Tämä palsta on muuttunut, huomaatteko?
Ennen kun av:lle kirjoitti kysymyksen, siihen sai aina minuutin sisällä asiallisen vastauksen. Olen kertonut kaikille, että täällä päivystävät äitiyslomalla olevat kaikkien alojen asiantuntijat. Itse vastaan oman spesialiteettini kysymyksiin aina, jos sellaisen satun huomaamaan.
Tänä aamuna kun laitoin kysymyksen, jossa olisin tarvinnut tietyn kaupunginosan paikallistuntemusta ja olin jo yrittänyt selvittää asiaa pariinkin kertaan netistä, sain todella ikäviä vastauksia. Vastaukset olivat tyyliin: mitäpä jos etsisit ihan netistä tai että olen opettanut lapsillenikin tiedonhakua ja en viitsi nyt antaa sinulle vastausta jne.
Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Miksi pitää olla ilkeä? Ihmisten suurin hupi tuntuu olevan kirjoitusvirheisiin takertuminen ja oman egon pönkitys. Upeinta tuntuu olevan, jos pääsee sanomaan toista wt:ksi.
Normaalielämässä ette ikinä viitsisi olla noin ilkeitä. Anonyymisti voi käyttäytyä todella juntisti. Mitä se kertookaan teistä? Tuleeko teille itsellenne ilkeilystä hyvä mieli?
Olisipa huippua, jos kirjoitukset olisivat jälleen ystävällisiä. Tuntuu, että täällä pahoittaa nykyään vain mielensä.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:03"]Joo, samaa mieltä siitä, että ennen sai kysymyksiin ains vastauksia. Mä en toisaalta kyllä myöskään osallistu omaa alaani (suomen kieli) koskevaan keskusteluun, koska ihmiset eivät halua kuulla tieteellisesti perusteltuja vastauksia, vaan mieluummin vahvistusta sille, että Thaimaaseen-taivutusmuotoa käyttävät ovat idiootteja.
[/quote]
Minäkään en halua enää osallistua omaa alaani koskevaan keskusteluun. Olen kaksoispätevyyden hankkinut opettaja eli toimin sekä luokan- että äidinkielenopena. Opettajia, opetusta ja koulumaailmaa (ja kieltä) koskevat aloitukset muuttuvat todella nopeasti vain loanheitoksi. Mielestäni on inhottavaa ja paikoitellen raivostuttavaa ettei miatään voi keskustella niin kuin aikuiset ihmiset kasvotusten, vaan netin suomaa anonymiteettiä käytetään räikeästi väärin.
Ennen oli jopa parempaa vittuilua. Nyt on näitä nollakommentoijia "ota happee, yhyy". Tyhmempää porukkaa kuin aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:49"]Omasta puolestani pyydän anteeksi, että olen joskus joistain virheellisesti kirjoitetuista sanoista tai virheellisesti ymmärretyistä käsitteistä kertonut oikean muodon - samalla kun olen ottanut kantaa ketjun varsinaiseen asiaan. Tarkoitus ei ole ilkeillä, vaan oikaista väärä muoto ihan vain siksi, että mulla on pakkomielle korjata aina asiat. Ehkä olen asperger tai vastaava, mutta rasitun vain hirveästi jos keskustellaan jostain asiasta ihan väärällä termillä.
[/quote]
Mielestäni on asiallista korjata termi jos sitä aktiivisesti ja harhaanjohtavasti käytetään väärin, kuten ihmisillä yleensä arkikielessä käy. Esim. tasa-arvo (equality) ja oikeudenmukaisuus (=justice) ovat termejä, joita usein käytetään ristiin, eikä edes yritetä puhua asioista oikeilla termeillä, mikä sekoittaa pakkaa ja yleistää väärien termien käyttöä sekä väärinymmärryksiä. Turha nipottaminen taas on vaan rasittavaa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:58"] Palsta on ollut tällainen jo kauan. Olen itsein väsynyt koko ilmiöön, se taisi paheta sen myötä kun Sanoma Magazines alkoi liikaa mainostaa AV:ta muissa lehdissään, esim. Ilta-Sanomissa. Mukaan kiskottiin idiootti provoilijaporukka, jolla ei ole mitään telemistä vauvojen, lasten, perhe-elämän tai "naisten juttujen" kanssa. Kyllähän tänne miehetkin ja muutkin puheenaiheet mahtuvat, mutta tuo räkyttämisen ja mukanokkelan sarkasmin heittely (lue: lapsellinen vittuilu) on tullut muualta. Katsopa vaikka FB-tunnuksillaan kommentoivia ääliöitä IP-lehdissä. Lisäksi moderaattorit itse sotkevat keskustelua ja se näkyy. Antiapatiat ja sympatiat vaihtelevat työvuorojen mukaan. Ammattitaidoton soppa huonolla tekniikalla maustettuna. [/quote] Vauvat , lapset ja naisten jutut? Palsta on aihe-vapaa, ei lapsi-vauva-naiset-palsta. [/quote] Niin. Ennen tämä oli enemmän vauvat, lapset ja naisten jutut -palsta. Aina tämä palsta on ollut karsea, mutta allekirjoiran ap:n havainnon: ei täältä enää saa asiallista apua ongelmaan kuin ongelmaan. Ihan hyvä, jos tuoreet äidit ei koukutu enää tähän palstaan, täältä tulee usein niin pahalle mielelle.
[/quote]
Voi hellanlestas sentään. Voivoinyyhnyyh.
[/quote]
Eikö lapsilla ole nykyään muuta tekemistä kuin vauvapalstalla roikkuminen?
[/quote]
Kai tää on sitten nykyisin niille henkisesti vauvan tasolle jääneille, tosin koliikkivauvatkin ovat mukavampia kuin palstaääliöt. Jotain häikkäähän sitä pitää nupissa olla jos saa nautintoa siitä että onkroonisesti ilkeä muille.
Samaa mieltä. Täällä usein alkaa vaan vituttamaan ja olen harkinnut palstan jättämistä kokonaan, koska tulee itsellenikin paha mieli, kun muille ilkeillään. En ole montaa avausta tänne kirjoittanut, mutta täällä olen jo ehtinyt kuulla olevani idiootti, tyhmä, yksinkertainen sekä ymmärretty jatkuvasti tahalleen väärin viestejäni. Minulla on paksu nahka, etten jaksa niistä itseeni ottaa, mutta kyllä se mietityttää, mikä saa ihmiset niin ilkeiksi ja haukkumaan jatkuvasti kanssakeskustelijoita
Täällä myös ollaan tosi inhottavia julkkiksia kohtaan ja jatkuvasti arvostellaan varsinkin naisjulkkisten ulkonäköä. Joo, totta kai julkkisten tulee kestää kritiikkiä, mutta täällä on suorastaan ollut järkyttävää haukkumista, aina löydetään jotain vikaa jostakin ja tehty ihme johtopäätöksiä julkkisten yksityiselämästä, joista kukaan täällä ei välttämättä tiedä oikeasti mitään. Tosi ikävää meininkiä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:03"]
Joo, samaa mieltä siitä, että ennen sai kysymyksiin ains vastauksia. Mä en toisaalta kyllä myöskään osallistu omaa alaani (suomen kieli) koskevaan keskusteluun, koska ihmiset eivät halua kuulla tieteellisesti perusteltuja vastauksia, vaan mieluummin vahvistusta sille, että Thaimaaseen-taivutusmuotoa käyttävät ovat idiootteja.
[/quote]
Komppaan. Minä olen ollut englannin ja suomen ammattilainen kahdella alalla jo neljännesvuosisadan, mutta pysyn visusti poissa noista käännösapua-ketjuista. Joskus masokistisesti lukaisen, mutta en koske.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 18:03"]Joo, samaa mieltä siitä, että ennen sai kysymyksiin ains vastauksia. Mä en toisaalta kyllä myöskään osallistu omaa alaani (suomen kieli) koskevaan keskusteluun, koska ihmiset eivät halua kuulla tieteellisesti perusteltuja vastauksia, vaan mieluummin vahvistusta sille, että Thaimaaseen-taivutusmuotoa käyttävät ovat idiootteja.
[/quote]
Minäkään en halua enää osallistua omaa alaani koskevaan keskusteluun. Olen kaksoispätevyyden hankkinut opettaja eli toimin sekä luokan- että äidinkielenopena. Opettajia, opetusta ja koulumaailmaa (ja kieltä) koskevat aloitukset muuttuvat todella nopeasti vain loanheitoksi. Mielestäni on inhottavaa ja paikoitellen raivostuttavaa ettei miatään voi keskustella niin kuin aikuiset ihmiset kasvotusten, vaan netin suomaa anonymiteettiä käytetään räikeästi väärin.
[/quote]
Sepä se. Varmaan moni kokee tekevänsä raskasta ja tärkeää työtä ja toivoisi saavansa sille panokselle hieman arvostusta. Ikävää tulla tänne lukemaan keskusteluja kuinka (lisää tähän oma alasi) ovat tyhjästä ruikuttajia, mukatärkeitä ja lähes tulkoon kyvyttömiä suoriutumaan työstään, vaikka se niin "helppoa" onkin.
Provosoijat ovat tutkitusti usein persoonallisuushäiriöisiä
"
Lainaus iltalehdestä:
Tutkimuksen mukaan nettitrollin takaa paljastuu lähes ihmishirviö.
Trollilla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, joka haluaa ärsyttää ihmisiä ja aiheuttaa ristiriitoja. Trolli siis provosoi. Trollaus on trollien kirjoittamista esimerkiksi erilaisiin uutisryhmiin tai keskustelupalstoille. Trolli kääntää asiat päälaelleen, joskus hauskastikin. Trolli liioittelee, valehteleekin ja saa usein paljon palautetta.
Kanadalaistutkijat halusivat selvittää, millainen ihminen trollaa.
Tutkimuksessa oli yhteensä yli 1200 henkilöä. Tutkittavilta kyseltiin kysymyksiä heidän käyttäytymisestään verkkokäyttäjinä.
Henkilöt, joiden suosikkitoiminto internetissä oli juuri trollaus, osoittautuivat tietyllä tapaa hyvin samankaltaisiksi ja muista selvästi poikkeaviksi.
Iloa loukkauksista
Trollaaja siis näyttää todellakin saavan siitä iloa ja nautintoa, että hän saa loukata ja pahoittaa toisen ihmisen mielen. Internet tarjoaa tälle toiminnalle loppumattoman avaran toimintakentän
Asiantuntijoiden mukaan trolleihin törmäävän kannattaa pitää oman mielenterveyden vuoksi mielessään, että trolleihin ei kannata uhrata aikaa. Ne eivät ole sen arvoisia, koska ne haluavat vain kiusata."
"
Kyllä ne äiditkin täällä vittuilevat ja pönkittävät omaa egoaan. Että ei ne kaikki tosiaankaan ole perheettömiä tai lapsettomia.
Kyllä ihmettelen myös miten tänne on päätynyt ties minkälaista porukkaa. Eipä sitä itselle tulisi mieleenkään mennä vaikka jonnekin heppapalstalle ja siellä vinkua että mua ei kiinnosta hevoset pätkääkään ja nyt jutellaan tästä mistä minä sanon, onhan palstan aihe Mitä kuuluu tms.
En itse osaa loukkaantua, jos saan nokkavia vastauksia, kun olen kalkkis, enkä osaa etsiä tietoa aktiivisemmin tai jos olen laiskalla tuulella, ja en jaksa etsiä tietoa, tai jos olen väsynyt, ja haluan "kontaktia" ja kysyn mieluummin täältä kuin etsin itse.
Mutta itseäni järkyttää tuo yhden lapsen ja hänen kaveriporukan haukkuminen. Se on minusta järkyttävää.
Täällä ainakin vähän nuoremmat lapset joka päivä vaarantavat aktiivisesti itse muiden hengen, ja heidän omat vanhempansa heidät usuttavat tähän. Eli oleskelevat joka päivä autotiellä ja vanhempansa yllyttävät. vuosien ajan, päivittäin. Jos heitä tai tavaroitaan väistää väärälle kaistalle, on itse vastuussa jos väärällä kaistalla törmääkin asiallisesti liikkuvaan ihmiseen.
Missä vaiheessa ihmisestä tulee paskaa? Teinit ja nuoret vaikuttavat olevan tällä palstalla syljettävää paskaa. Ja äitien toimesta. Av:lla palstailevien äitien.
Pari vuotta nuoremmat saavat tehdä mitä vain. Heidän omat vanhempansa heitä yllyttävät. Muita ei kunnioiteta, ei kotirauhaa, ei toisten yksityisyyttä, ei mitään sääntöjä ja kuria ole näillä alakoululaisilla.
En ymmärrä sitä lynkkausmielialaa, mikä täällä vallitsee, en ymmärrä kiusaajien mentaliteettia. Ja heitä löytyy heti vauvaiän ohittaneista, jotka kiusajaäitien ja isien kodeissa kasvavat.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 19:16"]
Teini-ikäiset pojat - ja toisinaan tytöt - ja naisvihamieliset "miehet" ovat vallanneet palstan ja purkavat täällä aggressiivisia tunteitaan. Harmi.
Onneksi täällä on myös fiksuja ja normaaleja ihmisiä.
[/quote]
Onko sinulla röntgenkatse, vai mistä tiedät, että se ei ole vain ilkeä ja pahansuopa ja lapsensa kiusaajaksi kasvattava av-mamma, joka täällä kiusaa ja haukkuu jenniä, pipsaa, veeti-nimeä, kangasalan tyttöä'.
minä kyllä luulen, että nuorilla on muuta tekemistä ja ne kiusaajat ovat ihan av-mammoja, joiden taaperot ovat kiusaajia jo kun kävelemään oppivat.
Kyselin täällä muutama päivä sitten 1-vuotiaan psyykkisestä kehityksestä ja kirjoitin, että olisi kiva tietää mikä on ammattikasvattajien ja kehityspsykologiaa tuntevien näkemys tähän kehitysvaiheeseen ja siihen reagointiin.
Sain tähän vastauksen:
"Olis kyllä hyvä ihan itse miettiä."
Ok.
Täällä joutuu nykyään entistä useammin selaamaan montakin sivua ennen kuin löytyy vähänkään kiinnostavalta vaikuttavia otsikoita.
Koko Suomi on muuttunut. Kovien, kylmien ja masentuneiden ihmisten maa.
Palsta on ollut tällainen jo kauan. Olen itsein väsynyt koko ilmiöön, se taisi paheta sen myötä kun Sanoma Magazines alkoi liikaa mainostaa AV:ta muissa lehdissään, esim. Ilta-Sanomissa. Mukaan kiskottiin idiootti provoilijaporukka, jolla ei ole mitään telemistä vauvojen, lasten, perhe-elämän tai "naisten juttujen" kanssa.
Kyllähän tänne miehetkin ja muutkin puheenaiheet mahtuvat, mutta tuo räkyttämisen ja mukanokkelan sarkasmin heittely (lue: lapsellinen vittuilu) on tullut muualta. Katsopa vaikka FB-tunnuksillaan kommentoivia ääliöitä IP-lehdissä.
Lisäksi moderaattorit itse sotkevat keskustelua ja se näkyy. Antiapatiat ja sympatiat vaihtelevat työvuorojen mukaan. Ammattitaidoton soppa huonolla tekniikalla maustettuna.
Olen pyörinyt täällä vuodesta 2010 ja ainakin koko sen ajan meininki on ollut ihan yhtä aivotonta. Kaksplussan mitäs nyt on paljon kesympi mutta toisaaöta myös hiljaisempi ja tylsempi paikka. Mutta siis jos haluaa oikeasti asiallisen vastauksen niin mitäs nytiä suosittelen.
Joo, samaa mieltä siitä, että ennen sai kysymyksiin ains vastauksia. Mä en toisaalta kyllä myöskään osallistu omaa alaani (suomen kieli) koskevaan keskusteluun, koska ihmiset eivät halua kuulla tieteellisesti perusteltuja vastauksia, vaan mieluummin vahvistusta sille, että Thaimaaseen-taivutusmuotoa käyttävät ovat idiootteja.
Kun olisikin joskus asiallisia kysymyksiä ja oikeita ongelmia ainaisten "mitä ajattelet/mitä mieltä olet siitä/tästä/tuosta" -kyselyiden sijaan...
Alueet, joille voi kirjoittaa rekisteröitymättä:
Aihe vapaa
Keskustele unesta ja jaksamisesta
Seksi
Matkailu
Kysy nettikiusaamisesta
Alueet, joille kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen:
Vauvakuume
Raskaus ja synnytys
Vauvat ja taaperot
Lapsettomuus ja adoptio
Äidit ja isät
Nimet
Eiköhän tuosta käy aika yksisitelitteisesti ilmi että rekisteröitymisen vaativat osastot ovat lapsiperheellisille, muut kaikille joita kiinnostaa kirjoitella nettiin.
Näistäkin kommenteista taas näkee sen ettei lasten saaminen tee kenestäkään kohteliasta tai fiksua, täälläkin länkytetään että monet velat muka vihaavat lapsia. Naurettavaa ennakkoluuloisuuttahan tuo vain on. Itse olen vela, mutta se ei liity millään tavalla siihen pidänkö lapsista vaan siihen millaista elämää haluan viettää. Muussa tapauksessa olisi aika erikoista että olen hakeutunut töihinkin nimenomaan lasten pariin... Enkä ole poikkeustapaus =)