Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Hymypoika ja hymytyttö saavat rinnalleen uuden patsaan – tässä on ”hymyhenkilö”

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan selvästi poika nimeltä Päivi.

Vierailija
62/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan jatkossa jakoavain -patsas. Kaipa patsas on väriltään joku muu kuin valkoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi vaan olla joku "luokka-asteen positiivisin henkilö"-palkinto ja palkinto olisi vaikka joku aurinkopatsas tai mitali tai joku.

Tää kyborgi-patsas kuulostaa vaan aprillipilalta.

Vierailija
64/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viddusentään, mihin tää maailma menee

Vierailija
65/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petoviilit ovat taas enemmän tyytyväisiä.

Vierailija
66/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässähän poljetaan alas sitä tarkoitusta mikä ymmärtääkseni taustalla on? Siis se, että ei jaoteltaisi sukupuolia. Patsaalle on tehty kaksi puolta joista kummatkin huutavat stereotypisiä piirteitä mies- ja naissukupuolille. Eli siis tytöllä pitkä tukka, pojalla lyhyt. Eikö näiden tarkoitus ollutkaan ajaa asiaa siihen suuntaan, ettei tällaisia stereotyyppisiä piirteitä sukupuolten välillä enää olisi? Että rajoja rikottaisiin ja kaikki olisi vaan neutraaleja.

Olen hämmentynyt.

Vierailija
67/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä ajassa on vikana, että palikat lukevat vain otsikoita ja triggeröityvät ja rynnivät nettipalstoille metelöimään. Siellä jutussa lukee selvästi, että tuo hymyhenkilö tulee klassisten hymytyttö- ja hymypoikapatsaiden rinnalle, ja PALKITTU SAA ITSE VALITA MINKÄ KOLMESTA PATSAASTA HALUAA: TYTÖN, POJAN, VAI HENKILÖN. Oli teillä konservatiiveilla taas vaan kiire mölytä vaikka yhtään patsasta ei vaihdeta mihinkään eikä kellekään anneta yhtään mitään mitä ei itse valitse.

Vierailija
68/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapatsas 💩

Vierailija
69/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hymypoika- ja Hymytyttö-patsaat saavat rinnalleen uuden kuvanveistäjä Jarmo Vellosen suunnitteleman ja veistämän Hymy-patsaan."

- RINNALLEEN, ei tilalle.

"uusi patsas ei korvaa vanhoja Heikki Niemisen suunnittelemia veistoksia. Lisäksi palkittu lapsi saa päättää, minkä kolmesta patsaasta itselleen haluaa"

- EI KORVAA VANHOJA

- LAPSI SAA VALITA

Persut silti: ölönmölömmööö!

Vierailija
70/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, joka paikkaan pitää tunkea tuo "jokaiselle jotakin" ja "eihän vain tämä(kään) nyt loukkaa ketään" -ajattelu.

Ihan hyvä juu, mutta kuitenkin...njäääh🤔.

Mutta eikös tuo koko hymypatsas ole jo keritty tuomita syrjiväksi kun suurin osa luokalta ei sellaista saa..

Miksi sen pitäisi suurimman osan saada? Kellään ei saa tulla "paha mieli" eikä kukaan saa olla millään tavalla missään asiassa yhtään toista "edellä" tai "parempi", vai? Tasapäistäminen pitäisi ulottaa siis ihan kaikkeen? Oppilaat luokassa äänestävät keskuudestaan oppilaan joka kys kriteeristön täyttää ja eniten ääniä saanut saa patsaan.

Yleensä suositut saivat patsaa. Vaikka olivatkin juuri niitä pahimpia kouluväkivallan tekijöitä.

Olen jo lähemmäs 50v., enkä tänä päivänäkään ymmärrä miksi sain aikoinaan hymypatsaan. Olin aina hiljaisin ja sulkeutunein oppilas, ei hyviä ystäviä, en uskaltanut tunnilla sanoa sanaakaan, enkä tietenkään oma-aloitteisesti viitannut tai vastannut kysymyksiin.

Muistaakseni 80-luvulla oppilaat saivat antaa ehdotuksen kuka luokasta ansaitsisi hymypatsaan, joten vielä enemmän hämmentää miksi koulutoverit minua ovat ehdottaneet, kun tuntui ettei kukaan tykännyt minusta. Eiväthän he edes halunneet viettää aikaa kanssani. Sain tämän 6. luokalla, joten ehkä se olikin jonkinlaista piilovittui*ua ala-asteen päättymisen vuoksi.

Sama täällä. Olin viimeinen mahdollinen, kaikki muut olivat jo saaneet, vaikka 3 eli puolet lähti hullujen kouluun vitosen jälkeen.

Vierailija
71/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tässä ajassa on vikana, että palikat lukevat vain otsikoita ja triggeröityvät ja rynnivät nettipalstoille metelöimään. Siellä jutussa lukee selvästi, että tuo hymyhenkilö tulee klassisten hymytyttö- ja hymypoikapatsaiden rinnalle, ja PALKITTU SAA ITSE VALITA MINKÄ KOLMESTA PATSAASTA HALUAA: TYTÖN, POJAN, VAI HENKILÖN. Oli teillä konservatiiveilla taas vaan kiire mölytä vaikka yhtään patsasta ei vaihdeta mihinkään eikä kellekään anneta yhtään mitään mitä ei itse valitse.

"Meillä on nyt jäljellä vain näitä." Miten kaukana todellisuudesta te muutamat olette?

Vierailija
72/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin ? Eikö voitu jatkaa samaan malliin niinkuin ennenkin.Tuo on ensinäkin ruma.Ei muistuta lasta.Mihin tämä maailma on menossa.

Vierailija
73/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyisin ottamasta tuollaista patsasta vastaan.

Vierailija
74/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse vanhempiin päin jos päätyy tuohon kolmanteen, siellä on taustalla onnistunut sukupuolettomaksi kasvattaminen. Lasun paikka sanon minä.

Vierailija
75/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä saisin ton patsaan, menisin pokkaamaan sen ja paiskaisin lattialle. Karmea kuvatus. Onneksi sain aikonani nauttia hymytyttöpatsaasta.

Vierailija
76/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huomioitu muualtamuuttaneiden ulkonäköpiirteet? Täh? Liian skandinaavi. Ei jatkoon.

Missä huivi?

Vierailija
77/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita patsaita jaeta vain alakoulussa? Kuinka moni senikäinen on vielä löytänyt oman muunsukupuolisuutensa?

Vierailija
78/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilösaunat heti joka paikkaan!

Vierailija
79/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkumme Neanderthalista tuli ekana mieleen.

Ihan sama tuli mieleen. Näyttää todellakin Neanderthalilaiselta👍

Vierailija
80/170 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huomioitu muualtamuuttaneiden ulkonäköpiirteet? Täh? Liian skandinaavi. Ei jatkoon.

Missä huivi?

hirvittävää rasismia. Kaikkihan on tehty valkoisesta kipsistä!

Hastag alt right, white supremacy!

Sitä paitsi yksikään ei ole puettu purkhaan, muuten tuo irti leikattu pää kyllä kelpaa