Muita, joilla pääsykoe lähestyy?
Hei kaikki korkeakouluhakijat, miten menee?
Täällä viimeisten viikkojen stressi, kuvottaa, mahassa vääntä, mieli vaihtuu monta kertaa päivässä ("ei mitään tsäänssiä - tai ehkä pieni").
Minne haet, mikä fiilis kyvyistäsi? :)
Tsemppiä kaikille, viedään tää kevät pulkkaan ja nautitaan syksyllä hedelmistä!
Kommentit (28)
Hoitotiedettä.. yritin viime vuonna ja jäin parista pisteestä vajaaksi että olisi päässyt sisään. Tänä vuonna lukemiset on jääneet todella vähäisiksi, niin vähiin että jopa mietin menenkö pääsykokeisiin ollenkaan :( En tiedä minne lukumotivaatio katosi, töissä on kyllä ollut niin rankkaa että ehkä se on verottanut osaltaan voimia.
Mä haen maantiedettä opiskelemaan. Töiden ohella en oo saanut luettua riittävästi tai ainakin tuntuu, että osaan ihan liian vähän. Nyt olis kuitenkin pakko päästä sisään, kun en jaksa nykyisiä pätkätöitä enää ja jos toista tutkintoa hakevia rajoitetaan ensi vuodesta alkaen.
Kemian tekniikkaa. Ollaanhan tässä jo ikuisuus luettu, en jaksa hirveitä tuntimääriä päivässä- varsinkaan enää. Toivottavasti ei ehdi kaikki unohtua kun olen vähän chillaillut viimepäivät ja koe vähän yli viikon päästä.
Oon vetänyt itseni ihan piippuun tän lukemisen kanssa. En jaksaisu enää. Tuntuu, etten myöskään opi mitään.
Sosiaalityötä. Olen jo lukenut sosiaalipolitiikkaa 3v joten jonkinlainen pohja ja opiskelutaktiikka on onneksi olemassa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:50"]Haen eräälle luonnontieteen alalle ja minulla on viimeisen viikon ajan ollut todella varma olo tulevasta kokeesta. Mutta samalla koen kamalaa omantunnon tuskaa että en saisi olla varma omasta tiedosta ja taidosta. Saa nähdä miten käy.
[/quote]
Harvoin tapaa ketään kenellä olisi varma olo. Huikeeta!
[/quote]
Kokeen jälkeen tulen kitisemään kuinka älysivät kysyä just semmoisia asioita joita en opiskellut tjsp. :D
Jännitän vaan että pääsenkö suoravalinnalla, haen oulun tuotantotalouteen. Jos kirjoitusten tulokset ei oo tippunu ytl:lä niin pääsen suoraan, siksi en oo stressannut koko pääsykokeesta. Pelottaa jos joudunkin kokeeseen.. :D
Olen lukenut hyvin vähän, mutta en halua sanoa etten tule pääsemään sisään, vaikka se olisikin realistinen arvio. Ajattelin nyt lukea pari viimeistä viikkoa ja käydä kokeessa, vaikka ihan vain ensi vuotta varten. Luonnontiedeala, ei helpoin mutta ei vaikeinkaan päästä sisään.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:10"]Jännitän vaan että pääsenkö suoravalinnalla, haen oulun tuotantotalouteen. Jos kirjoitusten tulokset ei oo tippunu ytl:lä niin pääsen suoraan, siksi en oo stressannut koko pääsykokeesta. Pelottaa jos joudunkin kokeeseen.. :D
[/quote]
Ah voi kun munkin unelma-alalle pääsisi suoravalinnalla!
Onko täällä muita useita kertoja hakeneita?
Kauppakorkea muutaman viikon päästä. 4 kirjaa joista 1 lähes 300 sivuinen kirja pitää osata sanasta sanaan, toisessa on paljon ulkolukua ja kaavoja, kolmatta pitää osata soveltaa ja viimenen on matikkaa. Ihan hyvin sujuu, pitäisi jaksaa vielä loppuun asti. Harjoituskokeet on menneet hyvin.
wannabe akateemiset :D valitkaa amk ja saatte helpomman elämän ja luultavasti paremman palkan
Oikikseen. Reilu viikko vielä aikaa, onhan tää aika hirveetä. Mut tuskinpa sieltä on kukaan opiskelupaikkaa helpolla saanut.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 11:17"]
wannabe akateemiset :D valitkaa amk ja saatte helpomman elämän ja luultavasti paremman palkan
[/quote]
Porukka tässä ketjussa kuulostaa aika ahkeralta, mutta esim. lukiossa laiskotelleiden voi olla paljon helpompi päästä yliopistoon kuin ammattikorkeaan.
Helsingin yliopiston teologinen tiedekunta, tsäänssit ovat varmaan ihan hyvät. Oon tän kevään abi
Helsingin viestintä...
Uutena ylioppilaana mahikset mitättömät. Masentaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 11:51"]
Helsingin viestintä...
Uutena ylioppilaana mahikset mitättömät. Masentaa.
[/quote]
Eikös uudet ylioppilaat saa jotain lisäpisteitä?
Olen hakemassa Helsingin yliopistolle valtio-oppia. Kirja on vaikea, mutta toisaalta, onhan se vaikea kaikille muillekin. Katsotaan miten käy. Onhan tässä koko loppu elämä aikaa jos tänä vuonna ei pääse.
En ainakaan ole mistään lukenut että saisi. Kuullut olen kyllä, että jossakin saisi pari lisäpistettä, mutta olen selannut opintopolun ja tiedekunnan sivut enkä ole löytänyt mainintaa.