Ihana mies + huono pukeutuja
Tämä nyt on tosi pinnallinen juttu, mutta haluaisin uskoa etten ole ainoa ihminen maailmassa joka välittää pukeutumisesta. Olen tavannut ihanan miehen, joka on kaikkea mitä olen halunnut, mutta ei välitä vaatteista ollenkaan ja pukeutuu aivan miten sattuu. Itse olen kova ehostautumaan ja tykkään panostaa pukeutumiseen, ja mies aina kehuu miten hyvältä näytän, mikä on kiva kuulla.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa - oletteko vain hyväksyneet miehen pukeutumisen olevan eri maun mukaista kuin omanne, vai oletteko "hienovaraisesti" vihjailleet tai ostaneet miehelle uusia vaatteita suhteen edetessä?
Tiedän kyllä tämän olevan naurettava syy murehtimiselle, enkä ikinä käyttäisi tätä tekosyynä jättää mies, sillä hän on todellakin unelma, mutta en vain jaksa ymmärtää miksi niin komea mies ei välitä pukeutumisestaan :D
Kommentit (78)
Mun ex oli tuollainen ja minä kuin sinä. Itse päätin hyväksyä miehen kuteet miehen mukana ja en vähitellen niitä paljoa enää huomannutkaan. Exä tosin koki jopa alemmuutta minun laittautumisesta (josta hän myös piti) ja tämän seurauksena alkoi kiinnittää omiin vaatteihinsa enemmän huomiota. Varovastin kannustin häntä ja autoin vaatteiden valinnassa ja toisinaan itse välillä myös ns. alipukeuduin omaan tottumukserni verrattuna, jos lähdimme vaikka kauppaan tai vastaavaan ei merkittävään paikkaan.
.
Erosimme muista syistä, mutta miehelle jäi vahva kipinä ja halu kiinnittää enemmän huomiota ulkoiseen antiinsa eromme jälkeenkin, eli muutos oli pysyvä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:24"]
Mitä vikaa on Dressmanin puvuissa?
en ymmärrä merkkivaatteiden perässä juoksemista.
[/quote]
Tunnetko vaatteita?
[/quote]
Selvästi ei tunne tuo Dressmanin puvuista itkenytkään. Ei muuten mistään Hilfigerin hikipajavaatteista kohkaisi ääni naristen. Ei mitään tajua laadusta, pelkkää tunnettujen merkkien perässä juoksemista. Noloa.
[/quote]
Ohis. Mulla on vain yksi Hilfigerin mekko. Tsekkasin just, se oli Euroopassa valmistettu. Naisena en omista Dressmannin vaatteita, eikä miehenikään, muta epäilen niiden olevan samaa bangladeshilaista veritekstiiliä kuin henkamaukat.
[/quote]
http://www.huffingtonpost.com/2012/03/21/tommy-hilfiger-bangladesh-factory_n_1370602.html
http://abcnews.go.com/Blotter/workers-die-factories-tommy-hilfiger/story?id=15966305
"Hilfiger has been criticized for having manufactured clothes in sweatshop conditions in the United States territory of Saipan in the Northern Mariana Islands. Since it is a U.S. Commonwealth, clothes made there can be labeled "Made in the USA", but federal labor laws, including the minimum wage, do not apply."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Hilfiger
[/quote]
Joo, noilla jenkkimerkeillä on monia valmistusmaita, eikä USA ole aina se paras. Katselin just kaupassa Gantin vaatteita, kun tykkään toimistossa noista preppy-merkeistä, ja siellä oli kaikkea Liettuasta Kiinaan, osassa ei valmistusmaata ollenkaan. Kun en pysty tehtaita siirtämään, teen sen minkä voin ja ostan Euroopassa tehdyksi merkittyä.
Kohta tulee joku ylpeä henkkamaukkakansalainen kertomaan, että ei mun valinnoilla ole mitään väliä. Siitä vaan, omia valintojani ovat. T. Se, jolla oli se Hilfigerin mekko.
[/quote]
Yhtä hyvin voi jättää koko brändin väliin, samaan epäeettiseen taskuun ne rahat menevät joka tapauksessa. Henkkamaukkaa usein moititaan, mutta se on ollut niin tarkassa seurannassa viimeiset 15 vuotta, että siellä on asiat todellakin paljon paremmin kuin monessa muussa puljussa.
[/quote]
Justhan tässä tuli dokkari henkkamaukan asioista. Pysyy todellakin boikotissa meikäläisellä. Jos tiedätte eettisiä toimistovaatteita valmistavia firmoja, saa vinkata. Nansolta olen erikoismallistoista joskus jotain löytänyt, mutta enimmäkseen liian oloasumaista.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 06:55"]
Tämä nyt on tosi pinnallinen juttu, mutta haluaisin uskoa etten ole ainoa ihminen maailmassa joka välittää pukeutumisesta. Olen tavannut ihanan miehen, joka on kaikkea mitä olen halunnut, mutta ei välitä vaatteista ollenkaan ja pukeutuu aivan miten sattuu. Itse olen kova ehostautumaan ja tykkään panostaa pukeutumiseen, ja mies aina kehuu miten hyvältä näytän, mikä on kiva kuulla. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa - oletteko vain hyväksyneet miehen pukeutumisen olevan eri maun mukaista kuin omanne, vai oletteko "hienovaraisesti" vihjailleet tai ostaneet miehelle uusia vaatteita suhteen edetessä? Tiedän kyllä tämän olevan naurettava syy murehtimiselle, enkä ikinä käyttäisi tätä tekosyynä jättää mies, sillä hän on todellakin unelma, mutta en vain jaksa ymmärtää miksi niin komea mies ei välitä pukeutumisestaan :D
[/quote]
Myös mun mies pukeutuu miten sattuu. On nuorena välittänyt paljonkin vaatteistaan ja tukastaan, joten kyse ei ole siitä, ettei "osaisi". Asia ei vaan enää kiinnosta. Työ, perhe yms. ajaa ajankäytössä ohi ulkonäköasioiden ollessa hyvin alhaisella prioriteetilla ja se on toki järkevää. Eikä mua häiritsekään tyyliasiat tms., vaan loppuunkäytetyt vaatteet, joita on pakko vielä pitää. Päälle kun siis löytää usein tiensä ne ikivanhat, mukavat ja "rakkaat" vaatekappaleet, joista osa on jo reikäisiä tai ihan sillä rajalla. Vaatekaupassa käydään ehkä 2 kertaa vuodessa ja usein sieltä pari uutta vaatekappaletta tarttuu mukaan, joten parempikuntoista vaatettakin olisi olemassa. Viimeksi tänään, kun ei ole asiakastapaamisia/kokouksia, lähti töihin hupparissa, josta resorit jo puhki. Ei siellä töissä siitä huolimatta yksin omassa huoneessa istuta muita ihmisiä näkemättä, joten mielestäni ei rikkinäisestä paidassa kunnioita/edusta työpaikkaa kuten pitäisi. Huomautin asiasta suoraan ja lupasi vähentää ko. hupparin käyttöä töissä. Ne miehet...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]
Köyhä?
[/quote]
Harvemmin naiset jotka pukeutuu paljon, rahassa kylpevät. Menee omat ja miehen palkat rättikauppaan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:58"]
[/quote]
En juokse merkkivaatteiden perässä, mutta jos mies pukua tarvitsee, niin se on viisainta ostaa hyvästä kankaasta tehty. Vähän niin kuin lasten vk-haalarien kanssa: ostat kunnollisen ja säästät kurapuvun hinnan.
[/quote]
Höpsistä. Hyvännököinen halpa "kertaköyttöpuku" on se mikä kannattaa ostaa, ellei pidä pukua töissä tai muuten usein. Se puku on kuitenkin kutistunuyt säilytyksessä, kun sitä seuraavan kerran tarvii.
t.mies
[/quote]
Kutistunut säilytyksessä? Uusi termi lihomiselle?
Mä pukeudun miten sattuu mutta kuitenkin puhtaisiin ja ehjiin vaatteisiin. Toimii hyvin suodattimena tyhmille muijille
Vammaista hommaa. Joko tykkäät miehestä tai et. Etsi merkkikoira jos haluat näyttelyesitteen.
Itse kuljen 95% ajastanu collegehousut+hihaton+joku pitkähihainen tai shortsit ja sama homma.
Miksikö?
Koska se on mukavampaa kuin jotkin helvetin ahdistavat ja kuumat farkut. Liikun aina pyörällä ja vituttaa nekin harvat kerrat kun farkut jalassa johonkin menee, edes kävellen.
Ehkä näyttää hobolle, mutta se ei ole minun ongelma jos joku snobi siitä keksii itkeä.
Sanokaapa naiset jotain vaatteita, jotka ei ole tiukat, kuumat tai estä esim. Pyöräilyä olemalla joustamattomat tai ahtaat?
Niin ei taida miehille paljoa vaihtoehtoja olla kuin lököhousut, shortsit.
Farkut, puvut ja reisitaskuhousut. Miehille on helvetin vähän vaihtoehto joista valita.
Suurin osa naisista jotka höyryää miesten pukeutumisesta on jotain laiskoja jotka ajaa autolla/bussilla ja kävelee pari metriä päivässä niin helppohan silloin on pukeutua kuin prinsessa
Henkkamaukan myyjäkö täällä alapeukuttaa?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:30"]Aikanaan mun mies ei osannut pukeutua, koska hän oli köyhästä kodista, joten rahaa ei ollut.
Tavatessamme kiinnitin huomion vaatteisiin, ehkä jonkun mielestä pikkumaisesti. Kun seurustelumme "syveni," niin aloin pikkuhiljaa ohjailla hänen vaatehankintojaan parempaan suuntaan. Ja kun muutimme yhteen ja menimme töihin, niin mies alkoi innoissaan ostella uusia vaatteita.
Ap:n kohdallahan kyse ei ole rahan puutteesta, mutta hyvä hiljaa tulee, älä lannistu!
[/quote]
Köyhällä voi olla helvetin hyvä tyylitaju mutta ei varaa hankkia mieleisiään vaatteita (tyylikkyys ei muuten tarkoita kalliita merkkivaatteita kuten tässäkin ketjussa monikin kuvittelee). Sama toisinpäin - rahalla ei voi ostaa tyylitajua mutta hyvän stylistin voi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:58"]
[/quote]
En juokse merkkivaatteiden perässä, mutta jos mies pukua tarvitsee, niin se on viisainta ostaa hyvästä kankaasta tehty. Vähän niin kuin lasten vk-haalarien kanssa: ostat kunnollisen ja säästät kurapuvun hinnan.
[/quote]
Höpsistä. Hyvännököinen halpa "kertaköyttöpuku" on se mikä kannattaa ostaa, ellei pidä pukua töissä tai muuten usein. Se puku on kuitenkin kutistunuyt säilytyksessä, kun sitä seuraavan kerran tarvii.
t.mies
[/quote]
Kutistunut säilytyksessä? Uusi termi lihomiselle?
[/quote]
Aika vanha vitsi itseasiassa
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:02"]
Hienovaraista stailausta kovasti kehuen... Monet miehet pukeutuu ihan miten sattuu. Voihan sitä vähän parannella, et ole pinnallinen :)
[/quote]
Onhan pinnallinen, sehän on selvä. Ei itsepetos auta tässä tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 01:14"]
Onhan pinnallinen, sehän on selvä. Ei itsepetos auta tässä tapauksessa.
[/quote]
Naisten turhamaisuuden ylittää vain naisten typeryys.
Mitäs mieltä jos mies salaa olisi vittuuntunut siitä kun naista ei kiinnosta jääkiekko ja alkaisi hiljaa manipuloida hänestä lätkäfania? Juu, ette pitäisi. Sikamies ja heti vaihtoon!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:05"]Kuka käyttää sanaa 'ehostautua'?
[/quote]
Kauneudenhoidon alalla, kauneudenhoidon maailmassa ainakin käytämme sanaa ehostaminen.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:00"]Köyhä?
[/quote]
Ei ole, päinvastoin, mutta olen ymmärtänyt että tarkka rahoistaan.
Hienovaraista stailausta kovasti kehuen... Monet miehet pukeutuu ihan miten sattuu. Voihan sitä vähän parannella, et ole pinnallinen :)
Toisaalta kuka haluaa olla barbienukke Ken?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:32"]
[/quote]
Tunnetko vaatteita?
[/quote]
Selvästi ei tunne tuo Dressmanin puvuista itkenytkään. Ei muuten mistään Hilfigerin hikipajavaatteista kohkaisi ääni naristen. Ei mitään tajua laadusta, pelkkää tunnettujen merkkien perässä juoksemista. Noloa.
[/quote]
Ohis. Mulla on vain yksi Hilfigerin mekko. Tsekkasin just, se oli Euroopassa valmistettu. Naisena en omista Dressmannin vaatteita, eikä miehenikään, muta epäilen niiden olevan samaa bangladeshilaista veritekstiiliä kuin henkamaukat.
[/quote]
http://www.huffingtonpost.com/2012/03/21/tommy-hilfiger-bangladesh-factory_n_1370602.html
http://abcnews.go.com/Blotter/workers-die-factories-tommy-hilfiger/story?id=15966305
"Hilfiger has been criticized for having manufactured clothes in sweatshop conditions in the United States territory of Saipan in the Northern Mariana Islands. Since it is a U.S. Commonwealth, clothes made there can be labeled "Made in the USA", but federal labor laws, including the minimum wage, do not apply."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Hilfiger
[/quote]
Joo, noilla jenkkimerkeillä on monia valmistusmaita, eikä USA ole aina se paras. Katselin just kaupassa Gantin vaatteita, kun tykkään toimistossa noista preppy-merkeistä, ja siellä oli kaikkea Liettuasta Kiinaan, osassa ei valmistusmaata ollenkaan. Kun en pysty tehtaita siirtämään, teen sen minkä voin ja ostan Euroopassa tehdyksi merkittyä.
Kohta tulee joku ylpeä henkkamaukkakansalainen kertomaan, että ei mun valinnoilla ole mitään väliä. Siitä vaan, omia valintojani ovat. T. Se, jolla oli se Hilfigerin mekko.
[/quote]
Yhtä hyvin voi jättää koko brändin väliin, samaan epäeettiseen taskuun ne rahat menevät joka tapauksessa. Henkkamaukkaa usein moititaan, mutta se on ollut niin tarkassa seurannassa viimeiset 15 vuotta, että siellä on asiat todellakin paljon paremmin kuin monessa muussa puljussa.