VALMENTAJA LIIAN TIUKKA
Okei, olen se eilinen taitoluistelija. Olen taas täällä luisteluleirillä, ja lonkkani ei enää kestä. Olin äsken tunnin jäällä ja tein pelkästään hyppyjä. Lonkassa on hiusmurtuma, mutta valmentaja koko ajan käskee joko treenata jäällä tai juosta radalla. Olen ollut aivan paskana jo 5 vuotta, ja totellut orjallisesti valmentajaani. Kaikki sanoo minua anorektikoksi, koska olen 170cm ja 48kg. Minä olen luullut että sen painavampi ei saa olla, koska muuten näyttää lihavalta ja rumalta. Okei myönnän, näytän mielestäni nytkin lihavalta ja rumalta. Poikaystävä yrittää melkein pakko syöttää minua, mutta meinaan oksentaa jos syön "normaalia" enempää.
En edes haluaisi luistella, mutta en vaan osaa lopettaa enää...
Ne jotka huutelee provoa, niin ei tämä ole. Minun valmentaja on aivan liian tiukka, ja minä tajusin sen vasta tänään.
Koskaan ei saisi syödä melkein mitään, ja treenata pitäisi 24/7. Äiti ei ole antanut minun lopettaa.
En halua kenenkään enää sanovan että "näin sinut kisoissa, yritä syödä jotain. Ei ne pollottavat luut kauniita ole" jne...
Alan olla loppu tähän. En halua täristä kylmästä jatkuvasti, ja olisi kiva syödä hampurilainen. Olisi kiva pystyä syömään poikaystävän luona ilman huonoa omatuntoa "epäterveellisesti" syömisestä.
T.15v.
Kommentit (105)
Mä olen tosi järkyttynyt tästä ketjusta ja oikein toivoisin tämän olevan provo. Tulee niin surullinen olo sun puolesta, miten sun äiti saattaa tehdä sulle näin :(
Neuvoisin nyt uudestaan (olen se joka pelkäsi että olet mun pikkuserkku) että kerrot sun isälle tämän koko stoorin, ja näytät vaikka nämä ketjut mitä olet tänne kirjoittanut ja vastaukset mitä olet täällä saanut. Sä tarvitset lääkärin apua, ei todellakaan ole tervettä että et edes pysty kävelemään, ja jos sun äiti tai valmentaja väittää että liikunta parantaa hiusmurtumat niin ymmärrät varmasti itsekin että ei ne sun parastasi halua. Sun äidillä on nyt tainnut mennä luisteluseuran puheenjohtajuus hiukan liikaa päähän tai jotain, en keksi mitään muuta "syytä" tälläiseen ymmärtämättömyyteen. Tässä on kyseessä SUN ELÄMÄ, ei sun äidin vaan SUN. Sä olet jo niin vanha että voit itse varata itsellesi ajan lääkäriin, tai ehkä parampi jos sun isä sen voi tehdä ja maksaa jonkun yksityislääkärin ettei tarvitse mennä terveyskeskukseen, kun sieltä ei välttämättä ihan äkkiä aikaa saa.
Sun selkä ja lonkka pitää tutkia ja kuvata, mitä lie tuhoa siellä on tullut. Sitten on toi syöminen, ravintoterapeutti on varmaan oikea osoite. Ja myös muunlainen terapia taitaa olla tarpeen että sä saisit kehonkuvasi kuntoon.
Oikein paljon voimia, nyt taistelet itsesi ulos sieltä luistelupiireistä. Ainakin siksi aikaa että saat itsesi kuntoon, sitten JOS halua palata niin voithan palata ohjaamaan niitä pienempiä JOS haluat, tai JOS haluat itse jatkaa luistelua niin jatkat sitä sitten, mutta näin sinä et voi jatkaa. Tiedät sen itsekin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:45"]Mä olen tosi järkyttynyt tästä ketjusta ja oikein toivoisin tämän olevan provo. Tulee niin surullinen olo sun puolesta, miten sun äiti saattaa tehdä sulle näin :(
Neuvoisin nyt uudestaan (olen se joka pelkäsi että olet mun pikkuserkku) että kerrot sun isälle tämän koko stoorin, ja näytät vaikka nämä ketjut mitä olet tänne kirjoittanut ja vastaukset mitä olet täällä saanut. Sä tarvitset lääkärin apua, ei todellakaan ole tervettä että et edes pysty kävelemään, ja jos sun äiti tai valmentaja väittää että liikunta parantaa hiusmurtumat niin ymmärrät varmasti itsekin että ei ne sun parastasi halua. Sun äidillä on nyt tainnut mennä luisteluseuran puheenjohtajuus hiukan liikaa päähän tai jotain, en keksi mitään muuta "syytä" tälläiseen ymmärtämättömyyteen. Tässä on kyseessä SUN ELÄMÄ, ei sun äidin vaan SUN. Sä olet jo niin vanha että voit itse varata itsellesi ajan lääkäriin, tai ehkä parampi jos sun isä sen voi tehdä ja maksaa jonkun yksityislääkärin ettei tarvitse mennä terveyskeskukseen, kun sieltä ei välttämättä ihan äkkiä aikaa saa.
Sun selkä ja lonkka pitää tutkia ja kuvata, mitä lie tuhoa siellä on tullut. Sitten on toi syöminen, ravintoterapeutti on varmaan oikea osoite. Ja myös muunlainen terapia taitaa olla tarpeen että sä saisit kehonkuvasi kuntoon.
Oikein paljon voimia, nyt taistelet itsesi ulos sieltä luistelupiireistä. Ainakin siksi aikaa että saat itsesi kuntoon, sitten JOS halua palata niin voithan palata ohjaamaan niitä pienempiä JOS haluat, tai JOS haluat itse jatkaa luistelua niin jatkat sitä sitten, mutta näin sinä et voi jatkaa. Tiedät sen itsekin.
[/quote]
Selkä on jo kuvattu. Ylärangassa oli jotain arpeutumia ja pahaa jäykkyyttä, jonka takia kävin viime kevään fysioterapiassa. Alaselässä oli välilevyissä pullistumaa. Selän takia olin liikuntakiellossa.
-Ap
Oletko kahdestaan äidin kanssa autossa? Voitko puhua äidille kotimatkan aikana?
Lähdettiin nyt kotiin. Söin äsken aprikoosin, niin ei ole enää niin kylmä.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:53"]Oletko kahdestaan äidin kanssa autossa? Voitko puhua äidille kotimatkan aikana?
[/quote]
Olen kahdestaan.
-Ap
Sinun on pakko näyttää luurangolta noilla mitoilla.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:55"]Sinun on pakko näyttää luurangolta noilla mitoilla.
[/quote]
No enpä oikeastaan.
-Ap
Eikö isäsi sano mitään ulkonäöstäsi? Olet varmasti ihan luurangon näköinen.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 16:42"]Eikö isäsi sano mitään ulkonäöstäsi? Olet varmasti ihan luurangon näköinen.
[/quote]
No eipä oikeastaan. Kyllä se aina pakottaa syömään.
-Ap
Mitä mieltä poikaystävä on sinun luistelemisesta? Onko hän sanonut että kaikki ei ole hyvin, ja tarvitset apua?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:15"]Mitä mieltä poikaystävä on sinun luistelemisesta? Onko hän sanonut että kaikki ei ole hyvin, ja tarvitset apua?
[/quote]
Kävi se kerran mun kavereiden kanssa puhumassa koulukuraattorille, koska en syönyt mitään moneen päivään. Äitille soitettiin, mutta ei äiti sanonu juuta eikä jaata.
-Ap
Äitisi vaikuttaa tunnevammaiselta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:31"]Äitisi vaikuttaa tunnevammaiselta.
[/quote]
Kai se on.
-Ap
Vertailun vuoksi: huippuluistelija Carolina Kostner on 168cm ja 52kg.
Hei AP,
Tää on SUN elämäsi, älä anna kenenkään/minkään pilata sitä! Kuten joku aikaisemmin sanoi, näytä tämä viestiketjusi isällesi, niin ymmärtää tilanteen vakavuuden. Ja lääkärille selvittämään kehon JA mielen hoidon tarve. Sinulla on täysi oikeus olla suuttunut äidillesi ja taistella sen eteen, että saat apua ja sitä kautta terveen, onnellisen elämän. Haluaisitko alkuun vaikka soittaa nuorten auttavalle linjalle? Siitä saattaisi olla paljon apua. Tässä linkki: http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/
No eihän tämä voi olla totta. Olisit aivan luuranko noilla mitoilla ja joku olisi varmasti jo puuttunut asiaan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:25"]No eihän tämä voi olla totta. Olisit aivan luuranko noilla mitoilla ja joku olisi varmasti jo puuttunut asiaan.
[/quote]
No on kaverit puuttunutkin, mutta vaikka koulusta soitettiin niin ei äiti mitään sanonut.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:24"]Ei sinulla olisi rahaa mukana? Käyt lähikaupassa ostamassa jonkin sämpylän vaikka.
[/quote]
Sämpylässähän on järkyttävästi hiilareita ja kaloreita. En ole syönyt vaaleaaleipää moneen vuoteen. Enkä pääse kävellen minnekkään kun kävely sattuu niin paljon.
-Ap
[/quote]
Voi kultapieni :( Sinä tarvitset ruokaa, et mitään banaanilastuja.
[/quote]
Me lähdetään kohta ajamaan kotiin. Kotona on tomaattikeittoa. Olen kotona jossain kuuden aikaan.
-Ap