Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka "valitsette" sektion alatiesynnytyksen sijaan

Vierailija
01.06.2015 |

Valitsetteko myös korvikkeet imetyksen sijaan ettei tissit mene pilalle?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin pelkosektion edellisen synnytyksen mentyä pahasti pieleen. Jokaista lastani olen imettänyt reilun vuoden.  Pelkosektion taitavat muuten valita pääosin korkeasti koulutetut ja terveen itseluottamuksen omaavat naiset.

Vierailija
22/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, valitseeko jotkut tosiaan äidinmaidonkorvikkeen vain sen takia että tissit saattaa hieman rupsahtaa imettämisen johdosta? Joku sanoi, että imettäminen iljettää, whaaaaat? 
Ne jotka näin ajattelevat, eivät todellakaan ole valmiita vielä tekemään lapsia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sektiota ja olen imettänyt molemmat lapset.

Vierailija
24/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin sektion ja imetin. Hauska provo mutta vastasin kuitenkin :)

Vierailija
25/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tissit rupsahti vaikken imettänytkään :D Raskausajan painonnousu, tissien järjetön turpoaminen ja maidonnousu... Joo. Ei oo entisellään!

Vierailija
26/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:22"]Tuskin kukaan tosissaan on niin tyhmä, että kropan "pilalle menon" takia valitsisi leikkauksen luonnollisemman asian sijasta. Ei mennyt pilluni yhtään rikki, ja tiukka on edelleen/taas.
[/quote]
Usein se pillu saattaa kyllä revetä ihan vaikka peppuun asti. En en yhtään ihmettele et varsnki nuoret synnyttäjät valitsee sektion. Ja mitä se sulle kuuluu? Miks pitää puuttua joka helvetin asiaan

Vierailija
27/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:19"]Kukaan ei valitse sektiota mistään ulkonäkösyistä ja tuskin sitäkään imettääkö. Kysymyksen asettelu tekee mahdottomaksi järkevän keskustelun.
[/quote]
Näin on. Sektiota ei onneksi voi valita

Vierailija
28/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:19"]Kukaan ei valitse sektiota mistään ulkonäkösyistä ja tuskin sitäkään imettääkö. Kysymyksen asettelu tekee mahdottomaksi järkevän keskustelun.
[/quote]
[/quote]
Kyllä voi. Mulle ainakin heti sanottiin että sektion saa halutessaan kun sanoin pelkääväni synnytystä.

Vierailija
29/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:19"]Kukaan ei valitse sektiota mistään ulkonäkösyistä ja tuskin sitäkään imettääkö. Kysymyksen asettelu tekee mahdottomaksi järkevän keskustelun. [/quote] Näin on. Sektiota ei onneksi voi valita [/quote] Kyllä voi. Mulle ainakin heti sanottiin että sektion saa halutessaan kun sanoin pelkääväni synnytystä.

[/quote]

Mulle ei annettu mahdollisuutta valita, kun kiidätettiin vauhdilla leikkaussaliin.

Vierailija
30/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:22"]Tuskin kukaan tosissaan on niin tyhmä, että kropan "pilalle menon" takia valitsisi leikkauksen luonnollisemman asian sijasta. Ei mennyt pilluni yhtään rikki, ja tiukka on edelleen/taas.
[/quote]
Usein se pillu saattaa kyllä revetä ihan vaikka peppuun asti. En en yhtään ihmettele et varsnki nuoret synnyttäjät valitsee sektion. Ja mitä se sulle kuuluu? Miks pitää puuttua joka helvetin asiaan
[/quote]
kyllä mielestäni pitää olla vähän parempi syy kun se että pillu repeisi. Aika harvoin kuitenkaan mitään korjaamatonta tapahtuu. Tietysti joskus tapahtuu, ihan kuten sektioissakin. Jos aikaisemmassa raskaudessa on revennyt perseeseen asti, niin toki ymmärrän että sektion seuraavassa tahtoo. Mutta et sä voi olettaa, että synnytyksessä on normaalia revetä niin paljon.

Vierailija
31/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:19"]Kukaan ei valitse sektiota mistään ulkonäkösyistä ja tuskin sitäkään imettääkö. Kysymyksen asettelu tekee mahdottomaksi järkevän keskustelun.
[/quote]
[/quote]
Kyllä voi. Mulle ainakin heti sanottiin että sektion saa halutessaan kun sanoin pelkääväni synnytystä.
[/quote]

Eli sinulla oli mt peruste. Ilman lääketieteellistä perustetta sitä ei tehdä

Vierailija
32/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. Sanat "ulkonäkö" ja "sektio" ei minun tapauksessani kuulu edes samaan lauseeseen, terkuin aukastu navan yläreunasta p*llun yläreunaan, tän kanssa sama elleivät vielä pidennä arpea, syystä tai toisesta. Tosin, sektio kyllä tehtiin puhtaasti terveyssyistä. En tosin alatiesynnytystä valitsisi vaikka siihen olisikin mahdollisuus:)
Ja imetin kyllä niin pitkään kun tissi kelpas, tän seuraavan kanssa toivottavasti pidempään.
Huono riidanyritys :)

Vierailija
33/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:19"]Kukaan ei valitse sektiota mistään ulkonäkösyistä ja tuskin sitäkään imettääkö. Kysymyksen asettelu tekee mahdottomaksi järkevän keskustelun.
[/quote]
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mä pääsin kyllä pelostani ylitse ja synnytin alateitse mutta tasan noin helppoa on 'valita' sektio.

T. Tuo kenelle vastasit

Vierailija
34/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin sektion synnytyspelon takia, joka jäi ensimmäisestä synnytyksestä, ensimmäinen synnytys päätyi hätäsektioon.
Harmillista että olet noin kärkäs suustasi, kaikki ei ole aina niin mustavalkoista..... muita syitä kuten ahdas lantio, perätila, äidin sairaudet jne....

Vierailija
35/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:19"]Kukaan ei valitse sektiota mistään ulkonäkösyistä ja tuskin sitäkään imettääkö. Kysymyksen asettelu tekee mahdottomaksi järkevän keskustelun.
[/quote]
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mä pääsin kyllä pelostani ylitse ja synnytin alateitse mutta tasan noin helppoa on 'valita' sektio.

T. Tuo kenelle vastasit
[/quote]

Mielenterveydellisestä syystä. Sinä selvisit muulla avulla

Vierailija
36/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain valita vapaasti. En asu Suomessa. Heti ensimmäisellä lääkärikäynnillä alkuraskaudessa gynekologi kysyi, että miten haluan synnyttää.

Vierailija
37/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:10"]Olisin mieluusti imettänyt, mutta vahva lääkitys esti sen.
.

Sama juttu. Tästä sain kuulla monesti miten huono äiti olen ja ajattelen vain itseäni. Voisivat jotkut ottaa asioista selvää ennen kun latelevat tälläistä soopaa. Itse itkin monta viikkoa kun imetys ei onnistunu ja lapsi ei syöny. Korviketta veteli tyytyväisenä ja kasvoi kohisten. Äiti,vauva ja koko perhe tyytyväinen

Vierailija
38/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siellä juuri synnyttänyt ja voitonriemuinen saavutuksestaan. Saa ollakin, mutta sektio on myös synnytystapa ympäri maailmaa. Ollut jo aika pitkään. Ja pelastanut paljon äitiä ja vauvoja.

En minäkään ymmärrä jos joku ei imetä, koska se on "ällöä" tai että tissit menee pilalle, mutta imettämättömyyteen on yleensä paljon isompi syy. Korvikeäitejä syyllistetään  niin paljon, että moni varmasti yrittää imettää väkisin yli omien voimavarojenkin.

Naisen pitäisi tukea naista, äidin äitiä. Kokeillaanko?

Vierailija
39/43 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:08"]

Valitsetteko myös korvikkeet imetyksen sijaan ettei tissit mene pilalle?

[/quote]

Sektiota ei todellakaan valita, vaan jos se lapsen terveyden kannalta on välttämätöntä. Pelkästä omasta halusta sitä ei saa.

Vierailija
40/43 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi pitkää leikkausarpea vatsalle, ja olen nähnyt huonosti parantuneita märkiviä arpia ihan tarpeekseni. Lisäksi, lapsi saa alatiesynnytyksessä immuunipuolustuksen kannalta erittäin tärkeän mikrobiflooran nenäänsä, keuhkoihinsa, suolistoonsa. Mieluummin alatiesynnytys kuin flunssa ja korvatulehduskierre, jos ei ole tarjontavirhettä, hätätilannetta, voimakasta pelkoa tai esim raskausmyrkytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi