Naurattaa nämä "tiesin ensinäkemältä, että hänestä tulee mieheni/vaimoni"
Ihan kuin siinä olisi jotain ihmeellistä. Itse ainakin ihastuneena kuvittelen välittömästi koko yhteisen loppuelämämme. Seuraavan ihastuksen tullessa sama juttu ja melkolailla unohdan, että olen tuntenut niin muidenkin kohdalla. Enkä ole koskaan edes seurustellut kenenkään kanssa tai kertonut tunteistani kenellekään.
Kommentit (49)
Ajatteleeko miehet naisista samoin?
Näin unen miehestä ennen kuin tavattiin. Se klikkasi kummallekin heti siitä. Puhdasta iloa.
Mun mies sanoo ajatelleensa noin, kun alettiin seurustelemaan. Siitä on nyt 36 vuotta, naimisissa vuodesta -88.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se ensinäkemä siihen tunteeseen liittyy? Olen kuvitellut itseni naimisiin ihastuksen kanssa ihan huolimatta siitä, olenko tuntenut vetoa ensimmäisestä näkemisestä vai vasta vuosien ystävyyden jälkeen. Molempia vaihtoehtoja on ollut.
Etkö muka ole ikinä kuullut, kun ihmiset sanovat noin kuten otsikossa?
Kuten sanoin, olen ajatellut niin itsekin. Mutta ei se ensinäkemä siihen liity edes, se sama suuren kohtalon tuntuma on aina ihastuksessa, vaikka syttyisi vuosien tuntemisenkin jälkeen. Se kuuluu siihen.
Minä en ainakaan tiennyt. Vuonna 2003 tapasin hänet yhdessä baarissa Helsingissä, siellä oli joku metallibändi esiintymässä.
Hän tuli vastaan kaverinsa kanssa ja sanoi ”Katos kuka siinä”.
Olisin voinut jäädä juttelemaan, mutta ystäväni (nykyään entinen) oli niin hapan ja katkera, että lähdimme pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan "tiennyt" noin, en edes tulevan mieheni kohdalla. Mutta talosta tiesin heti kun pihaan tulin, että tämä se on, olen kotona.
Kun mieheni katsoi minuun ja hymyili minulle ensimmäisen kerran, tuntui, että olen vihdoin kotona.
Väärin meni, oikeaoppisen pariutumisen 10 käskyä:
1. Hae yliopistoon
2. Näytä hehkeältä ja odota kainosti 6 L:n ylioppilaan iskevän silmänsä sinuun koulun kirjastossa
3. Suostu vasta kuudenteentoista kahvittelukutsuun
4. Käykää ensi-istumalla läpi sovitteko toisillenne. Arvostaako mies kaunokirjallisuutta, osaako tulkita tieteellisiä julkaisuja, tuleeko kotiin hesari, tahdotteko lapsia, milloin tahdotte naimisiin ja lapsia jne. peruskysymykset
5. Maksa itse kahvisi
6. Tapailkaa vuosi, jonka jälkeen miehen on aika tunnustaa rakastuneensa
7. Tapailkaa toinen vuosi ennen yhteenmuuttoa
8. Asukaa yhdessä kaksi vuotta ennen miehen kosintaa
9. Menkää naimisiin puolen vuoden sisällä kosinnasta, heti jos on kesä, myöhemmin jos on syksy
10. Tehkää yksi lapsi koska av:lla on jo liikaa kävijöitä
Sitten olet kotona
Vierailija kirjoitti:
Mikael Forssell on ainakin monta kertaa väittänyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se ensinäkemä siihen tunteeseen liittyy? Olen kuvitellut itseni naimisiin ihastuksen kanssa ihan huolimatta siitä, olenko tuntenut vetoa ensimmäisestä näkemisestä vai vasta vuosien ystävyyden jälkeen. Molempia vaihtoehtoja on ollut.
Etkö muka ole ikinä kuullut, kun ihmiset sanovat noin kuten otsikossa?
Kuten sanoin, olen ajatellut niin itsekin. Mutta ei se ensinäkemä siihen liity edes, se sama suuren kohtalon tuntuma on aina ihastuksessa, vaikka syttyisi vuosien tuntemisenkin jälkeen. Se kuuluu siihen.
Sulta meni pointti ohi.
Myöhemmin vuonna 2007 eräs ystäväni sanoi, että ehkä sinun pitäisi mennä Rautatientorille uutena vuotena. Lavan reunassa on eräs tyyppi, joka tanssii kuulokkeet korvilla. Mene sinne, niin alatte juttelemaan. Hänen ympärillään on paljon ihmisiä. Mutta älä juo liikaa.
Te voitte alkaa seurustelemaan ja hän vie sinua autolla joka paikkaan.
En koskaan mennyt. Ajattelin, että tulee muita ihmisiä ja muita mahdollisuuksia.
2008 tapasin lapseni isän ja nykyisen exäni.
Elämä on kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan "tiennyt" noin, en edes tulevan mieheni kohdalla. Mutta talosta tiesin heti kun pihaan tulin, että tämä se on, olen kotona.
Kun mieheni katsoi minuun ja hymyili minulle ensimmäisen kerran, tuntui, että olen vihdoin kotona.
1. Hae yliopistoon
2. Näytä hehkeältä ja odota kainosti 6 L:n ylioppilaan iskevän silmänsä sinuun koulun kirjastossa
4. Käykää ensi-istumalla läpi sovitteko toisillenne. Arvostaako mies kaunokirjallisuutta, osaako tulkita tieteellisiä julkaisuja, tuleeko kotiin hesari, tahdotteko lapsia, milloin tahdotte naimisiin ja lapsia jne. peruskysymykset
5. Maksa itse kahvisi
9. Menkää naimisiin puolen vuoden sisällä kosinnasta, heti jos on kesä, myöhemmin jos on syksy
Sitten olet kotona
Tuli sitten ilmeisesti pariuduttua väärin, mutta kumman oikealta se kuitenkin tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Hae yliopistoon
5. Maksa itse kahvisi
Sitten olet kotona
11. Älä vain eroa, koska sitten sinulla on liikaa seksikumppaneita eikä kukaan halua yh-äitiä, joka loisii eksän lompakolla.
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin vuonna 2007 eräs ystäväni sanoi, että ehkä sinun pitäisi mennä Rautatientorille uutena vuotena. Lavan reunassa on eräs tyyppi, joka tanssii kuulokkeet korvilla. Mene sinne, niin alatte juttelemaan. Hänen ympärillään on paljon ihmisiä. Mutta älä juo liikaa.
En koskaan mennyt. Ajattelin, että tulee muita ihmisiä ja muita mahdollisuuksia.2008 tapasin lapseni isän ja nykyisen exäni.
Elämä on kummallista.
Surullista. Jotenkin ajattelin, että en mene, kun ei ollut ketään kaveria, paitsi se hapan ja kateellinen.
Tosiaan tämä ystäväni (nykyään entinen) sanoi, että joskus hänelle tulee sellaisia välähdyksiä.
En varmaan muutenkaan olisi mennyt, en tykkää väkijoukoista.
No, mun isoukki, hän tapasi rippikoulussa isosen, 11vuotta vanhemman tytön. Ja sielä sanoi kavereille, että tuosta tulee mun vaino. Ja niin tuli. Sai monta lasta, ja eli niin kunnes kuolema heidät sitten erotti.
Mä uskon siihen, että meillä on jossain tuolla jossain se sopiva kumppani. Sen tuntee kun kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikael Forssell on ainakin monta kertaa väittänyt näin.
Samoin eräs mies lähipiiristäni. Ollut yhdessä naisensa kanssa 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan mennyt. Ajattelin, että tulee muita ihmisiä ja muita mahdollisuuksia.2008 tapasin lapseni isän ja nykyisen exäni.
Elämä on kummallista.
Surullista. Jotenkin ajattelin, että en mene, kun ei ollut ketään kaveria, paitsi se hapan ja kateellinen.
Tosiaan tämä ystäväni (nykyään entinen) sanoi, että joskus hänelle tulee sellaisia välähdyksiä.
En varmaan muutenkaan olisi mennyt, en tykkää väkijoukoista.
Omituista, että ihmisen kohtalo voi olla yhdestä hetkestä kiinni. Jos on oikeassa paikassa oikeaan aikaan, kaikki menee eritavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla erona nykyinen vs aiemmat oli se että aiempien kohdalla ajattelin että "tuo ois täydellinen jos...." aina oli joku isohko juttu mikä ois pitäny muuttua (esim päihteet). Nykyisen kohdalla ei ollut mitään tuollaista isoa ongelmaa enkä jossitellut.
No ei minulla ainakaan ihastusteni kohdalla ole ollut mitään jossitelua. Ne nyt vaan eivät olleet yhtä lukuunottamatta, joka ei halunnut kuitenkaan mitään vakavampaa, minusta kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on kummallista.
*Senaatintorille. Silloin siellä oli konsertteja.
Tuohan menee osapuilleen niin kuin ap esittää. Ihmismieli tuppaa unohtamaan ne "vibat" jotka eivät sitten toteutunutkaan mutta ne kerrat kun ennakkoaavistus toteutuukin niin sitä ei unohda.
Näin miesystäväni ensimmäisen kerran kahvilassa. Emme puhuneet toisillemme mitään, mutta vähän kahvilasta lähdön jälkeen sain jonkinlaisen erikoisen tuntemuksen siitä, että tässä olisi tuleva mieheni. Muutamia kuukausia myöhemmin tapasimme nettideittisivustolla ja muistin hänet heti.
En ole koskaan saanut kenestäkään toisesta ihmisestä tuollaista fiilistä tai ennettä.
Minä en ole saanut ketään miestä ajattelemaan noin. En edes niitä, jotka ovat sanoneet olevansa ihastuneita.