Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te epäsosiaaliset ja itsekseen viihtyvät, mitä teette työksenne?

Vierailija
02.06.2015 |

Oon tämmönen kotihiiri ja hyvin epäsosialinen. Ahdistun helposti, enkä tykkää mistää sosiaalisista tapahtumista.. Nyt mietin uutta ammattia itselleni.

Kertokaas te epäsosiaaliset, että mitä teette työksenne? Josko sieltä bongaisin jonkun mielekkään työn. :-) Voitte vaikka kertoa koulutuksenne ja minkä tyyppisessä työssä olette..

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari. En ollut aikoinaan edes yhtään kiinnostunut tietokoneista, mutta valitsin tietojenkäsittelyalan koska tiesin että sillä alalla saa rauhassa sulkeutuneet nörtit näpertää ohjelmia. Olen ollut erittäin tyytyväinen alavalintaani. Voi mennä viikkoja töissä ettei tarvi puhua kellekään, ja teen 2 etäpäivääkin viikossa.

Vierailija
2/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Mikä hirveä valinta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee arkkitehti. Ainankin näin opiskeluaikana työ on pitkälti itsenäistä koneella istumista.

Vierailija
4/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja erikoiskirjastossa. Asiakaspalvelua on jonkun verran, mutta asiakkaita on vähän, ja niiden kanssa on aikaa puhua rauhassa ja kahden kesken. Ei ole koskaan hankalia asiakkaita eikä kovaa kiirettä. Suurin osa työstä on tiedonhakua, materiaalin etsimistä ja hankintaa, luettelointia.

Vierailija
5/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

B2B-asiakaspalvelu kolmella kielellä.

Vierailija
6/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assistentti. Olen tekemisissä kymmenien ihmisten kanssa päivittäin, viihdyn kyllä töissä mutta kotona iltaisin ja viikonloppuisin on saatava olla yksin. Koira on ainoa jonka seuraa kaipaan :D

Vierailija
7/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assistentti jolla asiakaspalvelua. Olen siinä todella hyvä!

Vierailija
8/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaaja, tällä aikaa kotiäitinä. 

Vierailija
9/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä kävin töissä, olin sanomalehdenjakaja. Ei juuri tarvinnut olla ihmisten kanssa tekemisissä, vaan sai käsitellä tavaraa ja asioita. Mahdollisesti joku aikaisin herännyt asiakas saattoi tulla vastaan, mutta eivät ne yleensä jakajaa noteeranneet. Kanssatyöntekijöiden kanssa ei tarvinnut seurustella, kun taisivat olla samanmoisia hiljaisia välttelijöitä kuin minäkin. Saatettiin sanoa "Huomenta", ei usein sitäkään.

Lisäplussana työ oli itsenäistä, siinä oli tietty järjestys ja samaan aikaan sai keskittyä ja antaa ajatusten virrata. Ja näki kaikenlaisia kivoja yön ja aamun eläimiä sekä auringonnousun. Oli rauhallista ja hiljaista.

Jos kestää yötyötä ja poikkeavaa vuorokausirytmiä, voin melkein suositella.

Vierailija
10/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, osaan käyttäytyä, vaikken pidä juuri ihmsistä. Hyvin on mennyt, ajattelen itseni asiakaspalvelijana, ja teen työni hyvin.

Vierailija
11/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa oudolta, mutta olen erikoisliikkeessä myyjänä/asiakaspalvelijana. Ei varmana ensimmäinen valinta tällaiselle introvertille..

Vierailija
12/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja neuvolassa. Työpäivän jälkeen olen aivan puhki, mutta asiakkaiden kanssa keskusteleminen ja kanssakulkeminen jopa antaa paljon. Jos en olisi sosiaalisessa työssä, mökkeytyisin hyvin nopeasti ja alkaisin pelätä niitä harvoja sosiaalisia tilanteita.

Asiakkaiden kanssa ei ole ongelmia, mutta työkavereiden kanssa välillä on. En ole niin sulava puheissani, että osaisin ottaa asiat puheeksi työyhteisön lusmuilijan tai selkäänpuukottajan kanssa ilman että siitä tulee sota. Onneksi on ihaniakin työkavereita!

Vapaa-ajalla en sitten juuri perheen ulkopuolisia ihmisiä tapaakaan.

Vierailija
13/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolakokki. Välillä myös tarjoilijana yksityistilaisuuksissa. Työssä olen puheliaspälpättäjä, kotioloissa taas koen sosiaaliset tilanteet todella voimia syövänä

Vierailija
14/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 02:23"]

Pyöritän omaa pientä ohjelmistofirmaa (tällä hetkellä 2 työntekijää). Hommat on suunniteltu alusta pitäen niin, että lähes kaikki tehdään etänä ja ensimmäisen työntekijän palkkasin pelkästään huolehtimaan asiakaskontakteista ym itselleni työläästä sosiaalisesta sählingistä. Ei tämä mikään rahasampo ole eikä sellaista ole tästä tarkoitusta tehdäkään, mutta työntekijöilleni pystyn maksamaan kilpailukykyisen palkan ja mukavat bonuksetkin silloin tällöin, ja itse elelen parinkymmenen etätyötunnin viikkopanoksella keskellä korpea itä-Suomessa ihan mukavasti. Samalla pikkujärvellä vain pari kesämökkiä, eikä niissäkään asukkeja näy kuin muutaman viikon kesässä, joten aika hyvin täällä saa erakkoluonne itseään toteuttaa. 

[/quote]

Kuulostaa ihanalta!!!!

Vierailija
15/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sosiaalinen ja viihdyn yksikseni, mutta en tosin mitenkään pelkää sosiaalisia tilanteita. Olen insinööri. Teen itsenäistä työtä, tosin joudun aika paljon matkustamaan ja käymään eri yrityksissä tapaamassa eri ihmisiä.

Vierailija
16/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri. Asiakkaalla suu täynnä tavaraa, ei tarvi keskustella.

Vierailija
17/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdon sihteeri

Vierailija
18/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu, opiskelen sosiaalialaa.

Epäsosiaalisuudesta huolimatta tulen hyvin toimeen asiakkaiden kanssa. Töissä on työrooli.

Työkavereiden jutut välillä tekee tiukkaa, sillä en jaksa tyhjänjauhamista. En kerro mielelläni omia asioitani enkä ystävysty helposti.

Vierailija
19/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalari. Ei tarvii nähä ketään korkeintaan talon asukkaita eikä tehä kenenkää kanssa yhdessä.

Vierailija
20/58 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja yläasteella. Juuri siksi olenkin epäsosiaalinen ja yksin viihtyvä vapaa-ajalla.