VALMENTAJA LIIAN TIUKKA
Okei, olen se eilinen taitoluistelija. Olen taas täällä luisteluleirillä, ja lonkkani ei enää kestä. Olin äsken tunnin jäällä ja tein pelkästään hyppyjä. Lonkassa on hiusmurtuma, mutta valmentaja koko ajan käskee joko treenata jäällä tai juosta radalla. Olen ollut aivan paskana jo 5 vuotta, ja totellut orjallisesti valmentajaani. Kaikki sanoo minua anorektikoksi, koska olen 170cm ja 48kg. Minä olen luullut että sen painavampi ei saa olla, koska muuten näyttää lihavalta ja rumalta. Okei myönnän, näytän mielestäni nytkin lihavalta ja rumalta. Poikaystävä yrittää melkein pakko syöttää minua, mutta meinaan oksentaa jos syön "normaalia" enempää.
En edes haluaisi luistella, mutta en vaan osaa lopettaa enää...
Ne jotka huutelee provoa, niin ei tämä ole. Minun valmentaja on aivan liian tiukka, ja minä tajusin sen vasta tänään.
Koskaan ei saisi syödä melkein mitään, ja treenata pitäisi 24/7. Äiti ei ole antanut minun lopettaa.
En halua kenenkään enää sanovan että "näin sinut kisoissa, yritä syödä jotain. Ei ne pollottavat luut kauniita ole" jne...
Alan olla loppu tähän. En halua täristä kylmästä jatkuvasti, ja olisi kiva syödä hampurilainen. Olisi kiva pystyä syömään poikaystävän luona ilman huonoa omatuntoa "epäterveellisesti" syömisestä.
T.15v.
Kommentit (105)
Voimia sinulle! Toivottavasti isäsi nyt kuuntelee sinua. Itse varmaan loppuunpalaessani vetäisin sellaisen shown, että taatusti koko halli kuulisi minun todellisen mielipiteeni luistelusta. Syyllistäisin vielä murtumastakin. Enkä sen jälkeen astuisi jäähalliin edes pikkuvarpaallani.
Muista, että sinä olet sinä ja vain sinä voit elää omaa elämääsi. Ei sinun valmentajasi, ei sinun äitisi, ei kukaan muu kuin sinä. Olet itse oman elämäsi päätähti. Muista se ja kohtele itse itseäsi myös niin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:09"]
Ota yhteyttä kouluterveydenhoitajaan jolla on on virkavastuu puuttua terveytesi tuhoamiseen
[/quote]
Ei kai kesälomalla ole mitään vastuita kouluterkkareilla? Tuskin ne tyhjässä koulussa päivystää sairaita kesälomalaisia.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:14"]Voimia sinulle! Toivottavasti isäsi nyt kuuntelee sinua. Itse varmaan loppuunpalaessani vetäisin sellaisen shown, että taatusti koko halli kuulisi minun todellisen mielipiteeni luistelusta. Syyllistäisin vielä murtumastakin. Enkä sen jälkeen astuisi jäähalliin edes pikkuvarpaallani.
Muista, että sinä olet sinä ja vain sinä voit elää omaa elämääsi. Ei sinun valmentajasi, ei sinun äitisi, ei kukaan muu kuin sinä. Olet itse oman elämäsi päätähti. Muista se ja kohtele itse itseäsi myös niin.
[/quote]
No iskä sanoi että ei minun enää pidä jatkaa luistelua, mutta ei se nyt voi tehdä mitään. Samalla tavalla olen täällä leirillä kun ennenkin.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:09"]Ota yhteyttä kouluterveydenhoitajaan jolla on on virkavastuu puuttua terveytesi tuhoamiseen
[/quote]
Kesällä? Haloo nyt on loma.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:14"]Voimia sinulle! Toivottavasti isäsi nyt kuuntelee sinua. Itse varmaan loppuunpalaessani vetäisin sellaisen shown, että taatusti koko halli kuulisi minun todellisen mielipiteeni luistelusta. Syyllistäisin vielä murtumastakin. Enkä sen jälkeen astuisi jäähalliin edes pikkuvarpaallani.
[/quote]
No itsehän minä sen lonkan aiheutin kun kaaduin. Ei siitä voi ketään syyttää.
-Ap
Eikö isäsi pääse hakemaan sinua? Tai keskustella äitisi kanssa, ettei pakota sinua jäälle?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:14"]Voimia sinulle! Toivottavasti isäsi nyt kuuntelee sinua. Itse varmaan loppuunpalaessani vetäisin sellaisen shown, että taatusti koko halli kuulisi minun todellisen mielipiteeni luistelusta. Syyllistäisin vielä murtumastakin. Enkä sen jälkeen astuisi jäähalliin edes pikkuvarpaallani. Muista, että sinä olet sinä ja vain sinä voit elää omaa elämääsi. Ei sinun valmentajasi, ei sinun äitisi, ei kukaan muu kuin sinä. Olet itse oman elämäsi päätähti. Muista se ja kohtele itse itseäsi myös niin. [/quote] No itsehän minä sen lonkan aiheutin kun kaaduin. Ei siitä voi ketään syyttää. -Ap
[/quote]
Lähinnä syyllistäisin siitä, että haluavat sinut edelleen jäälle, vaikka tietävät sinun olevan kykenemätön luisteluun.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:37"]Eikö isäsi pääse hakemaan sinua? Tai keskustella äitisi kanssa, ettei pakota sinua jäälle?
[/quote]
Leiri on monen tunnin päässä. Tämä loppuu jo 3 tunnin päästä.
-Ap
Pyydä iskä hakemaan sinut kotiin sieltä leiriltä. Sitten lääkäriin. Ja sitten syöt kunnolla, ja lepäät.
Voimia tyttörakas.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:41"]Provo
[/quote]
Ai jaa. Tässä todiste että olen hallilla, koska arvasin jo aikaisemmin että joku huutelisi provoa:
http://aijaa.com/C0xpg2
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:42"]Pyydä iskä hakemaan sinut kotiin sieltä leiriltä. Sitten lääkäriin. Ja sitten syöt kunnolla, ja lepäät.
Voimia tyttörakas.
[/quote]
En minä halua syödä. Tai siis haluan, mutta siitä tulee huono omatunto. Eikä iskä lähde hakemaan kun tämä loppuu jo 3 tunnin päästä. Syön nyt kuivattuja banaanilastuja.
-Ap
No, onneksi vain kolme tuntia enää. Koita kestää ja sitten keskustelet isäsi kanssa, ennenkuin lähdette äitisi kanssa etenemään aiheesta. Pakkohan tähän on saada ratkaisu. Edes ammattilaiset eivät vedä tuommoista tahtia. Ei he edes voisi olla ammattilaisia, jos valmentaja pakottaisi murtuneen lonkan kanssa jäälle.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:45"]No, onneksi vain kolme tuntia enää. Koita kestää ja sitten keskustelet isäsi kanssa, ennenkuin lähdette äitisi kanssa etenemään aiheesta. Pakkohan tähän on saada ratkaisu. Edes ammattilaiset eivät vedä tuommoista tahtia. Ei he edes voisi olla ammattilaisia, jos valmentaja pakottaisi murtuneen lonkan kanssa jäälle.
[/quote]
No minä luulin että luistelussa tälläinen on normaalia. Äitikin aina sanoo että kova kuri tuottaa tuloksia... Miten minä voin muutes alkaa syömään? Minähän lihon jos syön...
-Ap
Ihme märinää. Yksinkertaisesti sanot ettet mene ja sitten et oikeasti mene. Ja teet sen ls-ilmon itsestäsi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:50"]Siis mitä sinä yleensä syöt?
[/quote]
Päivän saldo on yleensä jotain tälläistä:
-Kasvis/tomaatti/joku- keittoa
-Juomana yleensä rasvaton maito tai vesi.
-Joku hedelmä
-raejuustoa+salaattia.
-vihreää teetä (pitää nälkää)
-Ap
Mun poika kilpauimari mutta nyt entinen sellainen. Se vaan lopetti ja ikää 11v. Eipä totellut meitä vaikka yritin kaikkeni ettei lopeta.
Onneksi jatkaa harrastuspuolella ja silloin treenejä vain kahdet viikossa. Kilpauinnisa niitä oli viidet viikossa. Poika rupesi inhoamaan uimista.
No nyt voi olla treeneistä pois jos kokeet tulossa. Kilpaurheilu on kovaa ja ei sovi kaikille. Sun tilanne on heikko, olet liian nälkäinen.
Suosittelen menemään lääkärille ja kertomaan suoraan sinne, ettei sinulla ole tervettä kuvaa itsestäsi. Lääkäri kyllä näkee sen varmasti itsekkin, mutta sitä kautta pääset ravitsemusterapeutin jutuille, joka vähitellen opettaa sinut syömään oikein ja näkemään peilistä normaalin, hoikan ihmisen sen läskin sijaan jonka luut törröttää ulospäin. Et tarvitse vanhempiasi tähän asiaan, voit ihan itse varata ajan lääkärille. Ota vaikka poikaystävä ja hänen äitinsä tueksi mukaan :)
Ja anteeksi vain, mutta äitisi ei ole kovin fiksu ja tyttärestään välittävä, jos hän väittää että murtumalla ja samanaikaisella harjoittelulla voidaan saada hyviä tuloksia aikaan :( Ihminen kokee kipua juuri siksi, että silloin pitäisi tajuta rauhoittaa tilanne.
Ota yhteyttä kouluterveydenhoitajaan jolla on on virkavastuu puuttua terveytesi tuhoamiseen