Ihana mies + huono pukeutuja
Tämä nyt on tosi pinnallinen juttu, mutta haluaisin uskoa etten ole ainoa ihminen maailmassa joka välittää pukeutumisesta. Olen tavannut ihanan miehen, joka on kaikkea mitä olen halunnut, mutta ei välitä vaatteista ollenkaan ja pukeutuu aivan miten sattuu. Itse olen kova ehostautumaan ja tykkään panostaa pukeutumiseen, ja mies aina kehuu miten hyvältä näytän, mikä on kiva kuulla.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa - oletteko vain hyväksyneet miehen pukeutumisen olevan eri maun mukaista kuin omanne, vai oletteko "hienovaraisesti" vihjailleet tai ostaneet miehelle uusia vaatteita suhteen edetessä?
Tiedän kyllä tämän olevan naurettava syy murehtimiselle, enkä ikinä käyttäisi tätä tekosyynä jättää mies, sillä hän on todellakin unelma, mutta en vain jaksa ymmärtää miksi niin komea mies ei välitä pukeutumisestaan :D
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:24"]
Mitä vikaa on Dressmanin puvuissa?
en ymmärrä merkkivaatteiden perässä juoksemista.
[/quote]
En juokse merkkivaatteiden perässä, mutta jos mies pukua tarvitsee, niin se on viisainta ostaa hyvästä kankaasta tehty. Vähän niin kuin lasten vk-haalarien kanssa: ostat kunnollisen ja säästät kurapuvun hinnan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:19"]No sehän se onkin tämän päivän suurin ongelma, miehen pukeutuminen...
Minulle on aivan sama, kuinka mieheni pukeutuu. Itse olen tyylikäs pukeutuja, saanut usein kehujakin. Miehelleni ei ole muuta väliä vapaa-ajan pukeutumisella, kuin että vaatteet ovat mukavat. Saattaa näyttää useinkin mielestäni melko kauhealta.
Valinta on kuitenkin hänen, en katso oikeudekseni puuttua toisen pukeutumiseen.
Toisaalta, minulla on riittävän hyvä itsetunto siihen, että kehtaan hyvinkin kulkea hänen kanssaan. Minulle ei ole mitään merkitystä sillä, mitä vieraat ihmiset meistä tai hänestä ajattelevat.
[/quote] kuin myös. Minä päätän miltä minä näytän. En siitä miltä mieheni näyttää. Ei hän edusta minua vaan on ihan oma itsenäinen ihmisensä.
Mies on naiselle pelkkä näyttelyesine. Hyi mitä sikanaisia.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:32"]
[/quote]
Tunnetko vaatteita?
[/quote]
Selvästi ei tunne tuo Dressmanin puvuista itkenytkään. Ei muuten mistään Hilfigerin hikipajavaatteista kohkaisi ääni naristen. Ei mitään tajua laadusta, pelkkää tunnettujen merkkien perässä juoksemista. Noloa.
Kun tapasin mieheni, niin hän pukeutui suhteellisen hyvin, oli vain joitakin juttuja, mitä halusin hänen ehkä pitävän, koska ajattelin, että häm näyttäisi hyvältä ja muutama asia, mitä en halua hänen pitävän (ruutukauluspaita+ruutushortsit). Hän ei ollut ennen pahemmin välittänyt pukeutumisestaan, sillä ei ollut suhteessa. Osti vain jotakin joskus, koska tarvitsi. Siinä on useimpien naisten ja miesten ero. Mies ostaa, koska tarvitsee ja naine ostaa huvikseen, koska näyttää hyvältä ja ehkä sattaa tarvita joskus. Olen vain herättänyt miehen kiinnostuksen shoppailla välillä itselleen ja huomannut, että hänellä on erittäin hyvä maku. Eli yhdessä vain shoppailemaan ja reippaasti miesten puolelle ja kertoo, mikä voisi näyttää kivalta. Miehellä itsellään täytyy olla silti valta, mutta nainen voi hieman "töniä" oikeeseen suuntaan :)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:10"]
[/quote]
Tunnetko vaatteita?
[/quote]
Selvästi ei tunne tuo Dressmanin puvuista itkenytkään. Ei muuten mistään Hilfigerin hikipajavaatteista kohkaisi ääni naristen. Ei mitään tajua laadusta, pelkkää tunnettujen merkkien perässä juoksemista. Noloa.
[/quote]
Ohis. Mulla on vain yksi Hilfigerin mekko. Tsekkasin just, se oli Euroopassa valmistettu. Naisena en omista Dressmannin vaatteita, eikä miehenikään, muta epäilen niiden olevan samaa bangladeshilaista veritekstiiliä kuin henkamaukat.
"Hyvin pukeutuminen" lienee makukysymys. Sekä minä että avovaimoni pukeudumme yleensä rikkinäisiin farkkuihin, molemmilla tatuoinnit paistavat paidanhihasta ja kaulassa ja ranteissa killuu kaikennäköisiä koruja tms. Mutta me rakastamme tällaista tyyliä. En todellakaan halua ns. tylsää jakkupukunaista ja hän ei halua minusta mitään bleiserimiestä. Juu, emme ole köyhiä tai huonosti kouluttautuneita (minulla on tohtorintutkinto ja vaimokkeella myös yliopistotutkinto). Tienaamme itseasiassa varsin hyvin ja molemmat olemme bisnesalalla. Tosin luovalla sellaisella, jossa ei onneksi miehenkään tarvitse näyttää pingviiniltä typerine pikkutakkeineen. Kyllä meillä löytyy kaapista ne pakolliset juhlatamineet, joita sitten pakon edessä joskus molemmat joudumme työtilaisuuksissa pitämään, mutta onneksi normipäivät saa olla mieleisessään asukokonaisuudessa. Parasta kaikessa on se, että tykkäämme omasta tyylistämme, eikä kumpaakaan voisi vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet aiheesta.
Kaikkia ei vaan kiinnosta koreilla vaatteilla. Itsekkin liikun yleensä firman mainospaidoissa ja takeissa :) En käy edes parturissa vaan leikkaan itse siilitukkani.
t.mies
Aikanaan mun mies ei osannut pukeutua, koska hän oli köyhästä kodista, joten rahaa ei ollut.
Tavatessamme kiinnitin huomion vaatteisiin, ehkä jonkun mielestä pikkumaisesti. Kun seurustelumme "syveni," niin aloin pikkuhiljaa ohjailla hänen vaatehankintojaan parempaan suuntaan. Ja kun muutimme yhteen ja menimme töihin, niin mies alkoi innoissaan ostella uusia vaatteita.
Ap:n kohdallahan kyse ei ole rahan puutteesta, mutta hyvä hiljaa tulee, älä lannistu!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:58"]
[/quote]
En juokse merkkivaatteiden perässä, mutta jos mies pukua tarvitsee, niin se on viisainta ostaa hyvästä kankaasta tehty. Vähän niin kuin lasten vk-haalarien kanssa: ostat kunnollisen ja säästät kurapuvun hinnan.
[/quote]
Höpsistä. Hyvännököinen halpa "kertaköyttöpuku" on se mikä kannattaa ostaa, ellei pidä pukua töissä tai muuten usein. Se puku on kuitenkin kutistunuyt säilytyksessä, kun sitä seuraavan kerran tarvii.
t.mies
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:13"]
Hah, mulla sama tilanne. Miehen vuositulot reippaasti yli 100te ja ostaa pukunsa dressmanista, kulkee vapaa-ajalla poikiensa hylkäämissä vaatteissa jne. Voi hyvänen aika. Noh, vähitellen aloin ostella hänelle vapaa-ajan vaatteita; Hilfigerin neuletakkeja, t-paitoja, sukkia, solmioita, Bossin kalsareita jne. Ja kun olemme käyneet ulkomailla, kierrän itse mielelläni outlettejä ja niistä olen hienovaraisesti vihjaillen "neuvonut" ostamaan neuleita, paitoja jne. Hidasta ja työlästä, mutta vähitellen on muuttumassa parempaan ja en tiedä mitä joka päivä pitää (no töissä pukuja), mutta kanssani kyllä miitä vaatteita mitä on yhdessä valittu tai olen ostanut lahjaksi :) Eli sitkeyttä ja hienovaraisuutta, tosin olen minä joskus aika suoraankin joistain virttyneistä neuleista huomauttanut ;)
[/quote]
Merkkikalsarit ovat ehkä turhamaisinta mitä voi olla. Itse ostan halpiskalsareita ja kun löytyy hyvä malli, niin ostan niitä paljon.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:22"]
Kun tapasin mieheni, niin hän pukeutui suhteellisen hyvin, oli vain joitakin juttuja, mitä halusin hänen ehkä pitävän, koska ajattelin, että häm näyttäisi hyvältä ja muutama asia, mitä en halua hänen pitävän (ruutukauluspaita+ruutushortsit). Hän ei ollut ennen pahemmin välittänyt pukeutumisestaan, sillä ei ollut suhteessa. Osti vain jotakin joskus, koska tarvitsi. Siinä on useimpien naisten ja miesten ero. Mies ostaa, koska tarvitsee ja naine ostaa huvikseen, koska näyttää hyvältä ja ehkä sattaa tarvita joskus. Olen vain herättänyt miehen kiinnostuksen shoppailla välillä itselleen ja huomannut, että hänellä on erittäin hyvä maku. Eli yhdessä vain shoppailemaan ja reippaasti miesten puolelle ja kertoo, mikä voisi näyttää kivalta. Miehellä itsellään täytyy olla silti valta, mutta nainen voi hieman "töniä" oikeeseen suuntaan :)
[/quote]
Mä taas olen just koettanut oppia mieheltä tuota tyyliä, että kauppaan mennään suunnitelman kanssa, ei haahuilemaan ja etsimään mielihyvää. Just tuosta "ostan sen mikä kivalta tuntuu" -ajattelusta seuraa helposti se, että kaappi on täpötäynnä mutta joutuu yhdistelemään ruudullisia paitoja ja ruutushortseja.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:30"]
[/quote]
[/quote]
Höpsistä. Hyvännököinen halpa "kertaköyttöpuku" on se mikä kannattaa ostaa, ellei pidä pukua töissä tai muuten usein. Se puku on kuitenkin kutistunuyt säilytyksessä, kun sitä seuraavan kerran tarvii.
t.mies
[/quote]
Sanos kauppa, joka myy hyvännäköisiä halpoja kertakäyttöpukuja ;)
Mieluummin tarjoustalon vaatteet kuin esko eerikäis -look.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:24"]
[/quote]
Tunnetko vaatteita?
[/quote]
[/quote]
Ohis. Mulla on vain yksi Hilfigerin mekko. Tsekkasin just, se oli Euroopassa valmistettu. Naisena en omista Dressmannin vaatteita, eikä miehenikään, muta epäilen niiden olevan samaa bangladeshilaista veritekstiiliä kuin henkamaukat.
[/quote]
http://www.huffingtonpost.com/2012/03/21/tommy-hilfiger-bangladesh-factory_n_1370602.html
http://abcnews.go.com/Blotter/workers-die-factories-tommy-hilfiger/story?id=15966305
"Hilfiger has been criticized for having manufactured clothes in sweatshop conditions in the United States territory of Saipan in the Northern Mariana Islands. Since it is a U.S. Commonwealth, clothes made there can be labeled "Made in the USA", but federal labor laws, including the minimum wage, do not apply."
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:30"]
[/quote]
[/quote]
t.mies
[/quote]
Suomalaista maanläheisyyttä :)
Mun mies ei tajunnut vapaa-ajan pukeutumisesta mitään kun me tavattiin. Sillä oli ihan kamalia vaatteita jotka eivät sopineet ollenkaan yhteen ja saattoipa sillä olla sandaalit sukkien kanssa kesällä.
Töissä se käyttää pukua ja koska on niin pitkä joutuu teetättämään ne, joten työpukeutuminen oli ok.
Mä työskentelen muodin parissa, joten olen paitsi todella kiinnostunut vaatteista niin mun pitää jo ihan työn puolesta näyttää tyylikkäältä.
Mä aloin systemaattisesti mutta hienotunteisesti muokata miehen pukeutumista kun alkoi näyttää siltä että suhteesta on tulossa vakava.
Kehuin aina kun sillä oli jotain suht siedettävää päällä, ostin lahjaksi usein vaatteita ja saatoin kaupungilla ollessa ehdottaa että käydäänkö katsomassa sulle sitä paitaa/takkia/farkkuja joita sanoit tarvitsevasi kun kerran tässä ollaan.
Pikkuhiljaa miehelle kertyi kivoja yhteen sopivia vaatteita ja taisi sen huomata muutkin että mies näyttää tyylikkäältä sillä se alkoi saada kehuja ja huomiota ja pikkuhiljaa itsekin kiinnostui pukeutumisesta.
Me ollaan oltu yhdessä jo yli 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:24"]
[/quote]
Tunnetko vaatteita?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
http://www.huffingtonpost.com/2012/03/21/tommy-hilfiger-bangladesh-factory_n_1370602.html
http://abcnews.go.com/Blotter/workers-die-factories-tommy-hilfiger/story?id=15966305
"Hilfiger has been criticized for having manufactured clothes in sweatshop conditions in the United States territory of Saipan in the Northern Mariana Islands. Since it is a U.S. Commonwealth, clothes made there can be labeled "Made in the USA", but federal labor laws, including the minimum wage, do not apply."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Hilfiger
[/quote]
Joo, noilla jenkkimerkeillä on monia valmistusmaita, eikä USA ole aina se paras. Katselin just kaupassa Gantin vaatteita, kun tykkään toimistossa noista preppy-merkeistä, ja siellä oli kaikkea Liettuasta Kiinaan, osassa ei valmistusmaata ollenkaan. Kun en pysty tehtaita siirtämään, teen sen minkä voin ja ostan Euroopassa tehdyksi merkittyä.
Kohta tulee joku ylpeä henkkamaukkakansalainen kertomaan, että ei mun valinnoilla ole mitään väliä. Siitä vaan, omia valintojani ovat. T. Se, jolla oli se Hilfigerin mekko.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 06:55"]
Tämä nyt on tosi pinnallinen juttu, mutta haluaisin uskoa etten ole ainoa ihminen maailmassa joka välittää pukeutumisesta. Olen tavannut ihanan miehen, joka on kaikkea mitä olen halunnut, mutta ei välitä vaatteista ollenkaan ja pukeutuu aivan miten sattuu. Itse olen kova ehostautumaan ja tykkään panostaa pukeutumiseen, ja mies aina kehuu miten hyvältä näytän, mikä on kiva kuulla. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa - oletteko vain hyväksyneet miehen pukeutumisen olevan eri maun mukaista kuin omanne, vai oletteko "hienovaraisesti" vihjailleet tai ostaneet miehelle uusia vaatteita suhteen edetessä? Tiedän kyllä tämän olevan naurettava syy murehtimiselle, enkä ikinä käyttäisi tätä tekosyynä jättää mies, sillä hän on todellakin unelma, mutta en vain jaksa ymmärtää miksi niin komea mies ei välitä pukeutumisestaan :D
[/quote]
Tai sitten sulla on vaan paska maku!
Nyt pitäisi tietää, mitä tuo "pukeutua miten sattuu" tarkoittaa. Sitä että vaatteet ovat rikki ja likaisia, vai sitä että tyyli ei ole kuuminta hottia. Jos piheys menee siistin yleisolemuksen ohi, kannattaa juosta kovaa. Tietty klassisuus pukeutumisessa taas on vaan plussaa. Oma mieheni ostaa aina tismalleen samanlaisia farkkuja ja heittää kuluneempia pois. Itsekin tekisin samoin, jos naistenvaatteita saisi useamman sesongin. Näin ei tarvitse miettiä, sopivatko vanhat yläosat uusiin housuihin tai farkunlahkeet kenkiin tms.