IL: Hymypoika ja hymytyttö saavat rinnalleen uuden patsaan – tässä on ”hymyhenkilö”
Kommentit (170)
Opetushallitus taas tässäkin taustalla. Tähän hömppään ne rahat meneekin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, että patsaan nimi muuttuisi hymypatsaaksi, jos se sukupuoli siinä nimessä jotakuta syrjii tai loukkaa. Mutta miksi noin äärettömän ruma patsas? Sitä paitsi tuo patsas näyttää edelleen enemmän tytöltä kuin pojalta.
Meidän koulussa kyllä annetaan jatkossa vain yksi hymypatsas, menee sille ystävällisimmälle henkilölle, olipa tyttö tai poika tai muu. Mutta tuota rumaa patsasta ei anneta, vaan kaikille vanha poikapatsas. Ainakin niin kauan kun niitä vielä valmistetaan.
Hymytyttöpatsas on näistä kaunein patsas. Itse valittaisin, jos en saisi tyttönä oman sukupuoleni mukaista patsasta, ei tytöille pidä mitään poikapatsasta antaa, haloo!
Muistetaan, että tasa-arvoon kuuluu myös se, että tyttö saa olla tyttö ja poika poika.
Tässä käy kuitenkin niin, että tasa-arvon vuoksi poistetaan tyttöpatsas.
Kuka tuollaisen on keksinyt ? Ei muistuta edes lasta. Ei edes kaunis. Järjetöntä touhua. Ei kaikkia voi muuttaa tässä maailmassa.
Parhaiten nykyihmistä kuvastaisi pahvilaatikko, jossa lukee nurinpäin kirjoitettuna "tämä puoli ylöspäin"
Itse selvisin koko koulu-uran takavuosina ilman että näimme vilahdustakaan moisista hymypatsaista. Kelle niitä on oikein jaettu ja missä, en edelleenkään tiedä muita patsaansaajia kuin Paavo Väyrysen...
No ainakin täälläpäin tuon patsaan saa usein luokan suosittu häirikkö, eli siihen nähden tuo hirvitys on kyllä sopiva.
Jos itse suunnittelisin patsaan lapselle, joka on vastaa noita lehdessä mainittuja kriteereitä, tekisin siitä käsipatsaan. Joko kaksi kättä pitämässä toisiaan kädestä, tai yksittäinen käsi pitelemässä esim. kynää.
Mielestäni se kuvastaisi hyvin myös sitä muutosta, ettei enää jaeta palkintoja naamakertoimen mukaan, vaan sen mukaan, miten toimii.
Alkuperäiset hymypatsaat on tyylikkäitä, tuo näyttää joltain hirviöltä! Haluaisin kuulla, että haluaako joku muunsukupuolinen, translapsi tai mitä nämä ikinä onkaan, tuollaisen epäihmisen kuvatuksen kotiinsa.
https://villains.fandom.com/wiki/Indrid_Cold
Tällainen hymyhenkilö voisi olla hyvä hymypatsas.