,ei ole rahaa ja osamaksulla maksaminen kestää pitempää kuin auto.
muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina mitä jäljellä 90k€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elintaso on ainakin niistä ajoista kun itse olin lapsi noussut. Olen syntynyt -82.

Vierailija
24/24 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti oli kotona ja pienipalkkainen varastomies, asuimme ok-talossa. Ei meillä ole ollut varaa ok-taloon, koska emme halua jättisuurta velkaa. Ei edes siihen rintamamiestaloon, missä itse asuimme. Tai no on, jos se ostetaan jostain Kuusamosta 100 km kylältä alkuperäiskuntoisena.