Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon saatte värinäkötestistä? (linkki)

Vierailija
02.06.2015 |

https://www.kolikkopelit.com/varinako/?fbs=30&fb_action_ids=10153389340554308&fb_action_types=og.shares

Mä sain ekal yrittämäl 26 mut sen jälkeen on tullut kokoajan vain 24

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 26, mulle siniset/sinivioletit oli vaikeimpia! Ilmeisesti käytetty aikakin vaikuttaa tulokseen, koitanpa tehdä nopeammin nyt :D

Vierailija
22/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27, kännykällä ekalla yrittämällä. Mulle kans sininen ja tummanliila vaikeimmat.. Sai aika paljon siristellä että näki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ennätys siinä 41. Sinisiin se mullakin tyssää. Ikänäkö mua vaivaa, mut ei onneks tässä haittaa.

Pakkoruotsiin mulla on taas asennevamma: evvk!

Ei se kielen oppiminen ole kyvystä kiinni vaan motivaation puutteesta. Englannin kieleen mun motivaatio riitti taas kympin edestä. Äidinkieleen kasin edestä.

Vierailija
24/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:13"]

No opetelkaa tomppelit nyt piru vie käyttämään niitä -ko- ja -kö -kysymysliitepartikkeleja, kuten olen kymmeniä kertoja ennenkin kirjoittanut ja opettanut.

Aloittajalle:

"Paljon" ei ole kysymyssana, vaan "paljonko" tai "kuinka paljon". Otsikkosi kysymyslause pitäisi siis olla: "Paljonko (pisteitä) saatte värinäkötestistä?"

Nyt 2000-luvulla on näköjään palattu siihen 1800-luvun (alun?) murheelliseen asiaintilaan, että suurin osa rahvaasta - etenkään nuorista ikäluokista - ei ole luku- eikä kirjoitustaitoista.

Ymmärrän kyllä siinä mielessä tämän valtavan pakkoruotsi-itkun, että eihän ihminen voi mitenkään oppia vierasta kieltä, kun ei osaa edes omaansa. "Kun on lusikalla..." jne.

Sen lisäksi, että ruotsin kielen pakollisuus on poistumassa jossain vaiheessa kansan tyhmenemisen välttämätttömänä seurauksena, pitäisi yksin tein lopettaa koko muukin oppivelvollisuus ja peruskoululaitos. Sen käyminen näyttää olevan täysin turhaa, kuten aloitusviestistä näemme.

[/quote]

Sinä et ilmeisesti ole koskaan kuullut että eri tilanteissa voi hyvin käyttää erilaista kieltä. Lukion äidinkielen opettajani puhui aina siitä kuinka virallisempaa kirjettä/sähköpostia, lehtijuttua tms kirjoitettaessa on käytettävä hyvää, oikeaoppista kieltä, mutta tekstiviestittelyssä, keskustelupalstoilla, sosiaalisessa mediassa voi käyttää vähän vapaanpaa, puhekieli-tyylisempää kieltä. Runoja kirjoittaessa voi taas vetää jo ihan överiksi ja kirjoitella mitä ja miten tykkää. 

-ap

Vierailija
25/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla sain 8 pistettä eli myyrä :D!

tokalla ja kolmannella sain 23 pistettä molemmilla kerroilla eli tiikeri. Luulin että olisin robotti tai ainakin haukka, värinäköäni on aina niin kehuttu kaikissa testeissä haha :D

Vierailija
26/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:13"]

No opetelkaa tomppelit nyt piru vie käyttämään niitä -ko- ja -kö -kysymysliitepartikkeleja, kuten olen kymmeniä kertoja ennenkin kirjoittanut ja opettanut.

Aloittajalle:

"Paljon" ei ole kysymyssana, vaan "paljonko" tai "kuinka paljon". Otsikkosi kysymyslause pitäisi siis olla: "Paljonko (pisteitä) saatte värinäkötestistä?"

Nyt 2000-luvulla on näköjään palattu siihen 1800-luvun (alun?) murheelliseen asiaintilaan, että suurin osa rahvaasta - etenkään nuorista ikäluokista - ei ole luku- eikä kirjoitustaitoista.

Ymmärrän kyllä siinä mielessä tämän valtavan pakkoruotsi-itkun, että eihän ihminen voi mitenkään oppia vierasta kieltä, kun ei osaa edes omaansa. "Kun on lusikalla..." jne.

Sen lisäksi, että ruotsin kielen pakollisuus on poistumassa jossain vaiheessa kansan tyhmenemisen välttämätttömänä seurauksena, pitäisi yksin tein lopettaa koko muukin oppivelvollisuus ja peruskoululaitos. Sen käyminen näyttää olevan täysin turhaa, kuten aloitusviestistä näemme.

[/quote]

Sinä et ilmeisesti ole koskaan kuullut että eri tilanteissa voi hyvin käyttää erilaista kieltä. Lukion äidinkielen opettajani puhui aina siitä kuinka virallisempaa kirjettä/sähköpostia, lehtijuttua tms kirjoitettaessa on käytettävä hyvää, oikeaoppista kieltä, mutta tekstiviestittelyssä, keskustelupalstoilla, sosiaalisessa mediassa voi käyttää vähän vapaanpaa, puhekieli-tyylisempää kieltä. Runoja kirjoittaessa voi taas vetää jo ihan överiksi ja kirjoitella mitä ja miten tykkää. 

-ap

[/quote]

Äidinkielen opettajasi ei tainnut järin arvostaa keskustelupalstojen lukijoita ja hän ilmeisesti vähät välitti viestien luettavuudesta. Hän ei ehkä ollut ihan oikealla alalla.

T. nro 17 uudelleen.

Vierailija
27/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo testi on huijausta. mulle tuli haukka vaikka sain yhden oikein

Vierailija
28/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet. Vaikka itse näkökyky on heikko niin värinäkökyky on täydellinen. Mulle tuo oli tosi helppo.

Vierailija
29/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, tiikeri.

Vierailija
30/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 01:13"]

Aloittajalle:

[/quote]

-ap
[/quote]

Keskustelupalstoilla olisi hyvä käyttää ihan oikeaoppista kieltä, eli sitä kirjakieltä. Puhekielellä kirjoittelu antaa hieman juntin ja rahvaan kuvan.

Vierailija
31/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiililla 12 koira. Jäi kai johonkin sinapin värisiin.

Vierailija
32/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 00:55"]

33 ekalla. Ja olen punavihervärisokea :/

[/quote]

Ei haittaa mitään tässä testissä värisokeus, kun se erivärinen on muita vaaleampi. Minäkin pääsin haukkatasolle, huonosti nukutun yön jälkeen.

Mutta miten tämä: http://www.xrite.com/online-color-test-challenge

Vierailija
33/33 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33.
ROBOTTI
Värien erottelukykysi ja selviytymistaitosi ovat yli-inhimillisiä. Huomaat kärpäsenkin kilometrin päästä.
T. mies