Kuka enää viitsii ostaa epäeettisiä, epäekologisia halpavaatteita?
Mua alkoi suoratsaan ahdistaa tänään kun kuljin muutaman vaatekaupan läpi. Ne rytkyt ensinnäkin haisevat ihan kammottavalle kemikaalijätteelle ja kaiken lisäksi tietää että ne ei montaa pesua käyttökelpoisena pysy. Tehdastyöläisten oloja ei viitsi edes alkaa ajatella...
Kuka enää ostaa tuollaisia nykypäivän rytkyjä, ellei ole ihan välttämätön pakko?
Kommentit (108)
Mistä ne pitäisi sitten ostaa? Muakin inhottaa noi vaatteet monella tavalla.
Itse olen vähentänyt minimiin uusien vaatteiden oston, käytän vanhat loppuun ja ostelen jonkin verran kirppikseltä. Halpatuonti on vastenmielinen ilmiö.
sano mistä voi ostaa kokonaan suomessa tehdyn asukokonaisuuden (myös kankaat) niin ostan kyllä-
Minä. Ei ole varaa ostaa kalliita vaatteita. Halvat kestää minulla vuosikausia
Minä ostan edelleen, vaikkakin hieman omatuntoa kolkuttaa vaatteiden epäeettisyys...
Mutta itsekkäänä ja suht vähävaraisena kuluttajana haluan ostaa kauniita/hauskoja/yllättäviä/hienoja muotivaatteita, tykkään vaihdella vaatteita ja ostaa uusia vaatteita.. Mikä olisikaan tylsempää kuin ostaa jotkut "klassiset" (eli todella tylsät...) vaatteet ja pitää vain niitä samoja seuraavat 10 vuotta tai enemmän..
(saa alapeukuttaa, jos tuntee pakottavaa tarvetta)
En ymmärrä. Itse puen vain Munsalan kansallispuvun jos saan teetettyä sellaisen Helsingissä tai Vantaalla 100 eurolla tai 120 eurolla. En halua vuokrata koska harrastan kansantanhua joten haluan teettää Munsalan kansallispuvun omaksi. Jos joku haluaa tehdä minulle Munsalan kansallispuvun 100 eurolla tai 120 eurolla niin laittakaa yhteystiedot niin voit tehdä minulle Munsalan kansallispuvun.
Mua ei kiinnosta vaatteiden epäekologisuus tms. Joten siksi ostan niitä :) Kiva kun ovat niin halpoja niin saa usein uusia vaatteita.
Me joita ei kiinnosta em. asiat vaan halpa hinta ratkaisee