Voisitko ottaa tupakoivan miehen jos et itse polta?
Olen muinoin polttanut itsekin mutta jo useampi vuosi sitten lopettanut ja ihan pysyvästi. Nyt olen alkanut kiinnittää huomiota yhteen mieheen joka tuntuu kiinnittävän minuun huomiota aina kun nähdään (muutamia kertoja viikossa). Jollain tasolla ehkä kiinnostuinkin hänestä? Mutta miehen tupakointi. Se kyllä ei yhtään nosta kyseisen tyypin osakkeita :(
Kommentit (113)
Sellaisenkin asian olen huomannut, että tuntemistani akateemisista tulee mieleen vain kolme polttajaa, vaikka tunnen kymmeniä. Tuntemistani ehkä seitsemästä duunarista polttaa viisi.
Voisin, oon tykänny pienestä asti tupakan savun hajusta. Poltin epäsäännöllisesti ehkä pari vuotta, mutta ei se ollu mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En itsekään polta. Ja suu s e k s i n kannalta katsottuna, tupakoijan s p e r m a maistuu pahalta.
Ei sitä spermaa ole tarkoitus muutenkaan maistella. 🥴
Kyllä se ihan maistelemattakin maistuu, sen verran läpitunkevaa.
Pidän tupakointia oudompana tapana kyllä tuota sun sperman maistelua.
Älä jankuta vaan kerro sitten miten normaalimakuaistilla voit olla täysin maistamatta jotain mikä on suussasi edes sekunnin? Ja tupakoitsijan sperma on todellakin niin hirveän makuista että se sekunti riittää.
En. Inhoan tupakan hajua. En myöskään huolisi miehekseni addiktia.
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Nykypäivänä ei tupakoi enää kuin pahemman luokan juntit ja muista piittaamattomat ihmiset.
En enää tunne ketään tupakoivaa. Kaikki sukulaiset ja kaverit ovat lopettaneet. Yksikään nykyinen työkaverini ei polta.
Ei ehkä juuri sinun piireistäsi löydy.
Kuitenkin esimerkiksi S. Niinistö ja Barack Obama ovat tupakkamiehiä monien muiden vastaavissa asemissa toimivien mukana, joten väittämäsi siitä, että vain pahimman luokan juntit (mikä sinä itse sitten olet kommentteinesi?) polttavat on kyllä aika luokaton heitto ja kertookin ehkä enemmän sinusta itsestäsi ihmisenä kuin näistä tupakkariippuvaisista.
Itse kyllä tunnistan tällaisen tupakoinnista moralisoivan ihmistyypin:
Joko sellainen lähes sairaalloinen himokestävyys urheilija ja oman elämänsä ylisuorittaja (veren maku suussa) tai vaihtoehtoisesti laiskanpulskea ja kenties hieman ylipainoinen, asennevammainen (heikompiaan kohtaan) keskiluokkainen nimbyilijä, joka kokee ylemmyyden tunnetta aliarvioimalla ja arvostelemalla toisia ihmisiä jostakin, johon ei itse ole elämänsä varrella sortunut.
Samalla edellä mainitut tuomitsijat unohtavat kuitenkin täysin ne omassa luonteessaan tai ulkokuoressa ilmenevät valuviat sekä oman elämäntapansa aiheuttamat haitat muille ihmisille. (kerskakulutus, liika matkustelu jne).
Terveisin vapaaherralliseen aatelissukuun kuuluva (mutta ei sitä henkilönä esille tuova), jonka lähipiiristä useampikin sattuu polttamaan, juntteja kun ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Nykypäivänä ei tupakoi enää kuin pahemman luokan juntit ja muista piittaamattomat ihmiset.
En enää tunne ketään tupakoivaa. Kaikki sukulaiset ja kaverit ovat lopettaneet. Yksikään nykyinen työkaverini ei polta.
Niinhän sä luulet, ettei ne polta. Kaikki ei ole mitään ketjussa hiisaavia keltasormisia tupakoitsijoita.
No kuule kyllä sen hajusta erottaa, kuka polttaa ja kuka ei.
Kun tapasin mieheni, varmistin ensimmäiseksi ettei hän ole tupakoitsija. Jos olisi ollut, en olisi ryhtynyt mihinkään hänen kanssaan.
Mullekin tupakoittamuus oli kynnyskysymys - kunnes kohtasin niin ihanan miehen, ettei se ollutkaan enää. :)
Paitsi että rakastuin, tajusin myös, että en samanlaista aarretta kenties löytäisi enää toista. Olisin ollut idiootti, jos olisin antanut homman kaatua yhteen ainoaan asiaan.
Sitä paitsi kukaan meistä ei ole virheetön.
Oman miehen lapsuudessa vanhemmat tupakoi ja vieläpä sisällä, kun se oli siihen aikaan hyväksyttyä. Mies on aina inhonnut tupakanhajua eikä me oltaisiin alettu seurustelemaan, jos olisin itse polttanut. Itse olin siihen aikaan vielä niin lapsellinen, että jos mies olisi tupakoinut, olisin minäkin aloittanut. Ystävä- ja tuttavapiirissä hyvin harva tupakoi enää.
Olen tupakoimaton mies jolla tupakoiva vaimo ja suosittelen että älä ota tupakoivaa. He eivät ikinä lopeta tupakointia, aina saat odotella kun pitää vetää vielä yksi ja alkaa vuosien saatossa muutenkin ärsyttää kun vähintään kerran tunnissa pitää lähteä nortille. Lisäksi he haisevat karmealle eivätkä tosiaan suostu edes keskustelemaan tai harkitsemaan tupakoinnin lopettamista. Ja meneehän siihen rahaakin, nykyhinnoilla lähes 4000 euroa vuodessa. Sillä teksi vuosittain kahden hengen kahden - kolmen viikon luksustasoisen all inclusive lomamatkan etelän lämpöön.
Toisinpäin. Poltin 28-vuotta ja nyt ollut yli kolme vuotta polttamatta niin en ottaisi enää tupakoivaa naista jos paikka olisi vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tupakoittamuus oli kynnyskysymys - kunnes kohtasin niin ihanan miehen, ettei se ollutkaan enää. :)
Paitsi että rakastuin, tajusin myös, että en samanlaista aarretta kenties löytäisi enää toista. Olisin ollut idiootti, jos olisin antanut homman kaatua yhteen ainoaan asiaan.
Sitä paitsi kukaan meistä ei ole virheetön.
Ei se sitten kovin kynnyskysymys ollutkaan.
Joitain asioita ei vain voi hyväksyä ja se on kaikkien oikeus. Minulle sekä omani että kumppanin terveys on sen verran tärkeää ettei mene yhteen tupakoitsijan kanssa.
Minä sain vaikean astman ja jos mies olisi tupakoinut, hän olisi joutunut valitsemaan minun ja tupakoinnin välillä. Olisi ollut tosi kurjaa, jos ero olisi tullut vain siitä syytä, että mies ei kykenisi lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen tupakoimaton mies jolla tupakoiva vaimo ja suosittelen että älä ota tupakoivaa. He eivät ikinä lopeta tupakointia, aina saat odotella kun pitää vetää vielä yksi ja alkaa vuosien saatossa muutenkin ärsyttää kun vähintään kerran tunnissa pitää lähteä nortille. Lisäksi he haisevat karmealle eivätkä tosiaan suostu edes keskustelemaan tai harkitsemaan tupakoinnin lopettamista. Ja meneehän siihen rahaakin, nykyhinnoilla lähes 4000 euroa vuodessa. Sillä teksi vuosittain kahden hengen kahden - kolmen viikon luksustasoisen all inclusive lomamatkan etelän lämpöön.
Menee rahaa, menee terveys itseltä ja ehkä läheisiltäkin, rypistyy nopeammin, aina saa odottaa, haisee pahalta... Ei ole yhtään hyvää syytä polttaa tai olla polttavan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ja puhumattakaan siitä, millaista elämä on kun kumppani kuolee itse aiheuttamaansa keuhkosyöpään tai COPD:iin.
Kyllä. Oon seurustellutkin vuosia. En ole koskaan poltttanut tai edes kokeillut tupakkaa. Vältin vain menemästä turhaan tupakansavua haistelemaan mutta eiollut mikään este olla seurassa kun toinen polttaa. Kavereiden kanssa ollut sama mut nykyisin saan vähän oireita siitä savusta niin en ny ihan koko aikaa viiti haistella sitä.
Mutta sanoisin ett jos on ennen polttanut eikä halua siihen takaisin niin kantsii miettiä kyllä uskaltaako sellaisen kanssa olla joka polttaa.
Tuntemani tupakoitsijat ovat muutenkin terveytensä suhteen välinpitämättömiä. Mätetään roskaa, vedetään alkoholia, ei liikuta, pössytellään vähän muutakin ja jotkut vetävät kovempaakin kamaa. Kaikissa on näistä ominaisuuksista vähintään kolme.
Kertokaa jos tunnette tupakoitsijan joka ei tee mitään näistä muista asioista.
Pidän tupakointia oudompana tapana kyllä tuota sun sperman maistelua.