VALMENTAJA LIIAN TIUKKA
Okei, olen se eilinen taitoluistelija. Olen taas täällä luisteluleirillä, ja lonkkani ei enää kestä. Olin äsken tunnin jäällä ja tein pelkästään hyppyjä. Lonkassa on hiusmurtuma, mutta valmentaja koko ajan käskee joko treenata jäällä tai juosta radalla. Olen ollut aivan paskana jo 5 vuotta, ja totellut orjallisesti valmentajaani. Kaikki sanoo minua anorektikoksi, koska olen 170cm ja 48kg. Minä olen luullut että sen painavampi ei saa olla, koska muuten näyttää lihavalta ja rumalta. Okei myönnän, näytän mielestäni nytkin lihavalta ja rumalta. Poikaystävä yrittää melkein pakko syöttää minua, mutta meinaan oksentaa jos syön "normaalia" enempää.
En edes haluaisi luistella, mutta en vaan osaa lopettaa enää...
Ne jotka huutelee provoa, niin ei tämä ole. Minun valmentaja on aivan liian tiukka, ja minä tajusin sen vasta tänään.
Koskaan ei saisi syödä melkein mitään, ja treenata pitäisi 24/7. Äiti ei ole antanut minun lopettaa.
En halua kenenkään enää sanovan että "näin sinut kisoissa, yritä syödä jotain. Ei ne pollottavat luut kauniita ole" jne...
Alan olla loppu tähän. En halua täristä kylmästä jatkuvasti, ja olisi kiva syödä hampurilainen. Olisi kiva pystyä syömään poikaystävän luona ilman huonoa omatuntoa "epäterveellisesti" syömisestä.
T.15v.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:53"]Suosittelen menemään lääkärille ja kertomaan suoraan sinne, ettei sinulla ole tervettä kuvaa itsestäsi. Lääkäri kyllä näkee sen varmasti itsekkin, mutta sitä kautta pääset ravitsemusterapeutin jutuille, joka vähitellen opettaa sinut syömään oikein ja näkemään peilistä normaalin, hoikan ihmisen sen läskin sijaan jonka luut törröttää ulospäin. Et tarvitse vanhempiasi tähän asiaan, voit ihan itse varata ajan lääkärille. Ota vaikka poikaystävä ja hänen äitinsä tueksi mukaan :)
Ja anteeksi vain, mutta äitisi ei ole kovin fiksu ja tyttärestään välittävä, jos hän väittää että murtumalla ja samanaikaisella harjoittelulla voidaan saada hyviä tuloksia aikaan :( Ihminen kokee kipua juuri siksi, että silloin pitäisi tajuta rauhoittaa tilanne.
[/quote]
Luistelinhan minä rikkinäisellä selälläkin tässä sen 3 vuotta. Sitten mentiin lääkäriin ja tuli ehdoton luistelukielto. Se olisi vieläkin päällä, mutta kuulemma olen jo ok kunnossa että voin luistella. Sitten meni lonkka. Halusin oikeastaan jäälle, koska lihoin 2kg puolessa vuodessa...söin liikaa. Omatunto soimaa vieläkin.
-Ap
Jos sulla on kerran hiusmurtuma lonkassa, niin miksi sulla ei ole luistelu- ja juoksukieltoa? Eihän nuo eliittiurheilijatkaan harjoittele lajiaan, jos on hiusmurtuma tai muu vika. Kuka sulla on diagnosoinut tuon vamman? Jos on lääkäri, niin on vastuuntunnoton, jos ei ole rajoittanut liikuntaasi. Vai onko siinä välissä joku muu, mamma tai valmentaja, joka ei välitä lääkärin lausunnoista. Jos näin on, niin kehotan valittamaan valmentajan esimiehelle. Täällä ruikuttaminen on hedelmätöntä. Emme me voi tulla meuhkaamaan sun mammallesi tai valmentajallesi. Eikä se paljon lämmitä, vaikka kuinka ymmärtäisimme.
Onko se joku päiväleiri, että huomenna ajatte taas sinne kolmen tunnin matkan päähän? Älä lähde.
Hiusmurtuman kanssa et voi luistella, et voi lenkkeillä, sun pitää levätä että paranet. Ja sun pitää syödä kunnolla kunnon ruokaa että saat vähän painoa lisää, olet ihan liian kevyt. Jos sun vanhemmat tai valmentaja eivät tätä käsitä niin onko sulla joku aikuinen, keneen voit luottaa, joka olisi sun puolella ja uskaltaisi asettua sun kanssa sun vanhempia vastaan?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:03"]Jos sulla on kerran hiusmurtuma lonkassa, niin miksi sulla ei ole luistelu- ja juoksukieltoa? Eihän nuo eliittiurheilijatkaan harjoittele lajiaan, jos on hiusmurtuma tai muu vika. Kuka sulla on diagnosoinut tuon vamman? Jos on lääkäri, niin on vastuuntunnoton, jos ei ole rajoittanut liikuntaasi. Vai onko siinä välissä joku muu, mamma tai valmentaja, joka ei välitä lääkärin lausunnoista. Jos näin on, niin kehotan valittamaan valmentajan esimiehelle. Täällä ruikuttaminen on hedelmätöntä. Emme me voi tulla meuhkaamaan sun mammallesi tai valmentajallesi. Eikä se paljon lämmitä, vaikka kuinka ymmärtäisimme.
[/quote]
Tässä seurassa jokainen nuolee valmentajan persettä, eikä auo päätänsä. Hallitus koostuu luistelijoiden vanhemmista. Nimimerkillä: äitini on puheenjohtaja.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:04"]Onko se joku päiväleiri, että huomenna ajatte taas sinne kolmen tunnin matkan päähän? Älä lähde.
Hiusmurtuman kanssa et voi luistella, et voi lenkkeillä, sun pitää levätä että paranet. Ja sun pitää syödä kunnolla kunnon ruokaa että saat vähän painoa lisää, olet ihan liian kevyt. Jos sun vanhemmat tai valmentaja eivät tätä käsitä niin onko sulla joku aikuinen, keneen voit luottaa, joka olisi sun puolella ja uskaltaisi asettua sun kanssa sun vanhempia vastaan?
[/quote]
Kyllähän iskä+ mummit ja ukit on, mutta eihän ne oikein tiedä mitä oikeasti tapahtui kun asutaan kahdestaan äitin kanssa.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:54"]Eikö teillä ole ollut ravitsemusluentoja seuran toimesta? Kyllä meillä ainakin valmentaja on korostanut terveellisen ruoan merkitystä ja sitä että syö ja nukkuu riittävästi. Lisäksi ulkopuolinen ravitsemusterapeutti on käynyt puhumassa syömisestä jo ihan minitason luistelijoille ja vanhemmille (yhteinen tilaisuus). Missä sarjassa luistelet? Mistä tiedät, että lonkassa on hiusmurtuma? Etkö pysty kävelemään kunnolla vai onko siinä jotain särkyä? [/quote] Käytiin lääkärillä. Sanoi että siinä on hiusmurtuma, enkä pysty oikein kävelemään. -Ap
[/quote]
Kuinka pitkän tauon lääkäri määräsi harjoitteluun?
Jos ei määrä'nnyt mene uudestaan ja pyydä kunnon sairasloma, äitisi voi itse mennä treenaamaan hajonneella lonkalla jos haluaa, sinun ei tarvitse.
Voi tyttöraukka, se että "lihoit" puolen vuoden aikana 2kg oli vaan hyvä asia, sun pitäisi saada enemmänkin painoa kerättyä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:04"]Onko se joku päiväleiri, että huomenna ajatte taas sinne kolmen tunnin matkan päähän? Älä lähde.
[/quote]
Kyllähän iskä+ mummit ja ukit on, mutta eihän ne oikein tiedä mitä oikeasti tapahtui kun asutaan kahdestaan äitin kanssa.
-Ap
[/quote]
Ja joo päiväleiri on, ja nyt on viimeinen päivä. En suostunut menemään jäälle niin minut laitettiin kävelemään juoksurataa ympäri. Kuulemma liikunta parantaa vammat.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:54"]Eikö teillä ole ollut ravitsemusluentoja seuran toimesta? Kyllä meillä ainakin valmentaja on korostanut terveellisen ruoan merkitystä ja sitä että syö ja nukkuu riittävästi. Lisäksi ulkopuolinen ravitsemusterapeutti on käynyt puhumassa syömisestä jo ihan minitason luistelijoille ja vanhemmille (yhteinen tilaisuus). Missä sarjassa luistelet? Mistä tiedät, että lonkassa on hiusmurtuma? Etkö pysty kävelemään kunnolla vai onko siinä jotain särkyä? [/quote] Käytiin lääkärillä. Sanoi että siinä on hiusmurtuma, enkä pysty oikein kävelemään. -Ap
[/quote]
Kuinka pitkän tauon lääkäri määräsi harjoitteluun?
Jos ei määrä'nnyt mene uudestaan ja pyydä kunnon sairasloma, äitisi voi itse mennä treenaamaan hajonneella lonkalla jos haluaa, sinun ei tarvitse.
[/quote]
N.10kk. Olin tauolla n. 6kk.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:04"]Onko se joku päiväleiri, että huomenna ajatte taas sinne kolmen tunnin matkan päähän? Älä lähde. Hiusmurtuman kanssa et voi luistella, et voi lenkkeillä, sun pitää levätä että paranet. Ja sun pitää syödä kunnolla kunnon ruokaa että saat vähän painoa lisää, olet ihan liian kevyt. Jos sun vanhemmat tai valmentaja eivät tätä käsitä niin onko sulla joku aikuinen, keneen voit luottaa, joka olisi sun puolella ja uskaltaisi asettua sun kanssa sun vanhempia vastaan? [/quote] Kyllähän iskä+ mummit ja ukit on, mutta eihän ne oikein tiedä mitä oikeasti tapahtui kun asutaan kahdestaan äitin kanssa. -Ap
[/quote]
Voisitko ajatella että soitat iskälle tai mummille ja ukille, menet käymään ja selität tilanteen, ehkä ne ei ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse kun et suoraansanottuna taida itsekään ymmärtää. Menisitte sitten yhdessä äidin juttusille.
Eihän sun etunimi vaan ala L-kirjaimella (pelkään että olet mun sukulainen) ja äitisi M:llä?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:08"]Voi tyttöraukka, se että "lihoit" puolen vuoden aikana 2kg oli vaan hyvä asia, sun pitäisi saada enemmänkin painoa kerättyä.
[/quote]
No silleen poikaystäväkin sanoi, mutta silti on huono omatunto.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:04"]Onko se joku päiväleiri, että huomenna ajatte taas sinne kolmen tunnin matkan päähän? Älä lähde. Hiusmurtuman kanssa et voi luistella, et voi lenkkeillä, sun pitää levätä että paranet. Ja sun pitää syödä kunnolla kunnon ruokaa että saat vähän painoa lisää, olet ihan liian kevyt. Jos sun vanhemmat tai valmentaja eivät tätä käsitä niin onko sulla joku aikuinen, keneen voit luottaa, joka olisi sun puolella ja uskaltaisi asettua sun kanssa sun vanhempia vastaan? [/quote] Kyllähän iskä+ mummit ja ukit on, mutta eihän ne oikein tiedä mitä oikeasti tapahtui kun asutaan kahdestaan äitin kanssa. -Ap
[/quote]
Voisitko ajatella että soitat iskälle tai mummille ja ukille, menet käymään ja selität tilanteen, ehkä ne ei ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse kun et suoraansanottuna taida itsekään ymmärtää. Menisitte sitten yhdessä äidin juttusille.
Eihän sun etunimi vaan ala L-kirjaimella (pelkään että olet mun sukulainen) ja äitisi M:llä?
[/quote]
Ei ala.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:02"]
Luistelinhan minä rikkinäisellä selälläkin tässä sen 3 vuotta. Sitten mentiin lääkäriin ja tuli ehdoton luistelukielto. Se olisi vieläkin päällä, mutta kuulemma olen jo ok kunnossa että voin luistella. Sitten meni lonkka. Halusin oikeastaan jäälle, koska lihoin 2kg puolessa vuodessa...söin liikaa. Omatunto soimaa vieläkin. -Ap
[/quote]
Siksi sun pitää mennä lääkärille, joka ohjaa sinut ravitsemusterapeutille. Olet sairastunut anoreksiaan, jos koet huonoa omatuntoa siitä, että olet puolessa vuodessa siirtynyt alipainoisesta vain vähän vähemmän alipainoiseksi. Kehonkuvasi ei ole normaali ja tiedostat sen varmasti itsekkin jossain mielesi sopukoissa, vaikka et vielä hyväksy asiaa.
Ensin sinun pitää parantaa itsesi niin fyysisesti kuin henkisesti, ennenkuin lähdet takaisin luistelemaan. Tuli ihan hullu ajatus mieleen, että olisiko sinulla mahdollista muuttaa isäsi luokse asumaan joksikin aikaa? En jostain syystä usko, että äitisi on kovin hyvä apu sinulle paranemisprosessissasi, varsinkaan jos hän ei itse ymmärrä sinun olevan sairas.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:02"]
Luistelinhan minä rikkinäisellä selälläkin tässä sen 3 vuotta. Sitten mentiin lääkäriin ja tuli ehdoton luistelukielto. Se olisi vieläkin päällä, mutta kuulemma olen jo ok kunnossa että voin luistella. Sitten meni lonkka. Halusin oikeastaan jäälle, koska lihoin 2kg puolessa vuodessa...söin liikaa. Omatunto soimaa vieläkin. -Ap
[/quote]
Siksi sun pitää mennä lääkärille, joka ohjaa sinut ravitsemusterapeutille. Olet sairastunut anoreksiaan, jos koet huonoa omatuntoa siitä, että olet puolessa vuodessa siirtynyt alipainoisesta vain vähän vähemmän alipainoiseksi. Kehonkuvasi ei ole normaali ja tiedostat sen varmasti itsekkin jossain mielesi sopukoissa, vaikka et vielä hyväksy asiaa.
Ensin sinun pitää parantaa itsesi niin fyysisesti kuin henkisesti, ennenkuin lähdet takaisin luistelemaan. Tuli ihan hullu ajatus mieleen, että olisiko sinulla mahdollista muuttaa isäsi luokse asumaan joksikin aikaa? En jostain syystä usko, että äitisi on kovin hyvä apu sinulle paranemisprosessissasi, varsinkaan jos hän ei itse ymmärrä sinun olevan sairas.
[/quote]
Kai minä voisin. Olisin silloin lähempänä poikaystävää. Minua paleltaa. Ihan oikeasti tärisen.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:02"]
[/quote]
[/quote]
Kai minä voisin. Olisin silloin lähempänä poikaystävää. Minua paleltaa. Ihan oikeasti tärisen.
-Ap
[/quote]
Ota nyt hyvä tyttö jotain muuta syötävää kun banaanilastuja! Onko sinulla mitään suolaista mukana?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:02"]
[/quote]
[/quote]
-Ap
[/quote]
Ota nyt hyvä tyttö jotain muuta syötävää kun banaanilastuja! Onko sinulla mitään suolaista mukana?
[/quote]
Oli mulla sellainen pikkupussi kuivattuja hedelmä/kasvis/juures-lastuja, joita oli vähän suolattu. Söin niitä jo, ja äiti vei ne pois.
-Ap
Ei sinulla olisi rahaa mukana? Käyt lähikaupassa ostamassa jonkin sämpylän vaikka.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:24"]Ei sinulla olisi rahaa mukana? Käyt lähikaupassa ostamassa jonkin sämpylän vaikka.
[/quote]
Sämpylässähän on järkyttävästi hiilareita ja kaloreita. En ole syönyt vaaleaaleipää moneen vuoteen. Enkä pääse kävellen minnekkään kun kävely sattuu niin paljon.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:24"]Ei sinulla olisi rahaa mukana? Käyt lähikaupassa ostamassa jonkin sämpylän vaikka.
[/quote]
Sämpylässähän on järkyttävästi hiilareita ja kaloreita. En ole syönyt vaaleaaleipää moneen vuoteen. Enkä pääse kävellen minnekkään kun kävely sattuu niin paljon.
-Ap
[/quote]
Voi kultapieni :( Sinä tarvitset ruokaa, et mitään banaanilastuja.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:18"]
Okei, olen se eilinen taitoluistelija. Olen taas täällä luisteluleirillä, ja lonkkani ei enää kestä. Olin äsken tunnin jäällä ja tein pelkästään hyppyjä. Lonkassa on hiusmurtuma, mutta valmentaja koko ajan käskee joko treenata jäällä tai juosta radalla. Olen ollut aivan paskana jo 5 vuotta, ja totellut orjallisesti valmentajaani. Kaikki sanoo minua anorektikoksi, koska olen 170cm ja 48kg. Minä olen luullut että sen painavampi ei saa olla, koska muuten näyttää lihavalta ja rumalta. Okei myönnän, näytän mielestäni nytkin lihavalta ja rumalta. Poikaystävä yrittää melkein pakko syöttää minua, mutta meinaan oksentaa jos syön "normaalia" enempää. En edes haluaisi luistella, mutta en vaan osaa lopettaa enää... Ne jotka huutelee provoa, niin ei tämä ole. Minun valmentaja on aivan liian tiukka, ja minä tajusin sen vasta tänään. Koskaan ei saisi syödä melkein mitään, ja treenata pitäisi 24/7. Äiti ei ole antanut minun lopettaa. En halua kenenkään enää sanovan että "näin sinut kisoissa, yritä syödä jotain. Ei ne pollottavat luut kauniita ole" jne... Alan olla loppu tähän. En halua täristä kylmästä jatkuvasti, ja olisi kiva syödä hampurilainen. Olisi kiva pystyä syömään poikaystävän luona ilman huonoa omatuntoa "epäterveellisesti" syömisestä. T.15v.
[/quote]
Se on aivan hyvä asia jos valmentaja on tiukka mutta huonompi homma että lasti lentää todella herkästi ja seksi jää lyhyeksi. Paljon on naisia jotka kärsivät löysyydestä ja tekevät harjoituksia tämän eteen
[/quote]
Hei voidaanko pysyä nyt ihan asiassa.
-Ap