Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että niin monelle nykyään tehdään sektio? :O

Vierailija
01.06.2015 |

Tässä viime vuosien aikana lähimmät 12 kaveriani/läheistä sukulaistani ovat saaneet lapsia, näistä VIISI on saanut lapsensa sektiolla. Synnytys alakautta ei vaan ole jostain syystä onnistunut, kenellekään ei ole tehty ns. pelkosektiota.

Mistä tämä johtuu? Onko synnytys tosiaan niin vaikeaa ja riskialtista, että jos nyt elettäisiin vielä "vanhaa aikaa", näistä 12 kaveristani viidelle olisi joko itselleen käynyt synnytyksessä huonosti, tai sitten vauvalle?

Vai onko mun lähipiiriini jotenkin vaan sattunut näitä, joilta altiesynnytys ei syystä tai toisesta luonnistunut? ...vai tehdäänkö sektioita nykyään jotenkin "liian helposti"?

Miten teidän lähipiirissä, kuinka suuri osa lähimmistä ystävistäsi on pystynyt synnyttämään alakautta, kuinka suuri osa sektiolla?

(ja nyt ei ole todellakaan tarkoitus saada aiheesta mitään tappelua, omasta mielestäni on ihan sama, syntyykö lapsi sektiolla vai alakautta, pääasia että syntyy ja mielellään vielä ilman vammautumisia)

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:05"]Evoluutio vetää naisen kehoa kahteen suuntaan. Kapsea lantio on hyväksi juoksemisen kannalta, leveä synnyttämisen. [/quote] Lantioin ulkoisesta koosta ei voi päätellä onko siellä tilaa synnyttämiseen. Lantion sisäiset luut eli niiden keskellä oleva tila määrää mahtuuko vai ei.

[/quote]

En puhunutkaan ulkoisesta koosta, mistä niin päätttelit? HUOH.
[/quote]
No mitä sitten tarkoitat että kapea lantio on hyvä juoksemisen kannalta? Ethän mitenkään voi tietää onko jonkun naisen lantion sisällä tilaa synnyttää vai ei.

Vierailija
42/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei edes kysytty mitään, lääkäri jutteli kätilön kanssa katsoi jotain papereita ja sanoi, ilmoittakaa leikkuriin 20min ja sitten mentiin.
Meidän tutuista kukaan ei ole ollut keisarileikkauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin sektion, koska en halunnut riskeerata seksuaalista nautintoa. Onneksi valitsin. Pimppi on ihan ennallaan ja maha parantui nopeasti.

Vierailija
44/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:20"]Epiduraalin käytön lisääntyminen lisää myös virhetarjontaa synnytyksissä. Ja virhetarjonta lisää sektion riskiä. Ilman epiduraalia, tai synnytyksen käynnistämistä keinotekoisesti (lääkkeillä) vauva kiertyy suuremmalla todennäköisyydellä parempaan tarjontaan. Alapeukuttakaa vaan, mutta näin se nyt vaan on.
[/quote]
Höpö höpö. Mikään puudutus ei vaikuta siihen miten sikiö tarjoutuu. Synnytys edistyy koko ajan vaikka puudutettu nainen ei kipu tuntisikaan.

Vierailija
45/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:03"] Naisen seksuaalisen nautinnon arvostus on kasvanut. Enää ei ole itseisarvo repiä pillua pilalle. [/quote]   Tottahan tämä on. Monesti vielä pimppinsä pilanneet naiset toivovat että muutkin pilaavat. [/quote] En tiedä teistä, mutta ei mun seksuaalielämä ainakaan pilalle menny. Nykyää saan myös yhdynnässä orgasmeja ennen synnytyksiä en.

[/quote]

Pimpulan ulkonäkö kärsii silti. Itse pidän pimppini ulkonäöstä, joten sektiolla synnytän.
[/quote]

Miten se kärsii jos ei repeämiä tule? Ja jos tulee niin ei mitkään yhden tai kahden tikin repeämät mitään massiivisia muutoksia sinne alapäähän kyllä tee.

Vierailija
46/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:03"] Naisen seksuaalisen nautinnon arvostus on kasvanut. Enää ei ole itseisarvo repiä pillua pilalle. [/quote]   Tottahan tämä on. Monesti vielä pimppinsä pilanneet naiset toivovat että muutkin pilaavat. [/quote] En tiedä teistä, mutta ei mun seksuaalielämä ainakaan pilalle menny. Nykyää saan myös yhdynnässä orgasmeja ennen synnytyksiä en. [/quote]   Pimpulan ulkonäkö kärsii silti. Itse pidän pimppini ulkonäöstä, joten sektiolla synnytän. [/quote] Miten se kärsii jos ei repeämiä tule? Ja jos tulee niin ei mitkään yhden tai kahden tikin repeämät mitään massiivisia muutoksia sinne alapäähän kyllä tee.

[/quote]

Kyllä se tunto voi huonontua, vaikkei mitään dramaattista tapahtuisikaan.

Vierailija
47/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja synnytys ovat naisten yleisin kuolinsyy maailmassa. Näitä niilla sektioilla yritetään täällä välttää.

Vierailija
48/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:03"] Naisen seksuaalisen nautinnon arvostus on kasvanut. Enää ei ole itseisarvo repiä pillua pilalle. [/quote]   Tottahan tämä on. Monesti vielä pimppinsä pilanneet naiset toivovat että muutkin pilaavat. [/quote] En tiedä teistä, mutta ei mun seksuaalielämä ainakaan pilalle menny. Nykyää saan myös yhdynnässä orgasmeja ennen synnytyksiä en. [/quote]   Pimpulan ulkonäkö kärsii silti. Itse pidän pimppini ulkonäöstä, joten sektiolla synnytän. [/quote] Miten se kärsii jos ei repeämiä tule? Ja jos tulee niin ei mitkään yhden tai kahden tikin repeämät mitään massiivisia muutoksia sinne alapäähän kyllä tee.

[/quote]

Kyllä se tunto voi huonontua, vaikkei mitään dramaattista tapahtuisikaan.
[/quote]
No mutta eihän sillä ole juurikaan väliä koska miehen kyky laskee tosi nopeasti iän karttuessa.

Vierailija
49/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:03"] Naisen seksuaalisen nautinnon arvostus on kasvanut. Enää ei ole itseisarvo repiä pillua pilalle. [/quote]   Tottahan tämä on. Monesti vielä pimppinsä pilanneet naiset toivovat että muutkin pilaavat. [/quote] En tiedä teistä, mutta ei mun seksuaalielämä ainakaan pilalle menny. Nykyää saan myös yhdynnässä orgasmeja ennen synnytyksiä en. [/quote]   Pimpulan ulkonäkö kärsii silti. Itse pidän pimppini ulkonäöstä, joten sektiolla synnytän. [/quote] Miten se kärsii jos ei repeämiä tule? Ja jos tulee niin ei mitkään yhden tai kahden tikin repeämät mitään massiivisia muutoksia sinne alapäähän kyllä tee. [/quote]   Kyllä se tunto voi huonontua, vaikkei mitään dramaattista tapahtuisikaan. [/quote] No mutta eihän sillä ole juurikaan väliä koska miehen kyky laskee tosi nopeasti iän karttuessa.

[/quote]

Ööööö....? Tottakai sillä on väliä. Pimppi on ensisijaisesti mun nautintoa varten ja jos en tunne nautintoa kuten ennne synnytystä, niin en harrasta seksiä ollenkaan. Arvostan omaa seksuaalisuuttani niin paljon, että turvaan pimppini ja valitsen sektion.

Vierailija
50/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:12"]

En ole kuullut että kovin helposti edes saisi suunniteltua sektiota. Ja itse kyllä ihmettelen kuka haluaa oikeasti vatsaansa ylimääräisiä arpia ja mitä kamalaa on synnyttää alakautta. Itselleni ainakin alatiessynnytys oli ihan positiivinen kokemus. Toipuminenkaan ei kauaa kestänyt.

[/quote]

Oon miettinyt ihan samaa! Jos pitää valita helvetin iso arpi mahassa tai pikkasen kulahtanu pillu niin valitsen jälkimmäisen heti :D (hehs)

[/quote]

Entäs valitsetko arven mahassa vai seksuaalisen nautinnon katoamisen? Mitä jos yhdyntä ei enä tuntuisikaan mitlään synnytyksen jälkeen? Itse en olisi sitä riskiä valmis ottamaan.
[/quote]

Ei multa ainakaan seksuaalinen nautinto mihinkään kadonnut, päinvastoin! ;) En ole se edellinen kommentoija mutta minä kyllä otan mielummin tämän kropan mistä ei edes huomaa että on synnyttänyt, kuin arpisen vatsan.

Vierailija
51/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:14"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:12"] En ole kuullut että kovin helposti edes saisi suunniteltua sektiota. Ja itse kyllä ihmettelen kuka haluaa oikeasti vatsaansa ylimääräisiä arpia ja mitä kamalaa on synnyttää alakautta. Itselleni ainakin alatiessynnytys oli ihan positiivinen kokemus. Toipuminenkaan ei kauaa kestänyt. [/quote]   Oon miettinyt ihan samaa! Jos pitää valita helvetin iso arpi mahassa tai pikkasen kulahtanu pillu niin valitsen jälkimmäisen heti :D (hehs) [/quote]   Entäs valitsetko arven mahassa vai seksuaalisen nautinnon katoamisen? Mitä jos yhdyntä ei enä tuntuisikaan mitlään synnytyksen jälkeen? Itse en olisi sitä riskiä valmis ottamaan. [/quote] Ei multa ainakaan seksuaalinen nautinto mihinkään kadonnut, päinvastoin! ;) En ole se edellinen kommentoija mutta minä kyllä otan mielummin tämän kropan mistä ei edes huomaa että on synnyttänyt, kuin arpisen vatsan.

[/quote]

Edelleen, mulle se seksuaalisuus on niin iso asia, että en ota riskiä nautinnon vähentämisestä. Ja miksi ottaisin, kun on sektio valittavissa.

Vierailija
52/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:03"] Naisen seksuaalisen nautinnon arvostus on kasvanut. Enää ei ole itseisarvo repiä pillua pilalle. [/quote]   Tottahan tämä on. Monesti vielä pimppinsä pilanneet naiset toivovat että muutkin pilaavat. [/quote] En tiedä teistä, mutta ei mun seksuaalielämä ainakaan pilalle menny. Nykyää saan myös yhdynnässä orgasmeja ennen synnytyksiä en.

[/quote]

Pimpulan ulkonäkö kärsii silti. Itse pidän pimppini ulkonäöstä, joten sektiolla synnytän.
[/quote]

Ai kärsii? Miten? Ja kuka sinne kurkkii? Eipä ole oma mieheni ainakaan mitään valittanut vaan päinvastoin. ;)

Vierailija
53/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:03"] Naisen seksuaalisen nautinnon arvostus on kasvanut. Enää ei ole itseisarvo repiä pillua pilalle. [/quote]   Tottahan tämä on. Monesti vielä pimppinsä pilanneet naiset toivovat että muutkin pilaavat. [/quote] En tiedä teistä, mutta ei mun seksuaalielämä ainakaan pilalle menny. Nykyää saan myös yhdynnässä orgasmeja ennen synnytyksiä en. [/quote]   Pimpulan ulkonäkö kärsii silti. Itse pidän pimppini ulkonäöstä, joten sektiolla synnytän. [/quote] Ai kärsii? Miten? Ja kuka sinne kurkkii? Eipä ole oma mieheni ainakaan mitään valittanut vaan päinvastoin. ;)

[/quote]

no minä kurkin, katson vähintään joka toinen päivä esim limakalvot että kaikki onok.

Vierailija
54/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän yhden jolla tehtiin hätäsektio kun lapsi syntyi suolistoon kohdun revettyä, ja itseni kun sain kaksoset ennenaikaisesti, kiireellinen sektio toisen lapsen asennon takia. Kaikki muut on tehneet 2-4 lasta ihan alakautta.

Vierailija
55/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta, yhden näistä olen synnyttänyt kiireisellä sektiolla vuotavsn osittain etisen istukan vuoksi. Ja ilman sektiota olisimme ihan varmasti molemmat kuolleet siihen runsaasren veren vuotoon ja melko nopeasti.

Vierailija
56/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta lukemassani historiallisessa romaanissa yksi hahmo kuoli synnytykseen, kun lantio oli liian ahdas. Tämä henkilö on vielä oikeasti ollut olemassa. Kohtaus ei ollut edes mitenkään pitkä tai inhorealistisesti kuvailtu, mutta huhhuh, silti traumatisoivin kokemukseni pitkään aikaan.

Vierailija
57/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmikiloiseksi arvioitu tyttö painoikin 4,3kg.. imukupilla piti vetää ja teki tullessaan kolmannen asteen repeämät.. olen toipunut hyvin mutta seuraava synnytys ja sanan vamman uusiminen pelottaa. Ehkä siitä ei enää toivukkaan?

Vierailija
58/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:27"]
Mutta jos nautinto on jo ennen synnytystä maksimaalinen, niin miksi riskeerata?
[/quote]
Mistäs ihmeestä tiedät nautinnon olevan maksimaalinen. Itse olen saanut ennen ekaa synnytydtä yhden orkun, nyt niitä tulee useita yhdessä yhdynnässä, vähintään seitsemän. Nykyään myös ejakuloin ja se orkku vasta onkin jotain. 2 alatie synnytystä ja 1 sektio takana

Vierailija
59/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:16"]Johtuuko se noista puudutteista? Mun kaksi tuttua saanut epiduraalit, jonka jälkeen synnytys ei ole edistynyt ja vauvan sydänäänet laskenut. Molemmille tehtiin kiireellinen sektio. Ongelmat synnytyksessä alkoi epiduraalin jälkeen.
[/quote]

Mun tutuista lähes kaikki on saaneet epiduraalin tai spinaalin ja synnyttäneet alateitse. Itsekin sain epiduraalin.

Vierailija
60/73 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:33"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 20:03"] Naisen seksuaalisen nautinnon arvostus on kasvanut. Enää ei ole itseisarvo repiä pillua pilalle. [/quote]   Tottahan tämä on. Monesti vielä pimppinsä pilanneet naiset toivovat että muutkin pilaavat. [/quote] En tiedä teistä, mutta ei mun seksuaalielämä ainakaan pilalle menny. Nykyää saan myös yhdynnässä orgasmeja ennen synnytyksiä en. [/quote]   Pimpulan ulkonäkö kärsii silti. Itse pidän pimppini ulkonäöstä, joten sektiolla synnytän. [/quote] Miten se kärsii jos ei repeämiä tule? Ja jos tulee niin ei mitkään yhden tai kahden tikin repeämät mitään massiivisia muutoksia sinne alapäähän kyllä tee. [/quote]   Kyllä se tunto voi huonontua, vaikkei mitään dramaattista tapahtuisikaan. [/quote] No mutta eihän sillä ole juurikaan väliä koska miehen kyky laskee tosi nopeasti iän karttuessa.

[/quote]

Ööööö....? Tottakai sillä on väliä. Pimppi on ensisijaisesti mun nautintoa varten ja jos en tunne nautintoa kuten ennne synnytystä, niin en harrasta seksiä ollenkaan. Arvostan omaa seksuaalisuuttani niin paljon, että turvaan pimppini ja valitsen sektion.
[/quote]

:D Sä oot niin pihalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi