Voisitko ottaa tupakoivan miehen jos et itse polta?
Olen muinoin polttanut itsekin mutta jo useampi vuosi sitten lopettanut ja ihan pysyvästi. Nyt olen alkanut kiinnittää huomiota yhteen mieheen joka tuntuu kiinnittävän minuun huomiota aina kun nähdään (muutamia kertoja viikossa). Jollain tasolla ehkä kiinnostuinkin hänestä? Mutta miehen tupakointi. Se kyllä ei yhtään nosta kyseisen tyypin osakkeita :(
Kommentit (113)
Olin ollut viimeiset 10v pelkkä juhlapolttelija, poltettuani sitä ennen päivittäin. Avioeron jälkeen tapasin ihanan miehen, joka tupakoi (minä poltin vain viihteellä ollessani ja viihteellä kävin muutaman kerran vuodessa). Parin kk jälkeen huomasin polttavani itsekin taas päivittäin. Vähän yli vuoden jatkoin kunnes lopetin kerrasta vajaa 2v sitten, enkä ole sittemmin savuakaan vetänyt, edes viihteellä. Parasta oli, että tuo samainen mies lopetti itsekin noin 4kk mun jälkeen, eikä ole polttanut sen jälkeen (hän oli tupakoitsija yli 25 vuotta). Edelleen ollaan siis yhdessä, mutta savuttomina jo pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomat ihmiset ovat usein muissakin asioissa niuhoja.
Kun en polta, ei saa toinenkaan polttaa, kun en juo, ei saa tounenkaan juoda yhtään, kun olen tarkka syömisistöäni pitää toisenkin olla, kun kuntoilen ja käyn salilla aktiivisesti pitää toisenkin olla aktiivinen jne.
Tietenkin samanlaiset lapset leikkivät parhaiten yhdessä. Mutta saattaa moni kiinnostava ja kuitenkin ihan ok. persoona jäädä tutustumatta.
Jos on aina vain itsensäkaltaisten ihmisten seurassa ja vain heidät ja omantyyppiset asiat hyväksyy saattavat puheenaiheet ja elämänkuva jäädä kovin yksipuoliseksi.
Elämä näiden niuhojen ihmisten kanssa on verrattavissa nuorallakävelyyn. Kaikesta menee herne nenään ja elämän täytyy olla pelkkää kurinalaista ohjelmaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Vaalin terveyttäni enkä halua altistaa itseäni jatkuvasti myrkkypartikkeleille.
Se haju tietenkin ällöttää myös, ja lisäksi pidän riippuvuuksia heikkoutena.
Elät siis neljän seinän sisällä. Otat joka kerta ulos lähtiessä hirveän riskin, kun meet tuonne pakokaasujen ym sekaan.
Älä nyt viitsi. En seiso pakokaasujen keskellä tuntikausia päivässä, mutta jos asuisin yhdessä tupakoitsijan kanssa, altistuisin myrkyille monta tuntia päivässä. Tupakoitsijat siirtävät ja "erittävät" tupakan myrkkyjä silloinkin, kun eivät polta.
Voi taivas. On sullakin harhat.
Ei ole mikään harha vaan tutkittu juttu. Sivistä itseäsi, tollo.
https://arstechnica.com/science/2020/03/smokers-found-to-emit-hazardous…
Sivistystä koitat tyrkyttää ja itse linkkaat tänne jonkun huuhaa-artikkelin. Lähdekriittisyys on sinulle tuntematon termi. Missä on THL:n vastaava artikkeli? Jos huoli terveysvaikutuksista olisi todellinen, siitä oletettavasti kerrottaisiin varsin yleisesti, suomeksikin. 😉
Olet laiska ímbesilli. Tieteelliseen tutkimukseen on linkki artikkelin lopussa. Vai etkö ymmärrä englantia? Sekö tässä riepookin?
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.aay4109
SA on vertaisarvioitu tiedelehti.
Menehän nyt imemään sitä tervarullaasi, etteivät vieroitusoireet vain iske.
En voi käsittää miten rumasti puhut toiselle keskustelun osapuolelle. Ei tuollaista argumentointia voi edes tosissaan ottaa, vain joku elämäänsä todella tyytymätön keskusteluu tuolla tavalla.
Ja kiitos luvasta lähteä "imemään tervarullaani", mutta ei kiitos. En tupakoi. 😊
Vierailija kirjoitti:
Kun en polta, ei saa toinenkaan polttaa, kun en juo, ei saa tounenkaan juoda yhtään, kun olen tarkka syömisistöäni pitää toisenkin olla, kun kuntoilen ja käyn salilla aktiivisesti pitää toisenkin olla aktiivinen jne.
Tietenkin samanlaiset lapset leikkivät parhaiten yhdessä. Mutta saattaa moni kiinnostava ja kuitenkin ihan ok. persoona jäädä tutustumatta.
Jos on aina vain itsensäkaltaisten ihmisten seurassa ja vain heidät ja omantyyppiset asiat hyväksyy saattavat puheenaiheet ja elämänkuva jäädä kovin yksipuoliseksi.
En tiedä, elänkö kuplassa, mutta ystävä- ja tuttavapiiriini ei kuulu kuin yksittäisiä tupakoivia ihmisiä. Työpaikalla (12 henkilöä) ei polta kukaan, lähimmistä ystävistä ei polta kukaan, lähisukulaisista mukaan luettuna jopa aikuisen lapsen lisäksi hänen puolisonsa ja vanhempansa + sisaruksensa sekä puolisoni ja hänen lähisukunsa, ei polta kukaan. Viimeisten parin vuoden aikana ei enää ole juuri ollut työmatkoja ja työtilaisuuksia, mutta niistäkään en muista tupakoijia. Äkkiseltään mieleen tulee vain semituttu naapuri puolisoineen ja aikoinaan tupakoinut lapseni ystävä, joka hänkin nykyisin kilpailee eräässä lajissa SM-tasolla, joten voi olla, että on lopettanut tupakoinnin.
Eli erittäin paljon epätodennäköisempää minun olisi ollut kohdata kiinnostava tupakoiva ihminen kuin tupakoimaton.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin erilaisia ihmisiä on lähipiirissä, mikä tekeekin elämästä mielenkiintoista. Mitään ei menetä siinä, ettei yksikään polta. Päinvastoin, viihtyy seurassa entistäkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aina vain itsensäkaltaisten ihmisten seurassa ja vain heidät ja omantyyppiset asiat hyväksyy saattavat puheenaiheet ja elämänkuva jäädä kovin yksipuoliseksi.Elämä näiden niuhojen ihmisten kanssa on verrattavissa nuorallakävelyyn. Kaikesta menee herne nenään ja elämän täytyy olla pelkkää kurinalaista ohjelmaa päivästä toiseen.
Eli silloinhan on kaikkien kannalta hyvä, että emme kohtaa.
t. Nainen, joka ei olisi jatkanut tutustumista tupakoivaan mieheen
En. En itsekään polta. Ja suu s e k s i n kannalta katsottuna, tupakoijan s p e r m a maistuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
En. En itsekään polta. Ja suu s e k s i n kannalta katsottuna, tupakoijan s p e r m a maistuu pahalta.
Ei sitä spermaa ole tarkoitus muutenkaan maistella. 🥴
miesystävä polttaa silloin töllöin partsilla. ei haittaa juurikaan ,toki kivempi olisi jos ei polttaisi oman terveytensä takia. ja muutenkin
Voisin. Olen seurustellutkin. Sisällä ja autossa ei tupakoida. Saa pestä vaatteensa ja hampaansa usein. Kaljottelevaa miestä en voisi ottaa.
En ottaisi.
Tapailin kerran miestä, joka tupakoi. Minä en polta, mutta en aluksi antanut miehen tupakoinnin häiritä kun oli muuten mukava. En lopulta kuitenkaan pystynyt pussaamaan miestä kun se nikotiini maistui miehen suussa ja alkoi jotenkin etomaan.
En, se haju vaaan on niin kamala 😑
En ottaisi tupakoitsijaa. Heikentää erektiota.
Seurustelin hetken, mutta oli sama "vika" kuin muissakin tupakoivissa tuttavissa. Hirveä hermokimppu, kun tupakat olivat lopussa ja kaupat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi tupakoitsijaa. Heikentää erektiota.
Ei kaikilla.
Kokeilin kerran ja se oli täyttä painajaista. En voi sietää tupakkaa ja tämä oli melkoinen ketjupolttaja joka "yritti lopettaa", mutta ei oikeasti. En olisi mennyt yhteen ilman lupausta lopettamisesta ja sitä ei vain kuulunut.
En kelpuuta tupakoitsijaa. Ei tee mieli edes koskea mieheen joka haisee jatkuvasti pahalle.
En ottaisi koska hajuyliherkkänä tupakan savu ja haju aiheuttaa oireita.