Ihana mies + huono pukeutuja
Tämä nyt on tosi pinnallinen juttu, mutta haluaisin uskoa etten ole ainoa ihminen maailmassa joka välittää pukeutumisesta. Olen tavannut ihanan miehen, joka on kaikkea mitä olen halunnut, mutta ei välitä vaatteista ollenkaan ja pukeutuu aivan miten sattuu. Itse olen kova ehostautumaan ja tykkään panostaa pukeutumiseen, ja mies aina kehuu miten hyvältä näytän, mikä on kiva kuulla.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa - oletteko vain hyväksyneet miehen pukeutumisen olevan eri maun mukaista kuin omanne, vai oletteko "hienovaraisesti" vihjailleet tai ostaneet miehelle uusia vaatteita suhteen edetessä?
Tiedän kyllä tämän olevan naurettava syy murehtimiselle, enkä ikinä käyttäisi tätä tekosyynä jättää mies, sillä hän on todellakin unelma, mutta en vain jaksa ymmärtää miksi niin komea mies ei välitä pukeutumisestaan :D
Kommentit (78)
Et ole yhtään pinnallinen mielestä, kiinnostunut vain siitä miltä näytät. Luonnollisesti tämä tarkoittaa myös miestäsi, koska hänestä välität.
Ehdottaisin hienovaraista ehdottelua eri vaatteiden suhteen ja kuinka hyvältä hän näyttäisi tietyssä vaatteessa. Tämä toimi ainakin omassa suhteessa :) Muista kehua kun näet hänen päällään jotain kivannäköistä. Miehet usein haluavatkin vähän mielipiteitä tällä saralla.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:03"]
Toisaalta kuka haluaa olla barbienukke Ken?
[/quote]
Joopa joo, joko college-paidan Tarjoustalon farkkuihin sullova bootsiurpo tai Barbien poikaystävä. Vain Vauvassa...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:02"]
Ei miehiä kiinnosta
[/quote]Samalla logiikalla naiset ovat minareissa ja korkkareissa.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:03"]
Toisaalta kuka haluaa olla barbienukke Ken?
[/quote]
Joopa joo, joko college-paidan Tarjoustalon farkkuihin sullova bootsiurpo tai Barbien poikaystävä. Vain Vauvassa...
[/quote]
Entäpä jos joku mies tykkääkin tavastaan pukeutua, vaikka se olisikin visuaalista kidutusta...niin eikö hän silloin saa niin pukeutua, vaan hänen pitää muuttua joksikin, mitä ei koe olevansa? Keeping up appearances, ja sitä rataa? Onko rakkauden pakko olla kompromissi ja täten pahimmassa tapauksessa kontrollimekanismi?
Hah, mulla sama tilanne. Miehen vuositulot reippaasti yli 100te ja ostaa pukunsa dressmanista, kulkee vapaa-ajalla poikiensa hylkäämissä vaatteissa jne. Voi hyvänen aika. Noh, vähitellen aloin ostella hänelle vapaa-ajan vaatteita; Hilfigerin neuletakkeja, t-paitoja, sukkia, solmioita, Bossin kalsareita jne. Ja kun olemme käyneet ulkomailla, kierrän itse mielelläni outlettejä ja niistä olen hienovaraisesti vihjaillen "neuvonut" ostamaan neuleita, paitoja jne. Hidasta ja työlästä, mutta vähitellen on muuttumassa parempaan ja en tiedä mitä joka päivä pitää (no töissä pukuja), mutta kanssani kyllä miitä vaatteita mitä on yhdessä valittu tai olen ostanut lahjaksi :) Eli sitkeyttä ja hienovaraisuutta, tosin olen minä joskus aika suoraankin joistain virttyneistä neuleista huomauttanut ;)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:01"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]Köyhä?
[/quote]
Ei ole, päinvastoin, mutta olen ymmärtänyt että tarkka rahoistaan.
[/quote]
Toi on paha. Ymmärrän jos ei kiinnosta pukeutuminen, mutta jos on niin pihi ettei osta vaatteita, niin on kyllä toivoton tapaus. Vaihtoon!
No sehän se onkin tämän päivän suurin ongelma, miehen pukeutuminen...
Minulle on aivan sama, kuinka mieheni pukeutuu. Itse olen tyylikäs pukeutuja, saanut usein kehujakin. Miehelleni ei ole muuta väliä vapaa-ajan pukeutumisella, kuin että vaatteet ovat mukavat. Saattaa näyttää useinkin mielestäni melko kauhealta.
Valinta on kuitenkin hänen, en katso oikeudekseni puuttua toisen pukeutumiseen.
Toisaalta, minulla on riittävän hyvä itsetunto siihen, että kehtaan hyvinkin kulkea hänen kanssaan. Minulle ei ole mitään merkitystä sillä, mitä vieraat ihmiset meistä tai hänestä ajattelevat.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:01"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]Köyhä?
[/quote]
[/quote]
Toi on paha. Ymmärrän jos ei kiinnosta pukeutuminen, mutta jos on niin pihi ettei osta vaatteita, niin on kyllä toivoton tapaus. Vaihtoon!
[/quote]
:D haha, en laita, kuten sanoin, on mahtava ihminen ja tuo pukeutuminen nyt on pieni seikka kaiken muun rinnalla. :)
Mielestäni mies on myös tosi komea ja varmasti näyttäisi vieläkin paremmalta jos vähän jaksaisi panostaa.
Tuo hienovaraisesti pikkuhiljaa toimiminen varmasti on paras toimintatapa, joko mies heltyy tai sitten minun pitää päästä asiasta yli ja antaa ihanan miehen pukeutua miten tahtoo. Mietitytti vain että onko muut kohdannut saman "ongelman" :D
Ap
Mitä vikaa on Dressmanin puvuissa?
en ymmärrä merkkivaatteiden perässä juoksemista.
Mun mies on aika kehno pukeutuja. Vaatteet ovat liian isoja, vanhoja ja kuluneita, puvut eivät istu ja yhdistely on omituista eikä tilannetajua oikein ole. Kuulemma hänelle ei ole kuitenkaan "ihan sama" miltä näyttää, joten yritän kovin olla huomauttamatta ja hyväksyä sen, ettei hän ole sellainen trendikäs mies eikä sellaiseksi kai tulekaan. Yritän miettiä, miltä minusta tuntuisi jos hän huomauttelisi ja kommentoisi minun ulkonäöstäni siihen tapaan kuin haluaisi minun olevan toisenlainen.
Sillä tavalla olen puuttunut, että olen ostanut hänelle välillä lahjaksi sellaisia käyttövaatteita, jotka mielestäni sopivat hänelle ja joita hän ei itse viitsi hankkia, esimerkiksi hyvän neulepuseron.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:24"]
Mitä vikaa on Dressmanin puvuissa?
en ymmärrä merkkivaatteiden perässä juoksemista.
[/quote]
Tunnetko vaatteita?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:01"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]Köyhä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D haha, en laita, kuten sanoin, on mahtava ihminen ja tuo pukeutuminen nyt on pieni seikka kaiken muun rinnalla. :)
Mielestäni mies on myös tosi komea ja varmasti näyttäisi vieläkin paremmalta jos vähän jaksaisi panostaa.
Tuo hienovaraisesti pikkuhiljaa toimiminen varmasti on paras toimintatapa, joko mies heltyy tai sitten minun pitää päästä asiasta yli ja antaa ihanan miehen pukeutua miten tahtoo. Mietitytti vain että onko muut kohdannut saman "ongelman" :D
Ap
[/quote]
Kuvittelepa tilanne jonkun vuoden päässä:
Olet äitiyslomalla ja haluat hieman piristystä elämään. Käyt kampaajalla kun vihdoin saat taas värjätä hiuksia, ostat uuden mekonkin kun alat olla entisissä mitoissa. No, rahaa palaa aika paljon, useampi satanen. Mutta omia rahoja, joita olet säästänyt kun tulot on nyt aika olemattomat. Sinulla on ihana ja kaunis fiilis, kunnes kotona mies haukkuu sinut järjettömästä tuhlauksesta.
T. pihin miehen entinen
So 50's.
Ps. Putoais jo ne pommit...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]Köyhä?
[/quote]
Köyhyys ei ole mikään syy pukeutua huonosti :D
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]Köyhä? [/quote] Köyhyys ei ole mikään syy pukeutua huonosti :D
[/quote]
Ei todellakaan, suorastaan päinvastoin. Kun ostaa koko ajan viimeistä muotia, on ihan varmasti köyhä.
Tässä(kin) asiassa kannattaa suosia sellaista hyvettä kuin kohtuus.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]Köyhä? [/quote] Köyhyys ei ole mikään syy pukeutua huonosti :D
[/quote]
Suoraan kuin fashionistan suusta.
Hei tänne oli tullut paljon kivoja ja asiallisia vastauksia, kiitos niistä! Myös miesten näkökulmasta olen kiitollinen :)
Tykkään pienistäkin tuloistani shoppailla vaatteita, ja olen aina ostanut poikaystävilleni vaatteita lahjaksi, olivat he tyylitietoisia tai eivät, tykkään vaatteista ja niiden yhdistelemisestä - so sue me :) Eli pikkuhiljaa hyvä tulee, nyt aion vain keskittyä kaikkeen positiiviseen mitä mies on ja miten hän tekee elämästäni parempaa olemalla oma itsensä.
Ap
Ehkä tällainen voisi toimia (itselläni on osin toiminutkin) - eli kun lähdette vaikka juhliin tms, niin kaunistaudut itse oikein nätiksi, oikein oikein oikein. Stay upit ja kaikki releet. Ehkä mies tajuaa siinä sinun vierelläsi olevan eri paria dressmanin kuluneessa puvussaan...
Mutta joo, samaa ongelmaa täälläkin päässä.. murheista ei isoin mutta olisihan se mukavaa jos mieskin pukeutuisi kunnolla ja kävisi parturissa säännöllisesti sekä käyttäisi partavesiään muutenkin kuin juhlissa.
Mutta näillä mennään, omat turhapuromme olemme ihan itse valinneet. Sinällään en ihmettele suominaisia jotka ovat ulkomaalaisten perään, ovat poikkeuksetta tyylikkämpiä. Samahan pätee toki joissain määrin suomalaisiin naisiinkin, onhan se karu totuus että monet ulkomaalaiset ovat tyylikkäämpiä kuin me suomitytöt.
Kuka käyttää sanaa 'ehostautua'?