Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika järkyttävää, oletteko todella näin epäluuloisia ja varautuneita?

Vierailija
02.06.2015 |

Olin viikonloppuna baarissa ensimmäistä kertaa ties kuinka pitkään aikaan. Oli ystäväni yo-juhlat (valmistui aikuislukiosta). Tylsistyin vähän kun lössimme istuskeli vain pöydän ääressä ja höpötteli joten lähdi yksin tupakalle. Löysin ulkoterassin ainoan yksin seisoskelevan henkilön ja menin häneltä pyytämään tulta (koska itsekkin oli yksin ja ajattelin samalla saavani juttuseuraa). Mies oli musta, jostain päin Afrikkaa kotoisin (en muista mistä tarkalleen). Hän hymyili ja kohteliaana tarjosi tulta mutta oli vähän hämillään kun jäin seisoskelemaan hänen viereensä ja juttelemaan. Puhuimme englanniksi muutaman lauseen (hän ei puhunut suomea kovin hyvin) jonka jälkeen hän katsoi minua hölmistyneenä ja sanoi ettei ole suomesta kotoisin. Minua vähän nauratti se koska olihan se ihon väristä ja kielestä päätellen ilmiselvää. Vastasin vain naurahtaen että "joo, tiedän". Hän katsoi minua edelleen hyvin epäluuloisesti ja kysyi "miksi sitten juttelen minun kanssani". Olin ihan ihmeissäni joten vastasin vain että "miksi en?". Tämän jälkeen hän näytti leveän hymyn ja ihasteli kuinka avoin mieli minulla on....

Polttelimme siinä tupakat loppuun tyhjänpäiväisyyksiä lämpimiksemme höristen jonka jälkeen lähdimme yhdessä sisään. Hän kysyi saisiko tarjota minulle juoman, jonka tietysti oletin viittaavan iskemiseen. Kerroin hänelle että olen minulla on monimutkainen tilanne erään miehen kanssa (mikä on siis totta) joten ei kiitos. Tästä aiheesta vaihdoimme muutaman sanasen jo ulkona. Hän lupasi että kyse on vain juomasta ja että hän haluaa jutella vielä kanssani, hän oli tullut yksin ja oli kiva kun joku tuli juttelemaan. Suostuin siis siihen lasilliseen ja hörpittiin ne siinä rauhassa, vaikkakin musiikin takia juttelemisesta ei tullut mitään :D Sen jälkeen lähdin etsimään kavereitani. 

Mua jäi oikein ihmetyttämään hänen reaktionsa kun jäin juttelemaan. Hän oli oikein mukavan ja helposti lähestyttävän näköinen, hymyileväinen, hyvin pukeutunut.. Olinko minä tosiaan ensimmäinen/yksi harvoista suomalaisista jotka hänen kanssaan on puhunut? Miksi? Kertokaahan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hämmentynyt kun et pitänyt häntä pelkkänä lihapalana, kuten suomalaiset naiset usein pitää noita afrikkalaisia.

Vierailija
2/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko tehnyt saman pimeässä puistossa lauantain vastaisena yönä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 00:39"]

Olin viikonloppuna baarissa ensimmäistä kertaa ties kuinka pitkään aikaan. Oli ystäväni yo-juhlat (valmistui aikuislukiosta). Tylsistyin vähän kun lössimme istuskeli vain pöydän ääressä ja höpötteli joten lähdin yksin tupakalle. Löysin ulkoterassin ainoan yksin seisoskelevan henkilön ja menin häneltä pyytämään tulta (koska itsekkin olin yksin ja ajattelin samalla saavani juttuseuraa). Mies oli musta, jostain päin Afrikkaa kotoisin (en muista mistä tarkalleen). Hän hymyili ja kohteliaana tarjosi tulta mutta oli vähän hämillään kun jäin seisoskelemaan hänen viereensä ja juttelemaan. Puhuimme englanniksi muutaman lauseen (hän ei puhunut suomea kovin hyvin) jonka jälkeen hän katsoi minua hölmistyneenä ja sanoi ettei ole Suomesta kotoisin. Minua vähän nauratti se koska olihan se ihon väristä ja kielestä päätellen ilmiselvää. Vastasin vain naurahtaen että "joo, tiedän". Hän katsoi minua edelleen hyvin epäluuloisesti ja kysyi "miksi sitten juttelet minun kanssani". Olin ihan ihmeissäni joten vastasin vain että "miksi en?". Tämän jälkeen hän näytti leveän hymyn ja ihasteli kuinka avoin mieli minulla on....

[/quote]

Johan tuli virheitä kun nopeasti kirjotin :D
-ap

Vierailija
4/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 00:44"]

Olisitko tehnyt saman pimeässä puistossa lauantain vastaisena yönä?

[/quote]

Riippuu vähän tilanteesta. Yksin pimeässä puistossa en kyllä kovin helposti lähestyisi edes suomalaista ihmistä. Mutta jos tilanne olisi sellainen jossa uskaltaisin mennä suomalaiselle juttelemaan niin miksen hänenkin kanssaan?

-ap

Vierailija
5/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on todella yleinen kokemus ulkomaalaisilla suomessa. Näin olen ulkkiksilta ja mm. vaihtareilta kuullut. Suomalaiset on tosi epäileväisiä ja syrjii. Toisaalta ulkkismiehiä olen joskus itsekin pelännyt ja ihan aiheesta. Riippuu ihan henkilöstä kyllä.

Vierailija
6/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ulkomaalaisista on täällä omat ennakkoluulot. Minä en uskaltaisi yksin jäädä juttelemaan ulkomaalaisen miehen kanssa tyhjälle terassille, mutta en myöskään suomalaisen kanssa. Koskaan ei tiedä, milloin omalle kohdalle sattuu se älyvapaa hullu.

Vierailija
7/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäistapaus!

Vierailija
8/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene juttelemaan suomalaistenkaan kanssa ap:n kuvailemalla tavalla. Se sitä tasa-arvoa.

Vierailija
9/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen ilmapiirin vallitessa yritän mahdollisimman usein vaihtaa ystävällisen sanan ulkomaalaisten tai ulkomaalaisen näköisten suomalaisten kanssa. Saavat varmasti kuulla niin paljon negatiivista että haluan kantaa korteni kekoon myönteisessä mielessä. Koska itsestäni olisi kamalaa asua maassa jossa saisin jatkuvasti kuulla vihapuhetta itsestäni ja arvostaisin niitä jotka olisivat minulle ystävällisiä.

Vierailija
10/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 00:50"]

No ulkomaalaisista on täällä omat ennakkoluulot. Minä en uskaltaisi yksin jäädä juttelemaan ulkomaalaisen miehen kanssa tyhjälle terassille, mutta en myöskään suomalaisen kanssa. Koskaan ei tiedä, milloin omalle kohdalle sattuu se älyvapaa hullu.

[/quote]

Nimen omaa, en minäkään yksin jäisi pienessä sievässä yksin kenenkään tuntemattoman miehen kanssa, oli sitten kyse suomalaisesta tai ulkomaalaisesta, mustasta tai valkoisesta, nuoresta tai vanhasta. Nyt oli kyseessä rajattu, täysi terassa jonka molemmilla uloskäynneillä oli vielä vartijat/portsarit/järkkärit/mitälie. Siis niin turvallinen ympäristö kuin olla ja voi. Tämä vielä lisää ihmetystäni.

Vierailija
11/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis 11.

Vierailija
12/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi juttelemaan kenellekään tuntemattomalle baarissa, saati ota juomia vastaan. Olen oppinut pelkäämään liikaa pahaa maailmaa :(

Vierailija
13/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin törmännyt näihin mukaviin ulkomaalaisiin miehiin, jotka hämmentyvät kun heidän kanssaan höpöttelee vähän small talkia. Harmi vain, että vielä useammin olen törmännyt niihin tanssilattialla ahdisteleviin urpoihin, jotka eivät vain tajua lopettaa metsästystään siinä vaiheessa, kun saalis on jo lähtenyt karkuun. Näiden idioottien takia, sitten ne mukavatkin jäävät syrjityiksi osapuoliksi. Niin ja näistä mukavistakin miehistä suurin osa kuvittelee, että olen etsimässä seuraa, vaikka usein kerron olevani onnellisesti naimisissa. Tosin suurin osa suomalaisista miehistä tekee samaa, joten en voi laittaa tätä muiden kuin munien piikkiin.

Rehellisesti sanottuna ne kahden tai kolmen hengen porukassa liikkuvat, selvät ulkomaalaiset ovat pahimpia. Olen pari kertaa kehottanut ystäviäni ostamaan uuden juoman, jos ovat kertoneet jättäneensä sen hetkeksi yksin ja yökerhosta löytyy tälläinen "ollaan selvinpäin, tarkkaillaan humalaisia naisia, eikä pidetä hauskaa oikeastaan ollenkaan" -ryhmä. Ja nämä on juuri niitä, jotka pilaavat kaikkien mamujen maineen.

Plus, että naiset osaavat olla aika hirveitä, kun kuljetaan ryhmässä. Sellainen kanamainen riikinkukkokäyttäytyminen ja ylimielinen asenne, kun on ryhmän tuki takana. Hrr!

Vai olisitko jutellut tämän miehen kanssa, jos olisit mennyt vaikka kaverisi kanssa tupakalle?

Vierailija
14/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:00"]

En menisi juttelemaan kenellekään tuntemattomalle baarissa, saati ota juomia vastaan. Olen oppinut pelkäämään liikaa pahaa maailmaa :(

[/quote]

Juoman sain suoraan baarimikon kädestä. Hän vain maksoi. Näin jopa kun juomani valmistui joten se ei pelottanut tässä kyllä yhtään. Ehkä en ottaisi jos ventovieras mies baarissa kantaisi mulle juoman pöytään. Juttelen kyllä baarissa usein tuntemattomielle ja siksi musta ehkä onkin tullut tuollainen kännipolttelija :D En ikinä polta selvin päin mutta baarissa sitä tulee tehtyä. Tulen pyytäminenkin on hyvä keskustelun avaus ;)

-ap

Vierailija
15/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella totta, Suomi on kovin piilorastistinen maa. Kaikki ulkkarit ei ole baarissa vain pokaamassa ja vaikka jotkut olisivatkin, niin mikä ihmeen uhka se on suomalaiselle, miehelle tai naiselle?

Mua ei ole koskaan haitannut edes ne afrikkalaiset kundit jotka ei kahdestakaan ei:stä huolimatta ole lopettaneet flirttailua ja iskemistä, sillä kyllä sellaisetkin tajuaa sitten parin minuutin kuluttua ettei natsaa. Monen kanssa olen jutellut pitkäänkin sen jälkeen kun olen kertonut olevani varattu ja tilanteet ovat olleet sosiaalisesti antoisia, usein tietty mukana on ollut enemmän (ja parempaa) flirttiä kuin suomalaisilla miehillä mutta ei mitenkään ylimenevää tai ahdistelevaa, ovat kunnioittaneet sitä etten ole saatavilla. Ne on noita kulttuurieroja joita kohtaan moni suomalainen on hyvin ennakkoluuloinen.

Vierailija
16/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:05"]

Olen minäkin törmännyt näihin mukaviin ulkomaalaisiin miehiin, jotka hämmentyvät kun heidän kanssaan höpöttelee vähän small talkia. Harmi vain, että vielä useammin olen törmännyt niihin tanssilattialla ahdisteleviin urpoihin, jotka eivät vain tajua lopettaa metsästystään siinä vaiheessa, kun saalis on jo lähtenyt karkuun. Näiden idioottien takia, sitten ne mukavatkin jäävät syrjityiksi osapuoliksi. Niin ja näistä mukavistakin miehistä suurin osa kuvittelee, että olen etsimässä seuraa, vaikka usein kerron olevani onnellisesti naimisissa. Tosin suurin osa suomalaisista miehistä tekee samaa, joten en voi laittaa tätä muiden kuin munien piikkiin.

Rehellisesti sanottuna ne kahden tai kolmen hengen porukassa liikkuvat, selvät ulkomaalaiset ovat pahimpia. Olen pari kertaa kehottanut ystäviäni ostamaan uuden juoman, jos ovat kertoneet jättäneensä sen hetkeksi yksin ja yökerhosta löytyy tälläinen "ollaan selvinpäin, tarkkaillaan humalaisia naisia, eikä pidetä hauskaa oikeastaan ollenkaan" -ryhmä. Ja nämä on juuri niitä, jotka pilaavat kaikkien mamujen maineen.

Plus, että naiset osaavat olla aika hirveitä, kun kuljetaan ryhmässä. Sellainen kanamainen riikinkukkokäyttäytyminen ja ylimielinen asenne, kun on ryhmän tuki takana. Hrr!

Vai olisitko jutellut tämän miehen kanssa, jos olisit mennyt vaikka kaverisi kanssa tupakalle?

[/quote]

Aika varmasti kyllä koska sitä tulta olisin joutunut lainaamaan joka tapauksessa kun eivät kaverinikaan polta. Viime baarireissulla kävin juuri erään kaverini kanssa tupakalla ja jäimme juttelemaan ensin yhden irlantilaisen miehen kanssa, jonka veli saapui sitten pian paikalle. Oli ihan kiva hetki ja sytyteltiin toisetkin siinä neljästään jupistessa :) Toki jos ulos menee jotta saisi jutella jonkun tärkeän asian kaverin kanssa rauhassa niin sitten en juttelisi muille vaan keskittyisin vain siihen kaveriin.

-ap

Vierailija
17/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta hölpötellä kellekään, ei suomalaisille eikä ulkomaalaisille, joita en tunne.

Vierailija
18/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskattiinko sut?

Vierailija
19/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:00"]

[/quote]

Juoman sain suoraan baarimikon kädestä. Hän vain maksoi. Näin jopa kun juomani valmistui joten se ei pelottanut tässä kyllä yhtään. Ehkä en ottaisi jos ventovieras mies baarissa kantaisi mulle juoman pöytään. Juttelen kyllä baarissa usein tuntemattomielle ja siksi musta ehkä onkin tullut tuollainen kännipolttelija :D En ikinä polta selvin päin mutta baarissa sitä tulee tehtyä. Tulen pyytäminenkin on hyvä keskustelun avaus ;)

-ap

[/quote]

Ohiksena pitää sanoa, että tiedän myös erään suomalaisen kaksikon, jotka tekivät yhteistyötä tiskin molemmin puolin. Mies tarjosi uhrille juoman ja baarimikko teki kivan drinkin kera tyrmäystippojen. Jäivät kyllä hyvin nopeasti kiinni, sillä kanta-asiakkaat alkoivat ihmetellä miten yhdestä oluesta voi joku mennä ihan sekaisin ja miten aina sama herrasmies auttoi tytöt "kotiin".

Mutta todellakin, kyllähän sen jo toisen ihmisen olemuksesta ja asenteesta huomaa, että kuka on vilpittömin aikein ja kenen kohdalla niskakarvat nousee pystyyn. Toki humalassa huonommin, mutta itselläni ei ole koskaan ollut isompia ongelmia ulkomaalaisten kanssa. itseäni tosin ahdistaa se ulkomaalaisten tapa yrittää iskeä naisia silloin, kun ovat vähän juoneet ja estot vapautuu. Suomalaiselle miehelle voit huutaa, heittää juomat naamalle ja loppujen lopuksi portsari saattaa suomalaisen miehen ulos. Ulkomaalainen vain heittää rasistikortin pöytään ja siitäkö on sota valmis ja kaikki lentää pihalle.

Vierailija
20/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:15"]

Raiskattiinko sut?

[/quote]

No mitäs aloitus mielestäsi sanoo? Menin etsimään kaverinin ja vietin loppuillan heidän kanssaan kunnes lähdimme ystävien kanssa yhteisellä taksilla kotiin. Siis ei.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme