VALMENTAJA LIIAN TIUKKA
Okei, olen se eilinen taitoluistelija. Olen taas täällä luisteluleirillä, ja lonkkani ei enää kestä. Olin äsken tunnin jäällä ja tein pelkästään hyppyjä. Lonkassa on hiusmurtuma, mutta valmentaja koko ajan käskee joko treenata jäällä tai juosta radalla. Olen ollut aivan paskana jo 5 vuotta, ja totellut orjallisesti valmentajaani. Kaikki sanoo minua anorektikoksi, koska olen 170cm ja 48kg. Minä olen luullut että sen painavampi ei saa olla, koska muuten näyttää lihavalta ja rumalta. Okei myönnän, näytän mielestäni nytkin lihavalta ja rumalta. Poikaystävä yrittää melkein pakko syöttää minua, mutta meinaan oksentaa jos syön "normaalia" enempää.
En edes haluaisi luistella, mutta en vaan osaa lopettaa enää...
Ne jotka huutelee provoa, niin ei tämä ole. Minun valmentaja on aivan liian tiukka, ja minä tajusin sen vasta tänään.
Koskaan ei saisi syödä melkein mitään, ja treenata pitäisi 24/7. Äiti ei ole antanut minun lopettaa.
En halua kenenkään enää sanovan että "näin sinut kisoissa, yritä syödä jotain. Ei ne pollottavat luut kauniita ole" jne...
Alan olla loppu tähän. En halua täristä kylmästä jatkuvasti, ja olisi kiva syödä hampurilainen. Olisi kiva pystyä syömään poikaystävän luona ilman huonoa omatuntoa "epäterveellisesti" syömisestä.
T.15v.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:42"]Tämä kuulustaa kyllä varsin merkilliseltä. Ap kilpailee Taitajissa, jotka ovat harrastekilpailijoita. mitenkään väheksymättä, ei harkkamäärät / taitovaatimukset ko. sarjassa ole kovin korkeat missään seurassa. Nuoret lapset jotka tähtäävät korkeille kilpatasoille ( sm-sarjat) harjoittelevat lähes joka seurassa liikaa ikäänsä nähden, mutta jo 15 vuotias Taitaja ei sitä kyllä tee. Mahdollista kyllä on että valmentaja on k***pää ja puuttuu sairaalla tavalla esim ruokajuttuihin, mutta ihmeempiä tavoitteita ei voi olla jos 15 vuotiaana kilpaillaan harrastajasarjassa.
Luistelua olen monessa seurassa valmentanut ja oma tytär on sm- tason luidtelija, joten jonkunlaista kokemuspohjaa löytyy.
[/quote]
Ei minulla olekkaan tavotteita, mutta valmentaja ja äiti yrittää jatkuvasti saada minut ylemmälle tasolle kilpailemaan! En yksinkertaisesti pysty hyppimään kaksois-hyppyjä vammojeni takia, joten olen jumissa taitajissa. Minut melkein siirrettiin jo ylempään kategoriaan, mutta en suostunut menemään.
-Ap
Suosittelisin, että googlaat paikkakuntasi kriisipuhelimen/ sosiaalityöntekijän puhelinnumeron, ja soitat sinne. Saat ammattitaitoista apua ja tukea. Puhu myös jollekkin läheiselle aikuiselle kuten kummille, tädille, sedälle, isovanhemmille tai poikaystäväsi äidille. Muut ovatkin jo antaneet hyviä neuvoja, joten en ala enempää toistelemaan samoja lauseita. Yritä kuitenkin syödä lisää. Aloita leivän syöminen vaikka täysjyväleivällä. Se on terveellisempää kuin vaalea leipä, joten sen syöminen voi tuntua helpommalta kuin vaaleiden paahtoleipien syöminen. Yritä myös lisätä vähitellen enemmän aterioita päivääsi. Todennäköisesti et voi heti syödä lautasmallin mukaan monta kertaa päivässä, mutta voit pikkuhiljaa tähdätä siihen. Ole ylpeä itsestäsi vaikka tämä tarkoittaisi että syöt kolme pähkinää enemmän kuin normaalisti. Muista myös, että ulkonäölläsi ei loppupeleissä ole mitään väliä. Sillä ei normaalissa elämässä ole mitään vaikutusta, painatko 45 vai 65 kiloa. Tärkeintä on, että jaksat tehdä asioita, ja että olet onnellinen. Ja vaikka nyt tuntuisi, että olisit onnellisempi laihana, se ei ole totta. Jos sairastat aoreksiaa, et koskaan tule olemaan laiha. Se sama "lihava" ihminen tuijottaa peilistä vaikka painaisit vähemmän kuin 7-vuotias lapsi.
Suosittelen että pyydät apua ammattilaiselta. Syömishäiriöstä parantuminen ilman tukea on nimittäin lähes mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:42"]Tämä kuulustaa kyllä varsin merkilliseltä. Ap kilpailee Taitajissa, jotka ovat harrastekilpailijoita. mitenkään väheksymättä, ei harkkamäärät / taitovaatimukset ko. sarjassa ole kovin korkeat missään seurassa. Nuoret lapset jotka tähtäävät korkeille kilpatasoille ( sm-sarjat) harjoittelevat lähes joka seurassa liikaa ikäänsä nähden, mutta jo 15 vuotias Taitaja ei sitä kyllä tee. Mahdollista kyllä on että valmentaja on k***pää ja puuttuu sairaalla tavalla esim ruokajuttuihin, mutta ihmeempiä tavoitteita ei voi olla jos 15 vuotiaana kilpaillaan harrastajasarjassa.
Luistelua olen monessa seurassa valmentanut ja oma tytär on sm- tason luidtelija, joten jonkunlaista kokemuspohjaa löytyy.
[/quote]
Ei minulla olekkaan tavotteita, mutta valmentaja ja äiti yrittää jatkuvasti saada minut ylemmälle tasolle kilpailemaan! En yksinkertaisesti pysty hyppimään kaksois-hyppyjä vammojeni takia, joten olen jumissa taitajissa. Minut melkein siirrettiin jo ylempään kategoriaan, mutta en suostunut menemään.
-Ap
[/quote]
Sitä paitsi meidän valmentaja pitää tosi rankkoja treenejä jo ihan pienillekkin..sillä on ihan helvetin tiukka kuri kaikenikäisille. Monet on lähtenyt kävelemään.
-Ap
Tämä kuulustaa kyllä varsin merkilliseltä. Ap kilpailee Taitajissa, jotka ovat harrastekilpailijoita. mitenkään väheksymättä, ei harkkamäärät / taitovaatimukset ko. sarjassa ole kovin korkeat missään seurassa. Nuoret lapset jotka tähtäävät korkeille kilpatasoille ( sm-sarjat) harjoittelevat lähes joka seurassa liikaa ikäänsä nähden, mutta jo 15 vuotias Taitaja ei sitä kyllä tee. Mahdollista kyllä on että valmentaja on k***pää ja puuttuu sairaalla tavalla esim ruokajuttuihin, mutta ihmeempiä tavoitteita ei voi olla jos 15 vuotiaana kilpaillaan harrastajasarjassa.