Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VALMENTAJA LIIAN TIUKKA

Vierailija
02.06.2015 |

Okei, olen se eilinen taitoluistelija. Olen taas täällä luisteluleirillä, ja lonkkani ei enää kestä. Olin äsken tunnin jäällä ja tein pelkästään hyppyjä. Lonkassa on hiusmurtuma, mutta valmentaja koko ajan käskee joko treenata jäällä tai juosta radalla. Olen ollut aivan paskana jo 5 vuotta, ja totellut orjallisesti valmentajaani. Kaikki sanoo minua anorektikoksi, koska olen 170cm ja 48kg. Minä olen luullut että sen painavampi ei saa olla, koska muuten näyttää lihavalta ja rumalta. Okei myönnän, näytän mielestäni nytkin lihavalta ja rumalta. Poikaystävä yrittää melkein pakko syöttää minua, mutta meinaan oksentaa jos syön "normaalia" enempää.

En edes haluaisi luistella, mutta en vaan osaa lopettaa enää...

Ne jotka huutelee provoa, niin ei tämä ole. Minun valmentaja on aivan liian tiukka, ja minä tajusin sen vasta tänään.

Koskaan ei saisi syödä melkein mitään, ja treenata pitäisi 24/7. Äiti ei ole antanut minun lopettaa.

En halua kenenkään enää sanovan että "näin sinut kisoissa, yritä syödä jotain. Ei ne pollottavat luut kauniita ole" jne...

Alan olla loppu tähän. En halua täristä kylmästä jatkuvasti, ja olisi kiva syödä hampurilainen. Olisi kiva pystyä syömään poikaystävän luona ilman huonoa omatuntoa "epäterveellisesti" syömisestä.
T.15v.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja olen vihainen sekä valmentajallesi että äidillesi, joilla on nyt unohtunut kokonaan se, että tässä on kyseessä sinun koko loppuelämäsi terveys.

Vierailija
22/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:54"]Eikö teillä ole ollut ravitsemusluentoja seuran toimesta? Kyllä meillä ainakin valmentaja on korostanut terveellisen ruoan merkitystä ja sitä että syö ja nukkuu riittävästi. Lisäksi ulkopuolinen ravitsemusterapeutti on käynyt puhumassa syömisestä jo ihan minitason luistelijoille ja vanhemmille (yhteinen tilaisuus). 

Missä sarjassa luistelet? 

Mistä tiedät, että lonkassa on hiusmurtuma? Etkö pysty kävelemään kunnolla vai onko siinä jotain särkyä?
[/quote]

Käytiin lääkärillä. Sanoi että siinä on hiusmurtuma, enkä pysty oikein kävelemään.
-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois?
[/quote]

Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös.
-Ap

Vierailija
24/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:54"]Eikö teillä ole ollut ravitsemusluentoja seuran toimesta? Kyllä meillä ainakin valmentaja on korostanut terveellisen ruoan merkitystä ja sitä että syö ja nukkuu riittävästi. Lisäksi ulkopuolinen ravitsemusterapeutti on käynyt puhumassa syömisestä jo ihan minitason luistelijoille ja vanhemmille (yhteinen tilaisuus). 

Missä sarjassa luistelet? 

Mistä tiedät, että lonkassa on hiusmurtuma? Etkö pysty kävelemään kunnolla vai onko siinä jotain särkyä?
[/quote]

Taitajissa luistelen. Valmentaja aina selittää ravinnosta, mutta erillistä opetusta meillä ei ole.
-Ap

Vierailija
25/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno äiti sinulla.

Vierailija
26/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois? [/quote] Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös. -Ap

[/quote]

Nyt menet sanomaan äidillesi, että et enää pysty, et kestä.

Vierailija
27/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois? [/quote] Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös. -Ap

[/quote]

Nyt menet sanomaan äidillesi, että et enää pysty, et kestä.
[/quote]

Sanoin kyllä. Olin äsken verkkaamassa pieniä juoksuradalla...eikä se lonkka (eikä selkä) tykännyt edes siitä. Valmentaja laittaa minut aina ohjaamaan pieniä, jos en voi itse luistella. Ei tästä tule mitään, kun minua ei kuunnella.
-Ap

Vierailija
28/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:32"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois? [/quote] Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös. -Ap [/quote]   Nyt menet sanomaan äidillesi, että et enää pysty, et kestä. [/quote] Sanoin kyllä. Olin äsken verkkaamassa pieniä juoksuradalla...eikä se lonkka (eikä selkä) tykännyt edes siitä. Valmentaja laittaa minut aina ohjaamaan pieniä, jos en voi itse luistella. Ei tästä tule mitään, kun minua ei kuunnella. -Ap

[/quote]

Jos äitisi ei kuuntele sua, soita isällesi, mummollesi, kummillesi tai jollekin muulle läheiselle aikuiselle.

Vierailija
29/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän tässä valemntajalle maksatte palkkaa :D sano sille suoraan pari valittua sanaa ja lähde hallilta

Vierailija
30/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:43"]Tehän tässä valemntajalle maksatte palkkaa :D sano sille suoraan pari valittua sanaa ja lähde hallilta
[/quote]

Miten voin lähteä hallilta, kun äiti on itse luistelemassa ja valmentajan puolella?
Äiti ohjaa ja luistelee itsekin. Minäkin ohjaan pieniä, ja saan siitä palkkaa. Siksi kukaan ei anna minun lopettaa. Olen monta kertaa itkenyt kotona että en halua enää lähteä, mutta lopulta aina löydän itseni autosta.
-Ap

Vierailija
31/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:32"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois? [/quote] Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös. -Ap [/quote]   Nyt menet sanomaan äidillesi, että et enää pysty, et kestä. [/quote] Sanoin kyllä. Olin äsken verkkaamassa pieniä juoksuradalla...eikä se lonkka (eikä selkä) tykännyt edes siitä. Valmentaja laittaa minut aina ohjaamaan pieniä, jos en voi itse luistella. Ei tästä tule mitään, kun minua ei kuunnella. -Ap

[/quote]

Jos äitisi ei kuuntele sua, soita isällesi, mummollesi, kummillesi tai jollekin muulle läheiselle aikuiselle.
[/quote]

No kyllähän niille on puhuttu, mutta äitihän on itse pyhimys. Ei minua pakoteta luistelemaan...ehei, ei sillon kun äidiltä kysytään.
-Ap

Vierailija
32/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:32"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois? [/quote] Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös. -Ap [/quote]   Nyt menet sanomaan äidillesi, että et enää pysty, et kestä. [/quote] Sanoin kyllä. Olin äsken verkkaamassa pieniä juoksuradalla...eikä se lonkka (eikä selkä) tykännyt edes siitä. Valmentaja laittaa minut aina ohjaamaan pieniä, jos en voi itse luistella. Ei tästä tule mitään, kun minua ei kuunnella. -Ap [/quote]   Jos äitisi ei kuuntele sua, soita isällesi, mummollesi, kummillesi tai jollekin muulle läheiselle aikuiselle. [/quote] No kyllähän niille on puhuttu, mutta äitihän on itse pyhimys. Ei minua pakoteta luistelemaan...ehei, ei sillon kun äidiltä kysytään. -Ap

[/quote]

Ei kun soita nyt isällesi ja kerro, että luistelu vie terveytesi. Ihan sama, mitä on aiemmin puhuttu.

Vierailija
33/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
34/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:32"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois? [/quote] Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös. -Ap [/quote]   Nyt menet sanomaan äidillesi, että et enää pysty, et kestä. [/quote] Sanoin kyllä. Olin äsken verkkaamassa pieniä juoksuradalla...eikä se lonkka (eikä selkä) tykännyt edes siitä. Valmentaja laittaa minut aina ohjaamaan pieniä, jos en voi itse luistella. Ei tästä tule mitään, kun minua ei kuunnella. -Ap [/quote]   Jos äitisi ei kuuntele sua, soita isällesi, mummollesi, kummillesi tai jollekin muulle läheiselle aikuiselle. [/quote] No kyllähän niille on puhuttu, mutta äitihän on itse pyhimys. Ei minua pakoteta luistelemaan...ehei, ei sillon kun äidiltä kysytään. -Ap

[/quote]

Ei kun soita nyt isällesi ja kerro, että luistelu vie terveytesi. Ihan sama, mitä on aiemmin puhuttu.
[/quote]

No minä soitan.
-Ap

Vierailija
35/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LS-ilmo

Vierailija
36/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:49"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:42"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:32"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:11"]Osallistuin siihen eiliseen keskusteluun kanssasi. Hyvä, että olet nyt ymmärtänyt, että terveytesi on vaarassa! Nyt sun pitää oikeasti lähteä kotiin sieltä leiriltä! Se ei ole nyt sun paikka. Nyt kirjoitat nämä asiat äidillesi, että hän varmasti saa kuulla, mitä mieltä olet ja mitä koet. Tarvittaessa linkitä tämä keskustelu. Onko sulla rahaa, että pääset pois? [/quote] Olen äitin kyydillä. Äiti luistelee myös. -Ap [/quote]   Nyt menet sanomaan äidillesi, että et enää pysty, et kestä. [/quote] Sanoin kyllä. Olin äsken verkkaamassa pieniä juoksuradalla...eikä se lonkka (eikä selkä) tykännyt edes siitä. Valmentaja laittaa minut aina ohjaamaan pieniä, jos en voi itse luistella. Ei tästä tule mitään, kun minua ei kuunnella. -Ap [/quote]   Jos äitisi ei kuuntele sua, soita isällesi, mummollesi, kummillesi tai jollekin muulle läheiselle aikuiselle. [/quote] No kyllähän niille on puhuttu, mutta äitihän on itse pyhimys. Ei minua pakoteta luistelemaan...ehei, ei sillon kun äidiltä kysytään. -Ap [/quote]   Ei kun soita nyt isällesi ja kerro, että luistelu vie terveytesi. Ihan sama, mitä on aiemmin puhuttu. [/quote] No minä soitan. -Ap

[/quote]

Hyvä. 

Vierailija
37/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai menet juttelemaan terveydenhoitajalle, lääkärille, ihan kenelle vaan ammattilaiselle.

Onko taitoluistelu tälläistä ihan oikeasti? Siis Suomessa, Venäjällä tai Kiinassa varmasti mutta Suomessa?

Vierailija
38/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:56"]Tai menet juttelemaan terveydenhoitajalle, lääkärille, ihan kenelle vaan ammattilaiselle.

Onko taitoluistelu tälläistä ihan oikeasti? Siis Suomessa, Venäjällä tai Kiinassa varmasti mutta Suomessa?
[/quote]

Valmentajissa on eroja. Meidän valmentaja on venäjältä.
-Ap

Vierailija
39/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:44"]Tätä se kilpaurheilu teettää.
[/quote]

Niimpä..kai.
-Ap
[/quote]
Ei teetä, jos treenaaminen on oikeanlaista. Lepopäivät, ruokavalio ja kehonhuolto on oltava kunnossa. Myös valmentajalla täytyy olla oikea ammattiosaaminen ja valmentajan täytyy ymmärtää, että valmennettava on ihminen. Taitoluistelu on kova laji, mutta monessa muussakin lajissa treenaaminen on orjallista ja paikkoja hajoittavaa.
Lopeta, ennen kuin terveys menee, sillä sen jos menettää, on menettänyt kaiken.
T. toinen 15 v kilpaurheilija

Vierailija
40/105 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:56"]Tai menet juttelemaan terveydenhoitajalle, lääkärille, ihan kenelle vaan ammattilaiselle.

[/quote]
Voi kuule kyllä on. Ei nyt ihan Venäjälle tai Kiinalle vedä vertoja, mutta ei täälläkään kaikissa seuroissa ole mahdollista harrastaa.
Valitettavasti tätä tapahtuu monissa muissakin lajeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan