Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

REHELLISESTI, onko riittävä häälahja?

Vierailija
01.06.2015 |

Sain kutsun yhden lapsuudenystävän häihin ihan täytenä yllätyksenä. Olen opiskelija, jolla on hyvin rajattu budjetti, ja jo hääpaikalle matkustaminen veisi ainakin 100 euroa, vielä enemmän jos siellä täytyy majoittuakin jossain. Lahjaan ei siis juurikaan ole rahaa käytettävissä. Olen kuitenkin kätevä käsistäni ja yhdestä fb-ryhmästä sain idean häävillasukista - morsiamelle ja sulhaselle molemmille omansa, joissa on jokin yhdistävä tekijä. Olen oikeasti aika taitava eikä kyse olisi mistään yksivärisistä perussukista (sellaisia vähättelemättä!), vaan monimutkaisesta pitsi-, kirjo- tai pintaneuleesta. 

Olen kuitenkin aika herkkä käsitöideni suhteen enkä halua antaa niitä sellaisille ihmisille, jotka eivät niitä oikeasti arvosta. Lapsuudenystävän olettaisin arvostavan käsin tehtyä ja on aika luonnonläheinen tyyppi muutenkin, mutta en jotenkin tiedä :/ Periaatteessahan sukille tulee hintaa ihan hemmetisti jos laskee myös työn kustannukset, mutta ajattelisivatkohan ne, että olen pihi ja inhottava ihminen, kun tulen heidän hienoon noutopöytään tuomalla vastineeksi sukat... 

Rehellisesti siis, mitä olisit ajatellut jos olisi saanut/jos saisit häälahjaksi villasukat? 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ja persoonallinen lahja! Morsiuspari ei taatusti saa toista samanlaista lahjaa. Arvostan suuresti ja ilahtuisin itse. Tiedoksi rahan ja kalliiden lahjojen himoitsijoille: lahja on täysin vapaaehtoinen niin häissä kuin muissakin juhlissa! Jos pidät häät saadaksesi paljon rahaa ja kalliita merkkitavaroita, kannattaa harkita jotain muuta ansaitsemiskeinoa.

Vierailija
2/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:30"]

Sain kutsun yhden lapsuudenystävän häihin ihan täytenä yllätyksenä. Olen opiskelija, jolla on hyvin rajattu budjetti, ja jo hääpaikalle matkustaminen veisi ainakin 100 euroa, vielä enemmän jos siellä täytyy majoittuakin jossain. Lahjaan ei siis juurikaan ole rahaa käytettävissä. Olen kuitenkin kätevä käsistäni ja yhdestä fb-ryhmästä sain idean häävillasukista - morsiamelle ja sulhaselle molemmille omansa, joissa on jokin yhdistävä tekijä. Olen oikeasti aika taitava eikä kyse olisi mistään yksivärisistä perussukista (sellaisia vähättelemättä!), vaan monimutkaisesta pitsi-, kirjo- tai pintaneuleesta. 

Olen kuitenkin aika herkkä käsitöideni suhteen enkä halua antaa niitä sellaisille ihmisille, jotka eivät niitä oikeasti arvosta. Lapsuudenystävän olettaisin arvostavan käsin tehtyä ja on aika luonnonläheinen tyyppi muutenkin, mutta en jotenkin tiedä :/ Periaatteessahan sukille tulee hintaa ihan hemmetisti jos laskee myös työn kustannukset, mutta ajattelisivatkohan ne, että olen pihi ja inhottava ihminen, kun tulen heidän hienoon noutopöytään tuomalla vastineeksi sukat... 

Rehellisesti siis, mitä olisit ajatellut jos olisi saanut/jos saisit häälahjaksi villasukat? 

[/quote] ihan kiva häälahja ja varsinkin kun oot opiskelija ja osaat tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahjaksi on varminta antaa lahjashekki jolla suurinpiirtein on kippoa ja kuppia sun muuta härveliä. Tässä tapauksessa ok ne villasukat.

Vierailija
4/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin todella paljon. Arvostan suuresti sitä aikaa, joka on sukkien tekemiseen mennyt (ja sitä ennen kaikki se aika opetteluun, että on kehittynyt niin taitavaksi!!), ja tiedän, että kahden sukkaparin materiaaleihinkin hujahtaa äkkiä kymppi jos toinenkin, jos ei ihan halvimmista markettilangoista neulo. 

Olen itse ihan aloitteleva neuloja, joten osaan tehdä vain perussukkia, ja meille lahjaksi neulovat sukulaisetkaan eivät harrasta mitään pitsi- tai kirjoneuleita, eli vaikka villasukista ei meillä ole pulaa, olisi jotkin erikoisemmat "hääsukat" aivan ihana, käytännöllinen muisto! 

Vierailija
5/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ajatus, olettaen että molemmat lahjan saajista ylipäätään käyttävät villasukkia (meillä esim. jäisi miehen sukat täysin turhina kaappiin, tai ehkä kierrätyskeskukseen). Ja tiedät jalkojen koot. Ja vielä itsestäänselvä, eihän lahjatoiveissa lue ainoastaan lahjalistaa tai varsinkaan pelkkää tilinumeroa?

Vierailija
6/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikean kokoiset sukat, niin kiva idea. Häät voivat tosiaan tulla vieraalle aika kalliiksi, jos ovat matkan takana. Ja jos vielä polttarikulut ja majoitus päälle, niin huh.

Vierailija
7/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:57"]On ihana lahja! Meillä on ensi kesänä häät eikä todellakaan odoteta muilta kuin vanhemmiltaan jotain suurta.
En usko, että kukaan on niin tyhmä, että olettaa opiskelijan tuovan jotain hulppeaa.
[/quote]
Miksi odotatte vanhemmilta suuria lahjoja...?

Vierailija
8/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin toSi paljon! Aivan ihana idea.
Hyvä lahja! Ja nätisti pakettiin niin bueno.
Ja hääpari ei varmastikaan halua että kukaan vieras menee vararikkoon lahjan takia...

Vierailija
9/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä piheistä ihmisistä enkä ymmärrä niitä työssäkäyviä ihmisiä, jotka antavat esim. ylioppilaalle vain kaksikymppisen, vaikka menevät paikan päälle kahvittelemaan. Opiskelijan tuloilla asia on toinen.

Jokainen vähänkin sivistynyt (sekä tiedoiltaan että sydämeltään) ihminen ymmärtää huolellä käsin tehdyn lahjan arvon. Noihin sukkiin menee suunnittelu- ja tekoaikaa, eivät ole halpa lahja! Itse rakastan villasukkia ja taidokkaita malleja. Joka silmukassa on ajatus, hyvän toivotus saajalle.

Villasukkia tarvitsee kesälläkin, esimerkiksi mökillä viileinä iltoina tai uinnin jälkeen. Ne liittyvät olennaisesti suomalaisuuteen, perinteisiin, käden taitoihin ja toisesta välittämiseen. Erittäin hyvä lahja, ja voit jättää päivystävät trollit omaan arvoonsa. Niitä näyttää ylempänä kommentoineen.

Vierailija
10/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin. Lämmittävä käyttöesine kultaisen joutsenpatsaan tai halpisboolimaljan sijaan. :)

Vierailija
11/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risuista punottua fallossymbolia ei tarvita häissä.

Sellaiselle on käyttöä vasta miehen 50-vuotisjuhlissa. 

Vierailija
12/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:57"]On ihana lahja! Meillä on ensi kesänä häät eikä todellakaan odoteta muilta kuin vanhemmiltaan jotain suurta.
En usko, että kukaan on niin tyhmä, että olettaa opiskelijan tuovan jotain hulppeaa.
[/quote]
Miksi odotatte vanhemmilta suuria lahjoja...?
[/quote]
Koska molempien vanhemmat ovat tarjoutuu ja nyt ollaan jo sovittu, että vanhempani ostaa pihalle kasvihuoneen ja miehen vanhemmat uuden television. Keneltäkään muulta ei oleteta mitään, eikä varsinkaan arvokasta.

Vierailija
13/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenystävä ja kutsu häihin täytenä yllätyksenä...Ette siis ole pitäneet tiivistä yhteyttä viime vuosina ettekä ole erityisen läheisiä? Minä jättäisin menemättä koko häihin, jos on rahasta tiukkaa.

Jos kuitenkin olette edelleen läheisiä (väimatkasta ja kuluneista vuosista huolimatta), tunnet varmaan ainakin tuon ystäväsi ajatusmaailmaa ja huumorintajua sen verran, että osaat arvioida, ovat itsetehdyt villasukat sopiva lahja juuri heille.

Yleensä ihmiset ymmärtävät, ettei opiskelijalla ole ylimääräistä rahaa käytettävissään ja joillekin hääpareille riittää jo se, että hyvä ystävä edes saapuu paikalle pidemmän matkan takaa. Mutta joo: jos et ole ihan perillä varsinkaan morsiamen ajatusmaailmasta, vie mieluummin vaikka se viidenkympin lahjakortti.

Vierailija
14/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lahja! Olisin tosi onnellinen, jos joku olisi nähnyt niin paljon vaivaa ja neulonut sukat juuri meille kahdelle :) Ei siinä tulisi mieleenkään alkaa laskea jotain langan hintaa!

Vierailija
15/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 19:05"]

Ihan ok ajatus, olettaen että molemmat lahjan saajista ylipäätään käyttävät villasukkia (meillä esim. jäisi miehen sukat täysin turhina kaappiin, tai ehkä kierrätyskeskukseen). Ja tiedät jalkojen koot. Ja vielä itsestäänselvä, eihän lahjatoiveissa lue ainoastaan lahjalistaa tai varsinkaan pelkkää tilinumeroa?

[/quote]

Mitä sitten vaikka lukisikin? Vieras päättää lahjan. Minusta tuollaiset villasukat ovat ihana lahja mutten olekaan niitä idiootteja jotka kuvittelevat että lahjalla pitäisi korvata ruokakulut.

Vierailija
16/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, noi RUSKEAT ON TOSO RUMAT ! Harmaat on kauniit, eli jos sellaiset osaat tehdä ja lisäksi kirjailla niihin esim  HÄÄPÄIVÄMÄÄRÄN ja avioparin nimikirjaimet.

Vierailija
17/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 19:48"]

AP, noi RUSKEAT ON TOSO RUMAT ! Harmaat on kauniit, eli jos sellaiset osaat tehdä ja lisäksi kirjailla niihin esim  HÄÄPÄIVÄMÄÄRÄN ja avioparin nimikirjaimet.

[/quote] Sama! En itsekkään tykkää noista "nappi sukista", mutta ne harmaat on tyylikkäät. Mietin vaan miten AP tietää minkäkokoiset sukista pitää tehdä????

Vierailija
18/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:34"]

Tunnistamisen pelossa en halua omia tekeleitäni laittaa, mutta kyse on siis enemmän tämän tyylisistä (ulkonäöllisesti ja vaativuustasoltaan, en ole malleja vielä ajatellut)

https://1.bp.blogspot.com/-HIyffrMUMSc/VGO8tjdzk2I/AAAAAAAABG4/gYgfBmxmSxI/s1600/villasukat%2Bpitsivarrella.JPG

http://2.bp.blogspot.com/-RCoXqlUiki0/VIhECojcAuI/AAAAAAAAFbs/yh5hjqQkB7Y/s1600/2014-015.jpg

...kuin tällaisista

https://kaupunkikoti.files.wordpress.com/2011/02/villasukat.jpg

[/quote]

Hui. Löysä käsiala näkyy tänne asti noista alimmaisista.

Vierailija
19/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne sukat varmasti kelpaa, mutta jos olet kerran taitava käsistäsi, yrittäisin sinuna miettiä jonkin muun vaattekappaleen tekemistä. Villasukat ja villapaidat mielestäni eivät vain sovi häälahjaksi, ne kun ovat sellaisia joita yleisemmin saa mummoilta joululahjaksi.

Vierailija
20/77 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö ystäväsi villaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme